Lenovo ThinkPad R400 (NN9E4MC)_272489730
Lenovo ThinkPad R400 (NN9E4MC)
Produkt není určen k prodeji.

Všechny komentáře k produktu:Lenovo ThinkPad R400 (NN9E4MC)

kubatma KUB

Cena

kubatma 7. 8. 2009 13:25

Lenovo poměrně dost slevnilo. Kupoval jsem pred více než rokem R61 (14") a to me i s prodlouženou zárukou vyšlo na 28 000 (tj. 25 za notes).
Bohužel tydle notebooky drží jako blázen (denně do práce, často po střeše při hledání wifi), takže si asi hodně dlouho jiný nekoupím ;-)

krivdav KRI

Skvělý notebook na cesty - doporučuji!

krivdav 12. 8. 2009 13:53

Tento notebook má velice dobrý poměr CENA-VÝKON-MOBILITA. Osobně ho mám a jsem velice spokojený. Kdo noťás často nosí s sebou a tedy nemá ho na hry - doporučuji si koupit tuto 14-ku místo klasické 15-tky. Velmi brzo pochopíte, že jste zvolili správně. Poměrně slušná je výdrž na baterie. Šasi je velmi odolné. Ve vlaku si krásně přehrajete filmy.

slejdy01 SLE
slejdy01 14. 1. 2010 11:09

@krivdav: Souhlasím, na nové hry tento stroj opravdu není, ale kousky jako Call of Duty 2, NHL 07, Medal of Honor zvládá obstojně na střední detaily

Martin350 MAR

Jaký je rozdíl mezi modely xx9E4xx a xx921xx?

Martin350 19. 8. 2009 20:36

Hledal jsem po všech obchodech a všude se to lišilo. Krom minimálních rozdílů v základní výbavě mě zajímají hlavně informace: Někde jsme našel že by nový model 9E4 měl mít rozlíšení 1400x990 a LED display, je to pravda?

zivan ZIV
zivan 2. 9. 2009 9:27

@Martin350: Vypada to, ze tenhle model ma opravdu LED podsviceni, ale stale obycejne roslizeni 1280x800. U nas si bohuzel Lenovo nechava rozliseni 1440x900 jen pro T400 :(

Keempe KEE

Příslušenství

Keempe 23. 8. 2009 18:00

Dobrý den,
obsahuje tento notebook 1x2GB ram nebo 2x1GB ram "kolik je zaplněno slotů" ?? Prodáváte zde na czc 9článkovou baterii a ultrabay baterii pro tento notebook ?? Děkuji

zivan ZIV
zivan 2. 9. 2009 9:26

@Keempe: Specifikace vyrobce: 2GB RAM, 1 slot volny. Takze logicky 1x 2GB.

avatar
wizaard 12. 10. 2009 11:01

@zivan: Ano, obsazený je pouze jeden (první) slot 2GB DDRIII modulem, druhý (horní) je volný.

mmmvf MMM

Displej

mmmvf 15. 9. 2009 20:47

Podle informací, které mám nemá řada R displej s led podsvícením

BAJTU BAJ
BAJTU 20. 9. 2009 18:37

@mmmvf: Můžu se prosím zeptat na základě jakých informací se zakládá toto Tvé tvrzení??Myslím že by bylo docela užitečné toto vysvětlit! Takřka všichni prodejci tvrdí že má WXGA+LED!!! M.

mmmvf MMM
mmmvf 20. 9. 2009 20:50

@BAJTU: Napsal mi to prodejce z H.S.H a je to i na českým webu lenova v přehledu
http://www.pc.ibm.com/europe/catalogs/cz/rseries.html
+ zdělil mi, že display portem zatím disponuje pouze modelová řada T400s. Chtěl jsem si R400 koupit, ale po tomhle zjištění jsem od toho ustoupil.

BAJTU BAJ
BAJTU 21. 9. 2009 10:21

@mmmvf: Zřejmě je to„ vtipně“ napsáno.Tím + LED je myšleno osvětlení klávesnice v rámu displeje.Pokud je to tak,pak je to opravdu „dobrý “tah od porodejce.
Nicméně je to i tak opravdu dobrý stroj.

mmmvf MMM
mmmvf 21. 9. 2009 11:07

@BAJTU: display port teké někde v popise uvadědějí, ale jde port na dokovací stanici (ta stojí kolem 3000,-) a né na notebooku

STARYP STA
STARYP 3. 11. 2009 13:11

@mmmvf: Displayport maji u rad T a R pouze 15" modely, tj. R500 a T500. Dost jsem uvazoval o R400, ale tohle rozhodlo, taky se mi nechtelo kupovat kvuli tomu dokinu.

MRa MRA
MRa 1. 10. 2009 19:34

@mmmvf: Tento R400 LED podsvícení má! Mám ho doma a dokonce mi to potvrdili i na podpoře Lenova. Někteří prodejci u nás, např. HSH prostě výrobky, které prodávají neznají a podávají falešné zprávy!

brodcesky BRO
brodcesky 9. 10. 2009 16:42

@MRa: ano, mne tuto informaci potvrdili v lenovo centru... takze LED podsviceni skutecne ma

avatar
wizaard 12. 10. 2009 10:59

@brodcesky: Samozřejmě LED podsvícení má. Mimochodem - v celém víku displeje není po teplu z měniče ani stopy.Informacím od prodejců, zvláště pofidérních, NIKDY nevěřit - už kolikrát jsem se šeredně spálil - vše ověřovat od výrobce, nebo nejlépe od samotných uživatelů, protože ani česká zastoupení nejsou obvykle nic moc.

Miscuko MIS
Miscuko 14. 8. 2010 16:17

@MRa: Já mám s HSH také špatnou zkušenost. V USA jsem si koupila poměrně našlapané Lenovo, na základě doporučení kamarádů, kteří na něj nedali dopustit. Po roce se mi notebook začal vypínat. Vzala jsem ho tedy do autorizovaného servisu HSH u Václavského náměstí v Praze a zaplatila za diagnostiku a vyčištění větráčků.Podle jejich odborníka byla u počítače vypálená základní deska a oprava by byla nákladná a za výsledek se mi zaručit také nechtěli. Notebook sem nechala otestovat i v neautorizovaném servisu a podle nich byl problém v baterii. Po výměně baterie notebook zase šlape jako dřív.
Jsem ráda, že jsem se nespolehla na názor pana Martince z HSH. Už jsem chtěla notebook vyhodit.

BAJTU BAJ
BAJTU 12. 10. 2009 18:04

@mmmvf: Mám tento notebook pár dnů a LED podsvícení opravdu má.V popisu k tomuto typu je chyba v procesoru.Tento model má T6670!To jen pro úplnost.

brodcesky BRO
brodcesky 19. 10. 2009 15:52

@BAJTU: tak zmena, na strankach vyrobce je uvedeno, ze ma pouze TFT, LED nikoli - proto jsem znovu kontaktoval lenovo centrum a pan se mi omluvil, ze se spletl... takze bohuzel:-( nicmene zas takova "vada" to neni, notes je vybornej i bez LED :-)

avatar
wizaard 19. 10. 2009 23:15

@brodcesky: Ježišmarja... Má LED podsvícení, zkuste se někdo někdy podívat na výpis dílů, ze kterých je tenhle model složený - najdete tam díly jako: "LED SUB CARD FRU, FOR WXGA (SUMIDA)", "14.1 WXGA- TFT, W/ LED BACKLIGHT, CAMERA", "14.1 WXGA W/ LED B/L, W/- BT, W/O UWB, W". Opravdu je nutné dodávat víc?

brodcesky BRO
brodcesky 21. 10. 2009 0:27

@wizaard: tou LED je zde mysleno "prisviceni" klavesnice ledkou na nocni praci... LED podsviceni displeje zkratka nema!

avatar
wizaard 21. 10. 2009 9:13

@brodcesky: Omluvte mě, že se rouhám, ale znovu: ježišmarja!Samozřejmě, že Ti Lenovo nepotvrdí, že je tam LED podsvícení, protože to prostě nevědí - v jejich seznamu vedou tenhle model (7443-E4G) pouze s označením "14.1in 1280x800 LCD". Já sám jsem samozřejmě s Lenovo ČR mluvil a samozřejmě to neví - musíš si uvědomit, že Ti nemůžou potvrdit, co nemají v papírech a je jim to i srdečně jedno - co jim dodají z Číny, to nabízejí (TopSeller modely) - konfigurovatelné modely tady prakticky neseženeš a pokud ano, s příplatkem minimálně 25%.Ale proč že má tenhle model LED podsvícení?1) Jak už jsem psal - ani stopy po invertoru (kdyby měl notebook CCFL podsvícení, musí mít invertor=měnič, který mění napětí a posílá do osvětlovací trubice několik tisíc voltů, čímž vzniká teplo - je zhruba v místě LED indikátorů připojení WiFi a BT, tam bys cítil znatelně vyšší teplotu), LED totiž měnič na tisíce voltů samozřejmě nepotřebuje.2) Najdi si na webu Lenovo Supportu seznam náhradních dílů pro daný model a zjistíš, že tam jsou díly, na které jsem poukazoval. Mimochodem, Tvoje argumentace pomocí ThinkLight je bezpředmětná - všechny modely R400 mají tuto LED diodu, není tedy důvod ji zvlášť uvádět, uvádí se jen kamera a typ podsvícení displeje (mimochodem, dřív byly LED displeje jen pro T400).3) Viz. článek "Recenzia Lenovo ThinkPad R400" na Techsupport.sk.Napiš mi jediný pádný argument, že LED podsvícení nemá a přít se nebudu, ale prostě nemáš pravdu.

avatar
wizaard 21. 10. 2009 9:36

@brodcesky: Jinak, poslední informace, která se už opravdu nedá vyvrátit - můj kousek má displej Philips LP141WX5-TLP2, ten, co testovali na Slovensku, měl displej Samsung LTN141AT - oba LED podsvícené (viz. strýček Google).Je ještě třeba cokoliv řešit?

BAJTU BAJ
BAJTU 22. 10. 2009 16:17

@wizaard: Až do doby,než jsem tento notebook koupil a vlastně při instalaci další 2G RAM do volného slotu otevřel trochu více než by bylo pořeba,jsem si také nebyl jist.Ale je to tak jak říkáš.Nic takového jako měnič tam není!!Je to jen zase marketingový tah.Kdo by pak kupoval řadu T.Navíc když se už profláklo že i R řada má stejný rám.M.

MRa MRA
MRa 29. 10. 2009 19:10

@BAJTU: Víko z magnesia a rollcage, tzn. jako T řada má jen R400. R500 má normální plastikový víko.

BAJTU BAJ
BAJTU 29. 10. 2009 22:49

@MRa: No jasně,vždyť o něm to tady je.

avatar
wizaard 11. 11. 2009 12:13

@wizaard: ZAJÍMALO BY MĚ,KTERÁ INDIVIDUA MĚ TADY OHODNOTILA VĚCNÉ, SPRÁVNÉ A PODLOŽENÉ PŘÍSPĚVKY NEGATIVNÍMI BODY! OPRAVDU DĚKUJI, PŘÍŠTĚ ZASE RÁD NĚKOMU POMŮŽU - TADY NA CZC KONČÍM.

ALEX007 ALE

Dotaz k r500

ALEX007 2. 11. 2009 21:51

ahoj, mam zajem o verzi r500, našel jsem na webu tato data
O podsviceni ani slovo... ale pomer kvalita cena taky dobry.
stači ta grafika? filmy hraju minimalne...dvd rozlišení..Model Lenovo ThinkPad R
rozlišeni to ma vyšši než r400Procesor Intel Core2 Duo
Frekvence procesoru 2.53
Úhlopříčka LCD 15,4
Rozlišení LCD 1680x1050 (WSXGA+)
Typ LCD matný
Velikost operační paměti 2048 MB
Počet slotů operační paměti celkem 2 (jeden volný)
Pevný disk 320GB
Otáčky pevného disku 5400rpm
Optická mechanika DVD±RW
Čtečka karet ANO
Síťová karta (RJ45) LAN 10/100/1000
Bezdrátová síťová karta ANO
Modem ANO
3G Ne
Grafická karta ATI s nesdílenou pamětí 128MB
Polohovací zařízení TouchPad+TrackPoint
Numerická klávesnice Ne
Webová kamera ANO
Replikátor portů ANO
Počet USB portů 3
Firewire ANO
TV výstup NE
Výstup na monitor VGA (D-SUB) + Display port
TV tuner Ne
Sériový port NE
Infra port NE
Bluetooth ANO
Paralelní port NE
Card slot PCMCIA i Express card
Operační systém Windows XP Professional
Zvláštní výbava ne
Povrch šasi jiné slitiny (Mg, Al, titan, karbon)
Hmotnost (Kg) do 3
Výdrž na baterie (hod.) * 4 - 6

avatar
wizaard 3. 11. 2009 9:52

@ALEX007: Ano, R500 v této konfiguraci je velice slušný notebook - má výkonnou grafiku, velice dobrý displej, skvělé chlazení + kvalitní zpracování - co víc si přát? Tahle varianta se všude jen doporučuje!Typ podsvícení displeje Ti ale potvrdit nemůžu, myslím ale, že tu šance na LED je, protože třeba ThinkPady SL500 s tímhle rozlišením LED podsvícení mají. Není to ale něco, co by pro mě bylo při rozhodování nejdůležitější.

ALEX007 ALE
ALEX007 3. 11. 2009 12:33

@wizaard: diky...muzes mi pls napsat proc je to vubec tak klicova vec? to podsviceni< myslim ze ten muj netbook to asi ma Mne prodejci doporucili at tyden dva pockam, ze se budou objevovat nastupci s win 7 tak nevim co si o tom mam myslet...nerad bych prohloupil. ze to nebude mit adekvatniho nastupce.
myslis ze je hodne dulezite to trochu vyssi rozliseni? koupil jsem Lenovo Ideapad netbook, je uplne super, ten bych mel na extra mobilitu do vlaku, tu patnacti palcovku chci jako skoro desktop replacement, delam preklady, mnoho hodin cumim do komputru, nekdy i prezentace v PPT, potrebuju neco co neunavi oci.
lakali me i ty dela rady w nebo q nebo tak nejak, ale to je pro muj ucel zbytecny pro maximalni vykon mam doma desktop.

avatar
wizaard 3. 11. 2009 12:47

@ALEX007: Já jsem nepsal, že je LED podsvícení klíčová věc, naopak. Netbooky mají LED podsvícení určitě. Proč je ale LED dobré? Vyšší svítivost než CCFL trubice, vyšší životnost, ale hlavně podstatně nižší spotřeba (obvykle 50%).Jinak, nevím, co Ti prodejci nakukali, je možné, že se bude dodávat ještě nějaká konfigurace R500, ale je to nanejvýš nepravděpodobné - řada R totiž, dle všech informací, končí a nástupce mít nebude. Těmi novými Windows 7 notebooky myslel prodejce asi nové modely řady SL, ale ta nemá s plnokrevnými ThinkPady moc společného, kvalita konstrukce je řádově horší. Jinak - upgrade na Windows 7 dostaneš ke všem teď zakoupeným ThinkPadům zdarma (resp. za cca 450 Kč = poštovné a balné).

avatar
wizaard 3. 11. 2009 12:56

@ALEX007: Poslední info - podle všeho (web podpory Lenovo - servisní díly) to vypadá, že R500 s WSXGA+ rozlišením se s LED podsvícením nedělají.

ALEX007 ALE
ALEX007 3. 11. 2009 16:39

@wizaard: dalši drobnost
s recenze techsuport
ak nepoteší čakajúcich na Windows 7 je absencia hardvérovej virtualizácie. Ak ju potrebujete, viete kde hľadať - T400.s přihlednutim k upgradu na win 7, nakolik je to pruser že tam ta virtualizace neni? Jak lze zjistit, kde je a kde není? má to neco společného s provozem starých softu které jinak fungují pouze na xp? dik

avatar
wizaard 3. 11. 2009 20:00

@ALEX007: Virtualizace Windows XP Mode je k dispozici pouze na počítačích s procesorem, který HW virtualizaci podporuje. Procesor v R500 (Intel C2D P8700) samozřejmě virtualizaci podporuje.

JARDAB JAR
JARDAB 19. 4. 2010 0:39

@ALEX007: Sice to nemám odzkoušené, ale podle http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/configure-bios.aspx je na ThinkPadech potřeba tu virtualizaci nejprve zapnout v BIOSu...

ALEX007 ALE

Kterou r500

ALEX007 3. 11. 2009 13:53

tak teda to me stve...v tom obchode nemeli petistovky s vyssim rozlisenim, tak mi to asi rozmluvili
ted je otzka, zda to podsviceni nema model s nizsim rozlisenimttp://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=64292
a pokud ano, cemu dat prednost
pokud pises ze to podsviceni ma vliv na spotrebu, o to mi nejde
skoro vzdy se to bude pouzivat se siti,
jde mi jenom o komfort pro zrak pri praci
na dlouhou vydrz baterii budu pouzivat netbook

ALEX007 ALE

Vyber

ALEX007 3. 11. 2009 13:57

takze, vidim tam i http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=66590
tohle... takze nevim, zda vybrat treba Tčkovy, asi je blbost priplacet jenom kuli podsviceni ne?

avatar
wizaard 3. 11. 2009 20:02

@ALEX007: Ježišmarja... LED podsvícení rozhodně není možné brát za bernou minci! Vše ostatní jsem už psal. Jinak ale - T500 je ještě o kus konstrukčně lepší než R500 - má hořčíkový rám i ve víku displeje (jako R400).Pro co se rozhodneš, je na Tobe, všechny informace máš.

ALEX007 ALE
ALEX007 5. 11. 2009 19:02

@wizaard: nezda se vam,nezacali se uz objevovat nove modely, hlavne v tckove rade? videl jsem nejake po webu ktere uz primo tvrdi ze maji win 7
pokud teda nejde jen o to, ze prodejce sam udela ten upgrade...

ALEX007 ALE
ALEX007 5. 11. 2009 19:42

@ALEX007: NL39AMC je part no ktere jsem vygooglil... je to 15 palec teckovy, radove 27 litru vc dph.
s led podsv, rozliseni 1280.
to bych mozna zkousnul... pujdu se podivat na to jak pusobi to vetsi rozliseni. V nekterych recenzich pisi ze to uz je hodne male pismo. na svem netbooku nevidim poradne win explorer nechci to zazit znovu.
jen me se*ou ty part numbers...jak to ze to nelze najit na lenovo webu?

ALEX007 ALE
ALEX007 7. 11. 2009 1:27

@ALEX007: tak jsem zabrouzdal v zámorí. Za asi 30 k by se nechal udelat hezky nakonfigurovaný comp...T500 s HDD který má tech 9000 neco otáček...kamarád co mi stavel počítač tvrdí že jedno z nejvetsich uzkych hrdel u nb je HDD s nizsi uhlovou rychlostí...
ale asi mi to nebude stát zato, shánet to pres známý.
jenom nechápu, proč tady v czc je furt tihco po pěšině.. spousta nových modell, a ani smradu po nich jen staré modely blbě dostupné wtf?

ALEX007 ALE

Souhrn, plus vec software

ALEX007 3. 11. 2009 20:53

Takže, vypada že r400 nabizi asi uplne nejvic super pomer kvalita cena. ma ten připodsviceny display, a konstrukčni vychytaavky podobne rade T, vypada že trochu kanibalizuje lenovu řadu T, takže ji necha nejak vyšumět...
R500 je je větši display, vyšši rozlišeni, neni tam to podsviceni.
- v rozporu s chybne uvedenym udajem v te recenzi ze slovenska, podporu harware virtualizace, maji oba kompy
- hw virtualizace je podminkou toho aby šlapala funkce Emulace xp ve Win 7
- když koupim ted laptop Lenovo, daji mi do neho nejake Visty, možnost downgrade XP, a možnost upgrade W7, což je docela zajimava vec/visty fu88kuju takže zbyvaji dvě alternativy sw
- ta emulace XP funguje ve win7 Professional, Ultimate a Enterprise
- když využivam tu opci upgrade, myslim že dostanu win sedmičky ktere odpovidaji tem Vistam, ktere patri k tomu notasu
- takze, vi nekdo, na ktere win sedm se da upgradovat z Vista Business, ktere jsou k temhle notasum o kerych se bavime? podle članku v chipdvd ta funkce emulace xp je zajimava. V programech se normalne objevi programy ktere fungujou jen pod xpečky, a spusti se, spolu s jakousi virtualni verzi xpeček.

avatar
wizaard 3. 11. 2009 21:15

@ALEX007: Všechno správně. Z Windows Vista Business je upgrade na Windows 7 Professional.

ALEX007 ALE
ALEX007 3. 11. 2009 21:22

@wizaard: kde se da neco zjistit o tom programu upgrade na win sedm? nikde jsem to na webu nevidel
- mam nejake stare open source softy pro podporu prekladu. Jsou zalozeny na Wordu starem... mam microsoft office 2003, myslite ze se to bude nechat normalne provozovat na windows sedm? office suite 2003? anebo se budu muset piplat s tim virtualnim xp modem? pokud budu chtit pouzit MS word 2003?

avatar
wizaard 3. 11. 2009 22:43

@ALEX007: Office 2003 normálně fungují pod Vistou, takže pod Win 7 budou fungovat taktéž (osobní zkušenost).

avatar
wizaard 3. 11. 2009 23:09

@ALEX007: Jinak ohledně upgrade na Windows 7 (je to za cca 450Kč = doprava, balné) najdeš informace zde: http://www.lenovo.com/windows7

ALEX007 ALE
ALEX007 8. 11. 2009 0:16

@wizaard: NAŠEL jsem nekde tenhle nb. NL34EMC t500. myslím že to je asi rok stary model, asi nebude mit LED podsv. stál asi 23 - 25 litru, podle toho zda ma hdd 160/250G
dále, jsem vyhledal stroj NL39AMC
stoji asi 27k. Je novejši, s win7, a podle info po webech s Led podsv.
muže se nekdo na tyhle stroje podivat, a dat tip zda ten dražši stoji zato? diky

zivan ZIV

Procesor

zivan 4. 11. 2009 16:57

Muze nekdo z majitelu modelu s procesorem T6570 pridat screenshot z aplikace Processor Identification Utility, ze zalozky CPU Technologies?Priklad screenshotu s jinym procesorem:
http://communities.intel.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-50528-6687/t6500.PNG

slejdy01 SLE
slejdy01 17. 11. 2009 11:54

@zivan: V tomto notebooku je osazen procesor T6670, screenshot sem pridal k obrazkum

Nenašli jste, co hledáte?

kód: 66560
Lenovo ThinkPad R400 (NN9E4MC)_272489730
Produkt není určen k prodeji.
Intel Core 2 Duo T6670 2.2GHz, paměť 2GB DDR3 RAM, 14" WXGA displej, 250GB disk, DVD/RW mechanika, grafika Intel GMA X4500, WiFi, BT, Windows Vista Business.
Získejte v říjnu 2x více výhod Získejte v říjnu 2x více výhod