Nadcházející pokračování série Assassin’s Creed, které dosud nese označení Infinity, přinese velkou změnu ve vývoji dlouholeté značky. Nejenže se v rámci Infinity podíváme do více historických období, ale hlavně se titul přemění na živou službu, jakou je třeba Fortnite nebo Apex Legends.
Značka Assassin’s Creed je tu s námi již 14 let a rozrostla se v neuvěřitelný kolos, a to jak dosahem ve videoherním světě, tak velikostí her samotných. Vždyť poslední díl Valhalla v klidu zabere přes 100 hodin, pokud jej budete chtít naplno prozkoumat. V určitém slova smyslu už se tak AC dostal do stavu, kdy zabere tak velkou část hráčova času, že se dá srovnat s některými hrami ve stylu živé služby už teď. Přerod nového dílu by tak byl jen dalším krokem.
Vývojáři z Ubisoftu potvrdili, že se na Assassin’s Creed Infinity podílí dvě studia, konkrétně Ubisoft Montreal a Ubisoft Quebec. Bloomberg přitom doplňuje, že hra dostane více historických zasazení a dočká se pravidelných updatů. I v tomto se hra bude lišit od všech předchůdců, kde byla hlavní část hry zasazena do jednoho období a jinam se hráč dostával jen na skok. Vzhledem k přerodu do služby by se navíc počet historických období mohl postupně rozšiřovat. Těžko nyní odhadovat, co to znamená pro hráče. Bude tu už navždy jen jeden Assassin, který se bude pravidelně rozšiřovat? Nebo tu bude jeden Assassin jako služba, zatímco se vedle toho budeme dočkávat dalších menších dílů? A jak dlouho může služba u podobného typu hry vydržet?
Zástupci Ubisoftu prozradili Bloombergu své přání, doufají totiž, že hra překoná očekávání fanoušků, kteří si dlouhodobě žádají konzistentnější přístup k sérii. „Namísto toho, abychom předávali štafetu díl od dílu, věříme ve vznik značky, jež se vyvine integrovaněji a v bližší spolupráci všech. Namísto soustředění se na studia se chceme soustředit na talent a vedení, ať už vychází odkudkoliv z Ubisoftu,“ vysvětlují v oficiálním blogu Nathalie Bouchardová, ředitelka Ubisoft Quebec, a Christophe Derennes, ředitel Ubisoft Montreal. „Assassin’s Creed byl vždycky vyvíjen multikulturními týmy s rozličnými životními příběhy a pohledy na svět, což ovlivňovalo zobrazení postav, lokací a kultur. A i když je stále prostor ke zlepšování, věříme, že nám nová struktura umožní dále rozvíjet diversitu a reprezentaci jednotlivých hodnot v rámci našeho týmu, a bude odpovídat rozmanitosti našich hráčů.“
V Ubisoftu se však neřeší jen budoucnost a vývoj Assassina, minulý rok totiž bylo několik vedoucích pracovníků obviněno z obtěžování, a stín této skutečnosti se studiem nese i nadále. Zdroje Bloombergu potvrzují, že někteří z obviněných manažerů zůstávají ve vedoucích pozicích i po reorganizaci. To pochopitelně komplikuje více, než jen pohodu zaměstnanců.