Dlouho očekávaný crossover videoherní konzole a PC od společnosti Valve, která provozuje digitální distribuční platformu Steam a stojí za herními značkami jako Half-Life nebo Dota, se odkládá na příští rok. Může za to pravděpodobně nedostatek čipů.
Zařízení Steam Deck bylo oficiálně odhaleno letos v červenci a sklidilo převážně nadšené reakce od herních publicistů i koncových uživatelů. Přenosný počítač svým designem odkazuje k mimořádně populární konzoli Nintendo Switch i starším zařízením Playstation Portable a PlayStation Vita od Sony. Nabídne výkonný procesor na platformě AMD Zen 2 a grafický čip RDNA 2. Hlavní devizou Steam Decku nicméně bude slibovaná téměř stoprocentní kompatibilita s tituly dostupnými na distribuční platformě Steam.
Původně se přitom předpokládalo, že první série dorazí nedočkavým zákazníkům už pod vánoční stromeček. „Ačkoli jsme dělali vše pro to, aby se nás nedotkly problémy světového logistického řetězce (už předem jsme započítali do procesu možná zpoždění a spolupracovali s několika prodejci komponentů), stejně jsme se jim nevyhnuli. Nedostatek materiálu a jeho zpožděné dodávky vyústily v to, že nám komponenty do výrobních středisek nepřicházely včas,“ vysvětluje Valve v oficiálním prohlášení. Přestože přesně nespecifikuje, o jaké problémy s dodavateli se jedná, komentátoři se shodují, že nejpravděpodobnější variantou je nedostatek čipů, který způsobuje vrásky na čele i výrobcům telefonů či automobilovému průmyslu.
Na již stanoveném pořadníku zájemců se nic nemění, pouze se kompletně posouvá o dva měsíce v čase. Pokud tedy nedojde k žádnému dalšímu odkladu, první hráči se do těch největších PC pecek pustí na cestách od února 2022 dále.