Tvůrci očekávaného titulu Counter-Strike 2 konečně prolomili hradbu mlčení. Dvojky bychom se měli dočkat již příští týden ve středu! Tedy zřejmě…
Příběh Counter-Striku 2 totiž připomíná tak trochu hru kočky s myší. Tvůrci totiž slíbili, že finální verze hry Counter-Strike 2 dorazí jako bezplatný upgrade hry CS:GO ještě během letošního léta. Jenže pak prakticky celé léto zarytě mlčeli.
Už během nadcházejícího víkendu se přitom dočkáme podzimní rovnodennosti, a tak léto oficiálně skončí. Hráči dychtící po novince se tak oprávněně ptají, kdy konečně Counter-Strike 2 vyjde? Hradbu prolomili tvůrci až nyní, kdy na sociální síti X na oficiálním profilu ke hře Counter Strike vyšla zpráva: „Co děláte příští středu?“
Vše tedy nasvědčuje tomu, že právě ve středu bychom se měli dočkat slibovaného velkého updatu. Nemůžeme se ale ubránit pocitu, že si tvůrci s fanoušky opravdu hrají, protože oficiálně to zatím ještě nepotvrdili. Moudřejší tak budeme až za pár dní…
Co všechno už víme?
Internetem v posledních týdnech koluje hromada spekulací o tom, co velký update přinese. Celou řadu detailů ze hry nám tvůrci nicméně již oficiálně prozradili. Counter-Strike 2 bude podle nich největší technologický skok v historii této populární série, který zajistí další roky novinek a aktualizací.
Dýmovnice, respektive jejich oblaka kouře, jsou nyní dynamické volumetrické objekty interagující s prostředím a reagující na světlo, střelbu a výbuchy. Změny chování kouře se promítají také do hratelnosti, jelikož kulky a výbušné granáty mohou oblaka krátce rozptýlit nebo rozšířit.
Kouř se nově vyvalí z otevřených dveří a rozbitých oken, nezastaví ho schody, zaplní delší chodby a spojí se s dalšími oblaky. V enginu Source 2 se částice kouře přizpůsobují systému nasvícení, což dává vzniknout realističtějšímu světlu a barvám.
Srdcem hry Counter-Strike 2 je systém obnovování informací nezávislý na počtu tiků za sekundu. Zatímco dříve servery tak získávaly informace o herním světě pouze v určitých časových intervalech (kterým se říká „tiky“ nebo „ticks“), díky nové architektuře se o zahájení každého pohybu, výstřelu každé kulky a hození každého granátu dozvídají okamžitě.
Ať už je proto tickrate jakýkoli, pohyb a střelba mají vždy stejnou odezvu a granáty vždy létají stejně.
Dýmovnice nové generace
Tickrate už neovlivňuje pohyb, střelbu ani házení granátů
Čistší, jasnější a lepší mapy
Tyto mapy byly od základu přestavěny, takže na nich byly zúročeny všechny nové nástroje a renderovací funkce enginu Source 2. Využívají nového nasvícení enginu Source 2, což znamená renderovací systém na fyzikálních základech produkující realistické materiály, světlo a odrazy.
Klasické mapy se stabilními základy, na kterých mohou hráči posoudit rozdíly mezi hrami CS:GO a Counter-Strike 2. Kromě vylepšení nasvícení a viditelnosti hráčů se nezměnily.
Nástroje a renderovací funkce enginu Source 2 budou dostupné také komunitním tvůrcům, kteří jistě ocení snazší navrhování i upravování map. A s vytvářením se samozřejmě pojí sdílení – ještě v rámci omezeného testování bude otevřen workshop.
Upgradované nebo přepracované, všechny mapy jsou jako nové
Staronový inventář a vizuální efekty
Vaše sbírka je v bezpečí – při přechodu mezi hrami CS:GO a Counter-Strike 2 nepřijdete o žádný ze svých předmětů! Co víc, v enginu Source 2 budou vypadat ještě lépe. Kromě zajištění podpory starších modelů a vzhledů jsme dále upgradovali všechny základní zbraně na nové modely o vysokém rozlišení a některé vzhledy toho už patřičně využívají.
Všechny vizuální efekty dostupné ve hře Counter-Strike 2 prošly aktualizací a za pomoci systému nasvícení a částicového systému enginu Source 2 bylo dosaženo nového vzhledu i chování vody, výbuchů, ohně, kouře, záblesků zbraní či efektů kulek.
Ukázka z chystaného titulu Counter-Strike 2
Vizuální efekty nejvíce ovlivňující hratelnost byly přepracovány s ohledem na co nejlepší čitelnost. Stopy po kulkách jsou tedy snáze viditelné na větší vzdálenost a krvavé fleky (které postupně zasychají) poskytují konkrétnější informace o nepřátelích.
Vychutnejte si zbrusu nové efekty výbuchů, ohně a dalších environmentálních událostí, které jsou díky spojení enginu Source 2 a možností současného hardwaru o řád kvalitnější a konzistentnější. Na kompletně změněné herní rozhraní a nové efekty ukazatelů na obrazovce se nejen dobře dívá, ale člověk se z nich také přehledně dozví vše potřebné o své postavě a aktuálním stavu zápasu.
Zvuky hry Counter-Strike 2 byly přepracovány, aby lépe odrážely okolní prostředí, byly jasně odlišitelné a šlo z nich vyposlechnout více informací. Plus byly vyváženy pro zajištění co nejlepšího zážitku.
„Omezené testování hry Counter-Strike 2 se soustředí jen na část funkcí, aby byly do léta vyřešeny ty největší problémy, ale v rukávu toho máme podstatně více. Vydržte pár měsíců a povíme Vám úplně vše, co Counter-Strike získá se vstupem do další éry!“ zakončili prezentaci očekávané hry tvůrci.
Záležet si tvůrci dali také na zvuku