Tři čtvrtiny Čechů jsou již na DVB-T2 připraveny s novou televizí či set-top boxem

Praha, 14. 2. 2020 – Vybavenost domácností pro příjem nového televizního signálu DVB-T2 od října výrazně vzrostla. Vyplývá to z únorového průzkumu internetového obchodu CZC.cz, kterého se zúčastnilo více než 1 000 zákazníků skupiny Mall Group. 60 % domácností si podle něj loni pořídilo nový televizor nebo set-top box, čemuž odpovídaly i rekordní prodeje. Zatímco v říjnu nebyla na přechod na nový standard televizního vysílání připravena polovina diváků, v současnosti jich má již 74 % vhodný přijímač nového signálu.

Téměř polovina zákazníků vyřešila přechod na DVB-T2 novým set-top boxem. Z těch respondentů, kteří zatím připojení k DVB-T2 nemají, a plánují to řešit, si chce 59 % pořídit novou televizi, zbylých 41 % set-top box. Tento poměr víceméně odpovídá i prodejům těchto zařízení v roce 2019. I nadále očekáváme, že se budou více prodávat televize,” komentuje výsledky výzkumu Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nedostatek informací má oproti říjnovým 21 % už jen 15 % lidí.

CZC.cz zaznamenalo za celý rok 2019 meziroční nárůst prodejů televizí o 45 % a set-top boxů dokonce

o 208 %. V novém roce zaznamenaly prodeje obou zařízení oproti vánočnímu období pokles, přesto se zejména set-top boxy nadále prodávají nadstandardně. “Nejprodávanější televize disponují úhlopříčkou 43 či 55 palců v cenové relaci 9 až 12 000 Kč a poměrně dobře se prodávaly i modely s cenovkou nad 30 000 Kč, případně prémiové modely od společnosti Samsung s cenovkou nad 70 000 Kč,” dodává Tomáš Pilský.

Přechod na nové vysílání ale nemusí řešit všichni – podle průzkumu jiné než DVB-T2 vysílání využívá 11 %, tedy desetina populace. Kromě DVB-T2 (67 %) jsou nejčastěji využívaným způsobem příjmu signálu satelit (26 %) a kabelová televize (20 %), v závěsu je IPTV (14 %). 5 % lidí netuší, jaký typ signálu využívají.

Akční nabídka Akční nabídka