Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Recenzujeme Ori and the Will of the Wisps Recenze
Microsoft Xbox Game Pass 6 měsíců - elektronicky
Microsoft Xbox Game Pass 6 měsíců - elektronicky
1 280 Kč 1 549 Kč 1 198 Kč 1 449 Kč
Ori and the Will of the Wisps (Xbox ONE)
Ori and the Will of the Wisps (Xbox ONE)
578 Kč 699 Kč
Microsoft Xbox Game Pass Ultimate 3 měsíce - elektronicky  + Xbox Game Pass Ultimate - 1 měsíc
Microsoft Xbox Game Pass Ultimate 3 měsíce - elektronicky
826 Kč 999 Kč 743 Kč 899 Kč
Microsoft Xbox Game Pass Ultimate 1 měsíc - elektronicky
Microsoft Xbox Game Pass Ultimate 1 měsíc - elektronicky
280 Kč 339 Kč

Recenzujeme Ori and the Will of the Wisps

autor: Adam Plechatý
Malý roztomilý přízrak Ori po pěti letech od prvního dílu skáče zpět na naše monitory a televize v pokračování veleúspěšné plošinovky s příchutí Metroidu. Dvojka přináší rozsáhlejší mapu, rozšířený soubojový systém a vylepšenou paletu schopností. Že jde opět o nejkrásnější plošinovku na trhu snad netřeba připomínat.

Skutečně, asi nemá cenu plýtvat slovy na něco, o čem se sami můžete přesvědčit na obrázcích či videu, ale přesto nám to nedá a je potřeba to hned na začátek napsat. Stejně jako před lety, i dnes s sebou vídeňské studio Moon přináší naprosto famózní audiovizuální koncert, který si podává ruku s pohádkovým příběhem a ždíme z vás emoce na každém kroku a skoku napříč patnáctihodinovým dobrodružstvím.

Skoro jako by autoři nechtěli, abyste zdejším světem plným úžasně nasvícených a nastrojených lokací prosvištěli jako šípy - vždyť právě plynulý a dechberoucí pohyb skrze spletité úrovně je poznávacím znaménkem série. Připravte se tedy na to, že pokud v sobě máte jen kousek estéta, budete se často zastavovat a očima i ušima hltat atmosféru různorodých lokací, od zelenkavých hvozdů, přes písečné duny i zasněžené kopce. Jenom bacha, abyste při tom nezahučeli do nějaké jámy. Nástrah je totiž zdejší svět plný...

Ori and the Will of the Wisps v kostce

  • Návrat do pohádkového světa s roztomilým Orim v hlavní roli
  • Podstatně větší mapa nabízí více možností k prozkoumávání a interakci s NPC
  • Oproti jedničce silnější důraz na souboje s rozšířenou paletou zbraní a schopností k tomu
  • Hra je zdarma k mání v rámci služby Xbox Game Pass na konzoli Xbox i na PC s Windows 10

CHCI KRABIČKU

Mezi Soulsborne a Metroidvanií

Pokud jste s jedničkou Oriho nepřišli do styku - no tak v prvé řadě utíkejte tuhle životní chybu napravit. V druhé řadě vězte, že tahle plošinovka si za vzor bere především navigaci po spletité mapě z her jako Metroid či Castlevania. To v praxi znamená, že zdejší nástrahy musíte překonat kombinací vlastního umu a speciálních schopností hrdiny. A v případě, že se zaseknete, je potřeba nejprve najít klíč, nějakou páčku či určitý předmět, a především pak další schopnost - ať už je to schopnost přisát se na stěny, doskočit dál a výš prostřednictvím dvojskoku (či dokonce trojskoku), doplachtit někam nebo vydržet déle pod vodou. Nikdy tedy nejste limitovaní pouze svým umem, ale také vůlí designérů pustit vás dál teprve po té, co na to jste správně vybaveni.

Z Dark Souls si zas nový Ori bere větší důraz na souboje, které byly v jedničce spíše do počtu a jako zpestření skákacích pasáží. Tady budete bojovat za každým shnilým pařezem a přestože někomu může posun k větší akci vyloženě vadit, my jsme se díky parádní vizuální odezvě náramně bavili. Svůj podíl na tom má i dokonale odladěné ovládání, kdy Ori dělá přesně to, co mu skrze klávesy či tlačítka na gamepadu poručíte a ještě vám při tom srdíčko poskočí, jak roztomile u toho vypadá.

Na rozdíl od jedničky jsou souboje vedeny z mnohem intimnější vzdálenosti, kdy magickou kouli vystřídala kouzelná šavle, kterou se Ori hbitě ohání a šviháním do potvor se dokáže udržet ve vzduchu. Později k ruce dostanete i luk, takže si protivníky nebudete muset pouštět tak moc k tělu.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Tvrdá, ale fér

Přitvrzení v obtížnosti se promítlo především do soubojů s bossy. Kromě toho, že jde (opět) o naprostý audiovizuální hodokvas, což ovšem pro někoho bude jen slabou náplastí, když je hra bude neustále trestat za nepozornost a zabíjet tak dlouho, dokud velké zlouny nepřeperou se zavřenýma očima.

Je to tak, z Dark Souls si nový Ori bere i nekompromisní přístup k boss fightům, kdy je potřeba naučit se protivníka správně číst a odhadovat jeho příští pohyb či útok. Stejné je to ostatně i se zbytkem nepřátelského ansáblu, ale jak jsme psali výše, nám inovované souboje přišly jako příjmené osvěžení jinak čistě hopsací formulky.

Ta zcela dle očekávání zůstala v podstatě stejná. Ori má sice pár nových triků v (neviditelném) rukávu, kombinace skoků, plachtění, teleportace a svištění skrze prostředí rychlostí kulového blesku zůstala nezměněna a stále tak návyková, jako před lety. Ori vám pod rukama doslova tancuje a z vás se postupem času stává zkušený choreograf jeho ladných pohybů, které jsou na pixel přesné a stoprocentně předvídatelné.

V kombinaci s čtyřmi aktivními i pasivními skilly se brzy stanete mistry pohybu, přičemž Oriho si můžete přizpůsobit svému hernímu stylu z palety nějakých třiceti dovedností, které postupně najdete na mapě či si je odemknete za nasbírané body. Pryč je segmentované odemykání ze stromu, ve dvojce si je můžete zvolit a okamžitě začít používat. Tleskáme.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

I na slzy dojde

Ruku v ruce s bezchybným audiovizuálem jde i pohádková atmosféra, která vás vtáhne hned na začátku, kdy se Ori a sovička Ku vydává na dobrodružství do vzdálených krajů, jenom aby jim cestu překazila bouře a oba nedobrovolně rozdělila. Pátrání po kamarádce se časem samozřejmě rozvine v záchranu celého kraje, kde kromě potvor pobývají i roztomilí Moki a další postavy, z nichž některé vám poradí, zadají quest či prodají třeba mapu dané lokace.

Interakce s NPC je rozhodně vítaným zpestřením jinak velmi soustředěného mixu průzkumu prostředí, překonávání živelných i jiných nástrah a samozřejmě boje. A znalci původního dílu jistě ví, že kromě trpělivosti je potřeba vybavit se i kapesníky, protože Ori and the Will of the Wisps z vás ty slzy prostě vyždíme - ať už je uroníte dojetím, nebo vztekem. A proč ne!

CHCI KRABIČKU

Hodnocení: 90 %

Výrobce: Moon Studios

Platformy: PC, Xbox One

Věk: 8+

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

nahoru