Arctic Fan F12 PWM PST Value Pack
Arctic Fan F12 PWM PST Value Pack
553 Kč 669 Kč

Všechny komentáře k produktu:Arctic Fan F12 PWM PST Value Pack

Viktor-Praha VIK

Pěkné

Viktor-Praha 30. 10. 2009 10:44
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Docela dobrá cena. Vzhled je také velmi zajímavý a myslím že i povedený. Ale zajímala by mne hlučnost tohoto ventilátoru. Mám totiž rád tiché PC.

avatar
hopani 31. 10. 2009 12:14

@Viktor-Praha: madost silne otacky aje velky takze basom ratal stym ze bude asi ajtrocha hlucny

FANTASMAGORIA FAN
FANTASMAGORIA 1. 11. 2009 21:01

@hopani: Jak tohle můžete takhle říct, když je řízený přes PWM? Když bude ve skříni dost chladno, tak se taky nemusí točit třeba vůbec a pak asi hlučný moc nebude, že?

Viktor-Praha VIK
Viktor-Praha 2. 11. 2009 17:46

@FANTASMAGORIA: To máš sice pravdu. Ale hlučnost se udává při maximálních otáčkách.

avatar
DUBIN 2. 11. 2009 17:56

@Viktor-Praha: Jaká je hlučnost se můžete dočíst na oficiálních stránkách - 0,5 Sone.
www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=3_48_68&mID=342&page=spec
Ale uznávám že v tomhle případě by asi bylo lepší spíš nějaké subjektivní zhodnocení.Každopádně to budou asi kvalitní kousky - už třeba jenom podle záruky, 6 let dává na ventilátory jako další výrobce pokud vím už jenom Noctua.

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 13. 6. 2010 1:06

@DUBIN: Jenže tyhle mega záruky jsou většinou takové "jen jako". Nevím jak konkrétně v tomto případě, ale většinou lze reklamovat prvni 2 roky u prodejce a potom už jen u výrobce. A posílat ventilátor za 150Kč bůhvíkam se asi moc nevyplatí.

Natanael NAT
Natanael 20. 8. 2010 10:09

@ALESCHLUBNY: Společnost Arctic je sama osobě velice kvalitní - vlastním tři F8 s PWM a zatím nejlepší ventilátory, se kterými jsem měl možnost se setkat(pravda na nejvyšší otáčky se hlukem vyrovnají průměru). Nyní potřebuji 120mm ventilátor s PWM a F12 bude jasná volba.Jinak domněnka, že velký ventilátor s vysokými otáčkami je hlučný je samozřejmě nesmysl(tedy pokud výrobci neudělají chybu v aerodynamice a nedají tím za vznik nežádoucích vírů), naopak, větší plocha lopatek a velký průměr nezpůsobují takový hluk jako menší ventilátory se stejným průtokem vzduchu(Větší ventilátor s nízkými otáčkami se průtokem vyrovná malému s vyššími a tedy zákonitě by měl člověk volit ventilátory tak velké, jak je to jen možné).

T_xy T_X
T_xy 29. 12. 2013 14:20

@Natanael: Koupil jsem dva a oba byly nevyvážené. Ten jeden rozklepával bednu tak, že jsem to zažil naposledy u 7200 rpm disků, musel jsem ho nahradit. U scythe nebo noctua se mi něco takového nikdy nestalo.

rayer RAY
rayer 26. 11. 2015 13:42

@T_xy: Ano, muzu potvrdit, akorat jsem si jeden prinesl a pri malych otackach je videt, jak vrtule hazi vyskove tak +- o 1mm a kdyz vetrak postavim na bok na stul, tak je videt, jak se ram klepe a vetrak ma tendenci pochodovat. To podle me moc o kvalite nesvedci. Holt navrzeno sice ve Svycarsku, ale vyrobeno na kolene v Cine...
No uvidim, jak moc to bude vadit na CPU chladici.

rayer RAY
rayer 21. 12. 2015 16:40

@Viktor-Praha: Tak bohuzel, na max. otacky to CPU chladic rozklepe docela brutalne - nepouzitelne, dal sem ho na reklamaci :(

Miky48 MIK

Hlučnost

Miky48 3. 11. 2009 18:34
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

chtěl bych se zeptat na hlučnost větračku při 100%

Viktor-Praha VIK
Viktor-Praha 3. 11. 2009 21:13

@Miky48: To samé se řeší hned pod tvým příspěvkem. Ventilátor má 0,5 stone kolik je to dB ale bohužel nevím.

Ramp@ RAM
Ramp@ 17. 11. 2009 20:48

@Viktor-Praha: Dobry den.Tak jsem se dnes dival na net a zjisti jsem ze 0,5 sone=21 dB

Viktor-Praha VIK
Viktor-Praha 18. 11. 2009 8:39

@Ramp@: No já jsem se taky díval na internet. A zjistil jsem že převod ze sone na dB není možný (jedině v 1 KHz). Ale podle toho co jsem se dočetl jsem zjistil že by to mělo být něco mezi 21 až 25dB.

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 13. 6. 2010 1:02

@Viktor-Praha: Nojo, manazeri v akci. :-( "Když to napíšeme v Sonech, bude tam menší číslo a bude to vypadat líp."

Fred Chang FRE
Fred Chang 21. 10. 2010 13:12

@ALESCHLUBNY: No ja mam CPU Chaldic od AC http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=61904 ale od jineho prodejce ktery am v popise ze hlucnost je 0,5sone a vubec neni slyset narozdil od http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=55009 coz je mi divny protoze 0,5sone je vic nez 14,9db

Knaak KNA
Knaak 10. 11. 2013 21:05

@Miky48: Čtyri ventilátory mi prošli rukama a všechny jsou hlučné. Od 1000 otáček vydávají jak nepříjemný airodynamický zvuk. Bohužel to samé platí pro Artic Fan 12. Ventilátory nové řady se vůbec nepovedly narozdíl od starších např. http://www.czc.cz/arctic-fan-12l/41750/produkt?q-category-id=egsclee3hqi60aqnfu0hd14cld&q-c-1-producer=se4u6htdmm0fuv9rafsjkl0kpp4&q-c-0-f_60733694=s120+x+120

maxidecmeri MAX

Zapojení

maxidecmeri 21. 11. 2009 11:49
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Tenhle fan mě celkem zaujal, především cenou.. Myslím, že o hluk se postará speedfan, ale spíš mě zaráží ten systém zapojení. Kdybych chtěl mít v pc 2 tyto ventilátory, jak je zapojím? mám jen jeden volný 4-pin. nerozumím tomu..

avatar
majclik 21. 11. 2009 11:54

@maxidecmeri: 4pinové PWM jdou zapojit i na 3pin.

Bambejsek BAM
Bambejsek 4. 1. 2010 20:02

@majclik: nebo si zakoupit rozdvojku na 4 pin, viz příslušenství

avatar
kafun 23. 7. 2010 9:29

@Bambejsek: To maš i u toho to fanu kdyz tento zapojis na 4pin tak nhed z konektoru ti vede jeden konektor na zapojeni jineho fanu.... muzes takhle zapojit treba i 3 pin....

maxidecmeri MAX

Zkušenosti

maxidecmeri 22. 11. 2009 16:45
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Má s ním někdo nějaké zkušenosti? Líbí se mi jak cenou, tak vzhledem, zajímal by mě ovšem hluk/výkon.. pokud ho někdo má, tak napište, testy na něho ještě žádné nejsou, je to celkem novinka..

HadrDisk HAD
HadrDisk 2. 3. 2011 2:51

@maxidecmeri: Výkon má odpovídající dané kategorii:) a hluk je taky v pohodě:) do 800 otáček o něm nevím a na plno je trochu víc slyšet:)

jirka9999 JIR

Krátká zkušenost a popis

jirka9999 7. 12. 2009 16:05
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Takze dneska mi prisel a par zkusenosti:
- ma konektory pro PST (z jednoho konektoru muzete napajet snad az pet vetraku) [viz fotka kterou jsem nahral]- minimim pro rozjezd ve speedfanu je 25% (500 ot.)
- otacky: 380 (20% ve speedfanu) - 1460 (100%)- na 380-800 otacek je neslysitelny az velice tichy, 800-1000 jemny sust a na plny vykon uz je slyset dost- 12V pri 0,15A = spotreba 1,8WV baleni byly 4 sroubky a dve nalepky (jedna kulata AC a druha obdelnikovita PST) :)Za mne a za tyto penize DOPORUCUJI (obzvlaste pokud vase deska podporuje regulaci pres speedfan).

Aristoteles ARI
Aristoteles 16. 1. 2010 12:15

@jirka9999: Jedna otázka. Ve SpeedFanu jsi to reguloval napětím, nebo pomocí pwm? Ani nevim jestli SF umi pwm.

Hugo123 HUG
Hugo123 17. 1. 2010 7:22

@Aristoteles: No mě nejde regulovat vůbec, skoušel jsem i AMD Overdrive a to dokonce padal systém opravdu si nevím rady protože na 100%otáčky je to celkem hluk, ventilátor se točí podle tepla ve skříni což u mě znamená že se točí stále přez 2000rpm a to je celkem peklo (tedy pro mě protože ostatní komponenty a ventilátory mám krásně tiché, jen tendle je slyšet), stačilo by klidně 800-1000 ale jak to provést, na speed fan neraguje vůbec, skoušel jsem i zapojit podle návodu jako PWM spolu s CPU a to právě zamrzal windows. Je možné, že je vadný kus, nebo robím něco špatně ale už jsem zkusil asi všechno.

Hugo123 HUG
Hugo123 17. 1. 2010 7:31

@Hugo123: Dále taky nevím, jak zapojit spolu s 8cm AC F8, taky aby oba ukazovali svoje otáčky, ale obávám se že to spíš u PWM není možné (kvůli jeho zapojení-napětí4pin, detekce otáček3pin a přídavka4pin)ale nevím v tomdle se opravdu moc neorijentuji. Na desce mám možnost zapojení 2+1 ventilátorů (skríň č.1, skříň č.2, zdroj=Everest. Prosím rady

Hugo123 HUG
Hugo123 17. 1. 2010 10:22

@Hugo123: Tak na připojení jsem už přišel.

kosacek KOS
kosacek 26. 1. 2010 21:55

@Hugo123: Muzes napsat jak si to zapojil?
ja zkousel prehazet draty z toho 4 pinu na 3 (protoze ten 4 do 3pin konektoru nedostanu z duvodu ze hned vedle je kondik), ale nejde regulovat, kdyz to mam ted podle navodu tak se reguluje stejne jako vetrak na cpu ale otacky nevidim (ve speedfanu vidim jen cpu a jeste jednoho co je 3 pinovej)
nevim co s tim abych ho mohl regulovat zvlast, kdyz mam volny jen 3pin konektor, jestli to vubec jde?

jirka9999 JIR
jirka9999 18. 1. 2010 22:14

@Aristoteles: Mam na desce PWM konektory, ale SpeedFan to asi dela pres napeti, protoze umi regulovat i obycejny tripinovy vetraky.

Masakr_cz MAS

Nejede

Masakr_cz 23. 3. 2010 20:52
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

vybalim pichnu do kompu a nic

avatar
Daniel Hofschneidr 23. 4. 2010 23:43

@Masakr_cz: Podporuje tvoje deska PWM regulaci? (mas tam na to konektor?)

papousek22 PAP

PREVOD Sone

papousek22 7. 8. 2010 13:41
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

viz obrazek

Lolan Lin LOL
Lolan Lin 7. 8. 2010 14:20

@papousek22: Ano, pokud ventilátor připojujete samostatně tak ten konektor se žlutým drátem zapojíte do tý rozdvojky.

maňo MAŇ

Dotaz na počet ventilátorv

maňo 1. 9. 2010 20:37
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

takže ak to správne chápem tak na jeden ten 4 pin čo ide z dosky viem postupne pripojiť až 5 kusov ventilátorov? A to dokáže ten 4 pin dodať dostatok "šťavy" aj keby idú tie ventilátory na plno? Lebo ak to tak je tak to by sa mi hodilo lebo potrebujem tak napojiť práve 5 ventilátorov.

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 2. 9. 2010 2:28

@maňo: Je to tak, ale některé desky mají 4 pin, který je ve skutečnosti jen 3 pin. Např. Gigabyte má 4 pin s PWM na chladič CPU a druhý 4 pin na systémový ventilátor, ale ten už PWM neumí.

Mafia2 MAF

Prosím o radu

Mafia2 21. 11. 2010 13:11
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Dobrý den,chtěl bych si koupit tyto dva ventilátory, ale nevím jestli moje deska ASUS M4A77T má 2 konektory na větráky , nebo jestli si mám k větrákum koupit rozdvojku.. Ale problém je ten že ani nevím jakou rozdvokjku na to koupit. Děkuji za odpověď.

avatar
DUBIN 21. 11. 2010 14:03

@Mafia2: Když tu desku máte tak zjistit počet konektorů pro ventilátory by nad neměl být problém - prostě je spočítáte, vzhledem k tomu že jsou ty konektory dost odlišné od čehokoliv na desce tak na tom není nic těžkýho. Otázkou je jestli na ní máte opravdu konektory s PWM regulací abyste dokázal využít tenhle ventilátor, jinak to nemá smysl.Každopádně PWM rozdvojka se dá koupit tady www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=65004

avatar
Bender250 11. 4. 2011 17:29

@DUBIN: Na ventilátoru je rozdvojka. Mám takle zapojeny 3 do CPU FAN.

BICA Martin BIC

PWM onboard?

BICA Martin 29. 11. 2010 23:53
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Zdravím. Jestli jsem to dobře pochopil, pro tento ventilátor je potřeba 4pinový konektor na desce. Chystám se koupit MSI 790FX-GD70, která má 4pin jen pro CPU FAN a ten tam taky bude zapojen od chladiče Gelid Tranquillo. Další konektory na desce jsou 4x SYS FAN, ale už pouze 3pin, které se dají (předpokládám, že napěťově) regulovat z BIOSu a lze jim nastavit 50%, 75% nebo 100%. Bude mi tedy tento ventilátor s PWM regulací k něčemu dobrý a budu ho moci nějak regulovat, nebo mám raději vzít klasiku 3pin a regulovat přes BIOS? Díky za odpověď.

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 30. 11. 2010 0:02

@BICA Martin: Tento ventilátor lze regulovat i napětím, PWM regulace je stabilnější při nízkých otáčkách, proto při napěťové možná nedosáhneš úplně nejnižších otáček, resp. nebude jisté, že se ventilátor roztočí. Tak nízké otáčky ale ani nejsou potřeba, tento ventilátor je velmi tichý a přestává být slyšitelný mnohem dříve než na nejnižších otáčkách. Vezmi PWM, rozdíl v ceně je minimální a v budoucnu se budou PWM na základních deskách osazovat více.

BICA Martin BIC
BICA Martin 30. 11. 2010 0:04

@ALESCHLUBNY: Takže ho můžu dát normálně do 3pin konektoru a řídit přes ten bios nebo v systému nějakým softwarem typu speedfan?

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 30. 11. 2010 0:11

@BICA Martin: JJ to jde u jakéhokoliv ventilátoru, PWM je tam jenom drát navíc, uvnitř jsou ty ventilátory prakticky stejné.

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 30. 11. 2010 0:10

@BICA Martin: A ještě něco - tento ventilátor má zvláštní zapojení konektorů tak, že lze zapojit mezi PWM konektor na základní desce a PWM ventilátor např. na CPU. Pak ho lze regulovat pomocí PWM. Samozřejmě nelze regulovat oba ventilátory samostatně, ale jen společně, ale pokud spolu mají někajou souvislost, tak to není problém - např. ventilátor na chladiči CPU a ventilátor v bočnici, který odvádí ohřátý vzduch z prostoru kolem CPU (nebo naopak přivádí studený). Takto lze zapojit i větší počet těchto ventilátorů, tuším že v návodu byly 4 ventilátory na jeden konektor na základní desce.

BICA Martin BIC
BICA Martin 30. 11. 2010 0:12

@ALESCHLUBNY: Ventilátor na CPU chladiči by měl foukat směrem nahoru, přesně do míst, kde bude tento outtake ventilátor, takže by to spolu mohlo být zapojeno. Díky za vysvětlení, tak ho tedy vezmu.

BICA Martin BIC

Zapojení do 3pin konektoru

BICA Martin 8. 12. 2010 18:36
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Podělím se s mým zjištěním. Tento ventilátor používám v klasickém režimu (tedy ne PWM). Jeho 4pinový konektor jsem tedy zapojil do 3pinu na desce. To lze. Ale ventilátor neměří otáčky. Toho se docílí tak, že se jeden žlutý kablík co vede z ventilátoru zapojí do PWM propojky k dalšímu ventilátoru. Pak teprve posílá signál o otáčkách.

halika HAL

Bomba

halika 12. 3. 2011 23:07
k produktu: Arctic Fan F12 PWM PST

Tahle nová řada větráků je bomba. Když si povšimnete, tak mají o 2 lopatky více, než starší řada, a navíc mají podstatně menší ložiskový střed, a tuším, že i tenčí lopatky. Takže při stejných otáčkách (a přibližně stejném hluku), mají podstatně větší průtok vzduchu.

Ilydan ILY
Ilydan 29. 4. 2011 0:46

@halika: Já osobně považuju za bombu mezi 120mm fany spíš tento Scythe http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=58572 který má při 1200 RPM deklarovaný průtok 68,5 CFM. Otázkou je jak moc jsou tyto udávané hodnoty přesné.

ALESCHLUBNY ALE
ALESCHLUBNY 29. 4. 2011 2:20

@Ilydan: S tím Scythe bohužel nemám zkušenost, ale tyto Arcticy opravdu nejsou špatné. Jsou tiché i ve středních otáčkách a mají slušný průtok, na rozdíl od nějakých PrimeCoolerů, které když se zpomalí tak vůbec nefoukají a na plné otáčky je to hrozný kravál. Je možné, že ten Scytche je o trochu lepší, ale tento má zase PWM (lepší regulace v nízkých otáčkách) a je levnější.

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 176880
Arctic Fan F12 PWM PST Value Pack
prodloužená záruka
553 Kč 669 Kč
varianty
Sada 5 kusů ventilátoru Arctic Fan F12 PWM PST. Kvalitní tichý ventilátor s fluidními ložisky, průměr 120mm, PWN regulace řídí rychlost v rozmezí 600 – 1350 ot./min, max. průtok 90.1 m^3/h (53 CFM), max. hlučnost 0.3 Sone, konektor 4pin PWM.
Be a gamer Be a gamer