Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Preview: Vampire The Masquerade Bloodlines 2

Preview: Vampire The Masquerade Bloodlines 2

Produktové tipy
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (PC)_157070717
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (PC)
Produkt není určen k prodeji.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (PS4)_1180733878
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (PS4)
Produkt není určen k prodeji.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (Xbox ONE)_806377300
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (Xbox ONE)
Produkt není určen k prodeji.

Nečekaného pokračování upírského RPG Vampire The Masquerade Bloodlines se nedočkáme dříve jak začátkem roku 2020, ale to neznamená, že si o něm nemůžeme nechat zdát. Vše, co o hře víme, se dozvíte u nás.

Původní hra se objevila v roce 2004 a neměla na růžích ustláno. Přestože se kolem ní téměř okamžitě vytvořila aura posvátného kultu, finančně zcela propadla a vývojářské studio Troika zavřelo krám. Bloodlines nicméně žije dodnes, pečlivě zrestaurované komunitou daleko nad rámec toho, co autoři kdysi nestihli dodělat, opravit či rozšířit.

Upírské RPG s tváří FPS a propracovaným příběhem už dneska možná neoslní tak, jako před patnácti lety, ale jestli se nynějším tvůrcům podaří navázat na výše zmíněné styčné body, máme se na co těšit. Po Deus Ex, Dishonored a Prey se i Bloodlines 2 hlásí k otevřenému světu, který je ovšem sešněrovaný rukou talentovaných scenáristů a level designérů. Nemusíme se proto bát, že bychom po světě bezcílně pobíhali a plnili nějaké nesmyslné úkoly typu sežeň a dones.

TL;DR (Aneb Bloodlines 2 v kostce)

  • FPS s prvky RPG
  • Propracovaný příběh s vedlejšími questy
  • Napůl otevřený svět v kulisách Seattlu

Chci Bloodlines 2

 

Kavárny, hipsteři a... upíři!

Z věčně slunné Santa Monicy z jedničky se ve dvojce přesuneme do naopak věčně deštivého Seattlu. Ne že by na tom záleželo, protože naše časy nakupování u farmářů a vysedávání ve Starbucks jsou u konce, když nás jedné úplňkové noci kdosi hryzne do krku. Nejsme sami, ovšem to nic nemění na tom, že se záhy ocitáme před soudem komunity upírů, kteří se na takové půl vampíry jako my dívají skrz prsty. V Bloodlines 2 tedy budeme odkrývat tajemství toho, co se oné vlahé noci stalo, kdo za tím stojí a jak utečeme hrobníkovi z lopaty. Vlastně neutečeme, vždyť už jsme mrtví…

Nemrtví! Příběh stranou, autoři slibují kombinaci hlavních a vedlejších questů v hodně temné verzi reálného Seattlu, ve kterém budeme rozkrývat tajemství upírského světa, uzavírat spojenectví a kecat s postavami. Pohybovat se budeme jak na povrchu, mezi mrakodrapy centra Seattlu i na periferii, ale stejně tak se podíváme i do rozlehlého podzemí - různých tunelů či úkrytů zdejší komunity nemrtvých. Už teď víme, že sluníčka si moc neužijeme, protože upíři, jak známo, opalování těžko snáší, takže na střídání dne a noci můžeme zapomenout. Příběh se nicméně bude vyvíjet v čase, spojenectví a vztahy se zdejšími klany i postavami se budou utvářet i rozpadat - zkrátka RPG jak víno.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

 

Příchuť krve

A nebylo by to RPG bez speciálních dovedností hlavní postavy. Autoři jsou na téhle frontě docela na slovo skoupí, ale slovo telekineze minimálně jednou padlo. Budeme si tak moci odstranit překážku z cesty, nebo protivníkovi vytrhnout zbraň z ruky a nechat si ji připlachtit do náruče. Nebo se raději přeměníme v obláček páry a prosvištíme si to potrubím? Nebo škvírou pod dveřmi. A co takhle se proletět jako náš zvířecí soukmenovec? Jenom bacha, aby nás při přeměně v netopýra nespatřil někdo, kdo nemá pro takové kabaretní triky pochopení. Třeba člen policejního sboru. Nebo prachsprostý civil, zrovna venčící svojí čivavu. Maškaráda, tedy upírský kód pro skrývání se před zbytkem světa, musí být zachována a když nebudeme sekat dobrotu, ostatní nemrtví nám to spočítají. Když ne ozbrojené složky města.

Z jedničky se vrátí i systém humanity, kdy si musíme dávat pozor, jak moc chlemtáme krev nevinných obětí. Přeměna v bestiální zrůdu není nic pěkného, na druhou stranu i ta má své výhody a dá se očekávat, že “hra za zlouna” si najde své fanoušky i tentokrát. Novinkou v tomhle ohledu bude speciální aura, kterou každá nehratelná postava vyzařuje - vztek nebo třeba smutek mají pro upíry speciální příchuť. Hryzněte nějakého vzteklouna a dočasně se vám zvýší některý z útočných atributů.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vampire The Masquerade Bloodlines 2 vychází na PC, PS4 a Xbox One zkraje příštího roku a my držíme autorům palce (tedy především sami sobě), aby se jim podařilo skloubit RPG prvky s akčními souboji na pěsti a zabalit to vše do příběhu, ze kterého nám zatuhne krev v žilách. To aby tolik netekla, až se nám někdo v noci cestou z baru zakousne do krku…

 

Vampire The Masquerade Bloodlines 2

Vychází: Q1 2020
Vydavatel: Paradox Interactive
Výrobce: Hardsuit Labs
Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One

Chci Bloodlines 2

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (2)

Ověřený GEEK - level 3

Hmmm

Je super, že Vampire získal dobrého vydavatele, ale jde o legendární IP a jeho zpracování nepadlo na jakkoliv známý vývojářský tým.
Vzhledem k velikosti týmu můžeme doufat v úspěch typu Divinity Original Sin 2 nebo Pillars of Eternity, kde malé vývojářské týmy soustředily své schopnosti na příběh, promyšlenost, atmosféru a počet polygonů zůstal na druhé koleji.Jako fanoušek původního Vampires a promyšlených RPG vůbec doufám v co nejlepší výsledek, ale ze zkušeností jsem vydloubl ze své klávesnice tlačítko předobjednat.

Ověřený GEEK - level 3

@BERNADIC: Taky se těším, původní Vampires i Bloodlines jsem si moc užil, hrát za potrhlého Malkaviana byla sranda :)

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru