ASUS Xonar Essence STX
ASUS Xonar Essence STX
Produkt není určen k prodeji.

Všechny komentáře k produktu:ASUS Xonar Essence STX

nManJofo NMA

The best

nManJofo 13. 2. 2009 8:45

Toto je najlepsia zvukovka, aka sa da momentalne zohnat... kvalitou sa ani Creative nechyta.. odporucam pozret na head-fi.org, integrovany sluchatkovy zosilnovac sa vyrovna takym, ktore stoja 3x viac ako samotna karta

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 13. 2. 2009 9:21

@nManJofo: V tomhle Vám budu s radostí odporovat, za cenu jednonásobku tu máme např. zesilovač Pro-Ject Head Box SE II, který je na tom lépe než integrovaný zesilovač Xonaru STX, za dvojnásobek ceny tu máme např. Canor SH-1 a Grado RA 1, které integrovaný sluchátkový zesilovač nechávají daleko za sebou a za trojnásobek ... :-)
Karta může být výborná jak chce, ale fyzikální zákony neporazí. Tím rozhodně nechci STX shazovat (sám si ho budu příští měsíc kupovat), ale zázraky v drcení audiofilských zesilovačů opravdu čekat nelze.

mykro MYK
mykro 13. 2. 2009 14:02

@BERNADIC: Kolega mal zrejme na mysli zosilnovace s integrovanym DAC. Aspon tak to porovnavali na head-fi (tusim Corda Blue a Corda Opera). To by ma michodom dost zaujimalo - keby sme presli k reprakom - ako si moze stat kombinacia:
Xonar + zosik vs. stereo receiver s DAC (napr. HK3490)?

avatar
prof 28. 2. 2009 16:09

@mykro: Docela pekny dotaz.... Ale porovnat to nelze. Harman Kardon HK3490 je sice spickove zarizeni za neskutecnou cenu, nicmene pro produkt pro PC nijak nelze vyuzit. Vsechno se odehrava venku, a signal je mozno vyslat z PC i pres prachobycejny S/PDIF (DDL). K tomu by nebyla zapotrebi zvukovka techto kvalit.

mykro MYK
mykro 28. 2. 2009 19:36

@prof: No oto mi ale prave islo. Ci pustat signal cez Xonar analogovo do zosika, alebo z MoBo do stereo receiveru.Presnejsie - kombinacia
[Xonar Eseence -> analog -> (napr.) HK970 -> repro] je drahsia ako
[MoBo -> S/PDIF -> HK 3490 -> repro],
ale hra lepsie? Prebiju dobre prevodniky a vymenitelne opampy rusenie
vo vnutri skine a (?) problematickejsie napajanie? :-)

Hadakan HAD
Hadakan 28. 2. 2009 19:48

@mykro: Vzhledem k tomu, že žádné rušení se nekoná a s napájením problémy nejsou, pokud máš kvalitní zdroj, tak ty převodníky a operáky nemají co přebíjet...

avatar
shapet 28. 2. 2009 21:43

@mykro: ja s kartou problem nemam. Taky jsem si prohledl napajeci cast a klobouk dolu pred pany s ASUSu. Ruseni se proste nekona.
Napajeni H&K je ovsem u tohoto vyrobku o necem jiem, 45 A neda jen tak nekdo (na obe strany), jedine u pristroju o jednu nulu v cene navic.

Hadakan HAD
Hadakan 14. 2. 2009 22:27

@BERNADIC: A ty všechny jmenované sluchátkové zesilovače jsou lepší než ten v Essence STX protože ... hmm, proč vlastně? Protože jsou stejně drahé nebo dražší než celá ta karta? No, draze se dá prodávat cokoliv (http://www.ecp.cc/ra1.html). Nějaké relevatní testy by nebyly?

Fallen.cz FAL
Fallen.cz 15. 2. 2009 16:04

@Hadakan: Dobrý :).Skoro sem to čekal výrobní cena komponent 30$, prodejní cena 450$ :). Takhle se vydělávaj peníze.

avatar
prof 28. 2. 2009 9:22

@Fallen.cz: Princip vyroby spickovych audiofilskych skladacek neni pouze ve vyberu nejlepsich komponent za pomerne "lidove" ceny, ale v narocnych testech s finalnim vyrobkem. Ten se vzdy porovnava s vyrobkem o tridu vyssim a musi vyhovet. Kdyby tomu tak nebylo, lze vyrobit "svaba" na MoBo a dat mu povest nejlepsiho zvukoveho chipu soucasnosti.
To se opravdu deje a dukazy mate tady vsude okolo.

avatar
XTad 8. 3. 2009 15:10

@nManJofo: Je lepší i než ten Xonar za 7K?

Hadakan HAD
Hadakan 8. 3. 2009 17:35

@XTad: Ano i ne, jde o to čem. Na co se konkrétně ptáš?

avatar
shapet 9. 3. 2009 7:18

@Hadakan: Jiste, souhlasim. Obe karty jsou pro zcela odlisne typy uzivatelu.

Hadakan HAD

Velmi detailní recenze na Guru 3D

Hadakan 14. 2. 2009 22:29

http://www.guru3d.com/article/asus-xonar-essence-stx-review/1(je tam dokonce otestováno několik různých operačních zesilovačů)

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 15. 2. 2009 0:07

@Hadakan: Tak to je definitivně nejlepší a nejpodrobnější recenze. Moc děkuji za odkaz.

chose36 CHO
chose36 18. 2. 2009 19:13

@Hadakan: chtělo by to překlad

avatar
DUBIN 1. 3. 2009 13:10

@chose36: No pokud nevládnete angličtinou ani trochu, tak by mohlo pomoci tohle
www.translate.google.com/translate?prev=hp&hl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.guru3d.com%2Farticle%2Fasus-xonar-essence-stx-review%2F1&sl=en&tl=csPředem ale říkám že k pochopení textu je nutné zapojit veškerou představivost a chvílema se budete řezat smíchy :-)

avatar
shapet 1. 3. 2009 16:46

@DUBIN: :-)), noo, lepsi nez dratem do oka.
Stejne je to prdelozni, ridic (driver) , zivotni prostredi (environment) a nepreberne mnozstvi dalsich.
Jo, jo prekladat anglictinu odborne neni vubec snadne. Ale i tak je to ten darek od strejcka Google pozehnanim.

emh EMH
emh 13. 3. 2009 9:22

@DUBIN: Masakr :D

aradan ARA

Tahle, nebo Auzen X-Fi™ Forte 7.1 ?

aradan 2. 3. 2009 12:24

Má tato karta nějakou větší výhodu oproti Auzen X-Fi™ Forte 7.1 ? Ta karta od Auzenu má také lepší sluchátkový zesilovač a bude za 150 dolarů, takže o nějaký ten jeden až dva tisíce levnější než tenhle Asus.
Použití by bylo pro hraní FPS her s potřebou co nejlepší prostorové lokalizace a pro poslech kvalitních MP3 (tok 256kbps). Sluchátka mám Sennheiser HD-555 a repráčky používat nebudu.Asus Xonar Essence STX se mě líbí, ale cena už je moc vysoká.

kubooo KUB
kubooo 2. 3. 2009 16:31

@aradan: ta Auzen ma samizda vzorkovaciu frekvenciu 192 Khz len u sterea,, to je skoda pre tych co maju 5.1 reproduktory,, tato asus by mala mat 192 Khz na vsetky kanaly .. ci nie ???

Hadakan HAD
Hadakan 2. 3. 2009 16:46

@kubooo: Ano, Essence STX má 192kHz na všechny kanály. Přesněji řečeno na oba dva kanály. Je totiž jenom stereo (plus digitální výstup, na který jde 5.1 samozřejmě poslat).

Hadakan HAD
Hadakan 2. 3. 2009 17:09

@aradan: Vzhledem ke sluchátkům, které máš a jde ti o hry, tak ten Auzen bude bohatě stačit. Vždyť s Essence bys měl zvukovou kartu téměř dvakrát tak drahou jako sluchátka přičemž by to mělo být spíše naopak. Kdybys měl HD-650, tak to je něco jiného.

aradan ARA
aradan 2. 3. 2009 18:53

@Hadakan: Kdyby tomu Auzenu něco podstatného kolem prostorového zvuku, nebo budoucí kompatibility s Win 7 chybělo, tak co bych nadělal? Tenhle ASUS (i ten Auzen) je pro mě konečně zvuková karta jak má být. Klidně bych se obešel i bez 7.1 a 5.1 a posílil kvalitu zvuku sluchátek + prostorový procesor pro Dolby Headphone. Ale asi máte pravdu, cena je příliš vysoká.

Hadakan HAD
Hadakan 2. 3. 2009 20:06

@aradan: Nerozumím. Tomu Auzenu nemůže chybět nic, co mu nechybí už teď (záleží na tom, co kolem prostorového zvuku chceš) a s Windows 7 bude kompatibilní naprosto bez problémů, jelikož je kompatibilní s Vistama.

aradan ARA
aradan 2. 3. 2009 20:53

@Hadakan: Zvukovým kartám sem se zatím vůbec nevěnoval a zatím sem měl jen ty integrované, a tak bych nerad koupil kartu, která nebude podporovat poslední zvukové standarty ve hrách. Nějak sem to nesledoval a sem zmaten z Dolby Headphone, EAX 1, 2, 3, 4, 5, DTS a dalších serepetiček. Du googlovat, abych byl in :)
U stereo zvuku je to jednoduché a vlastně žádná komponenta nemůže morálně zastarat (i deset let starý zesilovač může hrát líp, než nějaká nová splácanina), ale v těch herních standartech mají pěkný bordel a de to nějak moc dopředu :)
Nemůžou s vydáním DX11 překopat i zvukové standarty?

avatar
shapet 2. 3. 2009 21:55

@aradan: Odpovim na tu posledni otazku - DX 11 nebude resit zvuk.
DX 11 je plne pripravovan pro WIN 7 a tam je mozno pod drivery v jadre pustit i dve odlisne grafiky (ATI + nVidia). To dosud nebylo pod WIN 10 ani 10.1 mozne.
Zvuk se principem nemeni a odstraneni zasobniku ve Vistach udelalo konec problemum s preplnenim bufferu (a pridalo vrasky vyvojarum hardware).

avatar
shapet 2. 3. 2009 20:59

@Hadakan: Auzen X-Fi Forte nemuze zaprit svuj Ca2k2 chip.
Impedance
Headphone load impedance 16Ω ~ 600Ω
Line output impedance 330Ω
Line/Aux input impedance 10KΩ Cesta k samostatnym amp. for headphones je jedine spravna. Vetsina karet to dosud neresi a spoleha na HDA vystup, ktery ale tyto parametry nema.
Bude to jiste uspesna karta, 150 USD pocitejme jen bez dopravy a Rabatu obchodnika, spise bude kolem 4.000 Kc. Najde si jiste svoje posluchace, ve hrach doda samozrejme plny EAX 5.Oproti tomu je Essence temer ciste audiofilska karta, ktera se moc multikanalem nezabyva. Ma jej, ale neni to jeji priorita.

aradan ARA
aradan 2. 3. 2009 22:16

@shapet: Díky za odpověď.

aradan ARA
aradan 3. 3. 2009 16:58

@shapet: K té ceně. ASUS je za 200$ a Auzen za 150$. Takže když je o 1/4 levnější, tak by to mohlo být 3.600,- v czc. To už by pro mne byla za opravdové hi-fi (na moje poměry) akceptovatelná cena.

avatar
ajsmen 21. 9. 2009 11:06

@aradan: Zdravím, mám 5.1 přes Receiver YAMAHA HTR-6130... Použití hlavně filmy s DTS - vše posílám přes optiku. Mám raději vzít Essence STX nebo Auzen X-Fi Forte? Mají vůbec tyto karty výstup na optiku? :) Díky za radu.

avatar
shapet 21. 9. 2009 19:58

@ajsmen: obe karty na vystup na optiku, kazda toho dosahuje mirne odlisne. Ve vysledku nebude rozdil prilis patrny, DDL je ovsem u Xonaru reseno mene komplikovane.

avatar
ajsmen 21. 9. 2009 21:45

@shapet: Díky!

avatar
korabt 20. 10. 2009 10:35

@shapet: Určitě má Xonar výstup na optiku? Vidím totiž jen Coax výstup a bojím se že můj receiver už jich víc nepobere :/ Je to řešeno stejně jako třeba u Xonaru DX,tedy redukcí? Díky za info..

avatar
shapet 21. 10. 2009 9:22

@korabt: Dobry den.
Vsechny Xonary vyuzivaji vlastnosti dogit. Out (BUD TOSLINK nebo Koax. Vetsinou nelze soucasne kvulu krizeni na lince. -- to by musely byt vystupy dva.Takte ano, ma uplne stejny vystup jako treba DX, tj. pres prechodku. (Cste koax, nebo TOSLINK)

avatar

192 kHz ve vsech stran !?

shapet 2. 3. 2009 23:56

Nemyslim si, ze by bylo stestim nechat se "oklopit" zvukem, upravenym nejakym algoritmem, ktery bude za mne urcovat, kde je jaky nastro, nebo ktery hlas je lepe lokalizovan v prostoru.
U kvalitnich sluchatek to zaridi auralni kompozice na nas, a vetsinou mame opravdu presne pocit, kde jsme.
Pustit si neprirozeny zvuk z mp3 (podotykam, jakkoliv kvalitni), ktery je puvodne stereo, rovnomerne rozprosteny kolem sebe, je zhuverilost, bohuzel casto zadana (hlavne diky CSS3D od Creative. To neni spatnost, to je jen konstatovani).
To je potom skoda takove karty. Ona tohle dokaze zahrat jen na nosicich, ktere uz v sobe informaci 6-8 kanalu nesou (SACD, DVD-Audio - to nas ovsem pres digital nepusti - Dolby TrueHD a ostatni High-Bit-Rate audio (s PAPS) na PC , DTS HD a Dolby Digital Plus vsak ano. (Je to nejvetsi sestrel, ktery napr. Creative udelalo, kdyz dlouho nenabidlo DDL prave pro tyto duvody. DVD Audio kdysi Audigy 2 umela jako jedina zvukovka) Asi nejpeknejsi aplikaci, kde se Vam bude nove Xear 3D-EX prostredi libit, jsou prirozene hry.
ASUS uposlech ukonceni licencnich podminek C Medie k Sensaura licenci (ktera patri Creative) a zabudoval do vsech novych driveru pro vsechny XONARY toto nove prostredi (a prineslo mu to m.j. cenu na CES 2009 s HDAV 1.3).

avatar
shapet 3. 3. 2009 0:09

@shapet: A jeste drobnost -- V mailu co dva dny mam stale se snizujici ceny "Outlet Store Creative" s nabidkou Elite Pro 198 USD, pricemz u Creative plati, ze doprava i z USA je pro zbozi k nam nad 100 USD bez ceny za dopravu.
Jen se ak potvrzuje spatna situace Creative, jak potvrdila bilance fiskalniho roku.
Kazdy konkurent kvalit ASUSu je velmi vitany.

avatar

A sestava ktomu?

Jozak 6. 3. 2009 0:48

dotaz na odborniky... co za sestavu by jste doporucili kteto zvukovce? samo sebou ze na poslech hudby, v nejakych rozumnych mezich... treba do 30k a do 50k??? V techto cenovych relacich se uz stracim, o sluchatkach bych jasno mnel HD650, jen to repro... Predem vsem dik

avatar
shapet 6. 3. 2009 6:19

@Jozak: tezka otazka.
Kazdy preferujeme jiny zvuk a Hi-Fi kategorie potrebuje vedet, co se na tom bude hrat.
Ale treba:
MAGNAT Quantum 703 ( 35-55000 Hz)JBL L820 ctyrpasmove (40-45000 Hz)Heco Metas 300 (40-42000 Hz) ceny zhruba 7-10000 Kc za kus.sestava HiFi -- Dynaudio SUB 300 (20-225 Hz submas aktivni) - 34.000 KcDynaudio Audience 2x regal.repro ( 45-25000 Hz) - 45.000 Kc

Geroj GER
Geroj 9. 3. 2009 5:55

@shapet: To JBL čtyřpásmové vypadá moc pěkně, nejlepší by to bylo někde slyšet a porovnat. A jaké jsou v těch pásmech rozdíly? Některé jsou dvou, tří, čtyř, kdo se v tom má vyznat:)

avatar
shapet 9. 3. 2009 7:25

@Geroj: Presne jste odpovedel.
Kupovat drahe bedny podle vyberu e-shopu je pouze k ziskani zakladni orientace, co se da sehnat.
A pak nezbyva, nez si dojit do obchodu s poslechovkou a nechat si je predvest.
I pro lidi s prumerne vyvinutym sluchem to bude nezapomenutelny zazitek a vsadim se s vami, ze rozdil mezi repro poznate.

Geroj GER
Geroj 9. 3. 2009 8:02

@shapet: Jasně, navíc, když do toho chce člověk vrazit nemálo peněz, tak je lepší to slyšet a pak až koupit. Tak že když koupím ty JBL Studio L820 nebo L830 + tato zvukovka, tak nic se nebude brzdit a bude znát ten rozdíl oproti tomu co ted mám? Nebo nějaké jiné stereo bedny okolo 15 000. Ale co jsem se díval, tak na ty JBL jsou dobré ohlasy, za rozumnou cenu prý hrajou až moc dobře.

avatar
shapet 9. 3. 2009 10:50

@Geroj: Jeste drobna poznamka. Uvedomte si, ze k PC potrebujete zcela jine repro, nez napr. HiFi repro pro poslech v mistnosti.
Pro PC jsou potrebne tzv. "nearfield monitory", cili repro pro blizky poslech, HiFi pro mistnost potrebuje jine vyzarovaci uhly a klidne odstup i nekolik metru.
Podivehte se na www.disk.cz, kde lze nearfield studiove monitory nalezt v cenach od 10.000 do 70.000 Kc za kus. Vetsinou jde o spickove vyrobky, aktivni, casto s analog., + AES/EBU digit.pripojenim a mnohdy s vlastnim procesorem (M-Audio), ktere vyvijeli ti nejlepsi z nejlepsich - Digidesign.
Naproti tomu se u techto nearfieldu zcela obejdete bez subbasu, ktery umi tyto repro nahradil bez rozdilu vsechny.

Geroj GER
Geroj 10. 3. 2009 2:49

@shapet: Díky, tohle jsem nevěděl, jinak se dívám na audioteku a studioline na ty aktivní studiové monitory a jsem z toho vážně jelen. Vůbec se v tom nevyznám, některé jsou tam pár třeba za 12 000, jinde jen kus za 20 000 a vůbec nevím jaký je v tom rozdíl a jaký je rozdíl v těch značkách, tak že nevím, kéž by to bylo jasné jako u sluchátek, tam není moc co řešit:)

avatar
shapet 10. 3. 2009 3:44

@Geroj: Pokud se budete ridit zdravym rozumem a budete vedet, ze nearfieldy zacinaji byt kvalitni nad 10 - 12.000 Kc, klidne muzete koupit oceneny vyrobek od M-Audia (Studiophile BX8a Deluxe). Snad to CzC nesmaze, jejich konkurence to neni. A rozhodne nestoji pres 15.000 Kc.
Biamp.zapojeni (to znamena v kazde bedne DVA zesilovace), pasmova vyhybka je nastavitelna, stejne jako zdroj signalu (analog i digital, vcetne AES/EBU).
Tech vychytavek je vice.
Nearfieldy jsou studiove monitory, proto zvucne znacky venuji hodne namahy jejimu vyvoji. Maji klidne stenu z hliniku (odlitek) a presto nesmite poznat, ze tradicni poznatek -- drevo nade vse -- nemusi vzdy platit.
Jediny poslech na vami naposlouchane skladbe (lepe cele CD a vazna hudba, event. zpev). Musite rozeznat vse, i to, co jste dosud slysel jen ve spickovych sluchatkach.
Od toho nearfiedy prece jsou. (Roland ma taky jedny zvlaste vydarene studiovky).

Geroj GER
Geroj 10. 3. 2009 4:37

@shapet: Díky, taky jsem se na ně díval a stojí něco málo přes 10 000. Jaký tam je vlastně rozdíl oproti BX5a? A co třeba takové Tapco S8, M-audio DSM1, Yamaha HS80M, KRK VXT4 SE, KRK V6II, Adam Audio A7? Bude to Studiophile BX8a Deluxe­ nejlepší volba na hlavně elektronickou hudbu a filmy v relaci kolem 15 000? + Použití této karty, ta by měla taky pomoct a už by při bednách okolo 15 000 měla být využitelná.

avatar
shapet 10. 3. 2009 21:07

@Geroj: No to U:R:C:I:T:E :-).
M-Audio uz leta spolupracuje s inzenyry od Digidesignu. Jejich spickovy vyrobek z teto oblasti je sice posazen o tridu (cenovou) vyse, ale i tady je jejich prace znat.
A pokud si uvedomime, ze Pro Tools jsou temer standardem ve svetovych studiich, da se tusit, komu to prizpusobovali na miru.
Nearfieldy musi totiz umet zahrat vse od klasiky az po elektronickou hudbu. Jen se nastavi delici kmitocet prepnutim na zadni strane beden do jine polohy.
Biamp zapojeni se nevyskytuje u beznych repro, dokonce i spickove bedny maji spise bi-wiring zapojeni, nez Biamp. A k PC to neresi snad temer nikdo, az na tyto repro (tuto tridu).
Obecne lze rici, ze ani s jednim nearfieldem nemuzeme udelat chybu, samozrejme zalei, kolik za ne chceme dat.
Poslech je skutecne delan tak, aby konkuroval nejkvalitnejsim sluchatkum.

avatar
Stanislav Kadlec 18. 3. 2009 11:28

@shapet: Cusik a co rikas na Marantze a kombinace Tannoy F4.Posloucham nejvice rockovou hudbu.

avatar
shapet 19. 3. 2009 2:31

@Stanislav Kadlec: Marantz vetsinou ostudu nedela nikomu a nicemu a pro soustavu menicu, ktere maji v portfoliu takove bratry jako je napr.Tannoy Westminster,.. tak to je mozna i zakonem zakazano je pomlouvat ;-).
Dobre.

avatar
Stanislav Kadlec 20. 3. 2009 19:56

@shapet: Dikes si snad jedinej co vi o co jde mezi tema 'HIFISTAMA' tady :-)Co mas doma za sestavu?Ja do toho nechtel lejt penize ale jak uz nekdo rekl HIFI je krasna nemoc :-)

Nenašli jste, co hledáte?

kód: 62862
ASUS Xonar Essence STX
Produkt není určen k prodeji.
Zvuková karta s čipem ASUS AV100, udstup signálu od šumu 124 dB, zvuk s podporou Dolby a DTS, sluchátkový výstup s 600 Ohm, rozhraní PCI-express.
Akční nabídka Akční nabídka