Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
The Division 2 - větší, lepší a hlavně kompletní

The Division 2 - větší, lepší a hlavně kompletní

Recenze
The Division 2: Dark Zone Edition (PS4)_743518577
The Division 2: Dark Zone Edition (PS4)
Produkt není určen k prodeji.
The Division 2: Phoenix Shield Edition (PS4)_342283238
The Division 2: Phoenix Shield Edition (PS4)
Produkt není určen k prodeji.
The Division 2 (PC)_1012655282
The Division 2 (PC)
Produkt není určen k prodeji.
The Division 2 - Gold Edition (PS4)_2018411288
The Division 2 - Gold Edition (PS4)
Produkt není určen k prodeji.
The Division 2 (PS4)_812786301
The Division 2 (PS4)
Produkt není určen k prodeji.

Předpokládaný hit jarní sezóny The Division 2 je už dva týdny v rukou hráčů, a tak je čas přinést vám náš pohled a názor na pokračování úspěšné, ale nedotažené jedničky. Povedl se Ubisoftu reparát z herního designu?

Nebudeme vás dlouho napínat, odpovědí je totiž radostné ano. Tvůrci se vrátili k rýsovacím prknům a předělali vše od kampaně pro jednoho hráče, kompetitivní multiplayer a kontaminované zóny až po takzvaný end game, tedy hru od nejvyšší úrovně dál. A pak je tu samozřejmě zbrusu nové prostředí Washingtonu D.C... Zkrátka spousta novinek - pojďme se na ně podívat podrobněji.

TL;DR (The Division 2 v kostce)

  • Taktická střílečka s RPG prvky a lootem
  • Nové prostředí Washingtonu D.C. v letním hávu
  • 40 hodinová kampaň pro jednoho až čtyři hráče
  • Nový kompetitivní PvP multiplayer Conflict 4v4
  • Hned 3 PvPvE kontaminované zóny

Vzhůru do DC!

Vítejte v D.C.

Začněme tou nejviditelnější změnou, a tou je přesun do hlavního města Spojených států, Washingtonu D.C. Je sedm měsíců po vypuknutí virové nákazy, která zdecimovala obyvatelstvo v New Yorku (a nejen tam), a tak si můžeme sundat rukavice a shodit péřovky, protože jsme uprostřed léta. Americká metropole hýří bujnou květenou, po ulicích se kromě gangů a vojenských bojůvek prohání srnky i jiná divoká zvěř. Zkrátka pokud vám přišla jednička monotónní a mezi mrakodrapy Velkého jablka vás jímaly záchvaty klaustrofobie, ve dvojce se můžete zhluboka nadechnout.

Prostředí hry je skvělé, a přestože ztratilo něco ze své mrazivé a pochmurné atmosféry sněhobílé apokalypsy, detailem a propracovanějším designem to hra vynahrazuje. Washington je sice placatější než New York, ale daleko více tu budete nalézat tajné skrýše (se zajímavým lootem či kusy příběhu v podobě audio záznamů), takže nudit se nebudete. Daleko více tu designéři pracují s interiéry, například s obytnými domy nebo podzemními komplexy či stokami.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Robustní singleplayer

Příběhová kampaň (kterou si můžete zahrát sami, nebo až se třemi dalšími parťáky) vydrží mezi 30 a 40 hodinami. Na 30. tedy nejvyšší úrovni vás hra provede 19 příběhovými misemi a nespočtem vedlejších, které jsou tentokrát kvalitou de facto srovnatelné s těmi hlavními. V nich se podíváte do většiny ikonických míst ve Washingtonu, včetně například muzea americké historie, kde si zastřílíte v kulisách vietnamské války. Za dunění písniček od kapely The Doors, pochopitelně. Každá mise je skutečně unikátní ve svém zpracování, byť samozřejmě nelze čekat zázraky co se týče náplně. Budete střílet, střílet, krýt se za překážkami, střílet, sbírat věci, střílet a zase střílet.

Ale jak! Ubisoft skutečně vypiloval koncept third-person akce k dokonalosti, a tak je pocit ze střelby parádní, ať už dáváte přednost útočnému stylu, nebo se spíše držíte v závětří a odstřelujete hlavičky vykukujících nepřátel. Přidejte si k tomu zbrusu nové skilly (jako třeba útočný dron nebo metač chemických substancí), vynásobte to pasivními talenty z výzbroje a výstroje a máte taktickou střílečku par excellence.

Na nejvyšší úrovni si pak můžete vybrat jednu ze tří specializací (zatím, později přibudou další), každá s vlastní unikátní zbraní (odstřelovačka, granátomet či kuše) a košatým stromem (dalších!) schopností k odemčení. Všechny tři specializace zásadně pozměňují styl hry a co je na tom nejlepší, že si nemusíte vybrat pouze jednu, osvojit si můžete klidně všechny, máte-li na to čas. Jedinou vadou na kráse příběhové kampaně je v podstatě jen příběh, který se Ubisoftu prostě moc nepovedl, a to i ve srovnání s jedničkou.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vylepšený multiplayer

Jedeme dál. Jakmile dosáhnete třicáté úrovně, vymaníte Washington ze sevření trojice teroristických frakcí a vyberete si specializaci, přijde nová hrozba v podobě nové frakce a vše může začít nanovo. Mise jsou těžší (ale s lepším lootem), vámi osvobozené kontrolní body a osady začnou napadat dobře vyzbrojení příslušníci jednotek Black Tusk, včetně útočných robotů. Zkrátka pokud jste měli pocit, že v jedničce v ulicích New Yorku po skončení kampaně chcípl pes, The Division 2 vám udělá radost.

V čem vám udělá také radost jsou změny v PvP režimu, který nyní zastupuje kompetitivní arénovitý mód Conflict. V něm se utkávají dva týmy po čtyřech hráčích, a to buď v klasickém týmovém deathmatchi nebo v kontrole třech bodů - kdo má na konci kola víc bodů vyhrává. Tady jsou také nejvíc vidět změny v systému zdraví, které si nyní nemůžete stiskem jednoho tlačítka obnovit - tentokrát máte brnění, jehož doplnění trvá pár vteřin.

Krytí se za překážkami je také mnohem důležitější a - sláva sláva - konečně souboje nevyhrávají statistiky nahnané stovkami hodin hraní. Důvodem je normalizace statistik vybavení, takže jsou na tom všichni papírově stejně (kromě skillů, perků a talentů pochopitelně), liší se především dovednosti jednotlivých hráčů a jejich schopnost spolupracovat v týmu. Skvělé!

Stejně jsou na tom i kontaminované zóny (Dark Zones), které jsou tentokrát hned tři, a přestože jsou menší než ta jedna v předchozím díle, dohromady nabízí podobnou velikost ovšem s mnohem větší variabilitou. Například z luxusní čtvrti Georgetown se stala Ghost Town s Falloutovským nádechem. I zde platí (až na výjimky) normalizace, takže pokud jste dostávali na budku v jedničce a temným zónám se proto vyhýbali, zkuste to tady.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Závěrečné hodnocení

Neplánovali jsme tak dlouhou recenzi, ale The Division 2 nám nedalo moc na vybranou. Je to hra, která je od začátku napěchovaná obsahem na desítky a desítky hodin, přičemž Ubisoft slíbil další přídavky na celý rok dopředu. Zdarma! I přes naši snahu tak v recenzi zůstala spousta vychytávek nevyřčena. Jako třeba tajný hon za kryptickými nástěnnými malbami v ulicích Washingtonu, které musíte rozšifrovat a následně se utkat s obávanými huntery. Ale to už necháme na vás, abyste si odhalili sami. Opravdu, s The Division 2 nemůžete udělat chybu a pokud vám jen trochu koluje v žilách dobrodružná krev tak... na co ještě čekáte?!

The Division 2

Hodnocení: 90 %

Výrobce: Ubisoft / Massive Ent.
Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One
Věk: 16+

Vzhůru do DC!

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (1)

Kompletni haha

Prej kompletni ..
To pise zase nejakej odbornik co nedrzel hru v ruce od 90' stačí se mrknout na recenze pravej gameru na youtube,nebo se zeptej me,povypravim ti jak je to zabugovany a pada to ..
Nemoc dnesni doby - vydat nekompletni hru,hlavne aby makali mikrotransakce ve hre kterou sis beztak full zaplatil a pak časem ji možná vyspravěj a dodělaj.
A že se dá všechno co je v shopu získat dropem?Teoreticky ano,bohužel nějakej frajer diggnul data a zjistil,že oproti jedničce je ten drop staženej o 95% :D
Recenzenti buď ty hry vubec nehrajou,nebo jsou koupeny dareckama ci primo platbou.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru