Francouzský herní gigant se s problémovými projekty nepáře a rozhodl o zrušení minimálně dvou připravovaných her. Další dvě jsou odsunuty v lepším případě na rok 2023.
Nejprve se podíváme na hry, na které se už nemusíte těšit, pokud jste už náhodou začali. První z nich je Splinter Cell VR, titul ohlášený v roce 2020, který měl zamířit exkluzivně na platformu Oculus. Druhou pak loni ohlášená Ghost Recon Frontline. Po kladně přijatém Wildlands a spíše vlažnějším pokračováním s názvem Breakpoint mělo jít pro sérii Ghost Recon o poněkud výrazný odklon od klasického taktického pojetí.
Frontline totiž měla být free-to-play battle royale titulem, což pravověrní fandové nesli od loňského oznámení skutečně velmi nelibě. Ubisoft se zřejmě rozhodl, že konkurovat zavedeným značkám v podobě Fortnite, PUBG či Apex Legends zkrátka nemá v roce 2022 cenu, možná i s přihlédnutím k obrovskému propadáku v podobě Battlefield 2042 od konkurenčních Electronic Arts. Kromě dvou zmíněných pak Ubisoft údajně zrušil ještě další dvě hry v pokročilejším stádiu vývoje, které však nebyly veřejnosti oznámeny.
Ghost Recon Frontline se loni dočkal velkolepého ohlášení, letos o něco méně velkolepého zrušení.
Na Pandoru až za rok. A to kdoví jestli
Pak tu máme jeden oficiálně potvrzený odklad, o kterém se hráči dozvěděli z výroční zprávy společnosti Ubisoft. Očekávané open-world RPG Avatar: Frontiers of Pandora se v ní totiž objevuje zařazené až v příštím fiskálním roce. Vzhledem k tomu, že ten je v případě Ubisoftu posunutý oproti kalendářnímu, reálně to znamená, že místo slibovaného letošního vydání (naplánovaného s velkým předstihem tak, aby se hra protnula s deset let očekávanou premiérou druhého filmového Avatara) musíme vyhlížet nové "okno" začínající dubnem 2023 a končící březnem 2024.
Bližší informace zatím nemáme, hra se zkrátka může zpozdit o tři měsíce, ale také klidně o celý rok. Někteří insideři přitom tvrdí, že právě druhá varianta je velmi reálná. Avatar: Frontiers of Pandora se prý pyšní "skutečně překrásným světem", hratelnost je však údajně spíše podprůměrného charakteru a bude žádat ještě mnoho další práce. CEO Ubisoftu Yves Guillemot v rámci Q&A sezení s investory uvedl také to, že vývoj hry oznámené už v roce 2017 brzdí nekončící vlna pandemických restrikcí, lockdownů a nemožnost dlouhodobě pracovat v kancelářích, tak jak byli vývojáři v minulosti zvyklí.
Akční RPG z univerza Avatar vypadá nádherně. Jenže se prý nehraje nic moc…
Assassin's Creed s velkým otazníkem
Druhý odklad velké herní pecky je zatím z kategorie spekulovaných, nicméně od renomovaného Jasona Schreiera, který jen tak nějakou kachnu do světa nepustí. Jedná se o nový Assassin's Creed s kódovým označením Rift, který měl být původně datadiskem k aktuálnímu dílu s přídomkem Valhalla, ale nakonec dostal zelenou, a nakonec bude menší samostatnou hrou, situovanou na Blízkém východě, nejspíše v Bagdádu a okolí.
Ptáte se, jestli se Vikingové v nějaké alternativní realitě rozhodli obeplout Afriku a zaútočit na Hedvábnou stezku? Ne tak úplně. Eivor (nebo Eivora) se totiž v Riftu nedočkáme, zato jeho opáleného přítele Basima ano. A to rovnou v hlavní roli. Jde o jednu ze tří her pod značkou Assassin's Creed ve vývoji, tou další je obří "hra jako služba" Assassin's Creed Infinity (přezdívaná také "poslední Assassin's Creed"), poslední pak titul s kódovým označením Red.
Tady už se dostáváme do víru zcela nepotvrzených spekulací - Red může (ale nemusí) být součástí Infinity, může jít o VR titul, navíc zasazený v Japonsku. Pro Ubisoft každopádně vlna zrušených a odložených her znamená, že letošní podzimní a zimní line-up bude velmi chudý. Připomeňme ještě třeba absolutní propadák v podobě The Settlers. Oblíbení osadníci byli "odloženi na neurčito" jen dva týdny před oficiálním vydáním letos v březnu. Vidíte pro Ubisoft v současnosti nějaké světlo na konci tunelu? Podělte se s námi v komentářích!