Dvojka na online trhu s elektronikou opět hlásí dvouciferný růst a prostřednictvím marketplace MALLu plánuje expanzi do dalších zemí

Praha, 24. 6. 2020 – Více než 4,5 miliardy korun z prodeje zboží a služeb utržil v uplynulém fiskálním roce e-shop CZC.cz a zajistil si tak 13% meziroční nárůst. Dvouciferné tempo růstu zaznamenaly i objednávky, kterých e-shop rozeslal více než 1 200 000, což představuje 3,5 milionů kusů zboží. Ve stejném období narostla báze unikátních zákazníků o 11 %.

“Z pohledu tržeb byla nejvýkonnější kategorie televize a video. Za 45% meziroční růst tohoto segmentu může zejména přechod na nový signál DVB-T2 a s ním spojená výměna přijímačů. Kategorie audio meziročně vyrostla o 38 % a dvouciferným tempem rostl také gaming včetně herních počítačových sestav, chytrá elektronika, mobily, digitální fotoaparáty a kamery. Specializované příbramské oddělení smontovalo přes 12 000 počítačových sestav včetně počítače, který stál rekordních 380 000 Kč,” říká Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz. 

Dařilo se také segmentnu B2B, ve kterém rostlo CZC.cz o více než 30 %. Rozdíl v tržbách oproti minulému finančnímu roku byl přibližně sto milionů korun. Největší podíl na obratu v tomto segmentu měly notebooky, síťové prvky, montované počítače a telefony. “Máme radost, že v rámci B2B můžeme modernizovat vybavení škol a přispívat tak k edukaci mladých lidí – hrdě spolupracujeme se všemi úrovněmi školství, od základního až po vysoké,” dodává Jitka Dvořáková.

“Z pohledu tržeb byl nejúspěšnější pátek 29. listopadu, kdy se mezinárodně slaví nákupní svátek Black Friday. V tento den jsme na webu zaznamenali přes 350 000 návštěv, což byl druhý největší traffic po 25. prosinci, kdy k nám zavítalo dokonce 357 000 zákazníků,” bilancuje Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz. V souladu s obecným trendem také na CZC.cz vzrostl počet uživatelů, kteří používají pro přístup na e-shop mobilní telefon – ten se zvýšil ze 37 na 45 %.

“Z toho, co nám pomáhá růst, bych jmenoval zejména postupné úpravy e-shopu i poboček, rozvoj sekce pro firemní zákazníky a naše nové služby jako lepení fólií na mobilní telefony nebo PC Konfigurátor, díky kterému zvládne i lajk naprogramovat individuální sestavu během pár minut. Myslím, že velmi dobře jsme zvládli i krizi spojenou s korona virem, která přišla na samém konci fiskálního roku. Díky rychle reagujícímu vývoji jsme ve velmi krátkém čase přišli s bezkontaktním doručením, ale i bezkontaktním vyzvednutím zboží, službou GEEK na telefonu či zcela novou kategorií Kutil GEEK, ve které jsme zákazníkům nabízeli zpestření karantény v podobě zahradního náčiní,” vyjmenovává Duda.

V období korona krize CZC.cz také spojilo své síly se zákazníky a zorganizovalo sbírku pro Klub svobodných matek, jejíž výtěžek byl přes 1 200 000 Kč. Další téměř čtvrt milion korun věnovalo CZC.cz na menší projekty pomáhající v boji s korona virem. Také ve vánoční sbírce měli zákazníci možnost přispět na dobrou věc, konkrétně na sdružení Elpida, které podporuje aktivní život seniorů. Vybralo se přes půl milionu korun.

“Růst tržeb nezastavil ani korona virus. Naopak od začátku krize se tržby díky přílivu zákazníků do online prostředí a zájmu o konkrétní produkty vhodné k práci z home officu meziročně zvedly o více než 50 %,” vysvětluje Milan Duda.

Tento rok se CZC.cz chystá oslovit i zákazníky v zahraničí, s čímž mu pomůže program MALL Partner: "V uplynulém finančním roce jsme naše zboží začali prostřednictvím partnerského prodeje nabízet na slovenském MALLu. Letos plánujeme prodej takto rozšířit i do dalších zemí, kde MALL působí, jako je Polsko, Maďarsko, Slovinsko či Chorvatsko," plánuje Jitka Dvořáková.

Akční nabídka Akční nabídka