Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Těšíme se na... Doom Eternal Produktové tipy
DOOM: Eternal (PC)  + Steelbook DOOM: Eternal
DOOM: Eternal (PC)
1 156 Kč 1 399 Kč
DOOM: Eternal (PS4)  + Steelbook DOOM: Eternal
DOOM: Eternal (PS4)
1 404 Kč 1 699 Kč
DOOM: Eternal (Xbox ONE)  + Steelbook DOOM: Eternal
DOOM: Eternal (Xbox ONE)
1 404 Kč 1 699 Kč
Figurka Doom: Eternal - Doom Slayer (McFarlane)
Figurka Doom: Eternal - Doom Slayer (McFarlane)
Produkt není určen k prodeji.

Těšíme se na... Doom Eternal

autor: Adam Plechatý
Pokračování fantastické střílečky s legendárními kořeny Doom (2016) jsme už touhle dobou měli hrát, ale tvůrci si vzali ještě chvíli čas na poslední dodělávky, a tak se můžeme do března 2020 zatím jen těšit. Na co? Povíme vám to!

Nemá cenu chodit kolem vyhřezlého démona, Doom Eternal bude nepochybně stejně famózní dílo jako jeho předchůdce a pokud jste byli z krájení hord pekelných před dvěma lety stejně nadšení jako my, v pokračování vás (nás) toho čeká ještě mnohem víc. Brokovnice s podvěsnými háky, náramenní plamenomet a... laserová sekera?!

Na E3 2019 se Doom Eternal představil ve své plné kráse a mimo jiné odhalil i nový koncept multiplayeru, což byla vlastně jediná věc, která nám na původní hře (té z roku 2016, samozřejmě, originál byl dokonalý) moc nevoněla. Do konce roku už toho asi o Doomovi moc neuslyšíme a pak už do vydání zbývají nějaké slabé čtyři měsíce, takže je čas zopakovat si, proč se na tuhle pecku těšit. Ready? Jedeme!

Proč se na Doom Eternal těšíme?

  • Protože to bude (opět) neskutečná řežba v 60 FPS na PC i na konzolích
  • Protože kampaň bude delší a těžší, tedy přesně tak, jak to máme rádi
  • Protože dostaneme laserovou sekeru a nové potvory k rozkrájení
  • Protože se na nás chystá vylepšený multiplayer zvaný Battlemode

TOHLE CHCI HNED

Tohle bude peklo na Zemi... doslova!

Zatímco minule jsme potírali pekelnou sebranku ve sterilních (byť krví a vnitřnostmi vyzdobených) kulisách laboratoří na Marsu, tentokrát to bude, jak by řekl klasik, osobní. Portály pekla se totiž otevřely u nás na Zemi a jak dokazují některé záběry ze hry, budeme se pohybovat mezi roztrhanými mrakodrapy a rozpáranými ulicemi, z jejichž útrob budou vylézat démonická chapadla. A vše bude hořet a vůbec to bude vypadat hrozivě apokalypticky. A to se nám líbí! Nicméně peklo nebude jen naší modré (tady spíš už oranžové, rozhodně ne zelené) planetě. Vrátíme se totiž také na jeden z měsíců Marsu Phobos, což pamětníci jistě ocení...

Příběhová kampaň bude podle slov autorů delší, větší a těžší než ta v původní hře, což znamená nějakých 18 až 22 hodin, pokud se občas vydáme prozkoumávat zákoutí mimo hlavní stezku ve scénáři. Prostředí by nám to tentokrát mělo umožnit, takže čekat můžeme otevřenější úrovně než jsme byli zvyklí. Vývojáři se při demonstraci na QuakeConu také prokecli o jakémsi "hubu", přičemž naznačili, že pokud nás to bude zajímat, dozvíme se, jak a kde hlavní hrdina tráví svůj volný čas. Tak to zní zajímavě! Možná, že se věnuje vyšívání nebo sbírání známek!

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zase budeme jezdit po struhadlech...

Však mnozí z vás dobře vědí, jak tahle věta pokračuje. Podle kreativního ředitele Hugo Martina bude v Doom Eternal dvojnásobek démonů, což si můžeme vysvětlit dvěma způsoby. Buď jich tam bude dvojnásobný počet, což by byla neuvěřitelná řežba, nebo se můžeme těšit na dvojnásobek typů démonů, což... by bylo snad ještě lepší. Každopádně budeme bojovat s impy, hell knighty, pavoučími démony, kakodémony (s pažemi, čili oain elementály!), arachnotrony, maraudery... Nemůžeme se dočkat!

A jak s nimi budeme bojovat! U větších démonů budeme moci mířit na konkrétní části na jejich pekelných tělech a třeba jim vyřadit z provozu jednu ze zbraní. Třeba takový arachnotron - vyřaďte mu věžičku s kulometem a oslabíte jej v boji. Od té doby na vás bude útočit svým sekundárním útokem, malými raketkami, které mu vystřelují z boku. A když se dostanete blízko, dá vám dardu svým útokem nablízko, popisují autoři. A co třeba takový pinky? Ne všechna monstra budou mít podobný systém poškození. Ostatně zrovna u pekelného prasátka by to nedávalo ani smysl.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

A co ten multiplayer?

Tvůrci z id Software mají v téhle oblasti velké ambice. Neděláme už jen Dooma. Děláme hru z Doom univerza, chlubí se. Co to znamená? Inu třeba to, že v určitých situacích budete moci vzít útokem hry ostatních hráčů a coby démoni je potrápit i v rámci singleplayerové kampaně. Aha, že to zní jako nechvalně známé invaze z Dark Souls? I tak by se to dalo říct. Pokud vám zrovna tohle nevoní, nebojte, tyhle nevynucené invaze (oběma směry, nutno poznamenat) půjde vypnout.

A pak je tu kompetitivní Battlemode, kde se proti sobě postaví jeden Doomslayer a dva hráči ovládaní démoni. Tedy velká změna v konceptu oproti původní hře (včetně té úplně původní), kde šlo pouze o vytříbenost vašich reflexů a rychlost prstů. Nebyla v tom žádná strategie ani meta, uznávají zpětně tvůrci. Asynchronní řežba v Battlemode prý bude postavená na taktice, strategii i metahře, která bude vyplývat z unikátních dovedností a pohybů na straně démonů a masivního arzenálu Doomslayera. Že by nový kandidát na klasiku mezi esporťáky? Uvidíme!

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Těšíme se... pekelně!

Doom z roku 1993 žije neustále. Je to legenda, klasika, modla mezi hrami. A že se id Software v roce 2016 podařilo tak neskutečně dobře tuhle prastarou značku updatovat pro současnou generaci je vlastně malý zázrak. O čtyři roky později, konkrétně 20. března 2020, se pokusí na svůj famózní úspěch navázat a my už teď víme, a to se neděje často, že tohle bude prostě trefa do černého. Nemá smysl o čemkoli přemýšlet, s touhle předobjednávkou nic nezkazíte a ještě k tomu dostanete dárečky. Takové doporučení jsme zatím nikdy nedali, u Doom Eternal jsme si jisti.

TOHLE CHCI HNED

Doom Eternal

KDY: 20. března 2020

KDE: PC, Xbox One, PS4, Google Stadia

CO: FPS

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

nahoru