Recenze: SPC Gear VIRO – kvalitní zvuk a pohodlí

SPC Gear Viro, bílá
SPC Gear Viro Plus, černá_979245198
SPC Gear Viro Plus, černá
1 263 Kč 1 528 Kč
SPC Gear Viro Plus, bílá_1547115915
SPC Gear Viro Plus, bílá

Není žádným tajemstvím, že kvalita zvukové reprodukce se velkou měrou podílí na tom, jaký bude celkový prožitek ze hry či filmu. Právě proto se dnes společně podíváme, co nabízí jedny z nejoblíbenějších sluchátek současnosti – SPC Gear Viro.

Nabídka herních sluchátek je opravdu široká, čítá více než 200 různých modelů. Ceny těch základních modelů startují na pár stokorunách, naopak za nejpropracovanější modely zaplatí případní zájemci klidně i pět nebo deset tisíc korun. Testovaná sluchátka SPC Gear VIRO spadají do rozumnějšího cenového spektra, pořídit se dají už za něco málo přes tisíc korun. Výrobce přitom tvrdí, že se hodí pro poslech hudby, sledování filmů i hraní her. Pojďme se tedy společně podívat, co uživatelé ve skutečnosti dostanou…

Hlavní přednosti modelu SPC Gear VIRO:

• Široká kompatibilita
  • Odnímatelný mikrofon
  • Vysoká kvalita zvuku
  • Elegantní design

SPC Gear VIRO

Technické parametry

Testovaný model: SPC Gear VIRO, černá

Typ sluchátek: Headset, Náhlavní

Velikost měniče: 53 mm

Frekvenční rozsah: 20 Hz až 20 kHz

Impedance sluchátek: 32 Ohm

Citlivost sluchátek: 98 dB - SPL

Mikrofon: Nastavitelný, Odnímatelný

Impedance mikrofonu: 2 200 Ohm

Citlivost mikrofonu: -55 dB – SPL

Ovládání hlasitosti: Na kabelu

Možnosti připojení: 1x jack 3,5mm, 2x jack 3,5mm

Délka kabelu: 1,2 m + 1,5 m

Rozměry: 172 x 195 x 96,5 mm

Hmotnost: 307 g

Představení sluchátek SPC Gear VIRO

Obsah balení

Sluchátka od společnosti SPC Gear jsou dodávána v černé kartónové krabici, na jejíž čelní straně je vyobrazen přímo hlavní hrdina dnešní recenze. Uvnitř se kromě samotných sluchátek ukrývá i kompletní dodávaná výbava – návod k použití, druhý pár výměnných náušníků, kabeláž a odnímatelný mikrofon. Zapomenout nesmíme ani na gumovou krytku, kterou je možné zaslepit konektor pro mikrofon, pokud jej zrovna nepoužíváte. Je tedy zřejmé, že výrobce myslel i na ty nejmenší detaily.

Balení sluchátek

Dodávané příslušenství

Vzhled a kvalita zpracování

Nemůžeme si pomoci, když sluchátka poprvé vezmete do ruky, dýchne na vás pocit luxusu. Ani po bližším ohledání by většina uživatelů patrně hádala, že jde o citelně dražší model. Odolnou konstrukci totiž doplňuje poměrně líbivý vzhled.

Sluchátka se nabízí v bílém a černém provedení, my jsme měli možnost testovat druhou zmiňovanou variantu. Fádnost černých ploch u ní rozbijí kovové prvky, které zdobí například obě venkovní strany mušlí. Smysl pro detail jde vidět i z precizního obšití polstrování u hlavového mostu. Popisy pravého a levého sluchátka se ukrývají na vnitřní straně, aby nekazily zbytečně design.

Odolnost herních sluchátek je totiž velmi důležitá. Není výjimkou, že si na počítačových perifériích vybíjejí svoji frustraci po prohraných závodech a misích. U progamingového náčiní tak na to výrobci musí myslet. Je to koneckonců i jeden z hlavních důvodů, proč je u sluchátek SPC Gear podstatná část konstrukce vyrobena z kovu.

Sluchátka by tak měla v praxi vydržet opravdu hodně. Konstrukce si nechá líbit otáčení, ohýbání a přežít by měly nejspíše bez větší újmy i nějaký ten pád – to až po prohře poletí do druhého kouta pokoje… Některé prvky testovaného modelu jsou samozřejmě plastové, jsou ale vždy potažené pogumovanou vrstvou, takže na nich neulpívají otisky prstů a zbytečně nekloužou, ani když máte zpocené ruce.

IMG_1463.JPG
IMG_1473.JPG
IMG_1484.JPG

Možnosti připojení

Počítače, notebooky, herní konzole, ale také tablety či chytré telefony – ke všem těmto zařízením je možné sluchátka připojit, neboť jsou vybavena univerzálním konektorem jack 3,5 mm. Kabel mimochodem není ke sluchátkům přidělán napevno, díky tomu se nemusíte obávat, že by se na cestě, když jsou sluchátka uložená v batohu, kabel nějak vylomil či poničil.

Pozornější čtenáři si již v řádcích výše všimnuli, že kabely jsou k dispozici hned dva. Ten hlavní má délku 1,2 metru a je na něm umístěn jednoduchý ovladač hlasitosti a mikrofonu. Pro úplnost dodejme, že na jeho konci se nachází koncovka jack 3,5 mm.

Druhý kabel funguje v podstatě jako prodlužka, přidá dalších 1,5 m. Na jeho konci jsou nicméně dva konektory jack 3,5 mm. To se hodí v případě, kdy typicky na stolní sestavě potřebujete připojit sluchátka a mikrofon samostatným kabelem. Oba kabely jsou mimochodem oplétané, díky tom use nezamotávají ani nekroutí.

Sluší se podotknout, že v prodeji je také o pár stokorun dražší verze VIRO Plus, která se odlišuje především přítomností USB zvukové karty. Ta přináší podporu prostorového 7.1 zvuku a podle ohlasů je její kvalita velmi dobrá. Verze VIRO Plus tedy rozhodně stojí za zvážení v případě, kdy nemáte kvalitní zvukovou kartu ve svém počítači.

IMG_1761.JPG
IMG_1777.JPG
IMG_1810.JPG

Ergonomie sluchátek

Zapomenout nesmíme ani na hodnocení ergonomie. Na její význam totiž uživatelé velmi často zapomínají, i když je ve skutečnosti velmi důležitý. Pokud vám totiž sluchátka nebudou dobře sedět, ani sebelepší zvuk vás nespasí. U uzavřených sluchátek to platí dvojnásob. Hned u několika prodávaných modelů můžete mít pocit nepříjemné svíravosti, u sluchátek od SPC Gear máte pocit, jako byste leželi na měkkém polštáři. Hlavy se totiž dotýká prakticky jen polstrování.

Ergonomii zvyšuje také výměnné polstrování sluchátek. Je měkké tak akorát. Praktické je také to, že součástí balení jsou dva druhy náušníků. Vybrat si tedy můžete, zda vám budou více vyhovovat ty látkové či koženkové. Osobně mám v teplejších dnech raději látkové, v zimě zase koženkové. Přítomnost dvou různých verzí je tedy rozhodně kladem.

Sluchátka jsou kvůli bytelné konstrukci o pár gramů těžší, ani po delší době nošení ale nepociťujete únavu hlavy. Výšku sluchátek je samozřejmě možné upravovat v několika krocích, vysunout se dají na každé straně zhruba o pět centimetrů, což by mělo bohatě stačit i jedincům s větší hlavou. Naopak v nejmenším možném nastavení nemá problém s nošením ani sedmileté dítě.

IMG_1536.JPG
IMG_1666.JPG
IMG_1678.JPG

Kvalita zvukové reprodukce

Sluchátka SPC Gear VIRO jsou vybavena 53mm měniči. Frekvence sluchátek je 20 – 20 000 Hz, impedance pak 32 Ohmů a konečně citlivost 98 dB/mW.

Výrobce se u testovaného modelu chlubí tím, že je multiplatformní. S jeho použitím tak hráči nebudou mít problém na PC a Macu, ale také na herních konzolích Microsoft Xbox One, Nintendo Switch a Sony PlayStation 4. A v neposlední řadě samozřejmě ani u mobilů a tabletů, to se na druhou stranu dá říci o prakticky jakýchkoliv sluchátkách s koncovkou jack 3,5 mm.

Místo řešení kompatibility se tedy zaměřme na kvalitu zvukové reprodukce. Výšky a středy jsou dobře vyváženy a překvapivě ani basové linky nepokulhávají, na rozdíl od většiny dnes prodávaných sluchátek v dané kategorii. V praxi totiž u konkurence narazíte většinou na sluchátka, která mají příliš zvýrazněné basy, nebo je naopak zcela postrádají.

SPC Gear VIRO

SPC Gear VIRO

Basy jsou sice poměrně hutné, ale nepřehlušují ostatní pásma. Zvuk je plný a bohatý, a zvládne vás dobře díky čistotě přednesu vtáhnout do herního děje – je přitom úplně jedno, jestli hrajete hry, sledujete filmy nebo posloucháte hudbu. Výrobce tedy skutečně nelhal, když sliboval, že model SPC Gear VIRO je šikovným univerzálem, který se hodí na různé činnosti. I když by vzhled napovídal, že jde o herní headset, parádu s ním uděláte, i když vyrazíte s mobilem v kapse ven.

Celkově by se dala zvuková reprodukce charakterizovat spíše jako jemnější a hladší. Zvukové podání je u hlavního hrdiny dnešní recenze poměrně čisté a přesné, a to zhruba do 85 % hlasitosti. Nad touto hranicí již dochází ke zkreslení, avšak ani při nejvyšším stupni hlasitosti nejde slyšet žádné bručení, chrčení či pískání. Sluší se nicméně zmínit, že sluchátka jsou tak hlasitá, že maximální úroveň bude využívat jen málokdo. Odhlučnění sluchátek se drží na velmi vysoké úrovni, a to i přesto, že je pouze pasivní – tedy dáno samotnou konstrukcí, a nikoliv dalšími aktivními podpůrnými systémy.

Pozornější čtenáři si nejspíše všimnuli, že mikrofon je odnímatelný. Připojuje se pomocí klasického 3,5mm jacku do levé ozvučnice. Konektor je opět kvůli designu chráněn černou gumovou krytkou. Ta ale není ke sluchátkům nijak připevněna, snadno se tedy může ztratit. Přestože se mikrofon jednoduše nacvakne a je tedy upevněn víceméně pouze samotným konektorem, drží u sluchátek velmi pevně. Samotný mikrofon má ohebnou konstrukci, takže si jej každý může nastavit tak, jak mu vyhovuje.

A jak je na tom kvalita mikrofonu? Jím zaznamenaný zvuk je velice čistý a dobře slyšitelný i v hlučnějším prostředí. Nečekejte, že s ním budete moci nahrávat nové šlágry hitparád, ale pro běžné použití, například pro VOIP, bohatě postačí.

IMG_1556.JPG
IMG_1583.JPG
IMG_1594.JPG

Klady a zápory

+ poměr cena/výkon

+ kvalita zvukové reprodukce, vyvážený poslech

+ velmi příjemná ergonomie

+ prémiové výrobní materiály, kvalitní zpracování

+ odhlučnění sluchátek

- větší rozměry nemusí vyhovovat každému

- gumová krytka otvoru mikrofonu se snadno ztratí

SPC Gear VIRO

SPC Gear VIRO jsou vcelku vyvážená sluchátka, která nemají větších slabin. Ve své cenové kategorii nabízejí i nadprůměrné zvukové podání. Velkou výhodou je jejich univerzálnost, dobře poslouží při hraní her, poslechu hudby i sledování filmů. Třešničkou na dortu je pak velmi atraktivní cenovka. Zajímavou volbou může být také model SPC Gear VIRO Plus, který má navíc v balení kvalitní USB zvukovou kartu.

SPC Gear VIRO       SPC Gear VIRO Plus

Názory ostatních Geeků (2)

Příliš těžké

Možná dobré pro hráče, kteří v zápalu boje zapomenou, že mají něco na hlavě, ale jinak na delší poslech nepoužitelná, protože jsou příliš těžká. Možná až prohrají a pocítí jejich tíhu si na nich mohou vylít zlost. Pokud je použijete k filmové produkci, tak nedoporučuji filmy nad dvě hodiny, to už vám bude padat hlava pod jejich tíhou a film nedokoukáte. Na poslech hudby tak, abyste si ho užili, sluchátka rozhodně nejsou

Master GEEK

@Buňák: Váš názor může být individuální. Mě třeba na hlavě delší dobu nijak nevadili. Každý máme jinou hlavu, jiné pocity při nošení sluchátek. Takže nelze brát obecně.