Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Remake Diabla 2 je v přípravě Události
Diablo III (PC)
Diablo III (PC)
495 Kč 599 Kč

Remake Diabla 2 je v přípravě

autor: Adam Plechatý

Je to tak. Pán Zla se podle čerstvých zpráv brzy vrátí v remaku přes dvě dekády staré klasiky. Na Diablo 2 ale nepracuje stálý tým Blizzardu, ale původní pobočka Activisionu Vicarious Visions. Co to znamená?

Zdánlivě nevýznamná zpráva z minulého týdne o tom, kterak společnost Activision pohltila svou pobočku Vicarious Visions odkudsi z amerického venkova, dostává zcela nové rozměry. Zmíněná firmička se totiž rozpustila do kalifornského sídla Blizzardu v Irvine a dostala za úkol oživit jedno z nejlepších RPG z konce minulého tisíciletí.

Ano, Diablo 2 je ve vývoji a poprvé v historii jej nebude vyvíjet interní studio Blizzardu, ale nově příchozí tým z Albany.

První signální této zprávy by mohla zaryté fanoušky nazlobit, nicméně je důležité připomenout, jak dopadl nedávný remake jiné klasiky od Blizzardu. Warcraft 3: Reforged vyšel před rokem a šlo o naprostý propadák. Bugy a nesplněné sliby poslaly očekávaný remake strategického klenotu do propadliště dějin.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Warcraft 3: Reforged vyšel téměř přesně před rokem a vysloužil si od kritiků průměrné hodnocení 59.

 

Diablo 2 by tedy mělo dopadnout lépe, i když v tenhle okamžik jde o naše přání, které je otcem myšlenky. O remaku klasiky nevíme zhola nic. Je nicméně zajímavé sledovat, jak Activision pomalu utahuje otěže kolem krku svého bývalého partnera. Dva roky nazpět z Blizzardu navíc odešel jeden z otců zakladatelů, Mike Morhaime, což mnohé utvrdilo v tom, že z pravěké legendy herního vývoje už mnoho nezbylo.

Jak tyto kroky Activisionu ovlivní vývoj remaku Diabla 2 a potažmo i čtvrtého dílu série, stále bez jakéhokoli náznaku data vydání, je ve hvězdách. Držme si palce, že nové vedení Blizzardu pod dohledem Activisionu vyvede obě hry na světlo světa v lepší formě než v jaké se ukázal Warcraft 3: Reforged...

Názory ostatních Geeků (9)

Kaldra KAL

W3: Reforged

Kaldra 27. 1. 2021 11:39

Já nevím, co ostatní na remaku W3 tak popudilo. Chtěli jsme lepší grafiku, tu jsme dostali. Chtěli jsme multiplayerovou kompatibilitu se starou verzí hry, ta taky přišla, a proto se třeba nemohlo zmenšit UI v Reforged, jelikož by to byla výhoda proti staré verzi hry. Já jsem si chtěl vychutnat kampaně v novém vizuálním kabátě a to jsem dostal. Za mě spokojenost. A teď do mě!

štěpán156 ŠTĚ
štěpán156 27. 1. 2021 12:11

@Kaldra: Úplně vpohodě vám budu oponovat ;-) jelikož Blizzard sliboval vše v remasteru včetně cinematiček a filmečků což neudělal a místo toho udělal jen ctrl+c a ctrl+v to je jedna věc. Za druhé co se týká online komunity tak Blizzard uvalil autorská práva na jakoukoliv hráčskou tvorbu což znamená že kdokoliv cokoliv vyrobí tak to bude patřit automaticky Blizzard u. Blizzard se tak pojistil proti tomu aby nevzniklo něco jako byla Dota. Tohle lidi dost naštvalo neboť je tu hodně modderů a aby se někdo snažil nad něčím co nakonec mu nebude patřit je sprostota.

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 27. 1. 2021 12:21

@štěpán156: Přidám jedu třešničku k dortíku, protože Activision Blizzard i do staré verze vypustil jejich dučuněný matchmaking, takže nejen že vypustili verzi, která se mnohým fanouškům nelíbí, ale lidem, kteří stále hráli originál, dost znepříjemnili hraní.

avatar
dohnalek.pavel 27. 1. 2021 13:20

@Kaldra: Tl;dr verze: To nebylo jen o mizerné kvalitě hry samotné, to bylo i prakticky o všem ostatním kolem.Dlouhá verze:Kromě toho, co psal Štěpán, tam byl hlavní problém v tom, že vypustili zcela nedokončený produkt. W3:Reforged padal, ukončoval bezdůvodně hry, zamrzával... Vy jste třeba jen měl štěstí, že se vám toto nedělo.Pak ale také vyšlo na povrch, že vlastně jediná zásadní změna (tj. nové 3D modely) byly vlastně outsourcovány, takže Blizzard jako takový se na remaku jedné ze svých nejzásadnějších her vlastně ani moc nepodílel. Lidi pobouřila nejen kvalita výsledného produktu, který byl navíc docela hodně zaplacený, ale i to kolem. Blizzard ukázal, že mu jsou jeho staré hry fuk. Že mu je jeho stará hráčská základna fuk. Bylo to vidět na SC2, že chtějí tuto herní větev co nejrychleji ukončit. Levný příběh a zpracování tomu zcela odpovídalo. A pak proslavené "Don't you guys have phones?" Blizzard už nějakou dobu vůbec nechápe, co jej dělalo tak dobrým. V současné době je z nich silně cítit, že dnes už manažeři Blizzardu jenom hledají způsob, kde ještě vytřískat peníze z aktuálních trendů, které ale Blizzard už dávno neurčuje. A snaží se k tomu i využít odkazu svých předchůdců, který ale pro ně nic neznamená, jak ukázali na příkladu W3:R nebo Diablu Immortal.Pravděpodobně není náhoda, že jen pár měsíců po vydání SC2:LotV odešel Metzen, který teď chce dělat další hry.

Razi3L RAZ
Razi3L 27. 1. 2021 22:28

@dohnalek.pavel: I z vedení odešli původní zakladatelé, tuším, že loni poslední z nich (nebo jeden zbývá). Od té doby, co Blizzard odkoupil Activision, to stojí za starou bačkoru a dobrou hru nevydali...

avatar Ověřený GEEK - level 3

Activision

BERNADIC Ověřený GEEK 27. 1. 2021 12:17

Vývoj remaku nemá doslova pod palcem Activision Blizzard, takže šance, že asi nejlépe mechanicky zpracované Diablo uvidí důstojný refresh, je vcelku vysoká.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 27. 1. 2021 12:57

@BERNADIC: Jako Diablo II s grafickým remakem pro 4K bych si dal hned a s chutí. Ale musí nechat co nejvíce původních mechanik a nic zbytečně nepřekopávat. Maximálně jen nějaké ty QoL upgrady.Jak se dělá opravdu kvalitní remake, to by se měli všichni učit u Bluepoint Games a jejich Demon's Souls remake, který je však bohužel jen pro PS5 (protože Sony).

Kaliban KAL

D2

Kaliban 28. 1. 2021 22:44

Cetl jsem nekde na forech ze remake D2 bude problem protoze pri vypadku serveru prisli o velkou cast kodu a ze ho budou muset psat znovu..
https://www.icy-veins.com/forums/topic/46973-diablo-2-remaster-unlikely-code-and-assets-were-lost-according-to-creators/

nosek114 NOS
nosek114 30. 1. 2021 11:57

@Kaliban: Tak je otazkou, co si od toho představují, články často zaměňují rozdíl mezi remaster a remake. Hlavně je potřeba si přiznat, že čistý remaster by vlastně nikoho nenatáhl, je potřeba záchvat staré osvědčené herní mechaniky, ale zároveň hru obohatit o funkce, které spadají do 21století. Ano, ty data se jim ztratily, ale asi si uvědomili že v nich je kapitál, tak je prostě vytvoří znovu. Otevírá jim to ruce pro vyhnutí se problému s odlaďováním starého enginu, který by technicky ani tu "Váhu" grafické nástavby nemusel zvládnout - velký problém, se kterým se potýkal jak W3, tak třeba i AoE2DE ...

Máš něco na srdci?

nahoru