AMD Ryzen 3 2200G, RX VEGA
AMD Ryzen 3 2200G, RX VEGA
2 182 Kč 2 640 Kč 1 652 Kč 1 999 Kč

Všechny komentáře k produktu:AMD Ryzen 3 2200G, RX VEGA

kingosek KIN

NEherní PC do 10k

kingosek 13. 3. 2018 18:08

Zdravím ve spolek, chtěl bych požádat o radu. Kamarád chce postavit "domácí" NEherní PC do 10.000Kč.
Přiznám se, že v této "kategorii" se nevyznám tolik a proto sem nahodím seznam s tímto procesorem a prosím o rady/úpravy....klidně úplně jiný build :) (a je zde nutný ten BIOS flash?) Díky moc předem!https://www.czc.cz/0vpmpc9vegi568idaaqh51dufg/seznam

71 reakcí
poslední 19. 2. 2019 19:48
kingosek KIN
kingosek 13. 3. 2018 18:11

Jen dodám, že prostě nechce notebook a účel bude opravdu jen na internet,film,hudba....hraní ne (maximálně tak prohlížečovky)...nemá se jednat o "profi" htpc s ultra low odběrem a mega tichostí apod. :)

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 13. 3. 2018 18:13

@kingosek: sice neni herni, ale 2 moduly ram nakopnou integrovanou kartu o desitky procent vykonu

kingosek KIN
kingosek 13. 3. 2018 18:22

@NEHARIA: měl sem tam 2x8 upřímně...ale sem tlačen s cenou dolů ... dokoupení HDD a taky win10 budou i tak další investice,,,myslím, že větší výkon igpu prostě neocení/nevyužijí

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 13. 3. 2018 18:23

@kingosek: 2x4, pokud se nechysta upgrade, tak dva moduly jsou lepsiwin10 se daj instalovat a provozovat i bez aktivace
https://www.howtogeek.com/244678/you-dont-need-a-product-key-to-install-and-use-windows-10/

kingosek KIN
kingosek 13. 3. 2018 18:27

@NEHARIA: dual channel tedy, ok. A jinak je to více méně konzistentní myslíte? Co to flashování BIOSu? Je to nutné zde?

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 13. 3. 2018 18:31

@kingosek: kdyby bylo jisty, ze to neni nutny, tak to tam czc nenapise...

kingosek KIN
kingosek 13. 3. 2018 18:35

@NEHARIA: OK, jen jsme se raději zeptal :) A jiná varianta, třeba i INTEL cestou? (ve stejné cenovce...)

avatar Ověřený GEEK - level 2
synek11 Ověřený GEEK 13. 3. 2018 19:09

@kingosek: Intel leda pentium G4560 (G4600), k i3 8100 je zase potřeba drahá deska.
Jinak dejte do sestavy nějaký lepší zdroj + dal tam B350 s 4 DIMM
https://www.czc.cz/208614,165632/kody

kingosek KIN
kingosek 13. 3. 2018 19:23

@synek11: takto nějak i s HDD a stále do 10k...https://www.czc.cz/0vpmpc9vegi568idaaqh51dufg/seznam

kantor14 KAN
kantor14 14. 3. 2018 1:31

@kingosek: Pevky disk - vubec bych nebral plotnovy HDD, zejmena mas-li neco na externi zalohy. Na OS, internet, par filmu a hudbu 256GB SSD staci. Jestli ne, tak usetrenych 1150Kc investuj rovnou do SSD s dvojnasobnou kapacitou (https://www.czc.cz/adata-su650-3d-nand-480gb/222259/produkt)
RAM - za stejnou cenu muzes mit pameti s lepsim casovanim CL15 (https://www.czc.cz/hyperx-fury-black-8gb-2x4gb-ddr4-2400/176626/produkt)
Zdroj - ber to, co je skladem kolem 1000Kc, spatne nevypada https://www.czc.cz/fortron-hexa-85-350-350w/224135/produkt Nemas-li napajeci kabel, prihod si ho do kosiku.
Zakladni deska - over si, ze ma potrebny konektor k pripojeni monitoru
Procesor - muze zustat G4560, i kdyz o 300Kc drazsi G4600 ma asi o 25% vykonnejsi grafiku (HD610 vs HD630)
Case - vec vkusu, mne se vice libi Zelman T5Podle mne nepoznas rozdil mezi chipsetem B250 a starsim H110. Pentium G4560 pojede i na levnejsich deskach H110, ktere jiz mivaji aktualizovane BIOSy. Timto se da usetrit dalsich par stovek. Za mne Intel takto: https://www.czc.cz/184448,204104,222259,160575,224135,176626/kody Je to s rezervou 500Kc, ktere muzes utratit jinde - lepsi CPU, SSD, Case ....AMD sestava s R3 2200G bude urcite vykonnejsi. V single-threadu bude AMD jen malinko ztracet na Intel, ale v mutli-threadu ho rozbije nekde i o 50%. Z pohledu integrovanych grafik bude rozdil jeste vetsi ve prospech AMD (Ryzen bude na tom asi 5x lepe nez Intel). Sestavu bych videl takto: https://www.czc.cz/230412,221761,177052,224920,224135,160575/kody Setrito se na disku (polovicni velikost SSD), protoze vykonnejsi AMD procesor i RAM jsou drazsi.
Nechas-li si sestavit PC v CZC, meli by na desku nahrat i aktualni BIOS, aby podporovala R3 2200G procesor.

kingosek KIN
kingosek 15. 3. 2018 17:26

@kantor14: Zdravím, velmi podrobná rada a moc diky za ni...jasně, lepší časování pamětí, výkon single threadu atd. Je to pro kamaráda s rodinou (zatím ještě malé děti) ...takže tyto podrobnosti a drobné posuny ve výkonu sem neřešil vůbec. Jak jsem psal, nevyznám se pouze v oblasti "neherní/prohlížecí" a lowbudget PC...proto sem rád za diskusi a rady.
Ale dobrá připomínka je určitě SSD only a exterák! Case tam byla upřímě do počtu a jen skrz cenovku zatím, nechám je vybrat třeba ze tří beden dle designu jakoby ;)
Zdroj určitě kvalitu nad cenou za mě. PC budu určitě stavět sám, je to moje hobby.Každopádně díky moc ještě jednou!

vojta83 VOJ
vojta83 13. 3. 2018 18:51

čau bohužel AMD procesoru nemají v sobě integrovanou grafickou kartu, což znamená že buď budeš muset dokoupit grafickou kartu a nebo si vybrat intel procesor ale s tím musíš změnit i základní desku.

pyriah PYR
pyriah 13. 3. 2018 18:57

@vojta83: nesmysl ... aspon si o tom neco zjisti nez sem napises takovou hovadinu

vojta83 VOJ
vojta83 14. 3. 2018 9:06

@pyriah: Až na to že mám pravdu. A vím o tom dost když studuji obor kde se HW zabýváme 5krát týdně. ;)

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 14. 3. 2018 9:09

@vojta83: Co tedy znamená to písmenko gé v názvu procesoru?

Neta76 NET
Neta76 12. 5. 2018 22:02

@john_doe: ahoj, můžu se na něco zeptat?

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 12. 5. 2018 23:01

@Neta76: Ano.

Neta76 NET
Neta76 13. 5. 2018 10:23

@john_doe: Ahoj, vidím že máš velký přehled a já se v novinkách už moc neorientuji. Potřeboval bych něco na net, filmy a možná nějaké ty minimálně náročné (ne 3D) hry. Je to pro seniora. Našel jsem tady tvůj výběr sestavy a líbí se mi, jen jsem přidal monitor. Je tato sestava vhodná a vyvážená? Je integrovaná grafika dostatečná?
https://www.czc.cz/230412,208612,222548,228520,165632,223347,110330,181292/kody
Měl bych se vejít do 15000,-
Děkuji

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 13. 5. 2018 12:17

@Neta76: RAMky stačí i 2666MHz, pokud to není na hry. Jinak ok.

Neta76 NET
Neta76 14. 5. 2018 19:03

@john_doe: Děkuji moc, nechám to tedy tak jak to je. Jen ještě promyslím větší monitor:
https://www.czc.cz/philips-273v7qdsb-led-monitor-27/228210/produkt?utm_source=heureka.cz&utm_medium=cpc&utm_campaign=Monitory&utm_term=Philips_273V7QDSB_LED_monitor_27Když zafajfknu to sestavení PC, tak vlastně budu mít o práci míň. CZC to jen sestaví a netestuje spuštění asi když není v košíku systém že? A jak to bude s krabicemi od komponentů když bych to nechal složit v obchodě? Nevíš prosím?

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 15. 5. 2018 6:36

@Neta76: Pokud nekupujete systém, tak si tam CZC nainstalují na otestování vlastní. Jen tak můžou ověřit funkčnost. Pak ten systém zase odstraní. Pokud vyžadujete všechny krabice, je lepší to připsat do poznámky. Mohli by poslat jen krabici od desky, tak se to většinou dělá.

Neta76 NET
Neta76 15. 5. 2018 22:24

@GreenT: děkuji, vše jasné

avatar
igormedek 18. 2. 2019 21:05

@john_doe: "Ge" jako GEbil

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 14. 3. 2018 9:24

@vojta83: Vojto pak to vypadá, že 5x týdně je málo, když vám uniklo uvedení nových procesorů s integrovanými grafikami Vega. Již měsíc jsou zde v nabídce - https://www.czc.cz/procesory/produkty?q-c-0-f_2026836=sRyzen%203%20(Raven%20Ridge)Smutné na tom je, že místo opravy se zkoušíte ještě hádat a to píšete přímo pod produktem, který dokazuje váš omyl.. :D

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 13. 3. 2018 18:58

@vojta83: a to g na konci, neni to jako graficka karta?

kingosek KIN
kingosek 13. 3. 2018 19:07

@vojta83: Tento procesor sem nevybral náhodně ;)

avatar
Amelix 13. 3. 2018 19:49

@kingosek: Do 10 tisíc bude PC z nových komponentů o 30 až 50 % procent horší,než-li PC za 12tis.taktéž z nových komponentů.Tak bych opravdu přemýšlel a 2tis. si přidal.Vyplatí se to.I když se jedná o "prohlížecí PC"..však on čas ukáže.

kingosek KIN
kingosek 15. 3. 2018 17:28

@Amelix: V podstatě to stejné sem po pár pokusech o build do 10k řekl i kamarádovi. Bohužel, cena je zde limitující. Ale díky za radu.

Basilis BAS
Basilis 14. 3. 2018 4:43

Zdravím ja osobně budu skladat do obýváku k tv neco takovyho. Cena je 14k https://www.czc.cz/95tk03i6dqivu8lfcquuus9eid/seznam Menší korekcí by neměl být problém dostat se na 10k. Ale nejsem si úplně jistý jestli amd platforma je pro vaše účely to nejlepší co se v dané ceně da postavit. Moje požadavky jsou malé tiché na občasné nenáročné hraní filmy internet.

sismasi24 SIS
sismasi24 14. 3. 2018 5:20

@Basilis: Výběr bez jakékoliv logiky, jen podle hvězdiček, klasický amatérský přístup a návod jak zbytečně utratit peníze ....

Basilis BAS
Basilis 14. 3. 2018 21:26

@sismasi24: co na tom nema logiku sherlocku ? povidej prehanej necham si od profika tvyho razeni poradit.

sismasi24 SIS
sismasi24 18. 2. 2019 12:57

@Basilis: Ale jo, proč ne :-) V prvé řadě zapomeň na ASRock a chipset B350 obecně. Ve spolupráci s tím švábem to bude kulhat a budeš akorát nas*aný. Je to klasické šetření na nepravých místech, zatímco se vyloženě plýtvá třeba na Case (ale to věc vkusu každého soudruha), za ty prachy se dá pořídit daleko kvalitnější Fractal. Na RAMce rozhodně přitlač na taktech, protože jí bude využívat ta hodně diskutabilní grafika (měl jsem ADATA na 3200 a Ryzen 5 2400G a už je pryč chlapec, prostě jsem se nechal ukecat recenzema, jak v nich na té grafice snad i něco hráli ... naprostý nesmysl, vyleze z toho nakonec předražený stroj dobrý fakt tak na kancelařinu) a 3000 je o ničem, furt ta grafika bude na něco čekat. SSD rychlosti 500/300? Dobrý no, asi máš dost času a pevné nervy, ale v tom případě bych tam SSD vůbec necpal. Plotna 1TB asi na data že ... tak samozřejmě minimálně 2TB (výhodnější poměr výkon/cena). A co tedy nemá logiku? například cpát tyhle RAMky do kancláku, protože na nic jiného se to hodit nebude ... a pokud kanclák, tak na Intelu, tam jsou s APU přece jen nepoměrně dál .... je to prostě nelogicky navžený hybrid ani ryba abi rak, kde šlo primárně o to "něco postavit aby to moc nestálo" a to je cesta do pekel ...
PS: jestli chceš ještě blbější skříň, tak si požiď ten Bitfenix, ten se kroutí už na prospektu a pohromadě to drží jakš takš až těma komponentama ... .

avatar Ověřený GEEK - level 2
Usm82 Ověřený GEEK 18. 2. 2019 13:03

@sismasi24: Intel je s APU nepoměrně dál? blbost :-)
Zapomenout na ASROCK - blbost:-)
Zapomenout na B350 - s tím souhlas
samozřejmě minimálně 2TB (výhodnější poměr výkon/cena) - asi myšleno cena/GB ne?

sismasi24 SIS
sismasi24 18. 2. 2019 19:47

@Usm82: Mno, okolo PC se pohybuji 30 let, za o něco kratší dobu jsem jich postavil stovky a po deskách SOLTEK, které už se chválabohu nevyrábějí, je ASRock největší ***** Můžeš s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co se s tím dá dělat. ... jo, i cena/GB se dá říct ....

avatar Ověřený GEEK - level 2
Natar Ověřený GEEK 18. 2. 2019 17:36

@sismasi24: Kromě blbostí co uvedl Usm82 mám další: "SSD rychlosti 500/300? Dobrý no, asi máš dost času a pevné nervy, ale v tom případě bych tam SSD vůbec necpal." To myslíš vážně? S tím, že Intel je s APU nepoměrně dál, jsou to fakt perly totálního BFU. O amatérském přístupu bych se být tebou nezmiňoval.

sismasi24 SIS
sismasi24 18. 2. 2019 19:51

@Natar: Ano, to myslím vážně. Podívej se jaké SSD a za kolim peněz jsou dneska k mání, hlavně pro jaká rozhraní ... o M.2. jsi už možná slyšel a že to má 3x, 4x větší rychlosti možná taky ... tzn. nastuduj si elementární základy, mistře, pak si dej pořádnou facku a pak začni znova, radostněji a lépe ... alespoň že k dalším věcem co jsem uvedl se nevyjadřuješ, protože to by ještě vylezly na světlo asi zajímavé věci :-D Ty se podívej kdy vyšlo první APU v Ryzenu a jak dlouho a jaké APU dělí Intel a pak něco pindej troubo :-D

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 18. 2. 2019 20:01

@sismasi24: Slyšel. A taky jsem slyšel a viděl, že na běh systému to má minimální dopad.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Natar Ověřený GEEK 18. 2. 2019 20:41

@sismasi24: "Necpat" do PC SSD 500/300 protože je o "nervy pomalé" může jen někdo ve svěrací kazajce. Vsadil bych se, že si myslíš, že ty rozdíly v papírové rychlosti odpovídají rozdílu při používání reálného OS a aplikací. Jinak bys věděl, jak se ztrapňuješ. Jediný výsledek, kterého se dobereš v běžném domácím PC s M.2 SSD oproti SATA SSD je ten, že start systému nebude trvat 20 sekund, ale 16 a na aplikacích to nemáš šanci poznat. Jedině kdybys měl 2 M.2 disky, tak bys z jednoho na druhé mohl superrychle kopírovat soubory. A píšu to jen proto, aby si náhodou někdo nemyslel, že si necucáš hovadiny z prstu. Si neumíš představit kolik lidí, co mají 30 let zkušeností v nějakém oboru, a přitom umí a vědí exkrement, jsem v životě potkal. Přišel si sem jen dělat ramena a trollit.

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 18. 2. 2019 21:07

@Natar: mne teda bootuje comp asi 8s i se sata ssd 8-)

sismasi24 SIS
sismasi24 18. 2. 2019 22:25

@NEHARIA: Jo no, ze sleep modu možná :-D ... další co nechápe rozdíl mezi boot a wake up modem ... a ještě řekni že na Win 10 a bude to komplet :-D

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 18. 2. 2019 22:37

@sismasi24: nikoliv, s cistym systemem to bylo za 8, ted po dvou letech se to nejak natahlo, cerstve namereno za 16s

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 18. 2. 2019 22:52

@sismasi24: Linux fanatik, co?

sismasi24 SIS
sismasi24 18. 2. 2019 22:23

@Natar: Jo, to víš že jo, myslím že stačilo :-D ... až postavíš desetinu PC co já, tak dej vědět, budeme pokračovat, zatím jsi jen za klasicky stupidního hejtra ... ;-) Měj se ...

avatar Ověřený GEEK - level 2
NEHARIA Ověřený GEEK 18. 2. 2019 22:37

@sismasi24: mozna jsi jeste neslysel, k cemu jsou ty 3-4krat vetsi rychlosti u nvme disku dobry
https://www.youtube.com/watch?v=l6Y6VdXO5esa tvrdit, ze intel dela lepsi apu nez amd, to uz neni ani vtipny, jak je to hloupy

avatar Ověřený GEEK - level 2
Natar Ověřený GEEK 18. 2. 2019 23:41

@sismasi24: Jak sis mohl všimnout, tak tě tady "nehejtuju" jenom já. Kolik lidí ti ještě musí napsat, že strašně pindáš? Je opravdu zábavné sledovat někoho, kdo se s ostatními hádá, že 2 + 2 = 5 a ještě se chvástá vysokou školou. A to fakt není jen příklad. Až tak trapný jsi.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Natar Ověřený GEEK 18. 2. 2019 23:52

@sismasi24: Jo a ještě něco - tím "BITFENIX se kroutí už na prospektu", jsi patrně myslel Phenom M ? Taky jsi ho jinak než na prospektu neviděl. Prostě si musel jenom napsat něco co by ukázalo, jakej si "zkušenej mazák". Každej ubožák, co jde dělat ramena v anonymní diskuzi výmysly o tom, jakej je to borec, si myslí, že ostatní jsou úplně blbí a budou mu to žrát. Zklamu tě - nejsou.

avatar Ověřený GEEK - level 1
Gauny Ověřený GEEK 19. 2. 2019 0:35

@sismasi24: Proboha, jaký má význam odepsat někomu (Basilis) po skoro roce? Jakoby, pokračování - dohadování?Nejpokročilejší APU současnosti je Ryzen s grafikou Vega, což je AMD, zjednodušeně se dá říct, že umí jednou tak navíc oproti nejlepší Intel integrované (např. UHD 630).

sismasi24 SIS
sismasi24 19. 2. 2019 12:26

@Gauny: Význam to má ten, že tuhle diskusi nepochybně mohou číst i lidé co hledají informace dnes, ne před rokem, to je odpověď na Tvůj dotaz. A o tom nejpokročilejším APU ... to je teorie vytvořená na základě poměřování pinďourů v nejrůznějších testech, benchmarkách a jiných nesmyslech, kde výsledek záleží na tom jestli je web či autor "pro Intelí" nebo "Pro AMDčkový". PRAXE a REÁLNÝ PROVOZ V REÁLNÝCH PODMÍNKÁCH, je JEDINÝ RELEVANTNÍ UKAZATEL a na to prostě potřebuješ ty klimpry stavět, ladit, testovat. A protože já tohle dělám, tak vím, že tenhle Ryzen se hodí akorát tak do kancláku a na kanclák, má naprosto obludnou spotřebu, a strkat to do HTPC, když máme ty samé šváby v GE verzi na TDP 35W je úplná hovadina. Ten trouba tady, se do mě pustil stejně akorát proto, že pojal podezření, že mám něco proti AMD. NEMÁM, je mi to úplně buřt, sám mám PC s AMD (momentálně) protože mi vyhovuje a bylo výhodnější v poměru výkon/cena než PC na Intel. Lidem stavím klimpry na obou platformách a to podle toho, k čemu to má sloužit. Suma sumárum, s tímhle švábem moc parády nenaděláte. A jako že je nejprodávanější? Na TV Nova se dívá a Blesk čte taky nejvíc lidí ... a upřímně, je to nejkvalitnější TV a nejkvalitnější tisk? .... To je všechno :-)

avatar Ověřený GEEK - level 2
Natar Ověřený GEEK 19. 2. 2019 13:03

@sismasi24: Víš jak poznáš trolla? - kromě toho, že předkládá smyšlenky jako fakta, tak např. s oblibou používá Caps Lock aby zdůraznil, že ON! má pravdu. Něco tím opravdu zdůrazní - svojí nezdolnou blbost. Výsledky v benchmark "záleží na tom jestli je web či autor "pro Intelí" nebo "Pro AMDčkový" To už si musíš vážně dělat kozy. Takhle blbej nikdo být nemůže. Mj. by s tvými bláboly nesouhlasily miliony lidí, co používají AMD CPU do HTCP, na běžnou práci v kanclu i s videi a 3D, hry a stream. Na parádu opravdu nejsou - jsou to funkční výkonné procesory v dobrém poměru cena/výkon (v případě nejnovější AM4 generace). Kašpare. Švába máš leda na mozku - stejně jako "klimpry" - ať už je to cokoliv.

avatar Ověřený GEEK - level 1
Gauny Ověřený GEEK 19. 2. 2019 13:23

@sismasi24: Lidé co hledají informace dnes, budou pravděpodobně hledat aktuální informace, ne rok staré, navíc je to zde již tak "zapleveleno" zbytečnostmi, že by každý raději hned utekl, tahle diskuze není převážně o faktech, ale o subjektivních dojmech (a emocích), proto by si z ní moc lidí příliš nevzalo.https://www.youtube.com/watch?v=z2pe5PqWQXA
(tito recenzenti budou proNVidioví)A to nejsou ani ti nejvýkonnější zástupci, ale Vega 8 vs UHD 630 (I3), rozdíly jsou patrné.Zákazník Basilis chtěl nejlepší integrovanou grafiku mj. i na staré hry a vybral správně.Píši tady z toho PC, aby nevzniklo podezření na nedostatek praxe: https://ctrlv.cz/lgis

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 230412
AMD Ryzen 3 2200G, RX VEGA
prodloužená záruka
-24%
2 182 Kč 2 640 Kč 1 652 Kč 1 999 Kč
Výkonný procesor generace AMD Ryzen 3 (Raven Ridge), socket AM4, 4 fyzická jádra (4 vlákna), frekvence 3,5 GHz (3,7 GHz boost), vyrovnávací paměť cache 4 MB (L3), integrované grafické jádro Radeon RX Vega, 14 nm výrobní proces, TDP 65 W.