Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Battlefield V se promění k nepoznání. Díky ray tracingu Recenze
ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX2080TI-O11G-GAMING, 11GB GDDR6
ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX2080TI-O11G-GAMING, 11GB GDDR6
30 578 Kč 36 999 Kč 28 091 Kč 33 990 Kč
ASUS ROG Swift PG27UQ - LED monitor 27"  + Výherní los Asus Rondo v hodnotě 99 Kč
ASUS ROG Swift PG27UQ - LED monitor 27"
53 711 Kč 64 990 Kč 42 967 Kč 51 990 Kč
Battlefield V (PC)
Battlefield V (PC)
867 Kč 1 049 Kč

Battlefield V se promění k nepoznání. Díky ray tracingu

autor: Saša Ševčík
V dnešním testu se zaměříme na válečný titul Battlefield V a na to, jak se jednotlivé scény dramaticky promění v případě použití technologie ray tracing, kterou nabízejí grafické karty od společnosti Nvidia.

Technologii ray tracing jsme se podívali za zoubek už v titulu Metro Exodus. V něm se nicméně velmi často hráči plouží ztemnělými tunely, kvůli čemuž hra světel a stínů nevynikne tak dramaticky – alespoň tedy v porovnání s titulem Battlefield V, jak si ukážeme v řádcích níže.

Trailer ke hře Battlefield V

 

Druhá světová válka ve velkém stylu

Battlefield V byl jedním z nejočekávanějších titulů konce loňského roku. Pokud vás tato pecka minula, pojďte si s námi alespoň krátce připomenout, co od nejnovějšího pokračování čekat. Švédské studio DICE se po šestnácti letech a 12 dílech série Battlefield vrací ke kořenům – do druhé světové války.

Nechybí samozřejmě bombastická prezentace válečné vřavy, do které se můžete v příběhové kampani pustit jako vlci samotáři, nebo v multiplayeru s ostatními hráči. Samozřejmostí jsou rozlehlé mapy, na kterých válčí pěšáci, tanky i letadla. Novinkou je battle royale režim, tedy velmi rychlá bojovka, ve které vyhraje ten, kdo zůstane jako poslední stát na nohou.

Battlefield V je přitom jednou z her, která plně podporuje již zmiňovanou technologii ray tracing. Řeč je o realistickém vykreslování jednotlivých scén ve hře. Grafiky, které podporují tuto technologii, dovolují vypočítat přesné stíny, odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény. Hra díky tomu působí reálnějším dojmem.

Konkrétně nastavení ray tracingu hráči naleznou v samotné hře v nastavení videa, kde je nutné povolit technologii DXR. Téměř na samotném konci této nabídky je také možné natavit úroveň ray tracingu, tedy zda má být kvalita vykreslování nízká, střední, vysoká nebo ultra. Naše testovací sestava stačila bez problémů i na režim ultra, pomalejší grafiky nicméně budou potřebovat pravděpodobně nižší hodnoty. Nastavit ray tracing je samozřejmě možné také v obslužném programu GeForce Experience.

Ukázka ray tracingu ve hře Battlefield V

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nastavení ray tracingu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Měnit je možné také kvalitu ray tracingu (druhá položka odspodu)

 

Novinky ze světa ray tracingu a testovací sestava

Od testu titulu Metro Exodus se toho událo ve světě grafik. Dříve totiž podporu ray tracingu nabízely pouze grafiky se speciálními RT jádry, tedy grafiky z rodiny GeForce RTX 20XX. Společnost Nvidia nicméně oznámila zpětnou podporu pro ray tracing i u grafik s čipy GeForce GTX. To jinými slovy znamená, že věrnější grafiku budou po aktualizaci driverů nabízet také karty, které nemají speciální RT jádra. V podstatě ray tracing poběží na kartách GeForce GTX 1060 6GB nebo vyšších.

S novým driverem budou moci grafické čipy GeForce GTX využívat pro výpočet ray tracingových efektů jádra určená pro shadery. Výkon hry se bude odvíjet podle ray tracingových efektů a podle počtu paprsků zobrazených ve hře. Podporovány jsou přitom všechny hry s Microsoft DXR a Vulkan API.

Jedním dechem nicméně musíme dodat, že věrnost grafické stránky sice bude s ray tracingem u karet GTX lepší než při defaultním nastavení, ale pochopitelně takového grafického výkonu jako RTX karty starší grafiky nedosáhnou. Fyzika zkrátka oklamat nejde, pro opravdové fajnšmekry tedy budou stále lepší volbou karty s RT jádry, tedy řada GeForce RTX.

Nejlépe je na tom vcelku pochopitelně vrcholný a nejdražší model s jádrem RTX 2080 Ti, protože má RT jader nejvíce. Sluší se nicméně podotknout, že ray tracing podporuje také grafika GeForce RTX 2060, která se dá pořídit už za méně než deset tisíc korun.

My jsme nicméně celou technologii otestovali na kartě ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX2080TI, která v boostu pracuje až při frekvenci 1665 MHz a má k dispozici 11 GB grafické paměti GDDR6. Pro úplnost dodejme, že sestava běžela na procesoru Intel Core i9 a měla k dispozici 32 GB operační paměti typu DDR4.

Většina hráčů sice hraje v dnešní době stále ještě ve Full HD rozlišení, my jsme však zvolili standard 4K, aby co nejvíce vynikly rozdíly mezi jednotlivými scénami při různém nastavení. Konkrétně nám k testům posloužil profesionální herní monitor ASUS ROG Swift PG27UQ s úhlopříčkou 27 palců. Ten se navíc chlubí podporou technologie G-Sync. Nejde přitom o obyčejný 4K G-Sync, ale o profesionální 4K HDR G-Sync. Právě to se nejvíce podepsalo na pořizovací cenovce, ale barevné podání, nabízený kontrast i rychlost panelu zkrátka vysokou cenovku opodstatňují.

Obecně ale platí, že v počítači by měl být vždy nainstalován nejnovější software, obzvláště to platí pro patche her a drivery grafické karty. Tvůrci totiž jednotlivé tituly neustále vylepšují, což se může nakonec projevit na lepším výkonu samotné karty nebo zvýšení obrazové kvality u daných her. Aktualizace tedy rozhodně nepodceňovat.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Testovací sestava

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Grafika ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX2080TI

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Velký důraz byl u tohoto modelu kladen na chlazení

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Profesionální herní monitor ASUS ROG Swift PG27UQ

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Herní geny tento stroj nezapře

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Panel není žádný drobeček, nabízí úhlopříčku 27 palců

 

Ray tracing v akci

Nyní se konečně dostáváme k nejdůležitější části tohoto testu – podíváme se na to, jak dramaticky se hra mění při zapnutí technologie ray tracing. Pravidelní čtenáři si patrně vzpomenou na titul Metro Exodus, u kterého jsme konstatovali, že různé nastavená ray tracingu se do scény promítají jen velmi mírně, platí to především pro režimy High a Ultra.

Battlefield V nicméně nabízí ještě režim Low, který mohou využít majitelé pomalejších sestav. Na ukázkových snímcích níže je sice rozdíl mezi Low a Ultra znát, ale není tak propastný jako když je ray tracing zcela vypnutý a zapnutý. Řešit drobné nuance v obrazu, kdy jsou například trochu menší odlesky na vodní hladině, nemá příliš smysl. Proto se v následujících řádcích zaměříme především na rozdíly mezi vypnutým a zapnutým ray tracingem.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Porovnání různých úrovní ray tracingu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Režim Low

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Režim Ulra

 

Přednosti ray tracingu vyniknout v Battlefieldu V ještě více než u Metro Exodus. Drobných i větších rozměrů si totiž všímáte prakticky na každém záběru. Je to dáno pochopitelně tím, že válečná vřava je daleko akčnější než plazení se tunely a trosky zamořeného města po atomové katastrofě.

Především výbuchy jsou patrné v dnes testovaném titulu na každém kroku. A právě zde se ukazuje největší rozdíl při zapnutém ray tracingu, odlesky jsou totiž vidět úplně všude. Je přitom jedno, zda se zrovna prodíráte jako pěšák mezi torzy mrtvých spolubojovníků, nebo si v tanku razíte cestu napříč nepřátelskými liniemi.

Na první pohled se to nemusí vůbec zdát, ale všechny tyto odlesky hrají pro psychiku hráče velmi důležitou roli. Jednotlivé scény totiž vypadají díky nim daleko věrněji a přirozeněji, hra vás tak dovede bez nadsázky pohltit. Pokud pak ray tracing vypnete a zkusíte hrát bez něj, bude vám neustále něco chybět – odlesky se totiž jinak ve hře nezobrazují vůbec.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

 

Dramatické jsou rozdíly také ve světelně náročných scénách. V přímém srovnání si všimnete nejen lépe zpracovaných odlesků na zbraních, ale také reálněji vyvedených stínů. Níže přinášíme různé ukázky. V jedné z nich se plazíme po bojišti se samopalem v ruce. S vypnutým ray tracingem nejde zbraň prakticky vidět, zatímco v režimu Ultra jsou krásně prokreslené detaily díky odleskům od plamenů v pozadí.

To samé platí také o druhé ukázce v pořadí. V ní totiž scénu nasvicuje kromě polární záře už jen malá lampa na druhé straně mola. Zatímco se zapnutým ray tracingem jde vidět zbraň díky odlesku lampy, u vypnutého ray tracingu nevidíme skoro nic.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

 

Úplně jiný nádech dostanou také scény, kde se ostře láme světlo a stín. Vidět to jde na jedné u ukázek níže, kde se ostré slunce v pravé poledne opírá do zalesněné scény. Stín stromu vržený na vodní hladinu totiž vypadá velmi nereálně, zatímco druhé vykreslení působí daleko opravdověji.

Jak výrazně ray tracing prospívá věrnosti celého titulu krásně ilustruje také další ukázka, ve které voják stojí na bahnité cestě, po které se jemně rozlévají mělké kaluže vody. S vypnutým ray tracingem totiž jeho noha působí, jako kdyby byla uměle zasazena do scény. Díky jemnému stínu v režimu Ultra a náznaku odrazu ve vodní hladině je ale rázem vše jinak.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

 

Řádky výše jsme se plynule dostaly k odleskům na vodní hladině. V přímém srovnání si všimnete nejen lépe zpracovaných odlesků na třpytící se hladině, kdy louže skutečně vypadá jako voda, a ne pouze jako namalovaný flek. Ještě markantnější to však je, pokud se má ve vodní hladině skutečně zrcadlit nějaký předmět. V řadě scén je totiž s vypnutým ray tracingem vodní hladina nepřirozeně světlá. Například na snímku s tramvají je krásně vidět, že má světlo procházet na úplně druhou stranu, než tomu s vypnutým ray tracingem je. Správné vystínování scény je patrné v režimu Ultra.

Za pozornost stojí také odlesky na stojících vozidlech nebo ve skleněných plochách. Když totiž projíždíte tankem přes nepřátelské linie, nevidíte v oknech po stranách prakticky vůbec nic – ani náznak odlesku. A to i navzdory tomu, že přímo naproti stojí další budova. Rozdíl se zapnutým ray tracingem je ohromující.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý vs. zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnutý ray tracing

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnutý ray tracing

 

Výkon v praxi a DLSS

S ohledem na všechny grafické efekty není patrně nutné zdůrazňovat, jak náročný je titul Battlefield V na výkon celé sestavy. Model RTX 2080 Ti má samozřejmě výkonu na rozdávání, ale u nižších tříd grafických karet společnosti Nvidia počítejte se hraním ve 4K spíše při nižších detailech. Obzvláště to platí při zapnutém ray tracingu, který ubere zhruba o 25 FPS.

Při rozlišení 4K jsme naměřili 51 FPS, při rozlišení Full HD 86 FPS. Pokud jsme ray tracing vypnuli a všechna ostatní nastavení nechali na ultra, povyskočilo snímkování na 78 FPS v případě 4K a dokonce na 145 FPS při Full HD.

Plynulosti hraní přitom napomáhá technologie Deep Learning Super-Sampling (DLSS). Ta využívá síly strojového učení a umělé inteligence, aby naučila grafický procesor renderovat ostrý obraz, zatímco běží až 2x rychleji než předchozí generace grafických procesorů používající běžné metody vyhlazování. V praxi je obraz skutečně neskutečně ostrý, jak je vidět i na ukázkových snímcích níže – především pokud se zaměříte na jednotlivé listy trčící se nad vodní hladinou a to, jak plynule je se zapnutým DLSS grafika byla schopná vykreslit. Zkrátka přínosy DLSS jsou nepopiratelné.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnuté a vypnuté DLSS

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zapnuté DLSS na celé scéně

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vypnuté DLSS na celé scéně

 

Resumé

Nebudeme zapírat, technologie ray tracing nás opravdu nadchla. U hry Battlefield V je totiž její nasazení v praxi ještě markantnější než u dříve testovaného titulu Metro Exodus. Už samotná hra Battlefield V je velkolepá podívaná, ale ray tracing ji povyšuje na úplně novou úroveň.

Battlefield V

Názory ostatních Geeků (22)

avatar Ověřený GEEK - level 2

RTX On

Makaan. Ověřený GEEK 10. 4. 2019 21:38

Patřím asi mezi minoritu, ale RTX v BF taky žeru. :D Osobně mám RTX 2060 ve výborné edici od EVGA a RTX si sice mohu dopřát v požadované plynulosti (80-90 FPS) pouze na medium, ale i tak to pěkně dokresluje obraz a dodává to hře takový šmrnc.

avatar

:-)

CSA 11. 4. 2019 8:55

Opět další článek, který mě NEPŘESVĚDČIL, že bych na své RTX2060 měl RT zapínat :) Rozdíl na některých ukázkových snímcích je tak malý, že při hraní bych si ho těžko všimnul. A některé případy dokonce subjektivně vypadají lépe bez RTX.

avatar
FlashCV 11. 4. 2019 20:18

@CSA: Já například nechápu, proč se RT tak prosazuje, když je to vše jen kec a výmysl. Je to přeci o správném nakreslení textur daného předmětu. Vždyť ve všech hrách odrazy jsou stejně na texturách nakreslený a pochybuji, že jsou předměty programované tak, že se od nich něco skutečně odráží a ještě k tomu z různých úhlů jinak. Vždyť to by chtělo mnohem víc výkonu než dnešní grafiky mají, aby byli zobrazeny hlavní textury předmětu a přes to šel odraz světla či stínu. Stejně mi přijde, že u 3D Marku, se zapnutym RT se jeden stín za jednou postavou zobrazuje úplně nereálně a špatně se zapnutym RT. Naopak v GTA5 jde slunce s časem a stín se všude hejbe naprogramovaně podle slunce tak, jak má a žádné RT nepotřebuje. A to není jen u této hry, ale všude se vše hejbe a zobrazuje tak, jak je to naprogramované. Mě RT přijde jako úplný kec a blud, nemohu si pomoc...

avatar
dohnalek.pavel 11. 4. 2019 21:56

@FlashCV: To je v pořádku, tento názor spraví, když si o RT něco přečtete, resp. nejen o RT, ale i o tom, jaké kejkle se vlastně musí dělat proto, aby hry vypadaly, jak vypadají, přitom RT je mnohem přirozenější model, který ty kejkle nevyžaduje.Technologie je znělá, ale marketing kolem toho je mizerný a extrémně předčasný.

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 12. 4. 2019 12:11

@FlashCV: Rastrované real-time odrazy tu už byly nejpozději v roce 2011 (OMSI, kde se tohle používalo pro zrcátka). A bylo to dost flexibilní, šlo nastavit rozlišení odrazů a jestli se mají odrážet i particle efekty.

Proc neni volny muj nick PRO
Proc neni volny muj nick 15. 4. 2019 9:43

@FlashCV: Když jsem se učil na škole renderování 3D scén, bylo spoustu možnoští jak zacházet se světlem tudíž i se stíny. Jde o algoritmy, které vykreslují scénu. Nejlepší pro vykreslení byly vždy algoritmy zacházející s paprsky. Dle mého úhlu pohledu je tudíž ray tracing u grafik krok dopředu. Pouze nezainteresovaný člověk může psát nesmysly typu, že to je jen kec a výmysl.

headshooter HEA

Pr clanek

headshooter 11. 4. 2019 11:21

Predpokladam, ze rtx grafiky se spatne prodavaj a proto tenhle pr clanek?

Saša Ševčík - CZC SAŠ
Saša Ševčík - CZC 11. 4. 2019 11:31

@headshooter: Dobrý den, nikoliv. Toto není PR článek, pouze jsem se nechal unést při hraní Battlefield V, a proto jsem sepsal svoje poznatky do tohoto článku. Chápu, že některým uživatelům může ray tracing přijít jako zbytečnost – obzvláště s ohledem na pořizovací cenu karet – ale ty drobné rozdíly zkrátka dodávají hře šmrnc. Netajím se tím, že vidím v ray tracingu budoucnost. Již nyní můžu prozradit, že teď hraji Anthem, ve kterém jsem se zaměřil především na to, jak funguje v praxi DLSS. Přeji hezký den.

liči LIČ
liči 17. 4. 2019 17:08

@headshooter: Spíš je to PR na BF V. Ten nemá moc co nabídnout...

avatar

Pecka

patriktunder 13. 4. 2019 17:04

Ano, tato herní "pecka" minula všechny hráče, kteří mají oči otevřené a nespolknou všechno, co jim série BF nabídne. Hlavně že mohou střílet. Smutné a nedůstojné, jak se někteří hráči dokáží s tímto hrozným paskvilem smířit.
Autor článku zřejmě hru nehrál ani 10 minut. Jestli ano a dokáže napsat, jaká je BFV pecka, tak už není co dodat.

avatar
patriktunder 13. 4. 2019 17:05

@patriktunder: Peace

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 13. 4. 2019 22:00

@patriktunder: Bohužel s Vámi, jakož to zapálený hráč do dílu BF4, musím souhlasit.
IMHO po BF4 šly všechny následné díly, a i snaha dovést tradičně katastrofální vydání hry do stabilní verze, celkem do kopru. Hardline, BF1 a teď BF5 pokračují v trendu hezčího grafického a zvukového zpracování, ale obětovali komplexnost BF3/4 (o starších dílech raději ani nemluvě), měně možností výbavy, méně explozí, menší vertikalitu, definitivně zabitý Commander ...
Ale takový je osud mnoha studiíí a her vydávaných pod křídly EA. Očividně ani EA nemá v BF serii žádnou důvěru, což lze jednoduše ukázat na sebevražedných datech vydání BF her.
Nám nezbývá než odepsat kombinaci BF a DICE z potenciálních budoucích nadějí na dobré hry a jen doufat, že jiné, schopné, studio převezme BF odkaz.
Už World War 3 vypadal nadějně, ale nakonec snad opět příště.

avatar
patriktunder 11. 5. 2019 12:18

@BERNADIC: BF série se začíná ubírat stejným směrem jako naše společnost. Ztrácí svoji tvář a je v ní čím dál více hniloby.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Makaan. Ověřený GEEK 14. 4. 2019 18:44

@patriktunder: Ahoj, prošel jsem si BF2, BF2142, BFBC2, BF3, BF1 a ted BF5 a muzu rict, ze BF5 je z nich nejlepsi. Neni tam toxicky spam granatu a jine blbosti, hra taky nema stupidni spotting system BF1. BF V sice neni pecka, ale je to velmi dobry dil, lepsi nez ty predchozi a to rikam jako velmi ostry kritik vseho od EA.

avatar
patriktunder 11. 5. 2019 12:13

@Makaan.: V pořádku, každý na to máme svůj názor. Hrál jsem také všechny tituly a bohužel poslední dva díly mi nevyhovují. Zanevřelo se na spoustu věcí. Nemluvě o čím dál větších politických machinacích, kdy se hra stává jen takovým prostředníkem k vymývání mozku. Bohužel 90% hráčů to nevadí, protože o tom nic neví.

ProchzazkaP PRO

RTX obecně

ProchzazkaP 15. 4. 2019 12:37

Jakožto asi už hráč v důchodu přínos RTX nedocením čistě z ekonomických důvodů.
BF V jsem si koupil jako radost po dekádě co jsem střílečky nehrál jako zavzpomínání na starý dobrý CoD1, když už CoD WW2 tak pohanili.
Celkově jsou hry sice graficky hezčí, efekty opravdovější, tráva zelenější, voda žblunkavější... ale ta stará dobrá hratelnost jednoduchého CoD1, která nás jako teenagery na střední pohltila u BF5 prostě není.
Ale tleskám cenovým politikám Nvidii, jakožto snaze přimět děti opět jezdit na kole nebo motorkách případně pak sportu obecně. Protože dát 40k za kartu, která vám vykreslí detailněji explozi, kterou stejně vnímat nechcete, protože se soustředíte na aim, může akorát jouda.

Michal1982 MIC
Michal1982 25. 4. 2019 9:55

@ProchzazkaP: Veteráni hrají jiné hry z ww2 než arkádový BF V

navrátil57 NAV
navrátil57 25. 4. 2019 11:06

@Michal1982: Ano protože to Michal1982 napsal. Někdy opravdu platí mlčeti zlato....

simba2369 SIM

RTX

simba2369 17. 4. 2019 23:54

Zatím stále RTX off vs on = najdi 3 rodzíly. Dokud to bude stát takovou mordu, nebude to mít velkej úspěch u lidí. Zatím 99% všech hráčů pár odlesků, který musí hledat, ke koupi tak drahých grafik nepřitahne. Navíc když to plynule zvládá a navíc jen ve full hd (v roce 2019!!) jen nejvýkonější model.

xxx XXX

:-D

xxx 24. 4. 2019 21:14

nepride mi nejaky razntni rozdil abych si musel koupit grafiku za 35 tis b5 hraju ale zas tak velky rozdil to neni zatim mi bohate staci 1060 :-D az ta grafika bude stat normalni penize tak mozna za tu cenu mate dneska ojete auto ktere vic poslouzi nez paru odlesku ve hre kterych si ani nevsimnu :-D

Michal1982 MIC
Michal1982 25. 4. 2019 9:52

@xxx: Marketing nenávidí lidi jako jste vy – uvědomělé. ;)

Michal1982 MIC

RTX a Battlefield V

Michal1982 25. 4. 2019 9:50

Já se rozhodoval mezi RTX 2060 a GTX 1660 Ti. Vzal jsem GTX takže si ray tracing nemůžu "vychutnat". Nicméně kdo by chtěl, ať si koupí RTX 2070 a výše nebo (jako já) počká na další řadu. 2060ka je na ray tracing slabá.
Mám rád hry ze 2. světové války, proto jsem se Battlefieldu V obloukem vyhnul. Je to splácanina blbostí, která nabízí jen grafický zážitek. Obzvlášť kampaně (např. za Tigera) jsou otřesný. Kdo chce něco připomínající ww2 a ne Super Mario Bros, at se poohlédne třeba po Hell Let Lose. CO se screenu týče, tak na některých snímcích RTX vypadá líp a někde není příliš videt. Je to krok vpred, jednou bude standardem ale já tohle proste nepotrebuju ;)

Máš něco na srdci?

nahoru