Na největším evropském herním veletrhu Gamescom 2019, který aktuálně probíhá v německém Kolíně nad Rýnem, nemohl chybět ani legendární Minecraft. Tvůrci si přivezli pro fanoušky dobré i špatné zprávy. Tak pěkně popořadě…
Takto bude vypadat věrná grafika v Minecraftu
Začněme tím, co radost hráčům neudělá. Krátce před začátkem veletrhu se ukázalo, že oficiální Super Duper Minecraft byl odpískán. Kdo se těšil na hrátky s kostkami ve 4K, má tedy smůlu. A je to poměrně škoda, neboť na veletrhu E3 2017 vypadala prezentovaná ukázka velmi slibně. Během prací se totiž ukázalo, že všechny úpravy jsou v otevřeném světě natolik náročné, že by na to současný hardware stačil jen těžko.
Hráči nicméně smutnit nemusí, lepší grafiky se nakonec díky společnosti Nvidia dočkají. Ta totiž ve spolupráci s Microsoftem přidala do Minecraftu podporu ray tracingu ve Windows 10. O této technologii věrné grafiky se v posledních měsících často skloňuje díky grafikám od společnosti Nvidia – právě ty totiž nabízí pro zmiňovaný standard podporu. Alespoň v rychlosti připomeňme, že anglický termín ray tracing, neboli česky sledování paprsků, je metoda renderování 3D počítačové grafiky.
Path tracing v Minecraftu
Path tracing v Minecraftu
Path tracing v Minecraftu
Minecraft nicméně nově nabízí vylepšený path tracing, což je v podstatě obdoba ray tracingu, která pracuje se světlem trochu odlišně. Namísto jednoho paprsku jich totiž každý vykreslovaný pixel vysílá klidně i několik tisíc. Díky tomu mají materiály různé zbarvení a více se podobají realitě. A výsledek vypadá opravdu velmi povedeně, jak koneckonců můžete posoudit sami na zveřejněných ukázkách.
Sluší se nicméně připomenout, že pro Minecraft již dříve existovala celá řada modifikací, která dovedla vzhled kostičkového světa dramaticky vylepšit. Již dříve jsme si například na GEEK magazínu představili úpravu z pera Hodiltona, která byla také velmi působivá.
Modifikace Minecraftu podle Hodiltona