Noctua NH-L12S
Noctua NH-L12S
Produkt není určen k prodeji.

Všechny komentáře k produktu:Noctua NH-L12S

avatar

TDP

orcusdei 25. 4. 2019 17:56

V popise píšete do 95 TDP a ve specifikacích 165 TDP, tak co je pravda? Počítám, že 95?

18 reakcí
poslední 29. 4. 2019 14:48
avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 25. 4. 2019 18:17

Dobrý den, tento chladič je určen pro CPU do 95W. Výrobce doporučuje použít tento chladič pro procesory nad 95W jen ve skříních s velmi dobrým airflow: https://noctua.at/en/nh_l12s_tdp_guidelines

avatar
orcusdei 26. 4. 2019 11:55

@synek11: Super, dík za odpověď, to jsem si myslel. Hledam low-profile náhradu za OEM k AMD 2700X do SFF PC a nezbyde mi asi než jít do vodního chlazení :-(

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 26. 4. 2019 12:06

@orcusdei: Kolik mate prostor na vysku? Je tu jeste C14S s vyskou 115 mm, pokud se da ventilator pod pasiv.Ale jestli mate neco jako Louqe Ghost, NCase M1, Sentry apod., tak tam bude samozrejme trochu problem :)

avatar
orcusdei 28. 4. 2019 20:23

@Khalai: Myslim, že 44 mm :D Stavím Dan A4-SFX. Nakonec jsem tam dal kvůli teplotám "jen" intel 8700 (bez K) a uvidím, jak to bude pracovat na OEM a případně upgraduju. Díky za odpověď.

avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 28. 4. 2019 20:47

@orcusdei: Do vašeho buildu bych určitě CPU delidoval.

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 28. 4. 2019 22:00

@orcusdei: 48 mm. Na stránkách DAN jsou i doporučené chladiče. Od Noctua je tam N9, já bych tam dal osobně celomědený Cryorig C7 Cu chladič.

avatar
orcusdei 29. 4. 2019 11:38

@Khalai: jj, nepamatoval jsem si přesný údaj. S tím měděnym C7 počítam až mi přijde Dan (slibujou ještě měsíc - Ghost 1 slibuje červen - pro ty, kdo by si chtěl teď pořizovat ). Vodnímu se chci v nejlepším případě vyhnout pro případ cestování letadlem. Tím že jsem vzal ITX 1070 mini kartu, tak bych měl mít ještě drobný prostor pro vymyšlení nějakého airflow a případný upgrade CPU na nějaký větší beast - doufam, takový je plán, ale do hlav výrobců člověk nevidí a na rumory nemam moc čas :D Díky@synek11 - já teda ne. Než se prasit kvůli 2-5 stupňům, to už můžu vyprasit ten case někde jinde. Chápu, že delid zažívá obrovský boom, ale já jeho příznivcem teda moc nejsem. Osobně si myslím, že je to rozdíl půl roku, než se ten delid vrátí do OEM vyschnutého stavu. Ale děkuji za radu a snahu pomoct, vážim si toho i když si ji nevezmu k srdci :-)

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 29. 4. 2019 11:56

@orcusdei: Ja jsem doma zkousel nacpat 9700K a RTX 2070 do ITX bedny. Streacom DA2, na kterou jsem cekal skoro dva mesice. Ale ta bedna ma problem s odvodem tepleho vzduchu, takze se prehrivala GK a nasledne i PSU nad ni, oboje hlucne jako blazen.Takze po mesici trapeni a dvou kompaktnich RTX 2070 jsem to vzdal, vratil se ke klasice, mam Define C a mam ticho. Streacom od te doby lezi v krabici, ale bylo mi to lito, tak jsem dokoupil 9400F s GTX 1660 a to uz je v pohode. Ted jen vymyslet, co s druhym PC :-D

avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 29. 4. 2019 12:15

@orcusdei: Není to 2-5 stupňů. Samozřejmě musí být proveden kvalitně a ne Honzou z Rožmitálu. Pasta se nahrazuje tekutým kovem, který sníží teploty 10-15°C a nevysychá. Např. na delid.cz dávají i dvouletou záruku na zlepšený přenos tepla. Snížíte jak teploty, tak hlučnost, ale rozhodnutí je samozřejmě na vás :)

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 29. 4. 2019 12:57

@synek11: NonK 8700 potrebuje delid?

avatar Ověřený GEEK - level 2
Usm82 Ověřený GEEK 29. 4. 2019 13:05

@Khalai: tak ono ani tam to není ku škodě - on si totiž v zátěži dokáže pápnout, lecdky i 125W :-))
těch Intelem udaných 65W je krásně úsměvných :-)))

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 29. 4. 2019 13:19

@Usm82: Intelovske TDP plati pro base clock. Ale temer vzdy ten procesor jede na turbo.Nicmene ja jsem si zastropoval svuj 9700K na 125 W, takze kratkodobe umi 5 GHz, ale pri delsi zatezi jede dynamicky 4.6-4.7 GHz. Ale hlavne mam ticho. Deska do toho v defaultu cpala 1.360 V. Takze i mirny undervolt. Skoro uz jako u AMD ;-)

avatar Ověřený GEEK - level 2
Usm82 Ověřený GEEK 29. 4. 2019 13:27

@Khalai: jasně, že platí base clock - jenže pak je prasárna přibalit to chrastítko, které je dimenzované na TDP 73W :-))
Ten kdo tomu nerozumí, tak ho klidně osadí a pak, děj se vůle boží :-))

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 29. 4. 2019 13:39

@Usm82: To chrastítko je strašlivý. Taky ho Intel už u Kčkových CPU naštěstí nepřibaluje k procesoru. Ale v tomhle vede AMD o parník. Wraithy jsou proti tomu luxusní chladiče. Osobně bych preferoval, kdyby byly Intely o něco levnější a bez chladiče, protože tam vždycky stejně prásknu nějakou kilovou rakouskou obludu, abych měl naprosté ticho :-)V tomhle má třeba Noctua naprosto super podporu - píše tam u každého chladiče, co jde s každým CPU provádět. Tedy high-airflow required, light OC, heavy OC apod.

avatar
DW 29. 4. 2019 13:05

@Khalai: Jasně, že nepotřebuje :).

avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 29. 4. 2019 14:41

@Khalai: Do mini buildu bych ho radši udělal, ale ne každý je jeho fanouškem :)

avatar Ověřený GEEK - level 3
Khalai Ověřený GEEK 29. 4. 2019 14:48

@synek11: Jo. Na tom neco bude, pokud se delid udela dobre za pouziti tekuteho kovu.

avatar
orcusdei 29. 4. 2019 13:41

@synek11: Jak tu píšou kluci, taky si myslim, že u 8700 je ten delid trochu over the top. Ačkoliv Dan vypadá nacpaně, myslim, že by to vpohodě měl uchladit i boxovej cooler. 8700 jsem nebral jako něco úplně na taktování - v podstatě mě ani u tohohle procesoru nezajímá a vybíral jsem to právě pouze na to, aby zůstal ve svym stock stavu. Na druhou stranu jestli tam pak v budoucnu budu cpát něco novějšího, jsem rád za link na delid.cz, dík. Já právě myslel, že mi radíš ať si to udělam sám. No nic, došel mi balík, du to vyzvednout... lego-time.

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 226045
Noctua NH-L12S
prodloužená záruka
1 092 Kč 1 321 Kč 1 074 Kč 1 299 Kč
Nedostupné
Noctua chladič NH-L12S, měděná základna a heat pipes, hliníkové žebrování, PWM, chladicí výkon do 95 wattů TDP, 450 - 1850 ot./min., MTBF 150 000 hodin. Kompatibilní s platformou Intel LGA2066, LGA2011-0 & LGA2011-3 (Square ILM), LGA1156, LGA1155, LGA1151, LGA1150 & AMD AM2, AM2+, AM3, AM3+, AM4, FM1, FM2, FM2+ (vyžadována instalační deska).
Akční nabídka Akční nabídka