Jeden z největších herních vydavatelů současnosti oznámil svůj plán zpřístupnit knihovnu Ubisoft+ také na konzoli Xbox. Zároveň některé tituly nabídne i v rámci předplatného Game Pass.
Více než stovka her od Ubisoftu včetně nejnovějších přírůstků v sériích jako Far Cry, Assassin's Creed, Watch Dogs či Anno je v současnosti k dispozici na PC předplatitelům služby Ubisoft+, jejíž cena začíná na 15 eurech měsíčně (cca 370 Kč). Oznámení o zpřístupnění kompletního katalogu více než 100 her pro konzoli Xbox navazuje na obdobnou aktivitu konkurenčních Electronic Arts, kteří již dříve svou knihovnu EA Play uvedli na Xboxu i PlayStationu a integrovali ji také do Game Passu.
Přesné datum, kdy bude předplatné Ubisoft+ na konzolích Xbox dostupné, nicméně zatím neznáme. O zajímavou nabídku by mohlo jít zejména v případě, že Ubisoft nabídne zlevněné kombinované multiplatformní předplatné, které v současnosti funguje už pro streamovací službu Google Stadia. O tom, že by byla k dispozici případná kombinovaná nabídka na Xbox Game Pass a Ubisoft+, zpráva vydavatele nehovoří.
Rainbow Six Extraction jako Day 1 titul v Game Passu
V rámci stejného oznámení nicméně Ubisoft uvedl, že 20. ledna plánuje udělat radost všem fanouškům taktických stříleček, kteří jsou předplatiteli prémiového herního katalogu od Microsoftu. Vlajkový titul Rainbow Six Extraction, navazující na úspěšný restart série v podobě Rainbow Six Siege, totiž míří v den vydání do předplatného Xbox Game Pass a PC Game Pass.
"Tím, že okamžitě uvolňujeme Rainbow Six Extraction pro všechny předplatitele služeb Xbox Game Pass a PC Game Pass, bychom rádi ukázali, že věříme v model herních předplatných a to, že pro hráče mohou být zajímavou volbou," vysvětluje Chris Early, viceprezident Ubisoftu pro oblast strategických partnerství a rozvoje byznysu. Střípky v článku Ubisoftu na oficiálním blogu navíc naznačují, že nemusí jít v dohledné době o poslední vlaštovku od Ubisoftu v Game Passu.
Zpráva přichází v turbulentní době, kdy francouzský vydavatel velmi intenzivně přemýšlí o změně svého obchodního modelu s cílem zaměřovat se především na live-service hry či být jedním z hlavních tahounů tzv. NFT gamingu. To je však trnem v oku mnoha hráčů a někdy i samotných zaměstnanců - právě o Rainbow Six Extraction se loni na podzim mluvilo v souvislosti s agresivním monetizačním plánem založeným na mikrotransakcích, který kritizovali členové QA týmu.