Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Vše, co doposud víme (a tušíme) o Star Wars: Squadrons

Vše, co doposud víme (a tušíme) o Star Wars: Squadrons

Produktové tipy
Star Wars: Squadrons (PC)_1537400414
Star Wars: Squadrons (PC)
Produkt není určen k prodeji.
Star Wars: Squadrons (PS4)_745362392
Star Wars: Squadrons (PS4)
Produkt není určen k prodeji.
Star Wars: Squadrons (Xbox ONE)_1497964296
Star Wars: Squadrons (Xbox ONE)
317 Kč 383 Kč

Fandové Star Wars si již brzy budou moci vyzkoušet jaké to je, zasednout do kokpitu některé z ikonických stíhaček filmového univerza. Budete bojovat za setrvání impéria, nebo se přidáte na stranu Nové republiky?

Je až neuvěřitlené, že trvalo dlouhé dvě (!) dekády, abychom se dočkali pokračování her jako X-Wing vs. TIE Fighter či X-Wing: Alliance. Čekání se naštěstí již chýlí ke konci, protože Star Wars: Squadrons hodlá štafetu vesmírných simulátorů z populárního filmového univerza převzít 2. října na PC i konzolích PS4 a Xbox One. Třešničkou na dortu by měla být plná podpora virtuální reality, díky které si vychutnáme epické vesmírné bitvy jako bychom tam skutečně byli.

Ve Star Wars: Squadrons usedneme do kokpitů X-Wingů, TIE Fighterů, ale i ostatních strojů, a to buď na straně impéria nebo v kožených bundičkách republikánů. To v kontextu hry znamená, že v plánované singleplayerové kampani nahlédneme na příběh z obou stran konfliktu, což nám připomíná již zmiňovanou klasikou X-Wing a TIE Fighter. Ostatně jak sami tvůrci z EA Motive přiznávají, právě odtud čerpali velkou dávku inspirace. A to je pro fandy (původních) Star Wars velmi dobrá zpráva!

Star Wars: Squadrons TLDR

  • Simulátor vesmírných půtek mezi rebely a impériem
  • Singleplayer i multiplayer za obě strany
  • Nádherně a věrně zpracované kokpity mnoha strojů z filmů
  • Hra se sníženou cenovkou (40 USD)

Závan starých (dobrých) časů

Nenechte se však mýlit, Star Wars: Squadrons nejsou jen slepým zvoláním nostalgie, ale plnohodnotnou hrou s vlastními ambicemi. Už jen to, s jakým cílem byla vybrána osmička pilotovatelných strojů, napovídá, že EA Motive vědí, kam se svou hrou kráčí. Za republiku tu máme X-Wing, A-Wing, Y-Wing a U-Wing - znalci jistě vědí, co která loď zvládá nejlépe. Za impérium tu pak najdeme TIE Fighter, TIE Bomber, TIE Interceptor a TIE Reaper.

Ano, každá z lodí zapadá do konkrétní škatulky bojových, bombardovacích, přepadových a nakonec podpůrných rolí. A přesně o tom multiplayer ve Star Wars: Squadrons bude. V takzvaných Fleet Battles se spolu utká deset hráčů, pět na pět, přičemž úkolem každé strany je zničit protivníkovu vlajkovou loď. Mezi těmito kolosy se ještě nachází menší lodě, které je potřeba vyřadit jako první. A ve všem to mumraji ještě poletují stíhačky ovládané AI tak, aby dotvářely atmosféru správné vřavy a sloužily méně šikovným hráčům jako cíle.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pořádné bitvy

Na začátku každé bitvy jde spíše o klasický team deathmatch, kdy se obě strany utkají v nelítostné řeži kdo s koho. Jakmile začne jedna strana dominovat, hra ji umožní zaútočit na jednu z větších lodí nepřítele, což daný tým posune blíže k vítězství. Ale pozor, pokud vítězící tým začne ztrácet lodě, kurz bitvy se otočí a šanci zakousnout se do větších cílů dostane nepřítel. Nikdo tak není pouze v obraně nebo pouze v útoku - bitva se dynamicky přelévá tam a zase zpátky.

Tedy do té doby, než jedna strana získá definitivní převahu a dostane šanci zaútočit na křižník protivníka. A stejně jako ve filmech, i tady musíte nejprve zničit citlivá místa, jako třeba generátory štítů, abyste tyhle kolosy vůbec škrábli. I zde je nicméně šance pro nepřítele otočit kormidlem bitvy a dostat šanci na protiútok. Bitvy se tedy budou bojovat až do hořkého konce!

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vesmírná simkáda

Každá loď má svou jasnou roli, což přidává hře na hloubce. Vypíchnout snad můžeme U-Wing, respektive TIE Reaper, což jsou zrovna stroje, které se objevily teprve ve filmu Rogue One. Jejich role na bojišti je hned několikerá, ať už coby záškodníci nebo naopak podpůrné lodě, jež mají pomoci spřáteleným pilotům z nouze. A nebyla by to moderní hra, kdyby nenabízela spoustu vylepšení a vychytávek k odemčení pro zmíněné lodě - od laserových kanónů a raket přes štíty a nakonec speciální trupy, které by měly zásadně změnit chování daného stroje. To jsme zvědaví!

Je to simulace? Podle tvůrců jde o vesmírnou válečnou hru z pohledu první osoby. (Ano, tedy pouze z kokpitu!) Menežovat musíte nejen klasicky rychlost svého stroje, ale také trojici systémů (štíty, motory a zbraně), kterým můžete ubírat či naopak přidávat prioritu podle situace. A třeba při střelbě se nedočkáte návodných kroužků a vektorových čar, abyste mohli lépe trefit protivníka - teprve praxí a tréninkem získáte potřebný cit pro věc. Star Wars: Squadrons se tedy vydává cestou někde mezi simulací a arkádou, přičemž důležitý je prožitek oné hluboko zakořené fantazie v nás všech - stát se pilotem v Hvězdných válkách!

Star Wars: Squadrons vychází 2. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. První dvě platformy budou mít plnou podporu VR.

Těšte se na recenzi u nás na GEEK magazínu!

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru