Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Herní klasiky, které by si zasloužily pokračování #7: Hvězdné války Produktové tipy
LEGO® Star Wars™ 75288 AT-AT Elektronické předplatné deníku Sport a časopisu Computer na půl roku v hodnotě 2173 Kč
LEGO® Star Wars™ 75288 AT-AT
3 123 Kč 3 779 Kč
2 735 Kč 3 309 Kč
Zápisník Star Wars - BB-8, linkovaný (A5)
Zápisník Star Wars - BB-8, linkovaný (A5)
239 Kč 289 Kč
215 Kč 260 Kč
Zástěra Star Wars - Chewbacca
Zástěra Star Wars - Chewbacca
Produkt není určen k prodeji.
Rohožka Star Wars - Logo Elektronické předplatné deníku Sport a časopisu Computer na půl roku v hodnotě 2173 Kč
Rohožka Star Wars - Logo
495 Kč 599 Kč
436 Kč 527 Kč

Herní klasiky, které by si zasloužily pokračování #7: Hvězdné války

autor: Matěj Svoboda

Ani fenomén Star Wars nemusí být zárukou úspěchu a automaticky odklepnutého pokračování. Někdy to zkrátka nevyjde ani skvělým hrám a velkým hitům.

Série Star Wars: Jedi Knight

Na přelomu století byla nejzářivějším klenotem herních Hvězdných válek série Star Wars: Jedi Knight. Její historie se začala psát v roce 1995 ve střílečce Dark Forces, o níž se svého času mluvilo jako o jednom z pokořitelů slavného Dooma, ale i když se náramně vydařila, něco chybělo. Síla, světelné meče a podobné jediovské propriety. Její hrdina Kyle Katarn totiž Jedi nebyl. Tím se stal až o dva roky později ve Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II a pokračoval i v Jedi Outcast. V Jedi Academy už za něj sice nešlo hrát, pořád byl však hybatelem děje a díky jeho herním dobrodružstvím se z něj stala osobnost světa Star Wars, možná vůbec nejvýraznější ze všech, které nezačínaly na stříbrném plátně. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Závěrečná Jedi Academy je navíc i po letech vynikající hra s velkolepým příběhem, ale především hodně povedeným soubojovým systémem založeném na používání síly a světelného meče. Série Jedi Knight začala jako střílečka, avšak to, že se postupem času přeměnila spíš na elegantní šermovačku, urazilo asi jen minimum fanoušků. Právě tady se totiž ukázalo, že se světelnými meči se dá v herním prostředí vyblbnout hodně kreativně a zábavně. A navíc Jedi Academy skončila víceméně otevřeně a Kyle Katarn už se pomalu chystal na další misi. K té ovšem nikdy nedošlo. 

V LucasArts se údajně pokračování chystalo, mělo mít podtitul Brink of Darkness a mělo dokonce uzavřít celý příběh Kyla Katarna, který by se tak táhl pěti hrami (možná i šesti, expansion pack pro dvojku Dark Forces s podtitulem Mysteries of the Sith bývá občas považovaný za samostatnou hru). Měl navázat přímo na Jedi Outcast a on sám měl být opět hlavní hvězdou, ale studio si nakonec řeklo, že toho bylo dost a projekt zařízlo. Katarn se pak objevil třeba ve strategii Star Wars: Empire at War a stal se hrdinou několika knih a komiksů, ovšem to, že se „jeho“ herní série neuzavřela, bolí dodnes.

Star Wars: Knights of the Old Republic

V seznamech nejlepších her ze světa Star Wars najdeme RPG Knights of the Old Republic obvykle hodně vysoko. A dost často úplně nejvýš. A vlastně ani nemusí jít o seznamy her s tématikou Hvězdných válek, ale prostě o žebříčky nejlepších RPG. Tenhle kousek se totiž společnosti Bioware zatraceně povedl a jeho pokračování, které poslali do světa Obsidian Entertainment, se jedničce bez problémů vyrovná. Fanoušci navíc po trojce volají dodnes, takže je možná docela překvapivé, že se do ní ještě nikdo nepustil. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

KOTOR zaujme už svým zasazením do dávné minulosti, odehrává se totiž čtyři tisíce let před filmovými událostmi, což tvůrcům hry dalo spoustu volnosti. Období Staré republiky se od toho filmového liší už jen v tom, že jediové byli skoro na každém rohu a rozhodně nešlo o ohrožený druh. Jenže mají plné ruce práce s armádou Sithů a jejich vůdcem jménem Darth Malak. A právě toho musí hráči logicky zastavit a postupně se sami musí rozhodnout, jestli se přidají ke světlé, nebo temné straně síly. 

Knights of the Old Republic byla dech beroucí RPG jízda se skvělým příběhem, postavami a zábavným bojovým systémem. Navíc se skvěle prodávala a zamilovali si ji i kritici. Podobně to dopadlo i s dvojkou, takže proč nedošlo na trojku? Protože na ni došlo… částečně. V roce 2011 se totiž objevila MMO Star Wars: The Old Republic, ta je plus mínus duchovním nástupcem KOTOR a vrací se v ní i některé ze známých postav. A o klasické pokračování neměli v Electronic Arts moc zájem. Společnost Bioware navíc teď není úplně ve formě, po neúspěchu Mass Effect: Andromeda a Anthem se potřebují trochu oklepat a získat zpátky ztracené renomé. A v takové situaci by asi nebylo úplně ideální zkoušet oživit ambiciózní sérii, jejíž fanoušci by se nespokojili s nedodělkem a jejíž tvorba by stála hodně peněz a hodně úsilí… Snad budou časem podmínky lepší a někdo to přeci jenom s klasickou trojkou zkusí.

Star Wars: Force Unleashed

Her ze světa Star Wars vznikla spousta, ovšem snad žádná nenabídla tak efektní a zábavnou destrukci jako Force Unleashed. Jedi Order je ambicióznější, Knights of the Old Republic komplexnější a stařičké Jedi Knight má zajímavější příběh a hrdiny. Ale ve Force Unleashed se člověk mohl parádně vyblbnout se silou i světelným mečem, aniž by musel nějak zvlášť zapojovat hlavu což může být někdy fajn. A vlastně docela zamrzí, že tahle trilogie nikdy nebyla ukončená. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Děj se odehrává mezi třetí a čtvrtou epizodou a hlavním hrdinou je učedník Dartha Vadera Galen přezdívaný Starkiller. Jeho úkolem je najít a zlikvidovat zbytky ukrývajících se rytířů Jedi, brzy však pochopí, že jeho mistr má trošku ambicióznější plány a hodlá využít rodící se alianci rebelů k tomu, aby svrhl samotného Císaře. Galen se tak ocitá v souboji dvou nejmocnějších a nejděsivějších členů Impéria a navíc mu začíná pomalu docházet, že celou dobu možná stál na té špatné straně. Ale pořád má šanci to změnit a vykoupit se…

Star Wars: Force Unleashed nabídlo solidní akci s využitím síly a člověk se u toho cítil jako řezník, ale hlavně na svou dobu hodně solidní zpracování a parádní atmosféru. Prodeje byly skvělé a šlo o nejúspěšnější hru ze světa Star Wars, takže nikoho nepřekvapilo, že vzniklo pokračování. Tomu se však už tolik nedařilo, hlavní problém, proč série nepokračovala, se ovšem nakonec skrýval jinde. Tvůrci série Sam Witwer a Haden Blackman si údajně hráli s myšlenkou udělat trojku pro PS4, Xbox One a Wii U a plánovali, že by šlo o otevřenější hru, ve které by hráče doprovázel sám Vader a cílem by bylo zničit Císaře. Jenomže když společnost Disney koupila Lucasfilm a rozpustila LucasArts, měli utrum. Noví majitelé jednoduše neměli o sérii zájem a chtěli si začít věci dělat po svém.

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

nahoru