Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Recenze: Left Alive – tři špatné boje o přežití Recenze
Left Alive (PS4)
Left Alive (PS4)
1 074 Kč 1 299 Kč

Recenze: Left Alive – tři špatné boje o přežití

autor: Matěj Pejsar
První informace o hře Left Alive nepůsobily vůbec špatně. Řekněte sami. Survival střílečka, boje o přežití, hledání zásob, rozsáhlý craftovací systému, tři hratelné postavy a k tomu zajímavý temný příběh. To všechno slibovala hra Left Alive, ale bohužel zůstala pouze u těch slibů.

Starší ročníky hráčů možná pamatují hru Front Mission. Ta vyšla ještě na prvním PlayStationu a hlavně na asijském trhu to byl veliký hit. I u nás v Evropě si ale získala velkou popularitu. Jenže s příchodem nových generací konzolí to se sérií bylo nahnutější, až jsme o ní přestali slyšet úplně. Proč vlastně o hře Front Mission píši? Jelikož Left Alive je zasazen právě do světa zmíněné série. Proto ve svém putování narazíte na obří bojové mechy a dokonce si nějakého na chvilku osedláte.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

 

Deklarace války započala

Příběh začíná napadením jedné republiky tou druhou a to v pohraničním městě známém jako Novo Slava. Jak to ve válkách a bojích bývá, je město během chvíle skoro celé zničeno. Takto započne boj o přežití zmíněných tří protagonistů. Každý z nich pojednává jiný příběh, motivují ho jiné pohnutky, ale jinak se příliš neliší.

Čeká na nás vystrašený nováček, zkušená policistka, nebo ostřílený tvrďák. Každý z nich má svůj cíl a ani jeden se ho nechce jen tak vzdát. Celým putováním bude naše hrdiny doprovázet umělá inteligence se jménem Koshka. Koshka informuje o dění kolem a občas leze na nervy všetečnými poznámkami. Projeví se to hlavně ve chvíli, kdy se snažíte proplížit kolem nepřítele a ona vás klidně i dvacetkrát během minuty upozorní, že se nepřítel nachází poblíž.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

 

Sčítání chyb místo obyvatel

V součtu všech chyb hry můžeme otravnou Koshku považovat za nejmenší problém. Prim hry měl být ve stealth postupu, ale co někdy dokáže umělá inteligence je k popukání. Nebo k vzteku, záleží na úhlu pohledu. Nepřátelští vojáci dokáží zahlédnout našeho hrdinu i když je schovaný za krytem. Občas zase pochodujete vojákovi přímo pod nosem a on si vás ani nevšimne. Nepřátele nelze v tichosti zneškodnit, jelikož na boj zblízka slouží pouze ocelová trubka nebo lopata. Samozřejmě těmito zbraněmi musíte protivníka umlátit, ovšem tento (rádoby) tichý způsob nadělá spoustu nechtěného rozruchu.

Pokud selže kradmý postup, přichází na řadu boj ve stylu strašných přestřelek. Síla nepřátel naprosto převyšuje všechny tři hrdiny, kromě chvilek kdy pilotujete jeden z bojových mechů. Pokud se dostanete pod palbu, během velice krátké doby je po vás. Na eliminaci byť jen jediného vojáka vyplácáte pomalu celý zásobník a asi vás příliš nepřekvapí, že munice je ve hře opravdu málo.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

 

Naštěstí máme výbušniny

Jediný účinný způsob jak zneškodnit nepřátele je pomocí vyrobených výbušnin. Hra má být survivalem, proto po celou dobu hledáte suroviny a zásoby, ze kterých následně vyrábíte různá léčiva a právě explozivní hračky. Taková bomba z obyčejné plechovky umí nadělat pěknou paseku. Společně s dalšími výbušninami se jedná opravdu asi o jedinou funkční metodu, jak se postavit vyzbrojeným vojákům s neomezenou municí a kvalitní zbrojí. Kromě materiálu občas najdete lepší zbraň, náboje či zbroj, díky které vydržíte v boji alespoň o několik sekund déle.

Kapitoly hry se odehrávají v polootevřených mapách. Dost často vede k cíli pouze jedna cesta a sem tam si můžete cestu zpestřit skrz pár odboček k bezpečným úkrytům nebo k civilistům v ohrožení. Civilisty se můžeme pokusit zachraňovat a doprovázet je do bezpečných úkrytů, což je po dobrých filmečcích asi jediná věc, co na hře můžu pochválit. Problém je ale s ukládáním. Jednotlivé průchody mapou přes nepřátelské stanoviště jsou hrozně nevyvážené, některé oblasti projdete bez sebemenšího problému a u některých se umírá více než v Dark Souls. Ukládací stanice jsou od sebe mnohdy nepříjemně daleko a může se stát, že nějaký velice obtížný úsek budete i několikrát opakovat, jelikož cestou k uložení hry narazíte na zbloudilého vojáka.

A dostáváme se k poslednímu problému hry a to je samotný vzhled. Hra jednoduše vypadá jako z raného období PlayStationu 3. Jediné, na co se dá koukat, jsou samotné cut-scény, ale ani u nich nečekejte žádný trhák.

 

Závěrečné hodnocení

Hra Left Alive mě rozhodně zklamala. Zde nejde ani o nenaplněném očekávání, což se může stát i u dobré hry, ale o to že je ve skoro všech aspektech daleko za průměrem. Hratelnost, ovládání, grafické zpracování, umělá inteligence, steatlh systém - vše je tu zkrátka špatně. Do toho si přidejte ještě průměrný příběh a průměrné survival prvky. Tohle nezachrání ani slušné cut-scény a tři hratelné postavy.

Hodnocení: 40%

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

nahoru