Intel Core i5-10400F
Intel Core i5-10400F
3 801 Kč 4 599 Kč 3 132 Kč 3 790 Kč

Všechny komentáře k produktu:Intel Core i5-10400F

slavik44 SLA

Prozba

slavik44 10. 7. 2020 2:43

chci se zeptat jaký je rozdíl mezi
Intel core i5 10400f vs AMD Ryzen 5 3600
předem děkuji za odpověd

avatar Ověřený GEEK - level 2
Milan1911 Ověřený GEEK 10. 7. 2020 9:03

@slavik44: Dobrý den,V čistě herním prostředí stále vede intel. V některých hrách je rozdíl 5-10 FPS maximálně. Osobně bych spíše investoval do AMD platformy, která je v tuto chvíli mnohem výhodnější.Jak můžete vidět například zde:
https://www.youtube.com/watch?v=ge630T9CsC0Procesory se liší nerozeznatelně. V pracovním prostředí by však vyhrál Ryzen.Co se týče cen základních desek tak jsou na tom dosti podobně.

slavik44 SLA
slavik44 12. 8. 2020 21:04

@fiala.jiri: nemám štěstí že jdete kolem a netykejte my prosím ptal jsem se před měsícem takže ted mě to nezajímá

Pandur14 PAN
Pandur14 12. 8. 2020 21:17

@slavik44: Už jste vyřešil problém , popř.koupil sestavu ?

slavik44 SLA
slavik44 12. 8. 2020 22:23

@Pandur14: nevyřešil jsem nic ale jen mě to zajímalo mě jest ly je lepší Intel nebo AND a kupovat sestavu s Intelem se neodvážím jelikož je AMD CENA VÝKON je mnohem cenově dostupnější než je Intel sice vím že myslím ale nevím to určitě ale Intel a jeho 10.generace je asi o 20% výkonem lepší než je 9.generace ale nevím to jistě

Pandur14 PAN
Pandur14 12. 8. 2020 22:44

@slavik44: Samozřejmě když je to nová generace , tak je to výkonnější , ale AMD je modernější a ještě nějakou dobu bude , než se Intel rozhoupe a za 2 roky začne dělat 7nm procesory , což nevím jistě , ale mohla by to být 12.řada procesorů , tak AMD možná už v tu dobu bude dělat 4nm procesory , takže dlouhodobě je AMD modernější a úspornější a cena/výkon je na straně AMD

halalak HAL
halalak 1. 12. 2020 22:17

@Pandur14: Jestli je to 7nm nebo 14nm okem nerozeznáte - tak nevím, co kdo na tom pořád hledá. Pokud na to budete koukat principem černé skříňky, tak lze tvrdit že i5-10400F je plně srovnatelná s Ryzen 3600, a to paradoxně i po stránce energetické efektivity, i přes ten 14nm handycap.

Pandur14 PAN
Pandur14 1. 12. 2020 22:46

@halalak: Zajisté je plně srovnatelná , ba je dokonce momentálně výhodnější , ale nevýhoda stkví v upgradu , protože AMD je momentálně o dost více upgradovatelné a má podporu rychlejších ram a taky méně žerou , ale osobně bych si počkal na 5.gen od AMD , minimálně 5600x vypadá zajímavě a celkově momentálně bych nový PC neřešil , na trhu nejsou skladem skoro vůbec karty ani pořádné zdroje a nové karty/procesory za dveřmi

špeta0 ŠPE

Herni pc

špeta0 11. 8. 2020 9:15

Zdary,mam dotaz ohledne dvou sestav.
Jedna se prevazne o herni pc.
Ktera je vhodnejsi,vykonnejsi,kterou byste preferovali,diky za rady.
https://www.czc.cz/526aqct0bci52ajgoicsquld67/seznam
https://www.czc.cz/bafk3u03hkiq58vk36mk6j52u9/seznam

avatar Ověřený GEEK - level 2
Johnczek Ověřený GEEK 11. 8. 2020 9:24

@špeta0: Jednoznacne tu s ryzenem. Napajeci kabel vynechte, dostanete ho ke zdroji, disky WD Blue vymente za kvalitnejsi Toshibu P300.

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 11. 8. 2020 9:31

@Johnczek: Zvolené WD Blue jsou v 1TB verzi také CMR technologie, takže tady to až tak o nějaké lepší kvalitě neplatí.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Johnczek Ověřený GEEK 11. 8. 2020 10:15

@GreenT: To sice ano, ale z osobní zkušenosti Blue edice od WD spíše nedoporučuji (bez ohledu cmd/smr)

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 11. 8. 2020 11:32

@Johnczek: Já zase měl s WD Blue disky vždy tu nejlepší zkušenost. Naopak horší zkušenost se Seagate. Každý to může mít jinak, ale pak bych nepsal o kvalitnější alternativě, protože to může být k zákazníkovi zavádějící. Napište třeba že by jste z vlastní zkušenosti doporučil spíše tento HDD a bude to mít stejný efekt.

siddhi SID
siddhi 12. 8. 2020 23:20

@Johnczek: Proč jednoznačně Ryzen, když Intel v tomto případě je levnější a v herním výkonu je stejný či spíše lepší? Doporučuji si sesadit růžové brýle a podívat se na realitu a to, že tento konkrétní CPU od Intelu je do herního PC výhodnější než AMD Ryzen 5 3600.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Johnczek Ověřený GEEK 13. 8. 2020 0:03

@siddhi: Rozdíl je tam cca 400 :) V herním výkonu jak kde. Za to ve všem ostatním dostává intel na ***** Nevidím důvod proč brát něco, co je víceméně stejně dobré v jednom ohledu jako druhý produkt, je jen o zanedbatelnou částku horší a ve všem ostatním velmi výrazně zaostává.

siddhi SID
siddhi 13. 8. 2020 1:40

@Johnczek: Pokud chci herní PC tak je mně buřt, že druhý dokáže zkomprimovat soubor o 2s rychleji. A rozdíl je necelých 700Kč. To jen tak na chodníku nenajdeš.
Jen reaguji na tvé "jednoznačně" protože ono to jednoznačné není.
Pokud dáváš někomu radu buď objektivní.

avatar Ověřený GEEK - level 2
derVladimir Ověřený GEEK 13. 8. 2020 3:05

@siddhi: Kdybys opravdu chtěl zajistit oběma procesorům rovné podmínky tak jak v testech, tak u Intelu musíš nepochopitelně jít do Z490 desky (nejlevnější full-ATX zde je Gigabyte Z490-UD za 3,7K), neb u nižších čipsetů je u Intelu zařízlá jakákoliv frekvence RAM nad 2933 MHz, a to ještě pro Intel Core i9/i7, pro i5 je dokonce limit 2666 MHz.U AMD tohle nesmyslné omezení neplatí (čipset Z490 navíc ještě neužívá PCIe 4.0 oproti AMD X570 a B550) + má k dobru i velikost cache (s výjimkou APU), tam je ale pro změnu trošku kompenzace v podobě vyšších latencí hlavně do RAM + skládání jednotlivých zatím max. 4C/8T bloků.
Což je taky extra latence a hry jsou především o rychlé komunikaci mezi jádry navzájem, jádry a cache a příp. jádry a DRAM kontrolérem (a následně i do RAM). Proto AMD Ryzen ještě bude ztrácet, což o generaci Vermeer díky tomu, že nabídne 8C/16T blok platit nebude, tedy minimálně pro 4800X/4700X a horší, 4950X/4900X budou uspořádáním totéž, co bývaly 3800XT/X/3700X a 3600/X/XT...

siddhi SID
siddhi 13. 8. 2020 3:22

@derVladimir: Nějak nechápu co jsi chtěl říct. Koncového uživatele tohle nezajímají.
Faktem je, že Intel Core i5-10400F i při použití 2666 MHz pamětí je v hrách podobně výkonný jako Ryzen, ale za méně peněz. Ceny desek jsou podobné.
Stále reaguji na názor "jednoznačně Ryzen".

avatar Ověřený GEEK - level 2
derVladimir Ověřený GEEK 13. 8. 2020 8:52

@siddhi: TL;DR - srovnatelná Ryzen platforma je levnější (B450 vs Z490), zcela dokonalá není ani jedna. Dražší bude už s B550 deskou a tedy garantovanou podporou Ryzenů 4000 (nebo jen "Vermeer").

avatar Ověřený GEEK - level 2
Johnczek Ověřený GEEK 13. 8. 2020 9:29

@siddhi: Koncového uživatele nezajímá, že za dost podobnou cenu dostane víceméně to samé na hraní, ale daleko lepší produkt na vše ostatní? :) Koncového uživatele zajímá poměr cena/výkon a případná možnost upgrade, kde prostě ryzen intel převálcuje. Tak to prostě je. A není to o žádných růžových brýlích :) Plus jak psal kolega, budete-li mít ramky kvůli chipsetu zamčené na 2666, výkon mimo hry je proti 3600 opravdu žalostný a absolutně nekompenzuje ten příplatek 400.

siddhi SID
siddhi 17. 8. 2020 6:35

@Johnczek: Celou dobu se tady bavím o tom, že Intel i s pamětmi na 2666 je v hrách stejný, ne-li lepší než Ryzen s pamětma na 3600, Takže něco o nutnosti drahé desky Z490 sem netahej.
Znovu podívej se na ceny, rozdíl není 400, ale 700.
Znovu opakuji člověku co si sestavuje herní PC je šumák, že v nějakém Blendru dosáhne Ryzen lepšího skóre.
Já tady v žádném případě nechci hájit Intel, jen se na celou věc dívám reálně. A reálně mě prostě do herního PC momentálně vychází jako výhodnější Core i5-10400F.
Prohlásit, že dražší Ryzen je jednoznačně lepší je prostě mimo. 99,99% uživatelů by nepoznali žádný rozdíl mezi těmito CPU.

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 17. 8. 2020 6:52

@siddhi: Tak to bohužel není pravda, Ryzen 3600 Intel s pomalejšími RAM poráží. Sice ne vyloženě o moc, ale třeba v Tomb Rider který zmiňují jako náročný na procesor je rozdíl jen mezi použitím rychlejších pamětí 11-13% ve výkonu u Intelu - https://www.techspot.com/review/2032-intel-core-i5-10400/Takže pokud chceme z i5 10400 dostat maximum, je třeba dražší Z490 deska, to je jasné. Zase s vámi souhlasím v tom, že je špatně napsáno to, že je Ryzen jednoznačně lepší. Tak to není a pořád i s 2666Mhz RAM bude blízko Ryzen a cenově je na tom nyní lépe. Takže je to asi jediný zajímavý procesor v současné nabídce Intelu. Intel nemá nyní lehkou pozici na trhu a dle mě udělal jednu smutnou chybu a to že neuvolnil rychlejší RAM jako to má AMD u všech desek. Opět snaha tlačit lidi do dražších produktů a tím si prostě znevýhodnil procesor. Pokud by povolili rychlé RAM, při současných cenách by byl Intel lepší k doporučení bez debat. Takto se i já pořád přikláním k Ryzen 3600 už jen díky možnosti upgrade na novou řadu 4000, která už Intel pravděpodobně jasně zválcuje ve všech činnostech.

Knaak KNA
Knaak 17. 8. 2020 18:34

@GreenT: Desky Z490 nejsou vůbec potřeba, jen to mate lidi. Ano je plno srovnání, kde je nárůst výkonu s deskama Z490 a paměťma 3200 MHz. Ale nikdo neřeší grafickou kartu! Tyto hodnoty se dosahují s RTX 2080 Ti !! Běžné karty dosahují rozdílu 3-4 FPS na deskách Z490. Viz video níže.https://www.youtube.com/results?search_query=i5+10400+2666+vs+3200Dále je škoda, že se dělají testy s paměťma 2666 MHz a pak až 3200 MHz. Přitom nové desky socket 1200 podporují paměti 2933 MHz. Ty přitom přidají taky pár FPS k výkonu. Video níže.https://www.youtube.com/watch?v=C9K3RjOApqQAsi se to nebude lidem líbit, ale intelu se z nové řady povedly procesory I5 10400 /F a I5 10600K. Podle mě je do herního PC I5 10400F lepší volba než klasika Ryzen 3600. Co se týče upgrade na novou řadu 4000. Kolik lidí to dělá, že jen vymění procesor? Malé procento, nadšenci atd. Já osobně jsem to dělal jen třikrát. Vetšinou měním celou sestavu, jako většina lidi. Také není jisté do jakých desek to půjde. Pravděpodobně řada 4000 pojede na pamětech DDDR5. Je tu otázka napájecí kaskády atd. Sám víte, že bylo dost problému s Ryzenama 3000 na starších deskách. Neříkám, že to není dobrý důvod pro koupi Ryzenu. Jen je to zatím takové veštění z koule. Nevíme jak to vše dopadne.

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 17. 8. 2020 20:15

@Knaak: 2933Mhz ale ty desky podporují až s i7 nebo i9. U i5 je maximem 2666Mhz. Jak jsem napsal výše, 10400 je solidní procesor co může konkurovat, ale jinak nic zázračného nepředvádí. U každé novinky je většinou problém s odladěním, což je s generací 3000 a od desek B450 prakticky vyřešeno. Za mě je prostě Ryzen 3600 pořád o chlup lepší procesor. Nezapomínejme také na problémy s bezpečností u Intelu, kde je plno děr. Ryzen je zkrátka celkově modernější architektura.Ta kalkulace s upgrade samozřejmě nebude pro každého a je ideální mít dražší B550 desku. Ale na druhou stranu kdo kupuje od začátku výkonnou grafiku a bude přemýšlet o dalším upgrade, může jej pak oslovit i řada 4000, jelikož odhadovaný posun IPC a frekvencí může přinést opravdu zajímavý nárust výkonu. Takže pak můžete vyměnit procesor a koupit třeba novou grafiku s výkonem vyšším než 2080Ti. Takže je samozřejmě plno individuálních přístupů, ovšem pořád mi z toho Intel nevychází jako nějaký vítěz, ale jako dobrá alternativa. A jak jsem psal, kdyby Intel nebyl skrblík a uvolnil tu frekvenci RAM, tak by jim to hodně pomohlo. Ono někdy stačí marketing a pár procent výkonu navíc a máte hned příznivější recenze.

Knaak KNA
Knaak 17. 8. 2020 21:30

@GreenT: Na této desce Gigabyte jsem nastavil XMP profil a frekvence se v biosu nastavila na 2933 MHz v kombinaci s I5 10400F. Tak nevím, zda to deska umožnila nebo se nastavil XMP profil, ale paměti jedou na 2666 Mhz v kombinaci s I5 ? Paměti jsou Patriot VIPER Steel 16GB.https://www.czc.cz/gigabyte-b460m-aorus-pro-intel-b460/287340/produkt

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 17. 8. 2020 22:42

@Knaak: Potom buďte jen rád, ale nemění to nic na tom co jsem napsal výše. U Ryzen už jsou okolo 2k RAM 3600Mhz a jedou bez problémů.

avatar
DW 20. 9. 2020 19:23

@Knaak: Paměti dle tech fór stále jedou na 2666 Mhz, byť XMP dle desky jede v pohodě. Je to totiž umělé omezení. Naprosto umělé. Můžete zkontrolovat např. přes CPU-Z.Jinak do jednoho PC co teď stavím by se mi tenhle procesor i hodil, ale nechci podporovat to, co Intel dělá. V době, kdy by měl naopak bojovat o pozitivní publicitu, tak dělá takovéhle prasárny zas. Vždycky jsem týmu modrých nadržoval trochu (ono roky ani nic jiného nebylo), ale teď má u mě zelenou červená (intended).

avatar
DW 20. 9. 2020 19:22

@GreenT: Na chvilku, pak přijde raketový jezero a pojede se odznova, pak zase zen 3 refresh blablabla.Jinak souhlas s tím, že se Intel svou chamtivostí zase střelil do nohy. Prostě viděl, že 10400f by na hry stačila a komu pak prodat ty káčkový topiva?Psal jsem to na reddit i, ale samozřejmě přes soudruha moda tohle neprojde, protože je to smutná pravda.10400f by byl skvělej procesor (na hraní, na produktivitu už je to horší ale pořád ok), ale je zamčený (locked by greedTM), takže Z490 jen aby sis nastavil XMP profil? To asi ne Time.Jsem ale rád, že vydali aspoň něco, dost se bojím price gaugingu AMD s trojkou.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 20. 9. 2020 19:29

@DW: Já doufám, že AMD ponechá současné MSRP, jinak to nebude dobré pro zákazníka...

avatar
DW 20. 9. 2020 19:32

@Khalai: Hele nevím, přeci jen, je COVID a to taky trochu zahejbá s cenama, ale AMD už chtějí být prémiový výrobce, jdou cestou Xiaomi. Časy dotování skončily, teď je potřeba sklidit co se zaselo.Nezapomeňme, že o zákazníka jde hlavně v rámci nákupního procesu. AMD i Intelu je dost u řiti, co je pro něj dobré, hlavně aby to bylo dobré pro akcionáře.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 20. 9. 2020 19:59

@DW: IMHO ještě AMD zdaleka nemá takovou pozici, aby si mohlo diktovat ceny na trhu. Takže stále věřím, že seženu Ryzen 4700X nebo 5700X nebo jak se to bude jmenovat okolo devítky :)

avatar
DW 20. 9. 2020 20:17

@Khalai: Já bych AMD vůbec nepodceňoval, navíc v Evropě mi přijdou obecně dražší, v US jsou clearance sales apod. mnohem častější a ty procesory jdou ještě cenově níž. O VAT ani nemluvě. Prodává se fakt docela dost.Myslím, že kvůli toasterům (čti next gen konzolím) se budou hodně brát 8jádra, když už jsou na 1 CCX. Ten výkonnostní nárůst zní docela dobře, zvýšení IPC 10-15% ok, to by mi přišlo v rámci nějaké evoluce i docela v průměru, ale víc mě zajímá to zahýbání s latencema, když už se bavíme o gamingu.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 20. 9. 2020 20:50

@DW: Já už tu mám v poličce novou B550 desku (když už měl Asus ten cashback, který tuším dnes končí), čekám tedy jen na nové procesory :)

avatar
DW 20. 9. 2020 20:50

@Khalai: Rovněž, také jsem jednu TUFku vzal, byť na ASUSu stavím už jen sporadicky, pak jen nahodíme BIOS (já tedy z flashky, protože Zen 2 nemám) a jede se.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 20. 9. 2020 21:42

@DW: Já taky nemám doma žádný Zen procesor, ale BIOS Flashback to jistí :)

sobotka106 SOB
sobotka106 15. 1. 2021 7:59

@derVladimir: Dobrý den mám i5 1040f,Asus p z 490,DDR4 Viper 3600mhz.v obvodě CZC při sestavování mě řekli že na 3600mhz nepůjdou?

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 15. 1. 2021 8:10

@sobotka106: Pokud máte Z490 desku, tak ta umožňuje zapnutí DOCP režimu a provoz pamětí s vyšší frekvencí.
Máte to tam uvedeno - až 4600Mhz OC - https://www.czc.cz/asus-prime-z490-p-intel-z490/286462/produkt

sobotka106 SOB
sobotka106 15. 1. 2021 8:34

@GreenT: Děkuji v CZC v Jihlavě mě tvrdili že ne,nechtěl jsem se hádat,

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 15. 1. 2021 9:36

@sobotka106: Pak jste narazil na špatně informovaného člověk. Nejde to jen na deskách B460 a H410. Jinak u Z490 deska taktování RAM umožňuje.

sobotka106 SOB
sobotka106 15. 1. 2021 11:53

@GreenT: Proto jsem ji kupoval, děkuji

marasek MAR
marasek 13. 8. 2020 0:42

@špeta0: Vemte lepší grafárnu, alespoň 2070 a Windows kupte jinde mnohem levněji.

honza@turnigy.in HON
honza@turnigy.in 14. 8. 2020 7:58

@špeta0: Ten Windows vyhodit, dají se sehnat mnohem levnější elektronické licence.
Osobně preferuji Intel, kombinace Intel CPU + Intel chipset + nVidia je prostě nejlepší.
Chápu, že AMD má teď dobré procesory, ale z hlediska kombinace ovladačů je prostě Intel a nVidia lepší.

honza@turnigy.in HON
honza@turnigy.in 14. 8. 2020 7:58

@honza@turnigy.in: WD bych klidně nechal, ale ten SSD bych bral raději Samsung, ty jsou prostě nejlepší a nejvýkonnější.

honza@turnigy.in HON
honza@turnigy.in 14. 8. 2020 8:01

@špeta0: Co bych ušetřil na woknech, tak bych raději vrazil do vodního chlazení.
NZXT Kraken X53, 2x120mm

bejek BEJ

Poradíte s upgrade?

bejek 27. 8. 2020 13:54

Zdravím,
mám i7-4790k, ASUS H81-GAMER, HyperX 16GB KIT DDR3 1600MHz CL10 Fury, 1080 TiPřemýšlím o upgrade, potřebuji i nový case (stávající zlobí).Co si myslíte o tomhle?
https://www.czc.cz/3lo5svbunsj00b3vbo81f1lpk2/seznamGrafiku bych si samozřejmě nechal, k tomu mám už doma novej 1000W zdroj a jeden NVMe 1 TB disk.Deska je jedna z nejlevnějších, ale nějak nevidím, co mají ty ostatní, co bych fakt využil?Hraju vše na 3440x1440, takže i když lehce slabší procesor, stejně budu omezenej spíš grafikou. Dává tenhle upgrade smysl? A budou stačit pouze tyto 4 komponenty, není potřeba přikupovat nějaké větráčky do case, box na procesoru to v pohodě taky uchladí?Díky

avatar Ověřený GEEK - level 2
Killing joke Ověřený GEEK 27. 8. 2020 14:05

@bejek: Dobrý den, na vašem místě bych nechal sestavu jak je a počkal na nové procesory i grafické karty.
Jaký máte zdroj?
Tento procesor nelze taktovat, takže je vhoné koupit levnější desku. Nebo nechat co máte, ale i5-10600K a taktovat.

bejek BEJ
bejek 27. 8. 2020 14:24

@Killing joke: Když právě mě zlobí ten case, plus nemám dostatek místa na SSD na hry a líbí se mi ty nové NVMe disky, které samozřejmě do mojí desky s LGA 1150 nedostanu. Např. nový Microsoft Flight Simulator je nehratelnej na low detailech - což na 1080 Ti je celkem škoda, počítám, že procesor a paměti na 1600 MHz to dost limitují.Grafiku novou určitě kupovat neplánuju, tuhle jsem koupil bazarovou po těžbě za 11k a ty peníze za 2080 Ti se mi asi nikdy nebude chtít dávat :-). Btw. koukal jsem na spoustu benchmarků a testů a při mém rozlišení je rozdíl 10400F a 10600K max 1 - 2 fps, což mi vzhledem k většímu cenovému rozdílu fakt smysl nedává. Bojím se, že i to taktování na 10600K by moc užitku neudělalo, tam už asi budu tou grafikou limitovanej hodně.

avatar Ověřený GEEK - level 2
Killing joke Ověřený GEEK 27. 8. 2020 14:39

@bejek: NVMe n a hry nevyužijete a při běžném použití rozdíl nepoznáte. Nicméně můžete koupit case a je to.
Microsoft Fligt Simulator je dosti náročná hra, ale jistě si můžete pohrát s detaily a podívat se na využití jednotlivých komponent. S tím nejlepším na trhu si také nezahrajete:https://www.youtube.com/watch?v=y6RIvvMPBTgPokud nechcete taktovat, tak se vyprdněte na Z490. Nebo prostě kupte AMD a máte to levněji, ne hůře.

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 291203
Intel Core i5-10400F
prodloužená záruka
-18%
3 801 Kč 4 599 Kč 3 132 Kč 3 790 Kč
skladem
dodání do 2 dnů
Koupit na splátky
Procesor 10. generace Comet Lake, socket LGA 1200, 6 fyzických jader (12 vláken), frekvence 2,9 GHz (až 4,3 GHz v Turbo režimu), vyrovnávací paměť 12 MB SmartCache, 14 nm výrobní proces, podpora pamětí DDR4 2666 MHz, PCI-Express 3.0, TDP 65 W.
Hity z telky Akce na televize