Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Starší grafiky se naučí ray tracing, hry budou vypadat reálněji Události

Starší grafiky se naučí ray tracing, hry budou vypadat reálněji

autor: Saša Ševčík
Velmi zajímavá byla úvodní tiskovka grafického gigantu Nvidia v rámci veletrhu GDC 2019. Díky spolupráci se společnostmi Microsoft, Epic Games, Unity a Crytek se můžeme těšit na novou éru her. Technologii ray tracing navíc budou podporovat i starší herní grafické karty.

Nových oznámení bylo na akci Nvidie opravdu hodně. Nám patrně největší radost ale udělaly informace o nových driverech pro herní grafiky GeForce, které vyjdou v dubnu. Ty totiž přinesou podporu technologie ray tracing i pro starší grafiky – a ty využívají desítky milionů hráčů po celém světě.

Ray tracing je v podstatě technologie, která zajišťuje realistické vykreslování jednotlivých scén ve hře. Grafická karta dovoluje vypočítat přesné stíny, odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény. Hra díky tomu působí reálnějším dojmem, jak jsme si ukázali například ve hře Metro Exodus.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ray tracing poběží na kartách GeForce GTX 1060 6GB nebo vyšších

 

Pro využití ray tracingu byla doposud zapotřebí grafická karta řady GeForce RTX, která obsahovala speciální RT jádra. Právě ty se totiž starají o realistické vykreslování jednotlivých scén. Nové drivery ale nastavená pravidla mění, zpřístupní ray tracing také pro karty GeForce GTX postavených na architekturách Pascal a Turing.

To jinými slovy znamená, že věrnější grafiku budou nabízet i karty, které RT jádra neobsahují. V podstatě ray tracing poběží na kartách GeForce GTX 1060 6GB nebo vyšších. Jedním dechem nicméně musíme dodat, že věrnost grafické stránky sice bude s ray tracingem u karet GTX lepší než při defaultním nastavení, ale pochopitelně takového grafického výkonu jako RTX karty starší grafiky nedosáhnou. Fyzika zkrátka oklamat nejde, pro opravdové fajnšmekry tedy budou stále lepší volbou karty s RT jádry, tedy řada GeForce RTX.

S novým driverem budou moci grafické čipy GeForce GTX využívat pro výpočet ray tracingových efektů jádra určená pro shadery. Výkon hry se bude odvíjet podle ray tracingových efektů a podle počtu paprsků zobrazených ve hře. Podporovány jsou přitom všechny hry s Microsoft DXR a Vulkan API.

 

Hromada nových her s podporou ray tracingu

Oznámení o zpřístupnění Ray Tracingu i pro starší karty je o to zajímavější, že by se měla dramaticky rozrůst nabídka titulů, které budou nový standard podporovat. Nvidia totiž oznámila, že ray tracing bude přímo podporován v nejoblíbenějších herních enginech Unreal Engine a Unity.

Unreal Engine 4.22 je již nyní k dispozici v preview verzi. Informace o vydání finální verze by měl Epic oznámit ve středu na tiskové konferenci v rámci GDC. Unity nabídne podporu pro ray tracing v reálném čase od 4. dubna. Řeč je o optimalizované podobě zaměřené na produkci, která bude v rámci experimentálního buildu k dispozici všem zájemcům s předběžným přístupem na GitHubu už ve verzi 2019.03.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ukázka různých úrovní ray tracingu v akci

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ukázka různých úrovní ray tracingu v akci

 

Ray tracing v reálném čase podporují také další významné herní enginy včetně Frostbite Engine od DICE/EA, Northlight Engine od Remedy Entertainment a také enginy od Crystal Dynamics, Kingsoft, Netease a dalších společností.

„Nepotrvá dlouho a věřím že technologii ray tracingu v reálném čase budou podporovat všechny tříáčkové hry,“ řekl prezident společnosti Jon Peddie Research Jon Peddie a dodal: „Skutečnost, že ray tracing v reálném čase integrovaly dva největší herní enginy, je dokladem toho, že tato technologie je skutečně budoucností herní grafiky. Historicky vzato, integrace nějaké technologie do enginu představuje zlom, za kterým následuje osvojení technologie celým herním průmyslem.“

Názory ostatních Geeků (12)

avatar

Komedie

stratos. 20. 3. 2019 10:19

Tak Crytek jasne ukazal ze rozhýbat ray tracing neni problem ani pro grafiku typu Vega56 ve 4K rozliseni v hratelných FPS
https://www.youtube.com/watch?v=kGxqiw8UWnsTakze ta proprietní komedie kolem Nvidie a RT jednotek byl proste jenom marketing..

kaulik KAU
kaulik 20. 3. 2019 10:31

@stratos.: že mě nepřekvapuje ani trošku koment zrovna od tebe a zrovna tímto směrem :D AMD fan každým coulem.. a v PC beztak i9-9900k :D

avatar
holcat 20. 3. 2019 11:24

@kaulik: + 1080 Ti a teď možná 2080 Ti, prostě fan AMD každým coulem.

avatar
podesva.f 20. 3. 2019 14:35

@holcat: belka nemá čas na to, až AMD GPU dozrají, on si taky chce zahrát jako normální člověk

avatar
holcat 21. 3. 2019 10:21

@podesva.f: Používat slovo normální ve spojení s p. Belkou - to je velká odvaha.

avatar
podesva.f 21. 3. 2019 19:35

@holcat: Nepsal jsem, že je normální, ale že by si chtěl zahrát jako normální.

czcmoukin CZC
czcmoukin 20. 3. 2019 15:51

@stratos.: stratos nedej se AMD RUles

avatar
holcat 21. 3. 2019 6:22

@czcmoukin: AMD rules s Intelem + Nv v PC, vy jste , ale komik.

v.kuta V.K
v.kuta 20. 3. 2019 21:51

@stratos.: proč stratose hejtujete? Ukázalo se, že to, na čem nvidia postavila marketing nových grafik, jde udělat i softwarově. Pro mě to je zajímavá informace

avatar
holcat 21. 3. 2019 6:21

@v.kuta: Správně jste tu to otázku o hejtu položil jemu, protože on moc dobře ví proč.
A navíc mi to připadá, že jsou tady opět ve hře 2 mulťáky ( v. kuta + czcmoukin ) takže klídek.

Murun MUR
Murun 21. 3. 2019 11:52

@v.kuta: Hejtovat stratose na potkání není optimální řešení, ale moc na výběr není. Banovat vždy nelze, a lynčovat je prý nezákonné. Tvůj příspěvek bohužel dokazuje, že ty jeho žvásty cílené na lidi s nedostatkem informací fungují.

kale KAL

@stratos

kale 20. 3. 2019 14:30

Ty by si měl fakt navštívit psychologa...

Máš něco na srdci?

Nahoru