K definitivnímu vypnutí dojde v lednu příštího roku, hráči dostanou zpět veškeré investované peníze. Podle insiderů v projektu Google utopil miliardy korun.
Videoherní průmysl přijde na přelomu roku o jednu velkou platformu. Většinu hráčů to ale zase tolik trápit nemusí. Zájem, či spíše nezájem o streamovací službu Google Stadia, předčil i ty nejpesimističtější odhady globálního technologického konglomerátu, a tak se skřípajícími zuby došlo k oznámení, že Google Stadia 18. ledna 2023 končí.
Společnost vrátí zákazníkům peníze za veškeré zakoupené hry a také za hardware určený k hraní her z Google Stadia (který však v Česku nebyl oficiální cestou dostupný). Refundace se naopak netýká plateb za samotné předplatné (ty se užíváním služby "spotřebovaly", hrát navíc bude možné až do ledna).
Trochu nespokojení možná budou také ti, kteří se rozhodli myšlence streamování věřit a koupit si některé z mnoha zařízení, které podporu Google Stadia inzerovaly jako jednu z velkých výhod - naposledy šlo například o hybridní konzoli od firmy Logitech. Tito však mají alespoň (prozatímní) jistotu, že mohou přesměrovat svůj zájem na jinou streamovací službu, například NVIDIA GeForce Now či Amazon Luna.
Vše co o službě Google Stadia potřebujete vědět je v roce 2022 to, že brzy končí.
Laik se diví, odborník žasne
Velký prostor aktuálnímu oznámení věnoval na svém twitterovém účtu uznávaný herní publicista a insider Jason Schreier. A to dost možná i proto, že v roce 2019 publikoval velký rozhovor s Philem Harrisonem, viceprezidentem Google. "Půjde o další ambiciózní projekt firmy Google, který za pár skončí, třeba jako Google Plus?" ptal se Schreier před třemi lety a Harrison jej ujišťoval: "Rozumím vašim obavám, ale myslím si, že se stačí podívat na to, kolik jsme do Stadia investovali peněz a úsilí. Je to zásadní projekt, který se prolíná celou firmou včetně YouTube, technické infrastruktury či síťového týmu. Pracují na něm tisíce lidí."
Oficiálním důvodem ukončení služby je nedostatek uživatelů. Firma v prohlášení zdůraznila, že technologii stojící za Google Stadia stále věří (a chce ji do budoucna znovu využít), ale služba jako taková nezískala potřebnou trakci.
A co na to Jason Schreier? "Množství peněz, které Google za hry na Stadia utratil, je naprosto šokující. Šlo o desítky milionů dolarů za každý titul jako Red Dead Redemption 2 či Assassin's Creed. Je to příběh, který dobře známe - skupinka zkušených ředitelů z herního byznysu vzala novou technologii a uvedla ji na trh, jako by to byla herní konzole v roce 1996."
Tak tedy mačkáme "F" Google Stadia, odpočívej na Google Graveyard v pokoji.