Společnost Intel usilovně pracuje na vlastní dedikované grafické kartě, se kterou bude konkurovat zavedeným podnikům AMD a NVIDIA. O plánech na novou grafiku se rozpovídal šéf týmu Visual Technologies Raja Koduri.
„Jsme na začátku. A začínáme od nuly,“ prohlásil Koduri. Podle něj to není ale rozhodně nevýhoda, právě naopak. Díky tomu, že se celá grafická divize buduje v podstatě od píky, má Intel příležitost vyvarovat se chybám z minulosti a vytvořit „opravdu dobrý produkt“.
Vývoj nové grafiky má na starosti tým Intel Visual Technologies
Koduri, který dříve šéfoval divizi grafických karet Radeon v AMD, chce právě na to nalákat potencionální zaměstnance. Aby naskočili do rozjíždějícího se rychlíku a přidali se k týmu Intel Visual Technologies. Právě ten má na starosti finalizaci vývoje nové dedikované grafiky.
Cílem celého snažení je podle šéfa videotýmu vytvořit technologii nabízející „fotorealistické světy, do nichž se můžeme ponořit“. Tím v podstatě naznačuje, že nové grafiky by měly být stavěné pro systémy virtuální reality a pro chod technologie ray tracing.
Video, ve kterém Intel oznámil příchod vlastní grafiky
Připomeňme, že ray tracing je zatím v plenkách a nabízí je v podstatě až nejnovější dvoutisícovková generace karet od společnosti NVIDIA. Ty zvládají realističtější vykreslování grafiky ve hrách, karty dovolují vypočítat přesné stíny odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény.
Vstup Intelu do světa hi-endových grafik bude jistě více než zajímavý. Sluší se nicméně připomenout, že to není poprvé, co se Intel snaží uspět s vlastními grafickými kartami. Poprvé to podnik zkoušel už v roce 1998, kdy uvedl grafický čip i740. Tehdy ještě pro rozhraní AGP. Tento model se ale větší popularity nedočkal, a tak nástupce nikdy nepřišel.
Grafická karta Intel i740