Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Další dílky do skládačky. Sony prozradilo detaily o PlayStationu 5

Další dílky do skládačky. Sony prozradilo detaily o PlayStationu 5

Události
PlayStation 5_1205230759
PlayStation 5
Produkt není určen k prodeji.
PlayStation 4 Slim, 1TB, černá + 2x DS4 + FIFA 20_602319876
PlayStation 4 Slim, 1TB, černá + 2x DS4 + FIFA 20
Produkt není určen k prodeji.
PlayStation 4 Slim, 500GB, černá + Fortnite (2000 V-Bucks)_1494494034
PlayStation 4 Slim, 500GB, černá + Fortnite (2000 V-Bucks)
Produkt není určen k prodeji.
PlayStation 5 + FIFA 23_1629600922
PlayStation 5 + FIFA 23
12 802 Kč 15 490 Kč
PlayStation 5 + God of War Ragnarök_874488082
PlayStation 5 + God of War Ragnarök
12 802 Kč 15 490 Kč
autor: Saša Ševčík

Vedení společnosti Sony se rozhodlo udělat přítrž všem spekulacím, rozpovídalo se více o chystané televizní konzoli. Nyní je již jasné, že další generace herního systému se skutečně bude jmenovat PlayStation 5. A víme také celou řadu dalších detailů…  

O pětce se rozpovídal prezident a provozní ředitel Sony Interactive Entertainment Jim Ryan. Ten na oficiálním blogu japonského elektronického gigantu prozradil to, co se v kuloárech řešilo již delší dobu – PlayStation 5 si odbyde premiéru až příští rok a bude jedním z hlavních taháků v předvánoční sezóně, letos tedy bude hrát prim stále PlayStation 4.

Vzhled samotné konzole je zatím stále tajemstvím, nicméně nové informace se týkají ovladače. Ten bude proti současné čtyřce značně přepracován. Údajně se dočkáme dvou klíčových vylepšení. Konkrétně se fanoušci televizní konzole od Sony mohou těšit na změněný systém vibrací – Ryan hovoří o haptické odezvě, díky které bychom měli cítit zásadní rozdíl mezi jednotlivými tituly. Ovladač se zkrátka bude chovat jinak při hokejovém klání i při automobilových závodech.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Aktuálně nabízený PlayStation 4 Pro

 

Věrnější herní zážitek

„Nejjemnější nuance budou poznat už při běhu v trávě či brodění blátem,“ prohlásil Ryan s tím, že nový haptický systém by měl hráče vtáhnout do děje daleko více než současné hry. Důvod je prostý, při hraní se zapojí „do práce“ další lidský smysl – hmat.

Chystaný Dualshock pro PlayStation 5 má mít také přizpůsobitelná zadní tlačítka L2 a R2, což opět souvisí s uživatelským zážitkem. Programátoři totiž budou moci v jednotlivých titulech naprogramovat odlišnou sílu stisku. Například při automobilových honičkách tak budou moci vývojáři upravit sílu mačkání podle toho, v jakém autě zrovna jedete. Ve starším to dá více práce než v novějším, což by mělo navodit opět reálnější atmosféru.  

Další informace o PlayStationu 5 se objevily v úterý exkluzivně na serveru Wired. Konzole bude pracovat údajně až se 100GB optickými disky, vždy však bude povinná instalace na disk. Aby se na úložiště vešlo více titulů, půjde nainstalovat pouze část každého titulu. Zmiňovaný Dualshock má pak nabídnout baterii s vyšší kapacitou, která konečně bude kompatibilní s rozhraním USB-C, ale například také vylepšený reproduktor.

Hraní ve 4K, videa v 8K

Ryan již dříve potvrdil pro server CNET, že pětka přijde na pulty obchodů s SSD jednotkou namísto pevného disku. Díky tomu by konzole měla být výrazně rychlejší, ale zároveň i tišší. Rychlejší bude načítání her, ale pochopitelně také odezva celého operačního systému.

Přesné parametry konzole sice drží Ryan stále ještě pod pokličkou, jisté je nicméně to, že stroj bude mít dostatek výkonu na plnohodnotné hraní v rozlišení 4K, a to až při obnovovací frekvenci 120 Hz. To samozřejmě bude muset podporovat i připojený televizor či monitor. Sluší se také podotknout, že konzole bude umět pracovat i s 8K obsahem. V něm ale nejspíš nepoběží hry, ale například videa patrně ano. Z řádků výše je tedy patrné, že PlayStation 5 by měl uspokojit i velmi náročné hráče.

Důvod, proč se rozhodl Ryan o PlayStationu 5 hovořit ještě před oficiálním odhalením, je prostý. Japonský elektronický gigant prý nechce, aby se hráči museli spoléhat na neověřené informace, které kolují internetem. „Chtěli jsme si být jistí, že fanoušci PlayStationu dostanou jasné a správné informace,“ podotkl jeden z šéfů společnosti Sony.

Názory ostatních Geeků (8)

avatar

Komedie

holcat 9. 10. 2019 13:34

Přesné parametry konzole sice drží Ryan stále ještě pod pokličkou, jisté je nicméně to, že stroj bude mít dostatek výkonu na plnohodnotné hraní v rozlišení 4K, a to až při obnovovací frekvenci 120 Hz. - tak jsem se zase zasmál u takového výkonu čekám cenu kolem 2080 Ti .
Pokud to zase nebude topinkovač přepočítávat / upscaling.

šnor0 ŠNO
šnor0 9. 10. 2019 14:51

@holcat: Neznáš variabilní rozlišení...😊 4k ve 120 to dá v jednoduchých scénách, v těch horších snizi rozlišení aby zachoval FPS...😊 stejná magie jako g-sync akorát s rozlišením a ne s FPS...😋

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 9. 10. 2019 14:59

@šnor0: Popravdě to má s Gsync tolik společného jako PR Sony a realita.
Variabilní rozlišení je hodně stará metoda, která se roky používá a její popularitu vždy zvedne implementace nedostatečného hardwaru - např. Nintendo Switch, kde toto škálování umí většina her.
Je to sice hnus, ale mít si možnost vybrat hnusný obraz vs. plynulost, budu vždy volit možnost č. 2.
Ironie, že se konečně upouští od "filmového" 30 fps, a navíc se proti němu tvrdě bojuje i jinde než na PC.BTW: Jsem z hlediska upscalingu jsem fakt zvědav, které společnost jako první koupí Marsei a bude následně hýkat v PR materiálech ;)

avatar
DW 11. 10. 2019 9:44

@BERNADIC: 30 fps se stejně drželo jen proto, že lidi na konzolích neměli možnost srovnání, ke konci generace ty kosti vždycky vylezou nejvíc. Hry na PS4 nejen že vypadaj hnusně, ale ještě se ani nehejbou. Je tohle to komfortní hraní, na jaké se odkazují konzolisté? Mám doma PS4 a nezapla se ani nepamatuju. K čemu taky?

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 11. 10. 2019 10:50

@DW: IMHO komfortní hraní je to ještě jakš tak Nintendu, jinak všude už je to prakticky "PC experience" - koupit hru na disku, instalace na HDD, 30GB day one patch, instalace aktualizací konzole každý týden a miliony bugů a pádů během hraní/v OS.

janpanek JAN
janpanek 29. 10. 2019 7:52

@BERNADIC: Bože to je zase snůška nesmyslů. Mám PS4 Pro rok a za tu dobu mi hry spadly 2x. Vždy to byl problém hry, né konzole. A aktualizace konzole každý týden? Proč vědomě lžete? Poslední update 7.00 byl začátkem října 2019, předchozí 6.00 v září 2018. Mezitím byly drobné updaty zhruba jednou za dva měsíce, jako u každého softwaru. A víte, co je zajímavé? Že konzole vám ty updaty, narozdíl od paskvilu Windows 10, nenutí. Konzole vás ani nenutí aktualizovat hry, pokud nechcete. Good luck s hraním neaktualizovaných her na Steamu...
A možná se to k vám nedoneslo, ale na konzoli nemusíte kupovat hry jen na fyzickém médiu. Lze je stahnout i online. A pak máte hru již opatchovanou.
Nejvtipnější je, že celá konzole dnes stojí tolik, co nejlevnější použitelná grafická karta. Takže asi tak.

avatar
DW 30. 10. 2019 16:34

@janpanek: Můžeš hrát neaktualizované hry na Steamu, máš k tomu přímo možnost v UI. Pokud se tedy bavíme o SP, ale o ničem jiném ani neuvažuji.Ale z 30 fps lock her si 120 fps na konzoli neuděláš. A tam je ten obří rozdíl. A až ho jednou okusíš, hodně blbě se budeš vracet zpátky.Kdyby From našli čas a udělali Bloodborne alespoň na stabilních 60, ale pokud možno unlocked, všichni by se posrali štěstím :). Takhle se to taky dá nějak hrát, ale ty dropy k 20 je prostě peklo. Jediné, co konzole drží naživu jsou podle mě first party exkluzivky. To ostatní umí PC líp a pod telku si to můžeš dát taky.

avatar
holcat 10. 10. 2019 8:22

@šnor0: Pěkné smajlíky, to je asi taky jediný přínos vaší odpovědi, že ?
Variabilní rozlišení a G - sync, co na to říct ?
Asi jste nepochopil rozdíly, že ?
Takže nejdřív si něco zjistit a až pak se ztrapňovat ( pokud nejste politik tam je ztrapňování důležitá vlastnost ).

Máš něco na srdci?

nahoru