Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Srovnání herních myší – čtyři hlodavci na válečné stezce

Srovnání herních myší – čtyři hlodavci na válečné stezce

Recenze
Logitech G5 Laser Mouse_1554026960
Logitech G5 Laser Mouse
Produkt není určen k prodeji.
Logitech G5 Laser Mouse Battlefield Edition_362867819
Logitech G5 Laser Mouse Battlefield Edition
Produkt není určen k prodeji.
Logitech G5 Laser Mouse Blue_1592044000
Logitech G5 Laser Mouse Blue
Produkt není určen k prodeji.
Logitech G5 Laser Mouse Star Wars Edition_522763424
Logitech G5 Laser Mouse Star Wars Edition
Produkt není určen k prodeji.
Logitech G9 Laser Mouse_1306422845
Logitech G9 Laser Mouse
Produkt není určen k prodeji.
autor: Marek Schaferling

Není nad přímé porovnání. Když jsem nedávno prohlížel progamingové myši, všiml jsem si, že jsou testovány výhradně jednotlivě. V závěru se potom vždy dočtu, že myš je skvělá a doporučeníhodná. Napadlo mě pozvat si několik takových supermyší na stůl a zjistit, jak si stojí v bezprostředním srovnání. Můj nápad byl posvěcen i vyšší mocí, a tak dnes přináším srovnávací testík myší Razer DeathAdder, Microsoft Habu, Logitech G5 a G9.

Hráčská myš není jen tak obyčejná myš. Není určena k monotónnímu oklikávání ikonek na ploše operačního systému, nefunguje způsobem "plug&play a žádné ovladače", ani se nestydí vysát z peněženky pořádný balík. Je to myš válečník, vždy připravený zasáhnout, vždy dokonale nad věcí. Zaváhání hardwaru není v progamingu, stejně jako v myslích mnohých hráčů, přípustné.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ttestovaná čtveřice bok po boku

Testovaná čtveřice patří k tomu nejlepšímu, co je na trhu k dostání, ale i tak jsou mezi jednotlivci velké rozdíly. Nemyslím teď jen cenu, mám na mysli i výbavu a ergonomii. Především druhá jmenovaná položka způsobuje, že test nemůže být zcela objektivní. Musím tedy čtenáře upozornit, že veškeré postřehy a závěry jsem docílil vlastním pozorováním a zkoušením. Lidé s jinýma rukama a preferencemi by možná volili diametrálně odlišně.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Herní myš versus běžná myš

Přesné vymezení termínu herní myš neexistuje, můžeme však probrat některé znaky, které opravdovou herní myš odlišují od ostatních. Předně je to vlastnost "vždy připraven". Šetření životního prostředí není v módě, myš musí být schopna i po dvou minutách klidu rychle reagovat, proto je neustále v pohotovosti. V tuto chvíli odpadne většina bezdrátů, které v drtivé většině přecházejí do energeticky úsporného stavu. Samozřejmě že existují výjimky, například Logitech umožňuje u většiny bezdrátových hlodavců úsporný režim deaktivovat.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nástroj zkázy musí přesně a rychle reagovat na sebemenší pohyb hráčovy paže. Tato formule v sobě skrývá hned dva důsledky. Předně jde o citlivost a vůbec kvalitu snímače. Pokud snímač při náhlém trhnutí poposkočí náhodným směrem, vaše bleskové reflexy přijdou vniveč. Důležitá je i rychlá komunikace s počítačem. Co je platné že jsem stiskl tlačítko "fire" o chlup dřív, když počítač zareaguje se zpožděním? Proto hráči dávají přednost myším s rychlou odezvou, respektive s vysokou frekvencí přenosu dat po USB. Maximu je 1000Hz, což odpovídá odezvě 1ms. Běžné myši komunikují na frekvenci 250Hz, občas i nižší.

Rychlé reakce si žádají patřičnou jistotu při ovládání. Myš musí mít příkladnou ergonomii kvůli dobrému uchopení, na podložce nesmí zadrhávat – naopak musí jezdit jako namydlená, a kurzor se nesmí chvět nebo poskakovat. I hmotnost hraje důležitou roli, což čeledi bezdrátových definitivně vystavilo stopku do společnosti progamingových myší.

To jsou základní znaky, které odlišují herní myši od klasických kancelářských. Přejdeme tedy ke druhé části testu, podíváme se na testované jedince detailně.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Firmu Razer nejspíš nemusím představovat. Jejich myši se specifickým designem používá řada hrajících leváků, neboť velkou část nabídky tvoří myši symetrické. DeathAdder je poněkud jiný, pasuje jen do pravé ruky a ergonomií se poměrně dost od ostatních Diamondbacků a Copperheadů odklání.

Razer použil v DeathAdderu poprvé optický snímač nazvaný 3G, který pracuje s neviditelným infra světlem. Jeho maximální rozlišení činí 1800dpi, což nejspíš nikoho neohromí, ale jde o chování myši, ne marketingová čísla. Senzor by měl zvládnou snímání pohybu do rychlosti 1,5m*s-1 a neztratit orientaci ani při zrychlení 19g.

Tady si dovolím malou odbočku – zrychlení 19g? Není to náhodou tíhové zrychlení? Co takový údaj vůbec pohledává u myši? Jednotka zrychlení by měla být ve skutečnosti m*s-2, jenže něco takového přeci nemůžete do reklamních materiálů napsat. Zároveň by lidem začalo být cosi podezřelého, protože g = 9,78m*s-2, takže by myš musela zvládnout zrychlení 185m*s-2. Ale po jakou dobu? Protože již po desetině vteřiny by se nacházela o 1,85m dále a už dávno tak překročila "maximální povolenou rychlost". Údaj o maximálním zrychlení myši mi proto připomíná jistou historku, jak se ti dva pánové vsadili, kdo z nich řekne vyšší číslo...

Důležitější pro nás tedy je, že DeathAdder snímá podložku 6400x za sekundu a s počítačem komunikuje přes USB port na frekvenci až 1000Hz, což odpovídá prodlevě 1ms. Programy "DX rate checker" a "Mouse Rate Checker" posloužily pro zkoušku frekvence s kladným výsledkem. Myš opravdu komunikuje až na 1000Hz, i když s měřením jsou problémy. Programy vykazují často nesmyslné hodnoty.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Frekvence komunikace přes USB rozhraní při nastavení 125, 500 a 1000Hz.

Ergonomie DeathAdderu

Uživatel má k dispozici čtveřici tlačítek a skrolovací kolečko. Pravé a levé tlačítko pokračují svou velkou plochou přesně v duchu tradice firmy, boční tlačítka jsou však posazena o něco výš a jsou taktéž o něco větší, než je u Razerů běžné. Stisk je pokaždé doprovázen cvaknutím. Skrolovátko při posunu vpřed/vzad nevydává prakticky žádný zvuk, namísto toho je cítit silná aretace. Ta napomáhá udržení skrolovátka v klidu, pokud chcete kolečko využít jako prostřední tlačítko.

DeathAdder se ovládá pouze prsty, nikoliv dlaní. Tlačítka jsou mírně prohnuta, čímž je zajištěn lepší kontakt s prstem. Zároveň je to i pohodlnější. Vrchní kryt zahrnující i levé a pravé tlačítko je pokryt pogumovanou vrstvičkou, velmi příjemnou na dotyk, účinně zamezující klouzání myši v ruce. Zato boční stěny jsou tvořeny lesklým plastem, který kluzký je. Rozhodně bych zde raději viděl drsnější povrch jako například u Logitechu G5.

Software – nastavení

Ovladač od firmy Razer umožňuje nastavit prakticky jakoukoliv myslitelnou položku. Citlivost v osách X a Y, přiřazení příkazů na tlačítka včetně maker, frekvenci USB ve třech krocích 125, 500 a 1000Hz, stejně jako tři úrovně citlivosti senzoru 450, 900 a 1800dpi. Veškeré změny je možné provádět okamžitě a bez restartu. Platí i pro podsvícení skrolovacího tlačítka a firemního znaku na zádech myši, jež můžete dle libosti nezávisle vypínat či zapínat.

rozhraní ovladače firmy Razer

Když jsem nainstaloval software dodaný s myší, začal se mnou ovladač tvrdohlavě komunikovat francouzsky. Musel jsem tedy na internet a stáhnout si novou, tentokrát už anglickou verzi. Ta navíc vyžadovala upgrade firmwaru myši, ale to naštěstí zvládne absolutně každý – jde o spuštění přiloženého exe souboru.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nahrání nového firmware proběhlo zcela poklidně a rychle.

Myš v sobě skrývá paměť pro pět uživatelských profilů. To se hodí především pokud myš přenášíte mezi počítači nebo reinstalujete systém. Vše jednou nastavíte, uložíte do myši. Profily je potom možné měnit buď přes ovladač, případně jednoúčelovým tlačítkem na podvozku DeathAdderu.

Použití a praxe

DeathAdder se výborně drží a skvěle se s ním pracuje. Přestože myš nenabízí žádné zvláštní vychytávky jako je vyvažování závažíčky nebo rychlá změna rozlišení snímače za chodu (tzv. "on the fly"), sotva je budete kdy postrádat. Tlačítka reagují na každý stisk, zvláštní pochvalu uděluji skrolovátku, které není problém využívat jako třetí tlačítko. To se hodí například u Crysis (nastavení obleku), u jiných myší jsem raději využíval klávesovou zkratku.

Senzor je naprosto přesný, myš tak reaguje na pohyb vysloveně autenticky, a to jak na podložce (zkoušeno na Qck Stellpad), tak na lesklém dřevěném stole. Díky nízké hmotnosti nemá problém s pohyblivostí ani na měkčím povrchu. Jediný nedostatek tak vidím v použití lesklého plastu na bocích myši. Nebýt tohoto nešvaru, byl by DeathAdder po funkční stránce dokonalou herní myší.

Fotogalerie

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

První generace oblíbené "gé pětky" se stala terčem kritiky především kvůli jedinému bočním tlačítku na palec. Proto se objevila generace druhá, která se vrací ke klasice a nabízí tlačítka dvě. Změnil se i design, kdy stříbrně-rezavou grafiku nahradila černo-modrá rozpraskaná kůra. Ergonomie a vnitřnosti však zůstaly nezměněné, proto také nedošlo k přečíslování.

G5 razí cestu laserovým snímačům. Ten její, poměrně letitý, nabízí rozlišení 2000dpi s možností změny po 50dpi. K tomu se váže i světelná indikace zvolené úrovně citlivosti přímo na myši tvořená oranžovými LED diodami. Nadstandardní výbava zahrnuje vyvažovací šuplíček a sadu závažíček, kterými můžete myš zatížit o 36g kovu navíc.

Výrobce se v materiálech chlubí, že myš snímá pohyb do rychlosti 1,65m/s a zvládne zrychlení až 20g. V praxi to znamená, že na podložce o rozměrech 30 x 30cm není možné myš jakkoliv "utrhnout". Tomu pomáhá i komunikace přes USB 2.0 na maximální frekvenci 1000Hz. Opět jsem odezvu měřil softwarově a 1ms mohu potvrdit.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

I Logitech komunikuje s odezvou 1ms.

Software – nastavení

Logitech používá prográmek zvaný SetPoint pro všechny své myši, G5 nevyjímaje. Pouze v něm najdete několik nabídek a možností, které jinak zůstávají skryty. Předně jde o nastavení citlivosti a odezvy myši. Citlivost nastavíte v rozsahu 400 až 2000dpi v krocích 50dpi. Uložit je potom možné až pět hodnot, mezi kterými můžete přepínat tlačítky na myši "on the fly".

Základní nastavení programu SetPoint.

Pokud jste neshledali změnu rozlišení atraktivní, je možné tlačítkům + a – umístěným před skrolovátkem přiřadit nějakou jinou akci. To levé a pravé tlačítko mají svou funkci přiřazenu napevno. Faktem je, že sotva kdo kdy mění účel dvou hlavních tlačítek myši, tak to ničemu nevadí. G5 navíc vlastní pěticestné skrolovátko. Kromě posunu vpřed a vzad jej můžete ještě naklápět na obě strany a samozřejmě mačkat. Všem polohám je možno přiřadit jinou akci z nabídky SetPointu, a to dokonce pro každý používaný program zvlášť. Jenže, celé to má jistý háček – SetPoint (do verze 4.0) neumí nahrávat makra. Dokáže pouze přiřadit klávesovou zkratku.

Rozšířené nastavení herních myší v SetPointu 4.0

Nastavovat lze i rychlost přenosu USB (125, 200, 250, 333, 500, 1000Hz). Veškeré změny se odehrají za běhu, žádné restarty nejsou potřeba. Pouze po odinstalaci ovladače samotného je nutné počítač restartovat. Potěšila mě i podpora několika myší Logitech najednou.

Praxe a použití

Když G5 uchopíte do ruky, je poznat, že jde o nejtěžší myš z testované čtveřice. Navíc má jednu nepříjemnou vlastnost – je poněkud těžší na předek, což závažíčka umístěná na středu myši úplně nespraví. To má za následek vybočování zadní části myši při prudkých pohybech, znamenající sníženou přesnost. Problém je možné vyřešit posunutím ruky vpřed tak, aby se dlaň dotýkala hřbetu. Tím však dojde ke snížení pohyblivosti – najednou nestačí myš vodit prsty, ale musíte hýbat celou rukou.

Se senzorem samotným nebo tlačítky jsem neměl sebemenší potíže. Jen skrolovací kolečko je pro stlačení směrem dolů poněkud tuhé. Je proto výhodnější přiřadit funkci třetího tlačítka například naklopení skrolovátka doleva. Pochvalu si vysloužil materiál a vůbec zpracování, u Logitechu tradičně na špičkové úrovni. Plasty na bocích i tlačítkách jsou hrubé, prsty rozhodně nebudou klouzat.

Ocenit musím i velké teflonové podložky. Díky velké ploše by měly vydržet víc než u konkurence. Všeobecně na mě myš působila spíš jako kompromis mezi pracovní a herní. Je velmi pohodlná, ale chybí jí lehkost soupeřů.

Fotogalerie

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Myška vyvinutá firmou Razer, avšak prodávaná pod značkou Microsoft. Kolikrát jsem četl názor, že je to převlečený DeathAdder, což samozřejmě není pravda. Jedná se o zcela odlišnou myš. Její základ tvoří laserový snímač s rozlišením až 2000dpi, známý z Razeru Copperhead. Ten snímá pohyb při rychlosti maximálně 1,14m/s, hodnota maximálního zrychlení je v tomto případě 20g. A přestože Habu snímá podložku 7080x za sekundu, je ze specifikací poznat jistý odstup od ostatních. Ostatně je to také důvod, proč Razer vybavil myši Copperhead nově 3G snímačem. Původní laserové byly označovány jako horší v porovnání se starším Diamondbackem.

Specialitkou Habu jsou výměnná boční tlačítka. Vybírat můžete ze dvou velikostí, podle toho, jak dlouhé máte prsty a jaký způsob ovládání upřednostňujete. Myš odlišuje i hodně odvážné podsvícení. Nejen že svítí skrolovací kolečko (u Razerů zcela normální), ale myš také svítí po celém obvodu. K tomu se však dostanu ještě v rámci ovladače.

Celkově působí myšák hodně rozložitě. Kromě toho že je docela vysoký je i pořádně široký. Osobně mi takový tvar moc nesedí, ale chápu, že jiným lidem může naopak vyhovovat. Co už ale bude vadit každému jsou utopená tlačítka pro změnu rozlišení snímače před skrolovátkem. Jsou schována v prohlubní, kam se na ně poměrně těžko může.

Software – nastavení

I když má Habu na zádech nápis Microsoft, ovladače jsou klasické Razerovské. Všech sedm tlačítek je tedy volně programovatelných, což kromě přiřazení jiných funkcí obnáší i přiřazení makra. Rozlišení je nastavitelné ve 4 krocích (400, 800, 1600, 2000dpi) a citlivost seřiditelná podle os X,Y. Nechybí ani nastavení akcelerace, poněkud rozporuplné funkce, u her naprosto nepoužitelné.

Habu používá tradiční ovladač firmy Razer nikoliv Microsoftí IntelliPoint.

Když jsem se rozhodl vyzkoušet rychlost komunikace přes USB, Habu mě nepříjemně překvapila. Standardně je nastaveno 500Hz, ale při nastavení na 1000 se nic nestalo. Myš sice na chvíli pohasla, ale po opětovném oživení fungovala vesele dál na 500Hz. Když jsem stejně pochodil i při posunu na nižší frekvenci, zkusil jsem PC restartovat. A hle, po restartu se nová hodnota ujala. Jenže... po restartu se opět rozsvítilo podsvícení myši, které jsem předtím v ovladači vypnul. A to vše s nejnovějším firmwarem.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Opět problémy při rozeznávání frekvence 1000Hz. Ale průměr sedí.

Habu nabízí možnost uložení až pěti profilů, které lze přepínat tlačítkem na spodní straně myši, případně přes ovladač. Tam už naštěstí není nutné PC restartovat a vše funguje jak má. Jen při každé změně přestane na chvíli reagovat – na můj vkus na příliš dlouhou chvíli.

Praxe a použití

Jedinou pogumovanou částí Habu jsou její dvě hlavní tlačítka. Jsou parádně velká, prohnutá a kladou akorátní odpor. Skrolovátko, zapuštěné do prohlubně mezi tlačítky, je ztělesněním ideálu o rotujícím kolečku, i když k dokonalosti mu chybí možnost naklápění do stran jako u Logitechu. Každopádně vyčnívá jen lehce nad rovinu tlačítek, a tak k jeho dosažení není třeba prst prakticky zvedat.

Výměnná boční tlačítka jsou zajímavou myšlenkou, ale přišlo mi, že chyběla ještě třetí velikost, ta moje. Jednou jsou umístěná hodně vepředu a myš kvůli tomu musím držet v dlani, podruhé jsou příliš vzadu, takže hůř dosáhnu na skrolovací kolečko.

Navíc při práci v prostředí Windows jsem měl neustálý pocit, že kurzor nedělá to co chci. Jako by myš nepřenášela pohyb přesně. Ve hře tento pocit sice zmizel, ale výsledky byly o poznání horší, než při použití ostatních myšáků. A to jsem s Habu strávil nejvíc hodin, abych si na ni zvykl.

Fotogalerie

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nejnovější, nejvybavenější, ale zároveň nejdražší. Logitech G9 je papírově jednoznačně nejlepší myší, otázkou je, zda všechny její výhody opravdu stojí za daný balík peněz. A o jakých výhodách tu mluvím? Laserový senzor nabízí nejvyšší rozlišení 3200dpi nastavitelné v krocích po 200dpi, je možné ji vyvažovat závažíčky a na výběr máte ze dvou gripů, jakýchsi výměnných krytů myši. Schopnost komunikovat přes USB frekvencí až 1000Hz je samozřejmost.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Průměry opět (celkem) sedí, ale hodnoty jsou občas dost neuvěřitelné. Tady bych víc věřil DX Rate Checkeru, přestože ukazuje okamžitou frekvenci 3400Hz.

Do myši taktéž můžete uložit profily nastavení. Dokonce nejste limitování počtem jako u Razeru (5), ale to bych neviděl jako výhodu, spíš jako megalomanství. Příjemnější však je, že profily můžete přepínat za chodu na myši a díky trojbarevné signalizaci poznáte, který je zrovna aktuální.

Tělo myši je zcela nové. Nemá kořeny v žádném předchůdci Logitechu. Je nižší, širší a kratší. Hodně to prospělo pohyblivosti, neboť G9 držíte nyní pouze konečky prstů, maximálně ji lehce opřete o dlaň, nikoliv však při hraní. Díky různým šířkám gripů padne myš opravdu každému.

Software – nastavení

Myš G9 používá software SetPoint ve verzi 5.0, který zatím neumí pracovat s žádnou jinou myší od stejného výrobce. To je škoda, neboť pětka má mnohem přehledněji udělané nabídky. Nastavení podléhá opět vše myslitelné. Tlačítka, citlivost senzoru, frekvence přenosu, akcelerace kurzoru. Nově můžeme nahrávat makra, která podporují i časování a povely klávesnicí i myší.

Základní nastavení tlačítek myši v SetPointu 5.0

Správce profilů myši Logitech G9

Logitech tvrdí, že pokud uložíme nastavení, to se nahraje do myši a na jiném počítači nemusíme instalovat ovladač. Opravdu to tak funguje, ale s jistými výhradami. Například makra jsou věc vysloveně lokální, jejich využitelnost je pouze v rámci jednoho počítače kde jsou zaznamenána a uložena. Na zkoušku jsem nastavil na skrolovátko povely "double click", "copy" a "paste" a šel to vyzkoušet na druhý počítač, který G9 viděl poprvé v životě. A světe div se, kopírování fungovalo bez odmlouvání.

Nastavení citlivosti snímacího prvku

Po instalaci nebo odinstalaci je nutné počítač restartovat, vše ostatní se odehraje za běhu. To platí i pro nastavení citlivosti, stejně jako přenosové frekvence USB. A abych nezapomněl – opět jsem naměřil slibovaných 1000Hz.

Praxe a použití

Funkčně mám k myši jednu jedinou výhradu, ale ta je poměrně zásadní. Týká se skrolovacího kolečka, které poprvé Logitech namontoval do myši VX Revolution. Ano, je to přesně ono skrolovátko dovolující přepínat mezi krokovacím a plynulým posuvem. Funkce se jmenuje MicroGear, tlačítko najdeme na spodní straně myši.

A co mi na něm vadí? Jednoduše příliš tuhý stisk. Na stejný problém jsem si stěžoval u G5, zde je potřeba vyvinout ještě větší sílu, tedy problém je závažnější. Navíc v krokovacím režimu je skrolovátko poněkud hlučnější. Tím ale výčet nedokonalostí končí.

Ergonomie, odezva tlačítek, odezva senzoru, klouzavost myši, vše je zvládnuté bez chyby. Trochu zvláštní je umístění šuplíčku pro závaží až pod gripem, který je při vyvažování myši nutné nejdřív sundat. Na druhou stranu tak budete činit minimálně, jestli vůbec. Za celou dobu jsem nepocítit nutnost myš dovážit, a když jsem to z povinnosti udělal, stejně jsem necítil znatelný rozdíl.

Fotogalerie

Porovnání a závěr

Během testování jsem myši rozdělil podle vlastností a předvedeného výkonu na dvě dvojice. V první dvojici spolu soutěží Logitech G5 a Microsoft Habu. Obě jsou poměrně rozměrné, používají starší laserové senzory s 2000dpi, a ani jedna z nich se neblíží mému ideálu herní myši. V přímém porovnání s dvojicí G9 a DeathAdder působí poněkud těžkopádně, a ač jsem se snažil, během hraní jsem s nimi nedosahoval tak dobrých výsledků.

Zato Logitech G9 společně s Razerem DeathAdder mají k ideální herní myši velmi blízko, ale každá má nějaký ten nešvar. U Razeru to jsou lesklé plastové boky myši, které podkluzují pod prsty (hlavně palcem), což vadí při poponášení myši vzduchem. Poněkud tím trpí komfort ovládání. G9 sice nijak neklouže, ale vadí mi u ní extrémně tvrdý stisk skrolovátka.

Mám-li myši srovnat nějak na stupně vítězů, potom těsně pod nimi končí Microsoft Habu. Netvrdím, že je špatná, do kapsy strčí snad všechny běžné myšky, ale v konkurenci progamingového zboží prostě nezáří (tedy s výjimkou LED diod po obvodu). Musíte mít hodně velkou ruku a specifické nároky, aby vám Habu sedla. Její senzor je ke všemu ze čtveřice nejhorší.

Třetí tak končí G5, konkrétně druhá generace Logitechu G5. Pokud na počítači hodně pracujete, ale čas od času si chcete pořádně zapařit, přijde mi G5 jako nejlepší kompromis. Je pohodlná, má hromadu tlačítek, senzor je velmi kvalitní a padne do ruky téměř každému. Nabízí se otázka, zda radši nesáhnout po MX518 (o 400Kč levnější). Pokud nepotřebujete přepínání citlivosti na myši a netrápí vás maximální rozlišení senzoru "pouze" 1600dpi, není až tak co řešit.

Stříbrná příčka patří Logitechu G9. Může si za to sama, protože kdyby měla lepší skrolovátko, dokonce bych jí byl ochoten odpustit vysokou cenu. Takto i přes bezkonkurenční software, neuvěřitelně přesný senzor a skvělou ergonomii podpořenou dvěma výměnnými gripy na vítězství prostě nemá. Ale, jestli vám nevadí myš bez prostředního tlačítka, je G9 jasná volba.

Na nejvyšší příčku se postavil Razer DeathAdder, myslím právem, neboť za rozumnou cenu 1600Kč nemá vlastně žádnou závažnější chybu, pouze zmíněné hladké boky. DeathAdder je zároveň také nejlehčí a esteticky nejpovedenější myší testu. Další dva důvody, proč po něm sáhnout.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Dodatek

Srovnávaní myší je poměrně subjektivní záležitostí. Může se proto stát, že vám nejvíce vyhovuje myš, která pro změnu nesedí mně. Využijte proto prostor v diskuzi a napište svůj postoj k tématu.

Zajímá-li vás průběh testování, prásknu na sebe, že jsem měl myši zapůjčené dva týdny, s každou z nich jsem strávil minimálně dvacet hodin, a jediná hra, které jsem se věnoval, byl Unreal Tournament 3. To proto, abych měl hru zvládnutou a mohl se věnovat pozorování myší a jejich chování ve hře.

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (105)

martinmaster MAR

Dobre

martinmaster 27. 11. 2007 8:20

Pekan recenze, dobre obrazky, proste fajn

Petr_head PET
Petr_head 27. 11. 2007 12:09

@martinmaster: Připojuji se s pochvalou, hezká recenze...
Ale škoda že nejsou zastoupeni i jiní výrobci herních myší.
Zajímavé by bylo srovnání myší z této cenové hladiny a herních myší z nižší cenové hladiny (jde prostě o výrobce)?

Marek Schäferling - CZC MAR
Marek Schäferling - CZC 27. 11. 2007 14:18

@Petr_head: Krásný den přeju,
co se výběru týče, jsem limitovaný (jak vysvětluji o kousek výše) momentální dostupností. Ale i tak by se určitě našlo myší více. Důvody, proč jsem nepřibral větší počet jsou:
- nikdy jsem myši nesrovnával a nechci si brát na první pokus příliš velké sousto
- čím větší počet testovaných kousků, tím je recenze stručnější (viz srovnávačka na HWmagu) a rozsáhlejší články málokdo přečte celé
- navíc jde o subjektivní pocity, není to jako testovat disky nebo grafické karty, kde mluví čísla. I proto nedělám tyto "pocitovky" ve větším množstvíAbych nezapomněl, děkuji za kladný ohlas (i ostatním uživatelům), těší mě, že recenze někomu dobře posluží, byť jako kratochvíle. Samozřejmě i kritika a případné opravy jsou vítány.
Marek

avatar
R4YNE8 6. 1. 2008 21:40

@Petr_head: Souhlas!

avatar
piro:cz 27. 11. 2007 12:32

@martinmaster: osobně znich mam stejně habu je velká hezká sedne hezky do ruky :-)

sam fisher SAM
sam fisher 30. 11. 2007 21:30

@piro:cz: Tak koukám to je dneska samá Mx518 a G5, sem tam ten razer. Tolik lidí a nikdo nemá moji velmi oblíbenou a revoluční MX1000?Od logitechu mám myši již cca 9let a je pravda, že na každé se najde nejaká ta moucha, ale jsou to velmi dobré myši většinou se suprovou ergonomii. Jsem dost velkej pařan...pravda že vetsinou jen single (takže vyžaduji pohodlí), ale hraju i po netu Tactical Ops a UT2004 (ten spis tak rekreacne :) Ale moje pozadavky na gamesní myš jsou dost jiné nez tu píše recenzent, a i kdyz v mnohem ma pravdu, ne kazdému mys dle jeho paramenru musí sednout.(opravdu zalezi na tvaru a velikosti ruky)Moje požadavky jsou:
přesný senzor, nesmí ulítavat (to splnila až má současná Mx1000). Muj predchudce MX700 občas na nččem ultínul.
Bezdrátová (v tomhle se asi nejvíc rozcházíme). Dráty mi vadí a tahat kabel za sebou po stole me brzdí!
Mám radsi stredne tezsí mysi. Díky tomu i trochu vetsi vaha bezdratovek nevadi. Pravda je, ze Mx700 s 2xAA baterkami jiz na me byla moc tezka...mx1000 a její lion článek to vyresil :)
Ergonomie...no proste musí padnout...zkousel jsem i G7 a G9, ale nebylo to ono (no G7 bych zvladnul)Rozliseni senzoru nepovazuji za uplne smerodatne. v podstate cokoliv nad 1600 je extremne citlivy a neda se s tím hrat. (nekomu muze vyhovovat). Osobne se nehonim za vetsima DPI ani u mysi ani za megapixelama ve totaku....je to jen marketing.Jedinou nevyhodu na me MX1000 vidim v tom, ze nema vymene baterie jako G7. Vetsinou ji davam cca 1x tydne nabit, ale obcas se stane ze zapomenu a pak dojde, kdyz se to zrovna nehodi.

biker666 BIK
biker666 3. 12. 2007 9:26

@sam fisher: MX1000 sem mel, byla fajn, pak sem si ale poridil G7 a uz bych to nikdy nevratil zpet. Teprve pak sem si uvedomil jak je ta tisicovka pekelne tezka. Pak to jak zminujes ze obcas kdyz clovek zapomene nabit tak ma zkratka utrum, tzn nutnost mit v zaloze jeste jednu mys pokud nechcete cekat 3-4 hodiny az se nabije.
Jinak recenze dobra, osobne bych jako progaming volil novejsi Lachesis, ale tot individualni.

sam fisher SAM
sam fisher 3. 12. 2007 16:25

@biker666: No s tema baterkama, je to sice nevyhoda, ale rozhodne necekam nekolik hodin nez se to nabije...dam to na 10min na stojanek a vklidku pak klidne muzu parit celej vecer (cca 4-5 hodin)...průser je, kdyz clovek hraje online zapas a tohle se mu stane....nastesti me se jeste neprihodilo, ale kolikrat jsem byl na netu svedkem toho, ze lidi se prestali hejbat a pak napsali, ze jim dosli baterky :D

avatar
mgiel 21. 4. 2008 10:30

@martinmaster: jo no clovek se aspon neco doví, něco si přečte a trošku si předem udělá názor, než jen koukat v nejmenovaných hypermarketech po obrázscích na krabici...

avatar

Velmi dobré

Mastodont 27. 11. 2007 9:33

Nepatřím ke gamesníkům, ale toto jsem si s chutí přečetl.

spargla SPA
spargla 27. 11. 2007 11:17

@Mastodont: suhlasim ... zajimava recenze

avatar
Onizuka 27. 11. 2007 12:29

@spargla: patrim mezi parany a fakt dobra recenze, ale stejne zustavam u sve G5, osahaval sem si i jine moosiky jako sou razer a G9 ale kazdemu padne do ruky neco jineho u me to je G5, vsem vrele doporucuji vybrat si podle recenze nejakou mysku a pak si ji jit ohmatat do nejakeho obchodu.

Lenochod LEN
Lenochod 27. 11. 2007 15:02

@Onizuka: Všude ti jí nenechaj ohmatat :D mohla by utýct :P

Mc Marci MC
Mc Marci 27. 11. 2007 20:45

@Onizuka: ja si taky myslim, ze je to dobra racenze, a ja mam nejradsii svoju mys MX518 :)

aimB0T AIM
aimB0T 27. 11. 2007 21:58

@Mc Marci: Přidávám se taky k velmi spokojeným uživatelům MX518

Alzaq ALZ
Alzaq 28. 11. 2007 15:31

@aimB0T: Tak tak, MX518 je proste super :) A tahle recenze taky tak... Davam ***** :)

ciglerl CIG
ciglerl 29. 11. 2007 14:16

@Mc Marci: To se nikdo nezastane mé stále super sloužící MX510? :))

Mc Marci MC
Mc Marci 29. 11. 2007 19:30

@ciglerl: ten je taky dobry, mnel sem moznost vyskouset ji :P

avatar
Martin Rašín 27. 11. 2007 17:50

@Mastodont: jj taky vetsinou u kazdy recenze skoncim se ctenim u prvniho odstavce ,ale tuhle sem celou precetl a dokonce 2x....proste recenze jak ma byt dik a klobou dolu

jitkaskru JIT
jitkaskru 3. 12. 2007 8:24

@Mastodont: Souhlasím...opravdu dobrá recenze

klujda KLU

Velice dobre

klujda 27. 11. 2007 10:15

Zrovna rozmyslim ze koupim nejakou mysku a potvrdilo se mi ze z razrem neprohloupim. Tak neni co resit a jdu ho objednat:-D

FUgasek FUG
FUgasek 27. 11. 2007 14:00

@klujda: JJ razer je best mam 2x kousky :D kdyby nahodou jeden odešel xD

martinmaster MAR
martinmaster 3. 12. 2007 19:10

@FUgasek: a co když odejde i ten druhej? (tak mezitim asi prijde ten prvni :D )

newin NEW

Pěkné

newin 27. 11. 2007 10:29

Je to fakt pěknej test. povedlo se to. kdybych kupoval novou myš a měl víc prachů, určitě by mi ten test pomohl.

vomys VOM
vomys 11. 12. 2007 7:49

@newin: Hezkej testík

ROMAN SOVA ROM

G5

ROMAN SOVA 27. 11. 2007 11:17

U G5 muzu potvrdit, ze ji prospeje mirne pritizeni zavazicky v zadni casti zavazickoveho plata. Prazdna mys je trochu moc lehka (pro mne) a tim i nestabilni. Mirne pritizeni na zadku ji stabilizuje a vyrovna mirnou tendenci padat na cenich. Jinak dokonalost, narozdil od ciste hernich mysi je kvela i pro beznou narocnou praci v cad.

NPG NPG
NPG 27. 11. 2007 17:56

@ROMAN SOVA: Muzu jenom potvrdit. TUhle mysku mam taky a je skvela. Pochvalit muzu desing a provedeni povrchu mysi. Snad jedina vec ktera sa da vytknout je spatne stlacitelne kolecko.

Indulonman IND
Indulonman 28. 11. 2007 16:50

@NPG: Pravda. G5 se Logitechu vydařila. Dnes to už není žádný mladík, ale stále se drží na špici. Mohl jste přidat Revolution, od té si Logitech sliboval hodně. :)

avatar
TDLMAREK 29. 11. 2007 21:33

@Indulonman: Přidávám se, moje G5 brzy oslaví dva roky a až na jednu drobnost maximální spokojenost. Shrnul bych to asi následovně: Velice pohodlná myš pro každodenní práci na PC, která zároveň s přehledem vyhoví nárokům občasného hráče.K té jedné drobnost: Po cca roce a půl se "vyklikala" tlačítka - respektive plastové sloupky, které na tlačítka doléhají. Řešení? Rozdělat, vyčistit, podlepit a obout myš do nových bruslí :)

avatar
Jirka.Mayrich 30. 11. 2007 9:21

@TDLMAREK: je to zkrátka perfektní myš:) koupil sem jí a na FPS hry i na rýsování v Autocadu je to perfekt!:)) Nikdy sem nemel Razer tak to nemuzu porovnat, ale pro me je Logitech G5 jednicka ...

avatar
Mawe.RicK 1. 12. 2007 23:43

@Jirka.Mayrich: no možná sem další z těch Razeráků ale je pravda že když jsem hrál na Razeru Diamondback Chameleon a potom přešel na G5 tak sem se mile rád vracel zas na Razera... a byl sem rád že sem tu G5 střelil za 500,- kámošovi... podle mě je to strašnej křáp.. Razer je asi tak nej značka v týhle oblasti progamingu... i bratrova A4 X-750 (za 399,-) je mnohem lepší než G5... Aspon podle mých skušeností a názoru, ale jak říkám: Asi sem jen další RAZERÁK... :)

Spydey SPY
Spydey 11. 1. 2008 11:38

@Mawe.RicK: zarytý razerák dycky bude říkat jak je konkureční logitech "křáp" stejně jako já říkám že razer dělá myši stejné, akorát tomu trochu zvednou takty, rozlišení atd atd...design stejný...ponuré a odpuzující :D

avatar
Mawe.RicK 11. 1. 2008 14:25

@Spydey: to o tom křápu pravda je no... :D Ale ji nak Razer je BEST :) A že dělaj stejný myši? komu to vadí ten si koupí radši nekvalitní logitech, mě se líbí každá myš od razeru, desing bych neměnil...! PS: neberte mě vážně (prostě mám rád razer)

avatar
mys8 4. 12. 2008 22:30

@Mawe.RicK: Sry ae nemoh ustebou souhlasit Logitech je kvalitni znacka a co se tyce G5 je pohodova a vlastnim Razer Lachesis a Logitech G5

avatar

:P

osprey 27. 11. 2007 11:30

hlavni plus u toho Razeru vidim v jeho nizke cene jinak jako mys stoji celkem za nic hlavne ergonimie, nastesti zacinajicimu hraci kteremu je 9let je to jedno :)

unitrak UNI
unitrak 27. 11. 2007 20:59

@osprey: jj přesně tak

klabal KLA
klabal 3. 12. 2007 9:10

@osprey: nějakým hráčům může tato myš odpovídat.... tak nevim nevim

Frost666 FRO

.....

Frost666 27. 11. 2007 13:11

kdo by se nepripojil s pochvalou. velmi povedena recenze... pro zacinajici hrace kteri nevi jakou poridit adekvatni mys... a pro ty znalejsi jen vycet toho co se da poridit a srovnani s vlastni mysi...:Djen by me osobne zajimalo proc jste do recenze zvolily zrovna mys "Microsoft Habu" kdyz vlastne Habu ma uz sveho nastupce "Microsoft SideWinder" ktera narozdil od Habua dle meho dokaze bez problemu konkurovat jak razeru tak i G9... btw ja sam vlastnim Razer... sic ne zrovna "DeathAdder" ale jsem velmi spokojen a asi bych nemenil...

Marek Schäferling - CZC MAR
Marek Schäferling - CZC 27. 11. 2007 13:56

@Frost666: Krásný den přeju,
s tím SideWinderem si nejsem zcela jist - nejspíš nebyl v době kdy jsem myši vybíral skladem, nebo zapracovala skleróza (ano , v mém věku se to nazývá poněkud jinak, já vím, ale to nemůžu publikovat :o) Tak za to se omlouvám. protože CZC není dodavatel či zastoupení, pouze koncový prodejce, mohu vybírat jen zboží přímo na skladě.
Jinak si nemyslím, že by SideW byl vysloveně nástupcem Habu.Podle toho co jsem četl se hodně liší a ani přes hromadu vychytávek jako špuntíky místo surfpadů nebo vyvažovací systém není výrazně lepší... možná právě naopak. Microsoft se s ním pokusil o hodně agresivní myš, kterou buď člověk zadupe do země nebo si ji zamiluje. Ale hodnotit jí nebudu, ještě jsem ji nedržel z ruce.

? ?
Anonymní uživatel 28. 11. 2007 14:46

@Frost666: S tímhle souhlasím - nebo vzít raději úplně jinou myš, třeba od A4Techu. Ale jinak je tohle jedna z nejlepších recenzi na CZC, co jsem tu v poslední době čet.

avatar
michal tomastik 28. 11. 2007 15:33

@Anonymní uživatel: Tjn pěkný test taky se moc líbil a ještě když su gamer jen tak do budoucna mám jasno kdyby mi klekla mis tak co potom:-Dja osobně zastávam Razer mám L.E.dinamic plazma a jsem sním spokojen ale logitech je velký konkurént a někdy váhám ale o koupě nepřemýšlím ale diky za test..

JoHnNyFuTuRe JOH

Nechapu autora

JoHnNyFuTuRe 27. 11. 2007 16:05

DA nema moznost meneni sensitivity za behu ?! Priste se aspon podivejte do manualu !! A to vase tzv. "on the fly", to by me zajimalo, kde jste to vzal. To "on the fly", to souslovi je registrovana ochrana znamka Razeru. Takze jste to musel cist nekde na jejich webu nebo tak. Dmnce, ze reknete, ze DA, ktery jako jedina mys jeste s Habu, kterou delaj Razer s tim ze Mrkvosoft udelal jen ergonomii maji oficialne funkci "on the fly", protoze diky registraci by Razer ten nazev uz nikdo jinej nemuze pouzit.

Marek Schäferling - CZC MAR
Marek Schäferling - CZC 28. 11. 2007 15:01

@JoHnNyFuTuRe: Zdravím,
máte pravdu, vyjádřij jsem se poněkud nepřesně a zmateně, i když s oním slovním spojením je to poněkud jinak než uvádíte.
Nejdřív, co jsem měl na mysli. G5, G9 i Habu mají tlačítka pro přímou změnu rozlišení senzoru. DeathAdder taková tlačítka nemá, změnu můžete provés pouze za asistence softwaru. O této funkci jsem tedy referoval jako změně rozlišení "on the fly".
Teď k danému spojení slov. Jde o zcela běžně využívaný obrat, pokud vím poprvé ve vztahu s počítači užívaný k označení přímého kopírování z CD na CD, tedy on-the-fly copy. Na anglických serverech jej můžete potkak ve vztahu ke změně za chodu (on-the-fly speed, clock, frequency, voltage... adjustmant)
Obchodní známka Razeru se jmenuje >> On-The-Fly Sensitivity(tm) << a výrobce ji užívá v souvislosti se svým software, který umožňuje tlačítku přiřadit stejnojmennou funkci a následně skrolovátkem měnit úroveň dpi. Ale opět musím zmínit, že jde o softwarovou výbavu, nikoliv hardwarovou vlastnost myši. Podbnost mnou užtého výrazu je asi jako mezi povzdechnutím "škoda" a výrobcem automobilů "Škoda Auto".

JoHnNyFuTuRe JOH
JoHnNyFuTuRe 28. 11. 2007 20:04

@Marek Schäferling - CZC: Omlouvam se za prilisnou hrubost meho prispevku. Pochopil jsem ten text trochu jinak nez jste to myslel vy. Ted uz si rozumime a mate pravdu, ze pro zmenu dpi u DA musi byt ovladac. Jinak jeden kousek DA vlastnim a nemuzu si ho vynachvalit, proste luxus. Nejlepsi parametry na trhu plus nejzhavejsi design. Rejpnu si do G9 a reknu, ze mi pripomina tank :-D. Myslim ze neznali lide kdyby videli na stole geniusku za 300 a G9, tak vezmou geniusku pac G9 jm nebude vipadat jako mys. Ale kdyby videli geniusku a Razera, tak vezmou jednoznacne razera :-).

King Houdy KIN

Razer jedinej a nejlepší...

King Houdy 28. 11. 2007 16:49

Na poli ProGamingovich myší se střetávají jen dva titáni a to je Razer a Logitech... z těhle dvou u mě jasně vede Razer proto ze jeho ergonomie, dizajn a technické parametry sou vynikající je to, to pravé pro hráčovu ruku :)

Indulonman IND
Indulonman 28. 11. 2007 16:54

@King Houdy: Myslíte? No já bych tomu tak uplně nevěřil. O ždibec lepší parametry ve hře zrovna velkou roli nehrají, design.. jó tak ten mají všechny Razery skoro stejný :) a znám rozhodně myši s lepší ergonomií. Většina progamerů stejně myši Razer nevlastní ;)

bluealf BLU
bluealf 28. 11. 2007 17:53

@Indulonman: Mozna tu budu kritizovan, ale vlastnim logitech mx518 a nejak si nedokazu predstavit ze by to melo lepsi reakce, a nebo aspon moje reakce jsou pomalejsi nez mysi. Jedine samozrejme, ze spatne reaguje na skle, lepe receno ciste jenom na skle nereaguje vubec... Ale jak rikam, mozna jen nehraju natolik abych rozdil ja sam zaznamenal...

tmsk TMS
tmsk 28. 11. 2007 23:30

@bluealf: Logitec mx518 je nejuzasnejsi mys vsech dob. Cokoli jineho je zbytecny luxus a neco co clovek vubec nevyuzije. Nemam nic proti Razeru ale design pro pravaky i levaky je podle me nic moc, je lepsi kdyz je tlape sit na miru...

King Houdy KIN
King Houdy 29. 11. 2007 19:43

@tmsk: Ono zaleží na uhlu pohledu... Já vlastním Razer Diamondback Chameleon a kámoš vlastní MX518 a jako do mě ruky padne lepe Razer :) Ale je to věc zvyku.

avatar
Mawe.RicK 1. 12. 2007 23:40

@King Houdy: no možná sem další z těch Razeráků ale je pravda že když jsem hrál na Razeru Diamondback Chameleon a potom přešel na G5 tak sem se mile rád vracel zas na Razera... a byl sem rád že sem tu G5 střelil za 500,- kámošovi... podle mě je to strašnej křáp.. Razer je asi tak nej značka v týhle oblasti progamingu... i bratrova A4 X-750 (za 399,-) je mnohem lepší než G5... Aspon podle mých skušeností a názoru, ale jak říkám: Asi sem jen další RAZERÁK... :)

bluealf BLU
bluealf 2. 12. 2007 20:02

@Mawe.RicK: Tak to nemuzu souhlasit A4 jsou sice dobry mysi na jejich cenu, ale kazdopadne aspon trochu je to na te mysi videt. Co se tyce snimaci techniky tu ma celkem spickovou, ale ergonometrie (nebo jak se tomu nadava :) ), je urcite lepsi u "plnohodnotnych" hernich mysi...

Alphi ALP
Alphi 3. 12. 2007 7:41

@bluealf: To rozhodně. V práci mám A4Tech X710BF, doma Razer DB, ta ergonomie je na hodně rozdílné úrovni. Na A4Techu mi po delší době držení tuhne ruka. btw. do ruky mi sedne skvěle jak ten Diamondback, tak Logitech MX510, takže ruku mám celkem přizpůsobivou.

Spydey SPY
Spydey 11. 1. 2008 11:35

@tmsk: Jo moje řeč, já sice mám MX510, ale bratr má MX518...a je uplně super...;)

-:M4Go0R:- -:M
-:M4Go0R:- 2. 12. 2007 22:17

@King Houdy: heh, ergonomie u razeru ?? fuj, myš pro pravaky i leváky nepadne do ruky, mel sem diamondback limit. edition a to byl hnus, mel sem ji dva roky a bylo to strasny, brneni ruky, necitlivost, stuhlost. to vsechno me potkalo u tehle mysi.nemluve o bocnich tlacitkach ktery se nedaj zmacknout aby si clovek nevykloubil prst.
ted mam G9 a jsem hodne spokojenej , kryt kterej presne padne do ruky, bocni tlacitka na leve strane jsou dobre udelany. je pravda ze prostedni tlacitko se hur macka, to je jedina vada. ale jinak je G9 super myš

avatar
eddiesikora 9. 7. 2008 18:13

@King Houdy: Jediné co tak souhlasím jsou technické parametry. Ergonomie, to slovo ti asi nic neříka, protože věechny razery jsou stejně řešené a nemluvě o "designu" (takhle se to píše), trochu nechápu co na těch Razerech všichni vidi, nejen na myších, ale prostě celkově na Razeru...

sam fisher SAM
sam fisher 9. 7. 2008 18:30

@eddiesikora: to ti řeknu....je to lehkej marketing:
je to drahy = je to dobrý :DNe, razor má dobrý senzory, ale pravda je, že pro větší ruce tyhle myšky nejsou, jsou dost nízky a mě to třeba nevyhovuje. Nemluvě o tom, že nemám rád kabely a razer se drží stále kabelu s tím, že je to přeci "rychlejší". Maj se naučit pořádnou bezdrátovou technologii a nevymlouvat se :p

BASHEEK BAS

FPS

BASHEEK 28. 11. 2007 18:59

Pekna recenze, jen mi tam chybi alespon nejaka zminka o MS IE3. Za tu cenu je to porad nejlepsi mys na trhu a nehlede na cenu ma nejlepsi snimac. 9000FPS a 25G sou pro hrani dulezitejsi, nez citlivost. A jak si urcite vsimnete, sou tyhle parametry lepsi, nez u vsech testovanych mysi. Build IE3 neni tak solidni, ale neni to neco, kvuli cemu by se pouzivala hur

avatar

Pro rekreační hráče

Martin Rašín 28. 11. 2007 20:33

myslim že pro příležitostní hraní akčních her bohatě postačí myš
A4Tech X750BF za 433Kč...

King Houdy KIN

Re: Razer jedinej a nejlepší...

King Houdy 29. 11. 2007 19:41

Ono zaleží na uhlu pohledu... Já vlastním Razer Diamondback Chameleon a kámoš vlastní MX518 a jako do mě ruky padne lepe Razer :) Ale je to věc zvyku.

avatar
Mawe.RicK 4. 12. 2007 19:35

@King Houdy: jj, plně souhlasim... mám stejnou myš jak ty a za nic bych ji neviměnil...! padne do ruky, je přesná, dost rychlá atd..

finalman FIN

MX518

finalman 30. 11. 2007 10:03

je nejlepší... není drahá a už mi funguje nějakej ten rok, takže je rozhodně dost spolehlivá

mentalovitan MEN
mentalovitan 30. 11. 2007 11:20

@finalman: jo máš recht. Mám jí rok a třem kámošum co maj Razery se už rozbily :D

assshot ASS

Re: pro rekreační hráče

assshot 30. 11. 2007 11:14

Souhlasím, myška od a4tech x-750bf je perfektní, dokonce bych řekl že by s ní byli spokojení i hráči, jenže většinou si myslí že čím dražší tím lepší a nebo dávají na značku, přitom všechny recenzované myši sou nechutně předražené.X7ka je prostě kvalitní myš za rozumnou cenu!

sam fisher SAM
sam fisher 30. 11. 2007 21:44

@assshot: Mam zkusenosti s X718 ktera se lisi pouze tim, ze ma opticky senzor misto laserovyho. Moje hodnoceni:Za malo penez ziskate celkem kvalitni senzor, ale bohuzel zabaleny ve velmi nekvalitnich lesklych a klouzavych plastech s prumernou ergonomií. Jako nejvetsi zadrhel prave vidim jeji povrch, jez se kluzky a ruka se snadno spoti a klouze. Pote diky lesklemu povrchu je na ni videt hroznej bordel. Ale pro obcasne gamesniky co nemaji moc penez to muze byt dobra volba. Ja osobne bych sel alespon do MX518.

avatar

:-)

Daag 30. 11. 2007 17:10

Pěkná práce.

assshot ASS

Re: sam fisher

assshot 30. 11. 2007 23:04

to nevím co je za myš, ale rozhodně x-750bf má právě na boku takovou "gumovou rohožku" která je opravdu perfektní a myška drží v ruce jako přišitá a to nejsem občasný hráč ;)

sam fisher SAM
sam fisher 1. 12. 2007 10:38

@assshot: A kolikrát dene pucujes to lesklý zrcadlo na horních tlačítkách, nebo rovnou hrajes s namrazenou rukou aby se nepotila? :DDD

davidkadlec DAV
davidkadlec 23. 12. 2007 16:25

@sam fisher: Tak potom je tu verze s "pogumovanym" povrchem...Mam ji, vyhovuje my, ale klidně i G5 by se na mém stole vyjímala víc :)

orfix ORF
orfix 2. 12. 2007 0:47

@assshot: to snad člověk ani nepotřebuje, ne?

Alphi ALP
Alphi 3. 12. 2007 7:47

@assshot: Tak ta gumová rohožka je tam akorát k tomu, aby se ti na ní zpotil palec. A pak to klouže i když to vypadá jako rohožka.

avatar
noblhoch 26. 1. 2008 23:57

@Alphi: tak to před hraním namažte bílou lepicí pastou a bude po problémech :)

mkracik MKR

A co Copperhead a Lachesis?

mkracik 1. 12. 2007 0:30

Škoda že se do recenze nedostaly lepší myši od Razeru. Jestli vyšel nejlíp DeathAdder až na hladké boky, tak Copperhead má boky gumové a při zvedání neklouže.Pro mně přicházejí v úvahu jedině symetrické myši od Razeru, protože jsem levák. Zítra vyzkouším novou Lachesis :-)

czaki CZA

Článek

czaki 1. 12. 2007 8:27

je to docela dobrý článek, ale myslím že si vystačim s tou sdvoji

novavi NOV

"...v módě..."

novavi 1. 12. 2007 16:40

"Šetření životního prostředí není v módě..."
Myš sice nemá takovou spotřebu (u těchto strojů nevím), ale za tohle bych autora zastřelil.

VIPER VIP

HABU a nepresnost

VIPER 2. 12. 2007 18:01

Ta nepresnost se projevuje pouze pokud je zapnute to windowsovske "zvyseni presnosti" kurzoru a nastaveni mysi(v podstate zmena rychlosti v zavislosti na pohybu). Kurzor pak jakoby mel zpetny raz v jednom ze smeru.Pokud se to ale vypne(stejne je to u takto presnych mysi uplne na nic) potom je senzor v HABU a jeji pohyb presnejsi i nez na Copperhead Razerech a predevsim u 500Hz+ nevidite zadne poskakovani, utrhavani, nic. Jenom krasny cisty a naprosto plynuly pohyb.

Praetorian Hunter PRA
Praetorian Hunter 23. 1. 2008 13:20

@VIPER: To muzu jen potvrdit...

3Dmonk 3DM
3Dmonk 9. 6. 2009 20:30

@Praetorian Hunter: Tak pánové to jsem nevěděl že to jde eště takhle vylepšit... to je krááása....

josefcocek JOS

Myška zlatá!

josefcocek 3. 12. 2007 8:02

Měl jsem příležitost vyzkoušet copperheada a oproti čemukoli jinému se to ve hrách nedá srovnávat!

lukas.haltof LUK

Razer da Best

lukas.haltof 3. 12. 2007 17:48

Já mám Razerku DeathAdder NovaBlue....a jsem sní nadmíru spokojen a nikdy bych ji nevyměnil za nějaký Logitech...mají hnusné myši podle REZERU

lukas.haltof LUK

Razer da Best

lukas.haltof 3. 12. 2007 17:52

Vždyt na to že razer je nejlepší upozornuje i jejich MOTTO "For Gamers By Gamers"tohle svědčí za vše.Ale je pravda že je to věc zvyku někdo Razer někdo Logitech,,,tohle jsou dvě nejlepší firmy v myších

avatar
Mikyz 3. 12. 2007 17:55

@lukas.haltof: je nejlepsi, o tom neni sporu

avatar
Mawe.RicK 4. 12. 2007 10:35

@lukas.haltof: souhlasim stebou tak na 90%... ja si myslim že nejlepší je Razer a až potom je tady Logitech, a to neplatí jen u myší, doma mám Razer Diamondback Chameleon, klávesnici Razer Tarantula a podložku pod myš Razer ProPad... Tohle bych za nic nevyměnil!!! ted ještě šetřim na ty skvělý sluchátka Razer a budu mít kompletní Razer příslušenství... :)
jen nevim kterou myš koupit do budoucna, jestli Razer Lachesis nebo Razer DeathAdder Nova Blue nebo Razer Copperhead... nemáte s něma někdo skušenosti?

mkracik MKR
mkracik 4. 12. 2007 16:53

@Mawe.RicK: Mám asi rok Copperhead a teď mám nově Lachesis, tak je můžu srovnat. Obě jsou samozřejmě perfektní, ale Lachesis není automaticky lepší náhrada Copperheadu. Lachesis má jiný tvar, nemá tak vypouklý "hřbet" jako Copperhead, nedá se o ni opřít dlaní. Nemá gumové boky jako Copperhead, kdo je zvyklý myš zvedat tak mu bude Lachesis vyklouzávat. Scrollovací kolečko u Lachesis je víc vzadu, není tak "po ruce" na ukazováku, naopak dolní tlačítko je příjemně blíž u bříška palce. Na 4000 DPI si zatím zvykám :-)

lukas.haltof LUK
lukas.haltof 5. 12. 2007 15:57

@Mawe.RicK: Říkám mam Razer DeathAdder Nova Blue a je to perfect zkus se poptat kamošů jestli ji nemaji a pak je popros jestli by ti ji nepůjčili na jeden den a uvidíš sám...

avatar
Mawe.RicK 8. 12. 2007 15:23

@lukas.haltof: tak sem si ji teda objednal (u rodičů) :D na vánoce ji snad budu mít doma... Otpat se mejch kámošů? :))) no tak sem se dozvěděl že myš nad 200,- je pí....na a podložka stačí z hypernovy za 19,- :DDD jedinej kámoš má progaming myš a to má G9, což opravdu nechci protože to je jedna z nejhnusnějších myší (vzhledově) co jsem kdy viděl... tak ti budu věřit že je perfect a 'koupim si ji'

lukas.haltof LUK
lukas.haltof 10. 12. 2007 16:34

@Mawe.RicK: OK...dobře jsi udělal a podložka s tesca za 19kč rozhodně nestačí jestli budeš mít na stole takovou krysu jako je DeathAdder tak si kup podložku min za 300kč zkus material sklo..nebo hliník..ja mám za 950kč IceMat materiál sklo a jede mi tam ta Razerka na pohodu

avatar
Mawe.RicK 10. 12. 2007 17:11

@lukas.haltof: to už mám vyzkoušený... když sem si před 2 rokama koupil Razer Diamondback Chameleon tak sem měl taky takovou low-podložku protože mi na Pro-gamer podložku nezbyli finance.. ale ted mám Compad maXXpad tady z CZC a nemůžu si stěžovat... jen ten razer už nejede tak jak dřív tak proto chci novýho...

sam fisher SAM
sam fisher 10. 12. 2007 19:58

@Mawe.RicK: Co se týče podložek pod myš, je to tenkej led....zaleží jak moc hrajete a co od ní očekáváte. Dlouoh jsem jel na obyč podložkách za pár korun, občas vyzkoušel nějakou lehce dražší (třeba okolo 300Kč), ale to snad byli jeste vetsi smejdi a akorat tahaky na money.Co se týče profi podložek, tak mohu potvrdit, že rozdíl tam je a ano jsou lepší. Takže pokud máte na to investovat cca 1000Kč navíc, je to prima záležitost...ale rozhodně nejsou o tolik lepší jako jsou dražší :pPodložka která mi přišla fkat hodne dobrá je func 1030, ale bohuzel jsem ho musel vrátit, protoze na nem laserove myšky ulítavaj (ale s optikou je to super). Ted mám Steelpad 5L...celkem prima podložka jak pro lepší hraní (ale ne profi) tak i pro práci. A pro profi bych ji nezarazoval, protoze není nejak super kluzka (coz ja stejne nerad).

alialadin ALI
alialadin 24. 12. 2007 10:28

@sam fisher: Já mám výborný zkušenosti se stolem, konkrétně jasanem.....

MErny MER
MErny 26. 8. 2009 13:43

@sam fisher: nemyslím,že podložky za 300,-Kč tahaj je money,já mám jednu takovou pěkně velkou od Sharkoon a paráda,jak předchozí MX518 tak G9 po ní jezdí jak po namaštěným plechu,navíc mám zápěstí na teplém povrchu

avatar
vica 13. 3. 2008 19:23

@lukas.haltof: jakou podložku používáš???

avatar
noblhoch 26. 1. 2008 23:56

@lukas.haltof: rozhodně nechci hodnotit a porovnávat kvalitu (jsem pro logitech, páč snímání a přesnost už od dob MX500 nerozeznám a držím se teda už jenom toho jak mi sednou do ruky, kolik maj čudlů a jak se mi líbí), ale firemní motto svědčí jen a pouze o kreativitě pracovníků z marketingu :)

VerunNnka VER

Razer je nej

VerunNnka 4. 12. 2007 18:44

Ano máte pravdu razer je nej!! sice nemám ani jeden ale zdoslechu vím že je jednička XD

sam fisher SAM
sam fisher 4. 12. 2007 23:04

@VerunNnka: Nooo, jak to mas z doslechu, tak to bude tutovka :D

MErny MER
MErny 26. 8. 2009 13:38

@VerunNnka: jedna bába povídala....:-DD

drinka DRI

Good

drinka 5. 12. 2007 15:06

no já jsem ji zkusil ale nevim zdáli se mi s tou co jsem měl tak asi na stejné ůrovni takže je jich víc který jsou na tom poměrně stejně néli pro mě líp!!!!!!!!!

lukas.haltof LUK

Razer da Best

lukas.haltof 5. 12. 2007 15:53

Já mam Razer DeathAdder a je to perfect mýš má sice "jen" 1800Dpi ale za to ten senzor fast senzor to je dělo je to rána pod pás Logitechu

avatar
vica 13. 3. 2008 19:25

@lukas.haltof: na jaké podložce hraješ s tím Razerem???

halong HAL

Razer a ostatni

halong 9. 12. 2007 20:30

Nechápu počínání autora, protože tam dal 4 ůplně jiné myši. Když tam dal G9, měl tam dát i Razer Lachesis, když tam dal G5, měl tam dát Copperheada.
Nechápu proč vybral tyhle 4 myši, protože při pohledu nějakého BFU to pak vypadá, že Razer dělá totální vymr**vky. Osobně vlastním Copperheada a tenhle test se mi vůbec nelíbí.

howno_2006-broulik HOW

Driver

howno_2006-broulik 13. 12. 2007 7:53

libi se mi ti zpusobi ovladani

cshooter CSH

Zbytečnost

cshooter 16. 12. 2007 14:14

Dle mého bych volil Logitech MX518 Gaming-Grade Optical Mouse- super cena,skvělý výkon,super myš na hraní počítačových her a nebo dnes efektnější Logitech G5 Laser Mouse.Je zybtečnost koukat jenom na DPI (Dot Per Inch),vratme se kousek dozadu,kde to všechno začíná a to je USB.Tak jak to vylepšíme a čím dosáhneme lepšího snímaní?Dejme tomu že naše USB je nastaveno na 125Hz čím víc Hz tím rychleji pracuje a tak se odvíjí vše co máme připojeno přes rozhraní USB. Jak na to? Z prvé řady si pořídíme šikovnej prográmek s názvem USB Mouserate Switcher 1.1 , který nám zvyšuje rychlost USB ze 125 na 250 potom na 500 a max je hranice 1000Hz, ale tu bych nedoporučoval, aby jste nechtěli přijít o ostatní komponenty (tiskárna,čtečka,mp3) né každý přístroj to unese.Přijatelných rychlých 500Hz vám poskytne požitek a znatelný, opravdu znatelný rozdíl který okamžitě poznáte,nezbývá než to vyzkoušet .-),Enjoy

Wimby WIM
Wimby 15. 11. 2008 20:38

@cshooter: Vtom, že je zbytečnost koukat jenom na DPI bych s Vámi souhlasil, ale ačkoliv se zdá jako největší omezení právě port USB jelikož je na myši to nejpomalejší a tedy zvýšením jeho frekvence se zvýší i přesnost myši je KRAVINA. Myš musí v prvé řadě SNÍMAT to co MÁ a rychlost přenosu je až DRUHOŘADÁ. Pokud Vám myš vyhodnotí, že jste jel nahoru, ačkoliv ruku máte dole, tak Vám absolutně žádná frekvence nepomůže. DPI ovšem do toho taky moc neřekne, protože nemusíte snímat molekuly podložky aby Vám myš vyhodnotila, že jedete opravdu tím směrem, kterým jedete. A také předpokládám, že frekvence 1000Hz nezničí ŽÁDNOU komponentu - alespoň jsem se s tím ještě nesetkal a pokud by se toto vyskytlo, tak bych neváhal s reklamací, neboť 1000Hz je jedna se standardních frekvencí USB portů a pokud v manuálu té věci není VÝSLOVNĚ napsáno, že ji 1000Hz zničí, potom MUSÍ být reklamace uznána. A možná bych byl i rád, že už tu nedobře vyrobenou věc nemám :-)

Milan_Kubeš-CZ MIL

Milan_Kubeš-CZ

Milan_Kubeš-CZ 15. 1. 2008 9:36

Celkem dobrý ale ........

Kalous-JC KAL

Nice

Kalous-JC 28. 8. 2008 21:41

Nice článek ;-)!

Anonym11 ANO

Mys

Anonym11 15. 2. 2009 22:03

hmmm

Máš něco na srdci?

nahoru