Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Ray tracing i DLSS v levných noteboocích? Přivítejte grafiku NVIDIA GeForce RTX 2050

Ray tracing i DLSS v levných noteboocích? Přivítejte grafiku NVIDIA GeForce RTX 2050

Události
autor: Stanislav Holý

Trojlístek nových notebookových grafik představila společnost NVIDIA – jmenovitě jde o modely GeForce RTX 2050, MX570 a MX550. Právě první zmiňovaný přitom budí největší pozornost.

Karta GeForce RTX 2050 se totiž připojuje do rodiny notebookových GPU GeForce RTX řady 20. Objevovat by se měla především v těch cenově dostupnějších laptopech, které se tak stanou vstupenkou do světa pokročilých grafických technologií.

Karta GeForce RTX 2050 totiž podobně jako vyšší modely disponuje RT i Tensor jádry, která umožňují mimo jiné naši sadu funkcí včetně ray tracingu a NVIDIA DLSS. Alespoň v rychlosti připomeňme, že ray tracing je dalším krokem k dokonalé fotorealistické grafice, jelikož skrze této funkci dokáže hra vypočítávat realistické chování světla a jeho odrazů. Díky technologii DLSS je možné hrát s vyšší snímkovou frekvencí bez ztráty kvality.

Nechybí ani Broadcast, NVIDIA Encoder nebo podpora funkce Reflex, která v praxi snižuje systémovou odezvu. RTX 2050 je také optimalizována pro využití s NVIDIA Optimus, jež poskytuje rovnováhu mezi dlouhou výdrží baterie a optimálním výkonem.

 

Úspornější, a přitom výkonnější

Zajímavé jsou i další dvě novinky, které se budou objevovat v levných laptopech. GPU NVIDIA GeForce MX570 má být dosud nejvýkonnějších grafickým jádrem z rodiny GPU MX. Vděčit za to může úspornějším jádrům CUDA a vyšší rychlosti paměti než v případě předchozího GPU z této rodiny. V praxi tak přináší MX570 ve srovnání s nejnovějšími integrovanými grafikami rychlejší úpravy fotografií, střih videa, ale také příležitostné hraní her.

NVIDIA GeForce MX550 je nástupcem populárního modelu GeForce MX450. Díky většímu počtu jader CUDA a vyšší rychlosti paměti nabízí skokový nárůst výkonu a efektivity v úlohách spojených s úpravou fotografií a videa, mezi něž patří např. Adobe Lightroom nebo Premiere Pro. Oproti integrovaným GPU nabízí také vyšší výkon ve hrách.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

 

Názory ostatních Geeků (1)

AdienMakram ADI

AdienMakram

AdienMakram 28. 12. 2021 12:06

Mám edici ASUS RTX 2060 oc, která byla přetaktována od té doby, co ji mám, a hry poběží konzistentně při 99% využití s ​​rozsahem 95-99%. Nedávno jsem se pokusil z toho vymáčknout trochu více snímků změnou možností režimu napájení na ovládacím panelu. Změna z výchozího na výkonový režim. Zvýšilo to můj výkon o 5-10 FPS, což bylo hezké a všechno, ale poté, co jsem to udělal (a aniž bych si uvědomoval celý den hledání problému) v posledních několika týdnech by moje využití kolísalo kdekoli mezi 50-95 %, ale nikdy by nepřekročilo 95 %.Myslel jsem, že problém může být ve špatně optimalizovaných hrách, ale když jsem to testoval na vysoce náročných hrách, jako je RDR2 nebo Control, všiml jsem si, že výkon byl nestabilní a využití bylo extrémně kolísavé, přičemž současně nedosáhlo maximálního využití 99 %.Došel jsem k závěru, že to způsobila změna nastavení výkonu. Což mě zarazilo, protože během testů Furmark nebo Kombustor bych stále dostal 99%, ale nikdy ve hrách. Ve hrách to způsobilo masivní skoky ve snímkové frekvenci a bylo to extrémně frustrující. Není to překážka mého CPU, protože používám R7 3600x, může to být paměť, ale velmi pochybné, protože používám 2x8 3200 MHz.Ví někdo, proč nastavení možností napájení z výchozího na maximální výkon způsobuje takové nestability a nekonzistence? Dělám něco špatně? Nebo je něco špatně v samotném nastavení? Nejsem šíleně počítačově gramotný, takže by to klidně mohlo být něco jed https://appvalley.onl/ noduchého, co mi šlo přes hlavu, ale po prozkoumání nekonečných fór nechápu, proč se menší příko https://tutuappx.com/ n do karty rovná větší stabilitě a protože režim maximálního výkonu neintuitivně způsobuje horší výkon než výchozí nebo adaptivní možnosti napájení.Děkuju!

Máš něco na srdci?

nahoru