Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Tělocvik ve 21. století? Školy začaly používat helmy pro virtuální realitu

Tělocvik ve 21. století? Školy začaly používat helmy pro virtuální realitu

Události
Retrak VR Headset Utopia 360 s BT ovladačem_821476143
Retrak VR Headset Utopia 360 s BT ovladačem
Produkt není určen k prodeji.
Oculus (Meta) Quest 2 (2021), 256GB_245642165
Oculus (Meta) Quest 2 (2021), 256GB
Produkt není určen k prodeji.
HTC Vive Pro Full kit virtuální brýle_26380646
HTC Vive Pro Full kit virtuální brýle
Produkt není určen k prodeji.

Microsoft se snaží dlouho přesvědčit učitele i žáky, že videohry mohou být nedílnou součástí výuky – kvůli tomu dokonce vznikla vzdělávací verze Minecraftu. První americké školy ale celou myšlenku posunuly ještě dál.

Při výuce začaly používat helmy pro virtuální realitu. Touto cestou mohou žáci například velmi poutavou formou objevovat tajemství vesmíru, podívat se na velmi vzdálená místa či doslova cestovat časem a zažít minulost na vlastní kůži.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.


Ve škole Harris Hill Elementary, která je provozována v americkém Penfieldu, se ale rozhodli využít virtuální realitu také během hodiny tělocviku. Děti tak podle učitelů „skutečně dávají do hodin vše a snaží se ze všech sil“. A je jedno, jestli zrovna boxují nebo hrají tenis.

Díky velkým rozestupům je navíc riziko zranění naprosto minimální, což se rozhodně o tradičních hodinách tělocviku říci nedá – vyprávět by o tom mohl každý, kdo někdy hrál vybíjenou se slabším týmem. Názory na využití VR headsetů přesto rozdělily internet na dva nesmiřitelné tábory. Zatímco jedni využití moderních technologií i při výuce hájí, druzí by byli raději, kdyby děti skutečně vnímali své spolužáky a cvičili v opravdové realitě.

Možnosti využití VR během výuky (anglicky)

Celý virtuální vesmír

Pravdou nicméně je, že přednosti headsetů pro virtuální realitu jsou nepopiratelné a možnosti využití nejen v oblasti výuky jsou opravdu obrovské. To je koneckonců jeden z hlavních důvodů, proč se technologičtí giganti snaží vytvořit vlastní metaverse – virtuální vesmír, ve kterém se lidé prostřednictvím virtuální reality budou potkávat, obchodovat, bavit se či hrát hry.

Půjde zkrátka o virtuální svět se vším všudy, jaký jsme mohli spatřit například ve sci-fi snímku Ready Player One. Není to přitom vůbec pošetilý nápad, i když se to nemusí na první pohled zdát. Potřeba potkávat se on-line v souvislosti s pandemií koronaviru dramaticky narostla, běžné videohovory ale osobní kontakt příliš napodobit nedovedou. Právě to by ale mohl metaverse změnit.

Šéf Facebooku má s virtuálním vesmírem tak velkolepé plány, že se chystá v následujících pár letech nabrat jen v Evropě na 10 000 lidí, kteří budou pracovat na tvorbě metaversu. Další pracovní místa ale určitě ještě vzniknou v dalších koutech světa. Minulý týden oznámil, že jeho dílo by mohlo být hotové v horizontu 10 až 15 let.

Jisté je nicméně to, že Facebook není jedinou společnostní, která na metaversu pracuje. Své vlastní řešení chce přinést na svět také společnost Epic Games, která stojí za oblíbeným titulem Fortnite. Vedení Epicu dokonce plány na vybudování virtuálního světa odhalilo ještě dříve než Facebook.

Trailer k filmu Ready Player One

 

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru