GIGABYTE B450M S2H - AMD B450
GIGABYTE B450M S2H - AMD B450
1 292 Kč 1 563 Kč 1 253 Kč 1 516 Kč

Všechny komentáře k produktu:GIGABYTE B450M S2H - AMD B450

polách40 POL

PC nenaběhne

polách40 31. 1. 2019 8:51

Zdravím,prosím Vás o pomoc - PC jsem sestavil se vší opatrností a dle manuálu. Při zapnutí přes power button se vše normálně rozběhne - CPU chladič, graf. karta, dokonce i postranní větráky jedou a svítí, ale bohužel se mi na monitoru nic nenačte, ani BIOS, ani úvodní logo základovky, prostě nic. Zkouším jak HDMI, tak VGA i DVI - žádná změna, monitor pořád hlásí no signal, jen zaregistruje, když zapojím/odpojím HDMI kabel, ale stejně furt černo. Zkoušel jsem odpojit SSD, grafiku, jednotlivé větráky, přehodit RAMky do druhého slotu, 2x jsem zkontroloval zapojení předního panelu a v podstatě všech kabelů. Dokonce jsem sundal a zkontroloval procesor, ale prostě je fakt všechno v cajku, takže mi to hlava nebere, co je špatně. Ještě jsem zjistil, že PC pak nejde power buttonem vypnout (ani podržení 10s). Sestava: https://www.czc.cz/250118,245470,244139,209973,233407,204617/kody + AMD Wraith Max coolerProsím všechny odborníky - co může být špatně? Je to na reklamaci? Má deska špatný BIOS? Skládám to pro bráchu jako dárek a už mi trošku hoří koudel u...Předem moc děkuji všem za jejich postřehy!
S pozdravem
Petr

36 reakcí
poslední 19. 2. 2019 11:11
avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 31. 1. 2019 8:59

Jakou máte grafickou kartu ? Nezapojujete náhodou kabel monitoru do výstupů desky místo grafiky ?

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 9:05

@GreenT: To se mi stalo tak 10 let zpátky a od té doby jsem poučen :) Karta tam je ASUS DUAL GeForce GTX 1050 2GB, zkoušel jsem tam i svoji MSI GTX 1060 GAMING X 6GB, ale bohužel žádná změna :-(

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 31. 1. 2019 9:10

@polách40: Že by nešel signál ze dvou grafik je divné. Propojujete tedy HDMI kabelem ? VGA nevede analogovou část, ale dle info jste zkusil různé kabely. Tohle už by mohlo ukazovat na vadu desky. Budete muset zřejmě reklamovat nebo to dát do nějakého servisu.RAM máte ve správném slotu dle manuálu desky ? Tu bych ještě zkusil přehodit do jiného. Odpojit případně vše nepodstatné a zkusit znovu.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 9:15

@GreenT: Přesně tak, je to divný a ty karty normálně obě fungují - zkoušel jsem je ve svém PC. U karet zkouším zapojovat HDMI / DVI kabely a žádný rozdíl. Jediné čemu moc nerozumím, tak je BIOS desky a věci kolem toho.RAM je ve slotu 1 (dál od procesoru), nicméně jsem zkoušel to dát i do 2ky, ale žádná změna.

DeifSK DEI
DeifSK 31. 1. 2019 9:19

Na vašem místě bych zvolil tento postup.... základní desku do case, zapojit do desky pouze power tlačítko, zapojit 24 pin ze zdroje do desky, osadit procesor, zapojit napájení procesoru do desky, dát modul ram, dát chladič na procesor, osadit grafickou kartu, zapojit její napájení a k pc připojit monitor, klávesnici, myš. Nezapojovat zatím žádný z pevných disků, žádný další ventilátor mimo chladiče CPU. Musí to naběhnout do Biosu.Dát pozor na nechtěnou záměnu napájení procesoru a napájení pro grafickou kartu !Monitor je funkční ?Grafická karta je funkční ?Pokud monitor i grafika v jiném počítači funguje jak má, tak babo raď, něco bude špatně.........

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 9:32

@DeifSK: Dobře, děkuji za podrobný postup. Hned po práci se na to mrknu a vše znovu udělám dle instrukcí.Monitor a grafika jede bez problému každý den na mém pc.Tohle mě zaujalo: "Dát pozor na nechtěnou záměnu napájení procesoru a napájení pro grafickou kartu !" To opravdu může dělat neplechu? Abych se přiznal, tak jsem tam zapojil první, co tam pasoval - oba to jsou 8piny ne?

DeifSK DEI
DeifSK 31. 1. 2019 9:40

@polách40: Koukněte na to a dejte vědět jak jste dopadl. Každopádně napájení grafické karty má vždy popisek na konektoru VGA a pro napájení CPU tam je napsáno buď CPU nebo PCI-E, PCE.... teď nevím přesně....

Murun MUR
Murun 31. 1. 2019 9:58

@polách40: 8pin pro desku by neměl jít zapojit do 8pinu na grafice a naopak, jsou tvarově mírně odlišné. Ale hrubá síla dokáže divy :-)

DeifSK DEI
DeifSK 31. 1. 2019 10:02

@Murun: Dle mě to jde zaměnit jak píšete, jde to ale dře to....

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 10:09

@DeifSK: Vyzkouším po práci a uvidíme :) Kdyby to bylo opravdu jenom tím, tak u mě máte flašku slivovice pánové!

Murun MUR
Murun 31. 1. 2019 10:20

@polách40: Nedělal bych si naděje. Pochybuji, že s prohozenými 8piny pro desku a grafiku by šel počítač vůbec zapnout. 12V by se dostalo tam, kde má být zem, a měly by zareagovat ochrany ve zdroji. I když...ne každý zdroj má skutečně funkční ochrany, i když je má uvedeny ve specifikacích.

Murun MUR
Murun 31. 1. 2019 10:14

@DeifSK: Navíc ta původní GTX 1050 ani napájení nemá. MSI Gaming 1060 má 8pin, tak doufejme, že rozdíl v konektorech 6+2 a 4+4 je dostatečná nápověda, aby to člověka zarazilo.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 10:24

@Murun: Přesně tak, 6+2 jde standardně do grafiky pokud se nepletu?

Murun MUR
Murun 31. 1. 2019 11:02

@polách40: Přesně tak..

milina MIL
milina 31. 1. 2019 10:48

@DeifSK: Souhlasím až na zapojení myši a klávesnice. Když jsem měl kouslou klávesnici, tak BIOS taky nenaskočil. Takže myš + klv. zapojit později.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 10:54

@milina: Děkuju, to taky vyzkouším, protože je pravda, že to jsem měl vždy oboje zapojené, ale nikdy ani jedno nereagovalo (klávesnice ani myš nezačali svítit)

Murun MUR
Murun 31. 1. 2019 9:22

Jestli nejde PC vypnout ani podržením tlačítka, bude buď vadný zdroj, nebo deska. Vyzkoušet jiný zdroj, když to nepomůže, reklamoval bych desku. A jestli je možnost, tak připojit do desky speaker, možná deska něco němě křičí o pomoc.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Usm82 Ověřený GEEK 31. 1. 2019 9:27

@Murun: teoreticky by taky mohla být nekompatibilita desky s pamětí. Jde-li pc a nejde pouze sighnál z grafiky, tak je to nejčastěji grafikou nebo pamětí.kdyby byl problém v CPU, pak by se pc asi do 10ti vteřin sám vypnul.

Murun MUR
Murun 31. 1. 2019 10:08

@Usm82: A jak víme, že PC jde? Nemáme obraz, nemáme zvukovou signalizaci. Takhle na dálku také jen hádám, a myslím, že POST se zastavil hodně brzo na vážné chybě (jestli tedy vůbec začal). Problém s RAM nebo GPU mi normálně nebrání ve vypnutí PC podržením tlačítka Power.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 9:35

@Murun: Dobře, díky za postřeh. Zkusím ještě vyměnit zdroj, to jsem asi jako jediné ještě nezkoušel. Jinak RAM jsem tam zkoušel dát i svoje nové Crucial Ballistix Sport 3000 Mhz (https://www.czc.cz/crucial-ballistix-sport-lt-grey-16gb-2x8gb-ddr4-3000/247774/produkt), ale bohužel beze změny.

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 11:18

@polách40: Tohle se mi po montáži a po přidání nového HW stalo několikrát taky. V mnoha případech to vyřešil reset CMOS na desce. Považuju to za poslední naději, jak PC rozchodit.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 11:25

@Natar: Dobře, mohl bych Vás poprosit o stručný návod, jak to u této konkrétní desky provést? Nikdy jsem CMOS reset nedělal, stačí jen vytáhnout tu plochou baterku na chvilku?

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 11:50

@polách40: Ano to stačí, ale nedělám to rád - zažil jsem zkraty při manipulaci s baterií (patrně náboj baterie + statická elektřina). V manuálu desky jsou na str. 12 označeny jumpery cmos a na str. 18 popis resetu. Vytáhneš PC ze zásuvky, počkáš až zhasne dioda na desce a spojíš ty dva jumpery na několik vteřin třeba šroubovákem nebo kancelářskou sponkou - prostě něčím vodivým.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 17:43

@Natar: Tak já už fakt nevím, zkoušel jsem to vyresetovat nejdřív přes jumpery - nic, tak jsem vydělal i tu baterku a taky žádná změna. Už pomalu začínám chystat kladivo, jsem fakt zoufalej :-D

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 17:49

@polách40: No tak to bude s největší pravděpodobností deskou - do 14 dní jí můžeš vrátit a vzít jinou. Ještě zkus ten zdroj.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 18:23

@Natar: Zkusil i přehodit ten zdroj na svůj Seasonic Gold 650W a stejně ani ťuk. Už na to asi seru, došly nápady a hlavně energie. Vrátím desku, můžu si vzít tu stejnou výměnou kus za kus? Abych nemusel čekat na reklamaci měsíc.

bubobubo1000 BUB
bubobubo1000 31. 1. 2019 18:59

@polách40: Zkontroluj,jestli máš dobře osazený procák v jednom rohu je šipka a na desce je taky označení.
Zkus 1 novou ram a hlavně napájení procesoru.

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 19:15

@bubobubo1000: Kdybys četl celou diskuzi, tak bys zjistil, že to už udělal.

polách40 POL
polách40 31. 1. 2019 20:41

@bubobubo1000: Procesor doufám nasadit špatně nejde, když se dívám na ty kolíky, tak na jedné straně je delší mezera a na druhé je kratší - to stejný je na socketu, otočit to nejde. Ale po pravdě jsem žádnou šipku v rohu nehledal. RAM jsem zkoušel dát úplně nově rozbalené jiný druh a taky nic.Ty s tím špatným osazením procesoru máš nějaké vlastní zkušenosti? Někdo tady už totiž psal, že pokud to je špatně osazený, tak se sám PC do 10s vypne.

bubobubo1000 BUB
bubobubo1000 31. 1. 2019 21:21

@polách40: Pro kontrolu,mkrni na to,osazení procesoru je stejné i když je tam jiná deska šipka musí směrovat k napájecímu konektoru procesoru(u jiných výrobců to může být jinak)Zbytek viz Natar.
https://www.youtube.com/watch?v=jdrVpuJLgAc

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 21:53

@bubobubo1000: Procesor jinak nasadit nejde - ta šipka je tam proto, aby někdo procesor nepokládal způsobem pokus - omyl a nezničil si piny.

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 21:54

@polách40: Samozřejmě, že procesor nejde špatně nasadit - leda kladivem.

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 31. 1. 2019 19:14

@polách40: Nejedná se o reklamaci ale vrácení zboží koupené přes internet do 14 dní bez udání důvodů - to je rozdíl. Kus za kus ti nevymění. Musíš na pobočku, kde mají kasu a vrátí ti peníze v hotovosti. Když si na tu pobočku objednáš novou desku, můžeš jí hned vyzvednout. Být tebou, tak vezmu aspoň https://www.czc.cz/msi-b450m-pro-vdh-v2-amd-b450/251306/produkt

polách40 POL
polách40 1. 2. 2019 10:08

@Natar: Jasný, chápu a mockrát Ti děkuju za tvoje rady a snahu pomoct, vážím si toho! :)Máš pravdu, vezmu tu desku, co doporučuješ, není o tolik dražší a má 4 sloty na RAM.Ještě jednou díky
S pozdravem
Petr

avatar Ověřený GEEK - level 1
Natar Ověřený GEEK 1. 2. 2019 12:54

@polách40: Držím palce. Když tak napiš, jak to dopadlo.

polách40 POL
polách40 19. 2. 2019 11:11

@Natar: Ahoj Natare,opožděně dávám vědět, že se vše nakonec podařilo vyřešit. Komponenty jsem naházel na svou B450 Tomahawk - všechno šlape jak má. Problematickou desku jsem vrátil a obratem objednal ještě jednu v praxi ověřenou B450 Tomahawk - opět naprosto bez problému. Sice to chvilku trvá, než dorazí peníze za vrácené zboží (cca 2-3 týdny), ale jinak musím CZC pochválit za jejich profesionální přístup.Ještě jednou moc děkuji za Tvůj čas, rady a pomoc! :)
Ať se daří.
Petr

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 250118
GIGABYTE B450M S2H - AMD B450
prodloužená záruka
-3%
1 292 Kč 1 563 Kč 1 253 Kč 1 516 Kč
dodání do Vánoc skladem
5 a více kusů
Koupit na splátky
Výkonná základní deska, socket AM4, čipset AMD B450, podpora procesorů AMD Ryzen (Summit/Raven/Pinnacle Ridge) a Athlon s Vega; podpora procesorů s integrovaným grafickým čipem, 2x DDR4 až 2667 MHz (Pinnacle Ridge až 2933 MHz), 3200+ MHz OC, maximálně 32 GB; sloty: 1x PCI-E 3.0 x16, 2x PCI-E 2.0 x1; konektory: 4x SATA 6Gb/s, 1x M.2, 6x USB 2.0, 6x USB 3.1 Gen 1, 2x PS/2, 1x GLAN, 1x VGA, 1x DVI-D, 1x HDMI; formát mATX.