Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Minecraft ani nepoznáte. S ray tracingem vypadá grafika úžasně

Minecraft ani nepoznáte. S ray tracingem vypadá grafika úžasně

Události
Minecraft Base Limited Edition (Xbox ONE)_223298998
Minecraft Base Limited Edition (Xbox ONE)
Produkt není určen k prodeji.
Minecraft (PS4)_2084421396
Minecraft (PS4)
Produkt není určen k prodeji.
Minecraft (PC) - elektronicky_154802644
Minecraft (PC) - elektronicky
Produkt není určen k prodeji.

Můžete jej milovat, nebo nenávidět. Je nicméně pravdou, že Minecraft je fenoménem několika posledních let, který láká každý rok nové hráče. Vývojáři nyní ukázali, jak dramaticky se hra promění, když ji necháte vykreslit pomocí technologie ray tracingu.

Minecraft je nezávislá počítačová hra napsaná v Javě vyvíjená firmou Mojang. Je to tzv. sandboxová hra, ve které si hráč může dělat, co se mu zachce. Hráč vrhnut do krychlovitého 3D světa, kde si musí sám nasbírat materiál na stavbu obydlí a na výrobu nástrojů. I pokud jste Minecraft nikdy nehráli, zvládnete jej poznat na první pohled – jeho až primitivní grafika, ve které se celý svět skládá z kostek, je zkrátka pro tento titul typická.

 

Vytvořil speciální mód

Vývojář vystupující pod pseudonymem HodiltoN nicméně nyní ukázal, že hra může mít bez nadsázky oslnivou grafiku. Stačí k tomu technologie ray tracingu, která se v posledních měsících často skloňuje díky grafikám od společnosti Nvidia – právě ty totiž nabízí pro zmiňovaný standard podporu.

Minecraft s ray tracingovým módem

 

Alespoň v rychlosti připomeňme, že anglický termín ray tracing, neboli česky sledování paprsků, je metoda renderování 3D počítačové grafiky. S tou koketovali tvůrci několik posledních let. Praktické uplatnění našla tato technologie až s příchodem nových grafických karet z rodiny GeForce RTX 20XX, starší grafiky si totiž s tímto standardem poradit nedovedly.

Co to ale vlastně ten ray tracing je? Jde o realistické vykreslování jednotlivých scén ve hře. Tato technologie totiž dovoluje vypočítat přesné stíny, odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény. Hra díky tomu působí reálnějším dojmem, jak jsme si koneckonců ukázali už u testů her Metro Exodus či Battlefield V.

 

Jiná práce se světlem

Ještě dramatičtější je nicméně rozdíl ve chvíli, kdy se rozhodněte ray tracing využít u Minecraftu. A právě to HodiltoN ukázal. Ten nicméně využil tzv. Path Tracingové shadery, které pracují se světlem trochu odlišně. Namísto jednoho paprsku jich totiž každý vykreslovaný pixel vysílá klidně i několik tisíc. Díky tomu mají materiály různé zbarvení a více se podobají realitě.

Výsledek je úžasný. Na první pohled málokdo pozná, že jde ve skutečnosti o tak primitivní hru, jako je Minecraft, jak je koneckonců vidět i ve videu výše. HodiltoN nicméně mód vytvořil pouze proto, aby demonstroval přednosti dané technologie. Hrát s takto oslnivou grafikou tedy zatím možné nebude. Ale kdo ví, třeba se jednou takto radikálního vylepšení opravdu dočkáme.

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (7)

Grafické efekty

no me to zas tak uzasny nepripada, uz obstarozni Crysis 1 mela grafiku lepsi a to vcetne nasviceni vodní hladiny stínů apod.. A behalo to na tehdejsim HW celkem svizne..

Ověřený GEEK - level 3

@stratos.: :D Ne že bych to nečekal, ale vážně si myslíš, že jde o skutečný Raytracing?

@stratos.: Crysis1 běhal ve své době na tehdejším HW svižně? belka vy jste opravdový demagog.

@stratos.: Kdyby to bylo prezentované na AMD, tak si z toho kaknes do kalhot, Blbelko.

@stratos.: pane demagog, doporucil bych vam, kdyz uz musite lhat, protoze to za ty leta uz ani jinak neumite, tak si vyberte lzi, co nejdou za 10 vterin vyvratit dobovej test grafik s crysis1 a na fullHD na max detajly si tu hru nezahral nikdo (pokud budete argumentovat ze 30fps staci tak si ji zahrali jen majitele NVIDIE, protoze Radeon x2 trpel artefaktama), musel pockat az na dalsi generaci grafik
jestli to ze hra beha svizne, ze si ji nikdo v dobe vydani nezahraje na max, tak to mame hodne jiny meritka narocnosti her (a crysis obecne ve svy dobe byl bran jako spis prezentace moznosti enginu, takze to ze byl nejnarocnejsi hra vubec se mu odpoustelo)https://www.cnews.cz/sites/default/files/oldcnews/archive/clanky/archive/2009/01leden/test_14_grafickych_karet/graphs/cocr/crysis11.png

RayTracing?

Nechci nic říkat ale teda tohle opravdu není RayTracing, vždyť to je volně stažitelný texture pack :) Ale co čekat od Mojangu po odchodu notche a po tom co to prodal MRDkvosoftu? :D

Úžasně?

Tohle vážně vypadá úžasně? To tedy máte pane autore článku hodně nízkou laťku, nebo prostě jen něco s očima. I Skyrim s pár módy vypadá mnohem líp. Jde tam jen a jen o stíny. Sežeňte si někde Quaka 1, to pro ten dobový kontrast, stáhněte nějaký novější engine do nej a zapněte si v něm globální nasviceni a bude to stokrat hezčí než Minecraft s texturovým balíkem. Já nějak nechápu, s jakou dnes stačí přijít hovadinou aby se toho děcka chytila a vytrubovala moudra do světa a pletla hlavy neznalým.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru