Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Coffee Lake Refresh míří do prodeje. Nové čipy potěší hráče i náročné uživatele Produktové tipy
Intel Core i5-9600K
Intel Core i5-9600K
6 776 Kč 8 199 Kč 5 033 Kč 6 090 Kč

Coffee Lake Refresh míří do prodeje. Nové čipy potěší hráče i náročné uživatele

Čekání je u konce, do prodeje se oficiálně dostaly nové čipy Intel Core z edice Coffee Lake Refresh, které byly odhaleny zkraje října. Novinky cílí především na náročné uživatele a hráče.

Čipy z edice Coffee Lake Refresh přichází na pulty obchodů hned tři. Cenově vůbec nejdostupnější bude Core i5-9600K, který případní zájemci mohou pořídit za 8990 Kč. Tento čip nabídne šest jader s pracovní frekvencí 3,7 GHz. V případě potřeby se však dovedou přetaktovat díky turbo režimu až na 4,6 GHz. Procesor má 95 W TDP a 9 MB cache paměť.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Intel Core i5-9600K

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Intel Core i9-9900K

 

 

Vyšší výkon pak nabídne Core i7-9700K, neboť disponuje hned osmi jádry. Pracovní frekvence se ze základních 3,6 GHz může přetaktovat až na 4,9 GHz. Pro úplnost dodejme, že cache paměť nabízí kapacitu 12 MB a TDP činí 95 W. Cena tohoto čipu je 12 990 Kč.

Vrchol nabídky pak tvoří Core i9-9900K, který má osm jader a díky technologii Hyper-Threading také 16 pracovních vláken. Základní pracovní tempo je nastaveno na 3,6 GHz, tento čip se nicméně dovede přetaktovat až na 5 GHz. Procesor má 95 W TDP a 16 MB cache paměť, cena byla stanovena na 16 999 Kč.

Všechny tři nové procesory nabízejí zároveň integrovanou grafiku Intel UHD 630 s frekvencí až 1,2 GHz. Především čipy řady Core i7 a Core i5 by mohly najít uplatnění v herních sestavách, Core i9 pak osloví velmi náročné uživatele. Parametry novinek naleznete v tabulce níže:

 

Procesor:

Core i9-9900K

Core i7-9700K

Core i5-9600K

Jádra/vlákna:

8/16

8/8

6/6

Frekvence:

3,6 GHz

3,6 GHz

3,7 GHz

Turbo:

5,0 GHz

4,9 GHz

4,6 GHz

Cache:

16 MB

12 MB

9 MB

TDP:

95 W

95 W

95 W

 

 

Názory ostatních Geeků (67)

avatar Ověřený GEEK - level 2

První recenze

john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 18:01

Hardware Unboxed: https://www.youtube.com/watch?v=_I--zROoRws
Gamers Nexus: https://www.youtube.com/watch?v=6RDL7h7Vczo
Der8auer (zkoumání pájky): https://www.youtube.com/watch?v=r5Doo-zgyQs

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 19:06

@john_doe: Ty teploty mě zarážej :/

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 19:38

@-Libor-: Co jsem koukal tak je to připájený na prasáka :(

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 19:52

@Lubos.D: Je no , taky jsem to viděl :/

avatar
Gex 19. 10. 2018 19:40

@-Libor-: Ono není divu, když spotřeba v zátěži letí až na 220W (opravdu pouze cpu, ne celé sestavy...) Intel se moc holt nechlubí, že papírové TDP 95W platí pouze pro základní frekvenci. S turbem je to totiž už 210W...
https://www.anandtech.com/show/13400/intel-9th-gen-core-i9-9900k-i7-9700k-i5-9600k-review/21

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 19:50

@Gex: Tak přeci jenom to je už 8 jader nikdy jsem nevěřil že těch 95w bude strop . Ale víc než ta spotřeba mě překvapují ty teploty ...

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 19:51

@-Libor-: Tak koupíš zase vodníka né?? :D

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 19:54

@Lubos.D: No týýýýývole dělej si ze mě p r d e l :D Nevím popřemejšlím , ale vzduch bude mít co dělat co :D

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 19:55

@-Libor-: Ja beru 9700K a pujde pod vodu :-)

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 20:00

@Khalai: Tam jsem koukal že zas takovej rozdíl od 8700k není ...

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:08

@-Libor-: Osm fyzickych jader bude vzdy o neco lepsi nez dvanact vlaken na sesti jadrech. Uvidime, jestli se to povede rozumne uchladit pri all-core 5 GHz...

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:17

@Khalai: https://youtu.be/r5Doo-zgyQs?t=667Prime95, ale stejně.. těch 95°C by nemělo být ani v Prime95, ne?

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:24

@john_doe: Prime95 je tortute test, v realu to neni nikdy mozne takhle vytizit...

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:31

@Khalai: Taky že Prime95 je AVX na všech jádrech.. Moje FXko třeba nemá problém vylézt na 55°C v Prime95, a ve hrách se zahřeje sotva na 45..

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 19:59

@-Libor-: Voda bude mít asi taky co dělat :( co odvíčkoval ten druhej kus tak to je pěkná prasárna, jako by to připájel Lojza doma na koleni :(

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:01

@Gex: Taky pěkný.

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 20:02

@Gex: No ty vogo už i výrobci dělají návod jak taktovat :D

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:03

@-Libor-: Taky mi přijde divný, že se procesor dá delidnout bez větších problémů (v komentářích der8auer píše, že zkoušel delidnout pět procesorů a bez problémů, ostatní kolegové delidli asi 30 a ani jeden nepraskl). Přijde mi, že ty vrstvy pájky nejsou dobře spojené, protože pájka u Bulldozeru a snad i u Ryzenu s sebou klidně vezme kus křemíku (i když to bylo s tou starou žiletkovou metodou).

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:07

@john_doe: Však je tam taky mega vrstva jako prase jestly jsem mu dobře rozuměl, proto to jde pěkně rozlousknout bez křemíku? :)

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:09

@Lubos.D: Asi. Mě spíše napadá špatný kontakt mezi vrstvami pájky.

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:17

@john_doe: Tak nejak :(
A to jsem si poridil novou fosnu Z390 na tohle? Chjoo... S mim stestim na kremik trefim 100℅ nejakou nejvetsi prasarnu :(

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:25

@Lubos.D: Ja pojedu na Z370, neni potreba kupovat novou desku...

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:34

@Khalai: Já měl slabou Z370 ta by to nedala. Je to moje první ASRock a zatím max.spokojenost. Nad tou i7 kou přemýšlím od té doby co se ukázaly ty nastřelený ceny 4k jen za HT fakt nedám. S vodou by těch 5GHz mohlo klapnout. Otázka kolik to bude topit ...

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:36

@Lubos.D: Umělecká krabička a extra 100MHz taky něco stojí! :D

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:41

@john_doe: No vidíš na tu krabičku jsem zapoměl tu si můžou strčit do křemíkoví ...... :D
Chtělo by to nějaký video kde rozlousky Sandy Bridge ... Aby bylo vidět jak to pájely dřív.

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:44

@Lubos.D: Do naleštěného křemíkového zadku?Nebo třeba testy teplot Sandy Bridge a Coffee Lake Refresh při stejné voltáži. Taky možná by šlo obětovat jeden 2600K, jestli se taky roztříští při "studeném" delidu. Jestli to přežije, tak by se dalo otestovat, kolik stupňů (ne)srazí Conductonaut.

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:47

@john_doe: Přesně. Ještě mě napadá když teď nestíhaj vyrábět že by to pájel kurýr za pár centů po cestě k renenzentům za běhu :D ale to si snad nemůžou dovolit né? Ikdyž člověk nikdy neví :)))))))
Si teď dělám prdelky ale na konci budu stejně brečet,až mi ta prasárna přistane v PC :(((((

mortar cz MOR
mortar cz 20. 10. 2018 14:59

@john_doe: Tu krabičku bych zakázal :D

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:55

@Lubos.D: Ja mam Z370 Extreme4 a dorazi mi Z370 Taichi jako darek na recenzi. Obe by mely 9700K zvladnout dobre. Uvidime, jak se bude 9700K hrat pod velkou vodou. 360 SE a a 280 SE radiatory uz toho uchladi celkem dost...

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 21:01

@Khalai: Dištak to jistí Dr.delid + Conductonaut a pár hodin práce se smirkem pod vodou :-DDDDDD
A to jsem chtěl 280/45 rad poslat do světa - po tomhle ho nechám kde je (pro jistotu).

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 21:06

@Lubos.D: Co jsem koukal napr. na TomsHW, tak delid potreba nebude. Meli pod 60C v Prime95 pri tovarnim nastaveni. O cca 20C mene nez 8700K. Me bude stacit 50-60C pri bezne praci a to bych mel dat uplne v pohode. Uvidim pristi tyden, ve stredu si ho privezu domu ;-)

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 21:09

@Khalai: Nojo ale s 20.st vodou. Nahoď pak nějaký info jak to vypadá v reálu. Je mi jasný že na ty teploty ve stress testu se nedostanu.
Snad to nějakej rok vydrží než se ta žvejka rozpadne na prach :D

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 20:32

@Lubos.D: Vypadá to že tu největší prasárnu chytíme všichni :D

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 20:12

@john_doe: Nevím no , přišlo mě to měkký jak když to je ta jejich ztvrdlá prasopasta :D
Smrdí to vyčůraným Intelem .

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:21

@-Libor-: Jo, to je taky divný. Nepřijde mi, že bych tam viděl třeba úlomky různých vrstev. Vše je krásně stříbrné, jako když se delidne Ryzen se zahřátou pájkou.
https://youtu.be/r5Doo-zgyQs?t=138 (Intel)
https://youtu.be/lOZbK3tP7EU?t=327 (Ryzen)

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 20:23

@john_doe: Aspon tomu daly silnejsi vrstvu PCB :)

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:26

@Lubos.D: Ale i čip nám trošku ztloustnul.

avatar
-Libor- 19. 10. 2018 20:32

@john_doe: A proto taky asi přitopil ...

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:40

@-Libor-: Asi jo, je to v tom videu od der8auera - s delidem (Conductonaut) a obroušením čipu se dá srazit skoro 14°C. Delid samotný strhne 8°C.
https://youtu.be/r5Doo-zgyQs?t=697

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 19. 10. 2018 20:56

@john_doe: Takze lepsi zvejka s pridavkem kovu? Treba je to mekka pajka ze slitiny, co je jakztakz tvarna i pri bezne teplote. Buhvico to nakonec pod tim IHS vlastne je...

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 21:15

@john_doe: Ten ryzen má to pájení ukázkový.I tej době to bylo u Sandy kvalitní. V Intelu vymysleli novou slitinu sovětský pasty s příměsí tek kovu aby to netrvalo dlouho když teď nestíhaj a moc si z toho hlavu nedělaly. Připlácly a hrr do světa a šup do pěkný krabičky :D

avatar Ověřený GEEK - level 2
john_doe Ověřený GEEK 19. 10. 2018 21:39

@Lubos.D: A milimetrovou vrstvu india navrch, aby se neřeklo.

avatar
Lubos.D 19. 10. 2018 21:55

@john_doe: Třeba der8auer vymyslí zase nějakej Frame pro použití bez IHS tušim že čase by se mohl hodit :)
https://www.youtube.com/watch?v=i_2YzZAOOLU

avatar
IvanPrinc 21. 10. 2018 11:01

@john_doe: IMHO je to přesně to, jak Intel popsal postup výroby procesorů a důvod proč tam dávají pastu. Nemuseli k tomu tehdy říkat nic, ale stalo se. Jde především o životnost procesorů a o flexibilitu materiálu. Čip této velikosti přímo připájený na měděný rozvaděč o naprosto odlišných vlastnostech při zahřívání a ochlazení, je dost náchylný k prasknutí a to mimo jiné říkal i d3r8auer. Tyhle dvě věci se prostě neslučují se spolehlivým procesem zahřívání a ochlazení natolik, aby Intel dosáhl životnosti procesoru 10 let, což je jejich cílem. AMD tuto problematiku podle mě vůbec neřeší a je otázkou, jak dlouho to ty křemíky vydrží. Intel si to s touto generací procesorů chtěl trochu marketingově vyžehlit a všechny navnadil na pájený procesor, ale výsledné pájení v této extra vysoké vrstvě india (hlavně díky silikonové vrstvě), je úplně stejně na škodu jako pasta a lidem prostě nezbývá nic jiného, než ty procesory opět vykuchat... Nejde to ale nazvat mizerným pájením. Samotné pájení je provedeno tak, aby měl Intel jistotu, že jim ty čipy nezačnou praskat. Bohužel to k lepším provozním vlastnostem nevedlo, což určitě věděli, ale na PR oddělení to takto vypadalo lépe. Samozřejmě roli hraje i dost vysoký čip, který je takový podle mě z jediného důvodu - odolnost vůči prasknutí pod pájkou. Intel prostě hraje na životnost a asi se s tím všichni musí smířit :) Třeba to do další generace vyřeší jinak :D V tomto stavu je to asi trochu přehnaný mít pojistku ve výšce pájky a ještě ve výšce čipu, ale Intel o tom určitě ví svoje.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 16:52

@IvanPrinc: Steve z GN to testoval. Nova pajka je nekde na urovni Hydronauta od Thermal Grizzly. Tedy neni to nejlepsi, ale je to na mile od puvodniho TIM, co tam byl drive. Se spotrebou 200W+ po OC na takhle malem cipu by to ani jinak neslo. Spousta vysokych teplot byla v recenzich take obcas zpusobena beta BIOSy, ktere praly do CPU silenych 1.470 V...Dneska me cinknul mail, ze mi 9700K dorazil k vyzvednuti, takze to snad take brzo otestuju ;-)

avatar
Lubos.D 22. 10. 2018 17:12

@Khalai: S louskáčkem nebo jen SOLO?

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 17:53

@Lubos.D: Nic se louskat nebude, fakt nebudu zbrusovat pajku do hladka nekolik hodin...

avatar
Lubos.D 22. 10. 2018 18:56

@Khalai: Je mi to jasný :)))) Nechce to taktit na krev...

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 19:28

@Lubos.D: 5 GHz allcore s rozumnymi teplotami pod vodou mi bude stacit ;-)

project1981 PRO
project1981 22. 10. 2018 20:27

@Khalai: 85 stupnu není rozumná teplota...

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 21:10

@project1981: Torture loop teploty v Prime95 me nezajimaji, zajima me realne pouziti a tam to bude pod 60C. Navic se bavime o 9700K a ten bude mit lepsi teploty nez 9900K s HT.

project1981 PRO
project1981 22. 10. 2018 21:52

@Khalai: Ano budou v to já věřím...Pokud nebudeš tahat procesor na maximum,budeš mít normální teploty a dlouhou životnost,procesor je dost silný,určitě k tomu budeš mít dost silnou kartu,jinak nevím proč jsi jeho koupil,jen tak podpořit Intel?xD:-)

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 22:04

@project1981: Protoze potrebuju vysoky ST vykon a zaroven i jadra na praci. Adobe Photoshop a Lightroom neumi moc skalovat nad 8 jader, ale tezi z vysoke frekvence. 9700K je tedy idealni CPU pro moje potreby. Kartu mam GTX 1070, ale posledni pulrok jsem odehral cca 20-30 hodin. Neni cas ani energie.

project1981 PRO
project1981 22. 10. 2018 22:39

@Khalai: Ano rozumím tomu,ted budeš rychlejší než já xD:-)(r7-1700x) tak o 10-20 procent ale já (5200kč) ty (12000-13000kč),ano za výkon člověk musí platit,kartu mame stejnou,za tu jsem platil 12500 kč,ted stoji 9500kč nějak tak,cena šla dolu...co se tyká hraní jsem na tom trošku líp denně tak 2-3 hodinky podle nálady,když mě to nejde přestává mě to bavit...xD:-)

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 23:13

@project1981: Ja ten CPU mam z jineho zdroje a za uplne jinou cenu, nez je prodejni ;-)

avatar
Lubos.D 22. 10. 2018 17:07

@IvanPrinc: Tak jsem to pochopil dobře že je tam vrastva jako prase. Tak pasta na h*ovno a teď tomu zprasily i pájku. Jedině opět rozlousknout, IHS do kytek. Hodit na to frame - o pár přechodů míň, blok rovnou na chip a vysmáto (trošku extrém ale) Mohli tam nacpat opět pastu jako u HEDT a do poznámek dopsat *-dodělej si sám.
Však tohle než dorazí na pulty za nějakou normální cenu tak tu bude další generace :D
Co ty budeš upgradovat? Už máš nějaký zpoždění... nebo stačí stále IVY Bridge ? :))))))))))))))))))

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 22. 10. 2018 17:52

@Lubos.D: Pajku po delidu musis dokonale obrousit do hladka, jinak tam budes mit nerovny prechod. Takze good luck, ale ja svuj 9700K necham jak je. Sice to neni dokonala pajka jako napr. u 5820K, ale porad je to na kilometry od puvodni pasty.

avatar
-Libor- 22. 10. 2018 18:31

@Khalai: Tak pak napiš jak fakčí , co jsem koukal na " nezávislý test " Obra :D tak teploty nebyly špatný .
Taky nic louskat nebudu :D Já mám zatím doručení na 31.10 :/

avatar
Lubos.D 22. 10. 2018 18:58

@-Libor-: Ty bereš ale i9 né?

avatar
-Libor- 22. 10. 2018 19:26

@Lubos.D: Jj , na ní je asi delší čekací lhůta

czechcomputers 32324 CZE
czechcomputers 32324 20. 10. 2018 2:22

@Lubos.D: Pokuď vim tak se to dělá strojově, a na mizerném pájení se neušetří ani cent.john_doe Obroušení srazilo teploty o 5.5 C.Trochu to připomíná staré Intel CPU. Žhavé. Pak Intel vyvinul C2D.
Kdyby Intel dal nižší Turbo pro 2 a víc jader tak to udržel pod 150W. No moje artritida potřebuje CPU na vyhřání bytu, teď ještě chybí osoba co mi ho permanentně strčí na recenzi.

avatar
Lubos.D 20. 10. 2018 8:14

@czechcomputers 32324: Tak je mi jasný že strojově. Najdi si jak vypadá pájení u sandy a ryzenu a porovnej to s tímhle. Je to prostě měký cosi :) Pokud to pár let vydrží a bude to mít lepší teploty než pasta tak je mi to buřt, ale šlo to udělat líp. :) Pokud to dá skutečně 5GHz all core na vodě při rozumej teplotě budu spokojenej.

avatar
DW 22. 10. 2018 12:36

@john_doe: Myslim, že kdo má kafe, tak může rovnou počkat na 10nm.

avatar Ověřený GEEK - level 3

První dojmy

Khalai Ověřený GEEK 25. 10. 2018 14:31

Tak už mám 9700K doma a první dojmy jsou celkem pozitivní. Není problém CPU provozovat na 5 GHz (5.1 GHz s AVX -1 respektive) při rozumné voltáži a teplotách okolo 70-75C v Aida64 Stress Testu. Problémem u mě byla paradoxně voltáž na defaultní takty, kdy do toho deska nepochopitelně prala 1.410 V a tím pádem byly teploty i na default frekvence okolo 70C. Nicméně po ruční úpravě na 1.250 V (respektive na 1.275 V, na 1.250 V to občas hodilo BSOD v aplikacích, ale Aida64 testy i benchmarky prošly v pohodě) nebyl problém CPU uchladit CLC okruhem při teplotách okolo 70C. Podobné teploty jsem měl i u svého 5820K s kvalitní pájkou, když jsem ho vyhnal na 4.4 GHz @ 1.280 V, takže nic neočekávaného.Power draw bylo v defaultu 140 W (díky nesmyslné voltáži), v OC bylo 125-135 W @ 5 GHz, takže by to mělo jít celkem rozumně uchladit i slušným vzduchovým chladičem typu Noctua D15 nebo Ninja 5.

avatar
skonecny 29. 10. 2018 13:44

@Khalai: Na jaké základní desce jste to tesloval?

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 29. 10. 2018 14:53

@skonecny: ASRock Z370 Extreme4. Ještě bych měl dostat do ruky ASRock Z370 Taichi, ale bohužel se mi zatím nedaří se dostat ke Z390 desce (ideálně Taichi), abych porovnal, jestli je tam lepší regulace napětí v defaultu oproti Z370. Každopádně obě jsou to desky s kvalitní VRM, na nějakém levném low-endu bych se to bál provozovat z důvodu přehřívání VRM...

Máš něco na srdci?

nahoru