Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Bagdád, Japonsko, Čína i čarodějnice. Ubisoft ukázal nové Assassin's Creed hry

Bagdád, Japonsko, Čína i čarodějnice. Ubisoft ukázal nové Assassin's Creed hry

Události
Assassin's Creed: Valhalla (Xbox ONE)_1626994370
Assassin's Creed: Valhalla (Xbox ONE)
Produkt není určen k prodeji.
Zarážka na knihy Assassins Creed - Ezio and Altair_1946945645
Zarážka na knihy Assassins Creed - Ezio and Altair
Produkt není určen k prodeji.
Tričko Assassin's Creed - Crest (M)_1967761518
Tričko Assassin's Creed - Crest (M)
Produkt není určen k prodeji.

Rozebíráme půlhodinový přenos odhalující nejnovější přírůstky do jedné z nejvýznamnějších videoherních sérií současnosti.

U příležitosti patnáctiletého výročí série se společnost Ubisoft skutečně pochlapila - rozhodla se totiž učinit přítrž všem spekulacím z posledních měsíců a ukázat fanouškům víceméně všechny budoucí tituly, které se v sérii Assassin's Creed chystají. A je nutno dodat, že zákulisní informace až na jednu výjimku nelhaly. V příštích letech se totiž skutečně podíváme do Číny, Japonska, středověké Evropy nebo na Blízký Východ. Pojďme si postupně rozebrat všechny tituly, které Ubisoft v rámci historicky první svébytné Assassin's Creed Showcase ukázal.

Assassins-Creed-Mirage_2022_09-10-22_001.jpg
Assassins-Creed-Mirage_2022_09-10-22_002.jpg
Assassins-Creed-Mirage_2022_09-10-22_003.jpg

Do Bagdádu s Basimem

Pravděpodobně největší rozruch vzbudil CGI trailer představující titul Assassin’s Creed Mirage, který jsme dosud znali pod kódovým označením Rift a původně měl vyjít už letos. Zahrajete si za Basima, kterého dobře znají hráči posledního dílu s podtitulem Valhalla. Ten se bude v ikonickém bílém hábitu prohánět uličkami Bagdádu, dnes hlavního města Iráku. V době, kdy se titul odehrává, šlo o významné město abbásovského chalífátu, kterému vládla stejnojmenná dynastie. V Mirage navštívíte Bagdád v jeho zlaté době, těšit se tak můžete na vznešené paláce, kořením provoněné pouliční bazary, a také pro sérii tolik typickou dávku intrik. 

Je extrémně důležité zmínit, že Assassin's Creed Mirage sice skrze postavu Basima navazuje na poslední díl "RPG trilogie", nicméně z pohledu hratelnosti půjde o absolutní návrat ke kořenům. Nebude se konat žádný obří otevřený svět o stovkách čtverečních kilometrů s milionem otazníků. Naopak, z traileru doslova dýchá atmosféra prvních dvou dílů série a vrátit by se měl ve větší míře parkur, schovávání na střechách či vrhání nožů. Však se na video podívejte a dejte nám vědět do komentářů, zda ve vás také vzbudilo patřičnou dávku nostalgie. Assassin’s Creed Mirage dorazí v roce 2023, očekávat jej lze spíše v podzimních měsících.  

Revel trailer nového dílu s názvem Mirage nás zavede na návštěvu Bagdádu

Poslední vikinské dobrodružství

Od vydání Assassin's Creed Valhalla uplynuly již téměř dva roky, a tak je pomalu na čase dobrodružství hlavní hrdinky Eivor (pokud hrajete v kánonové variantě se ženou v hlavní roli) uzavřít. Hra z dílny studia Ubisoft Montreal se v rámci svého životního cyklu dočkala trojice placených přídavků, které nás zavedly za druidy do Irska, před brány Paříže, a také do mystických světů v předvečer Ragnaroku.

Kromě toho se tvůrci o hru poměrně příjemně starali prostřednictvím neplacených updatů, ať už šlo o nový roguelite mód, říční bitvy, dovednostní soutěže či zcela nové příběhové dobrodružství odehrávající se na nádherném skotském ostrově Skye. V rámci streamu ohlásil Ubisoft poslední velký neplacený update, který nese výmluvný název The Last Chapter. Ten by měl jednou provždy uzavřít celý příběhový oblouk věnovaným vikinskému putování nejen po Anglii, ale téměř doslova po celém světě. 

Assassin's Creed Valhalla již brzy ukončí svůj dvouletý cyklus updatů a datadisků

Codename Jade aneb mobilní výlet do Číny

Ze všech nových her je kromě Mirage nejblíže skutečnému vydání mobilní titul s kódovým označením Jade. Ten hráče zavede do roku 215 před začátkem letopočtu. Jade je zasazeno do starověké Číny a kompletně uzpůsobeno pro dotykové ovládání. Jde o jediný ze všech předvedených trailerů, který byl zachycen přímo v enginu hry, byť samotný gameplay jsme bohužel zatím neměli šanci vidět. Půjde o vůbec první open-world hru ze série, ve které si hráči budou mít možnost vytvořit svoji vlastní postavu, se kterou pak budou moci vylézt třeba na Velkou čínskou zeď. Protože jde ale o Ubisoft a mobilní titul, určitá obava z agresivních mikrotransakcí je asi tak trochu na místě. 

Jade, to je klasická hratelnost série, kterou si můžete vzít s sebou na cesty

Seriál a spolupráce s Netflixem

Marc-Alexis Côté usedl do křesla pro hosta Ubisoftího streamu a objasnil mimo jiné to, v jakém stavu se nachází připravovaný seriál, který bude společným dílem produkční firmy Ubisoft Film & Television a Netflixu. Do showrunnerské pozice byla nominována absolutní legenda - Jeb Stuart, spoluautor Smrtonosné pasti či showrunner seriálu Vikingové: Valhalla. Seriál je stále "early in development", takže těšení je na místě, ale dočkáme se ho pravděpodobně spíše až v roce 2024 či 2025. Côté nicméně překvapil informací, že kromě mobilního titulu s kódovým jménem Jade je ve vývoji ještě jedna další mobilní hra z univerza Assassin's Creed, která bude uvedena exkluzivně v rámci rozjíždějící se herní platformy Netflixu. 

U příležitosti patnácti let historie série připravil Ubisoft také několik zajímavých událostí a oslav. Kromě symfonického koncertu hudby z celé série jde například o pěkné dokumentární video, ve kterém na tvorbu starších dílů vzpomíná řada veteránů z oblasti vývoje. 

Zavzpomínejte na kořeny série v dokumentárním filmečku od Ubisoftu

Kódová označení RED a HEXE

Tvůrci z četných ubisoftích studií po celém světě se činí a kromě úkroku v podobě Mirage připravují i dvě obří open-world hry s RPG prvky, které svou hratelností a celkovým stylem naváží na Origins, Odyssey a Valhallu. Prodeje těchto tří titulů totiž byly naprosto ohromující a ač se to některým pravověrným fanouškům původních dílů s Eziem či Altaïrem nemusí líbit (ti koneckonců dostanou svoji porci klasické zábavy a hratelnosti v Mirage), Ubisoft se RPG přístupu plánuje držet i nadále. A to rovnou prostřednictvím dvou titulů v ranějších fázích vývoje. 

Assassin's Creed: Ghost of Tsushima? Dost možná…

Prvním z nich je Assassin's Creed RED. Zavede hráče do feudálního Japonska a dá jim možnost stát se mistrem umění šinobidžucu (v populární kultuře jsou tito mistři označováni často jako ninjové). Hra vzniká v dílnách Ubisoft Québec, tedy u autorů Assassin's Creed Odyssey, pod vedením Jonathana Dumonta.

A co Ubisoft Montréal, místo, kde se celá série zrodila? Po dokončení Valhally je čas na novou výzvu, a vstříc ní vede studio zkušený herní designér Clint Hocking (pracoval např. na frančízách Splinter Cell, Far Cry či Watch Dogs). Podle moderátorů streamu má jít z pohledu hratelnosti o velmi "odlišnou" hru ze série Assassin's Creed, zároveň ji však také označují jako "flagship title", nepůjde tedy o žádného levobočka, ale opravdový AAA díl, který hráče zavede do prostředí středověké Evropy a honů na čarodějnice. Pakliže by díl s podtitulem Mirage vyšel v roce 2023, můžeme očekávat RED nejspíše v roce 2024 a HEXE v roce 2025. A to je opravdu pořádný náhled do budoucnosti série, který nám tvůrci připravili - berte však jednotlivé roky s opravdu velkou rezervou. 

Hon na čarodějnice v srdci Evropy? Třeba se dočkáme i Prahy!

Jak to bude s Infinity

Videoherní weby (včetně Geek Magazínu) v minulosti přinesly řadu solidně podložených informací o tom, že Ubisoft plánuje projekt s kódovým označením Infinity, který celou sérii Assassin's Creed převede do režimu "game as a service" neboli hry jako služby. To by znamenalo, že už nebudou vycházet žádné další samostatné tituly, pouze bude přibývat nový obsah do Infinity. Tyto spekulace se nakonec v závěrečných vteřinách celého streamu Ubisoftu ukázaly jako taková poloviční pravda: Infinity totiž skutečně vzniká a skutečně jde o službu, zaměřenou na hráče série Assassin's Creed. Nejde ale o klasickou hru, jako spíše o rozcestník do všech budoucích titulů.

Sociální hub Infinity představuje jakési dveře do Animusu, místo pro setkávání a sdílení zážitků, nápadně tak připomíná například Battle.net od Blizzardu či Social Club od Rockstaru. Marc-Alexis Côté navíc prozradil, že firma v současnosti zkoumá možnosti, jak Infinity využít i jako prostředek pro návrat multiplayeru do série Assassin's Creed. Tak to vypadá, že opravdové videohry nakonec přeci jen v nejbližších letech nevymřou, a to je dobře. Můžeme jen doufat, že další díly Assassin's Creed nebudou jen přeskinovanými verzemi starších titulů, ale přinesou také zajímavé novinky v oblasti hratelnosti či odvážná rozhodnutí z pohledu designu. 

Kompletní půlhodinový stream s anglickými titulky si můžete pustit zde

 

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru