Všechny komentáře k článku:Intel 80-Core procesor? Sci-fi? Realita!

Vyuziti

Mno takovyto procesor by mel vyuziti napriklad v mobilnich zarizenich ... ( Notebooky atd ) Protoze by nekolik jader mohlo pracovat misto GPU atd atd.... a navic ta spotreba je take velice krasna. Takze GO INTEL GO ! :D

Možnosti
12 reakcí
poslední 4. 5. 2008 9:08

Akorat se bude moc hrat napetova kaskada ( pokud je moje domenka spravna tak je napeti 0,95V jen na jedno jadro ( 0,95 x 80 ) a to uz neni dobre :-)

blbost. Spust si 3dmark 05 a sleduj jakou grafiku v jakym rozlišení a detailama má obraz při výpočtech GPU a jakou při výpočtech CPU. GPU je v grafice několikanásobně rychlejší procesor než CPU. Tenhle proc kdyby měl počítat oboje tak na DX9 efekty (natož nastupující dx10) můžeš zapomenout :D

@beazt: ale nezapomen ze tech jader je tam 80 kamo. takze kdyz je GPU schopny pocitat fyziku,rysovat 3D prostredi to dale pokryt texturami,spocitat kazdou caru jeste zvlast pro anti aliasing ,atd. atd. tak kdyby delalo kazdy jadro neco jinyho,tak ve vyslednku to bude rychlejsi nez jakykoliv dnesni GPU.

@Kotesova: jenomže pokud nemáš v jádru integrovaný instrukce pro hardware transform a lighting a d3d efekty tak jejich softwarová emulace (tedy výpočet přes cpu) je docela náročnej. Navíc ještě nikdo neví jakou maj ty jádra architekturu. Podle všeho je úplně jednoduchá, tudíž ten proc může bejt třeba jen 3x výkonnější než Opteron na stejnym kmitočtu. Spíš bych řekl že je to technologie na ***** Podobně jako když přišel intel s RIMM

@beazt: vic jader pro Hry je zbytecnost a zbytecnost to bude, vyvojari nechavaj pocitat jejich enginy data tak aby kazda cast byla optimalni, takze PCU pocita fyziku, AI a rozmisteni vertexu ve scene a GPU zas plochy mezi tema vertexama ( polygony/faces ) + shadery, tedy kazdej "procesor" dela to co umi nejlip a je zbytecne aby to bylo jinak, takhle to totis funguje dobre a neni potreba to menit

@Shap: hhh kdyby to fungovalo dobre,tak by se ti ani nejnovejsi hra nesekala treba na 1GHz a to je preci blbost ne?? Myslel jsem kdyby se ty hry optimalizovaly tak aby se vyuzilo vsech 80 jader tzn. treba fyziku by pocitalo 5 jader (proste by se rozdelila do peti casti),pak ty graficky blbosti co pocita GPU (fakt nevim jak se to vsechno jmenuje,to budes vedet ty Shape) by se rozdelilo mezi rekneme 40 jader ,no a zbytek jader tjst. 35 by pocitalo to co dela tedka normalni CPU ( AI,atd. atd. akorat bez fyziky). Vsechny instrukce by se udelaly tak aby je to CPU bralo. No a nerikejte ze ve vysledku by to bylo pomalejsi nez treba muj komp: A 64 X2 4200+ (2,2GHz@2,6GHz),7900GTX 512MB,4*512MB 400DDR CL2,5 Kingsto,....
tot muj nazor

@Kotesova: hry dneska tahnou vlasten daserict hlavne grafiky, ono spocitat prave tu fyziku,AI a podobne matematicke vypocty zvlada opravdu dnes kdejakej procesor v radu okolo 5-8tisic a to i pro ty nejnarocnejsi hry, to ze hra cuka spis spusobuje grafika, ktera nestiha pocitat dany data co ji posle procesor, na hry mam E6600, 8800GTS a 2GB/900MHz a zatim mi zadna hra necukala ani v rozliseni 1920/1200 , proste kdys us to nepujde, tak stahnu treba AA na 2x namisto 4-8x

@Shap: To rozlišení je trochu moc ne 1920*1200+AA(4*-8*). Třeba takový Oblivion, neříkej že se ti neseká ani trochu. To bych se divil, a vůbec v takovým rozlišení něco hrat už je zbitečný, na takový závody si vystačím s 1024 * 800 + 4*AA. Na střílečky 1600*1200 a to už stačí i bez filtrací.Jo mít 8800GTS (640MB) nebo 8800GTX (768MB)taky bych hral na max rozlišení jenomže můj monitor CRT 19" umí maximálně 1600*1200 a na to ani moc nehraju (grafika nestíhá). Zajímalo by mě co máš za monitor???(žádný atack, jen dotaz), Protože monitor který je větší než 19" se mi už moc nezdá být monitorem a už vůbec nemám rád poslední dobou rozšiřující se "šírokoúhlé" monitory. Nejvyšší rozlišení který umí 19"( mimo širokoúhlé) LCD je 1280*1024 to se mi zdá trochu málo.Musim souhlasit však s tim že je lepší si koupit pořádnou grafiku a až stávající hry nepujdou tak plynule koupit novou, nebo jinou (poze AMDATi) a zapojit ji tak do crossfajru (výhoda vůči nVidia).

@Q.: ne netrha a navic, tohle rozliseni mam jako nativni, tedy cokoli pod toto rozliseni je bez moznosti nasobku osklive kvuli LCD

@Kotesova: Myslim, ze na grafiku by to nestacilo.

@beazt: Tak se tam daj a je to ... C&GPU neni zas takovej problem, ... uz ted se pracuje na integrovanem graf. jadru v CPU :-)

@beazt: jasne, soucasne nejvykonejsi grafiky se uz pomalu splhaji k vykonu 1TFlop, a takovy procik od intelu jim proste netaci...

Nenašli jste, co hledáte?

To je gól! To je gól!