Všechny komentáře k článku:Kdy vzniká kupní smlouva
A co reklamace ?
To je myslím že dobrý počin co se týče občanského zákoníku , a co například téma reklamace ? Budou v této souvislosti nějaké změny ?
@kockonos: Dobrý den, ano, od ledna platí úplně nový reklamační řád - viz http://www.czc.cz/reklamace-new/clanek. Pokud bude zájem, připravíme nějaký zjednodušený, shrnující článek jen o nich.
Výkyvy cen
to tedy znamená, že jakmile si objednám zboží za určitou cenu, tak vzhledem ke vzniku kupní smlouvy, czc je povinnen doručit zboží za objednanou cenu i když zboží není na skladě?
@Anonymní uživatel:
pokud jsem to pochopil dobře když jsem to nedávno četl, tak ano..
dostane to obchody do úzkých když budou mít např. chybu v ceně co jsem pochopil
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav: tak chyby jsou dvojího typu. Pochybuju, že odstranili možnost lidského erroru a možnost obchodu odmítnout dodání zboží pokud se jedná o evidentní chybu(např. ustřelení v desetinné čárce a slevu 90% proti normálu). Nicméně spíš to mířím např. na zadání ceníkové ceny s tím že reálná tržní bude o 5-10% výš při dodání. To se nedá říct že by se jednalo o evidentní chybu a zákazník může a bude trvat na dodání. Každopádně se toho bude dát zajímavě využívat leckde. Čekám jakmile se objeví nereferenční Radeony R9 290, schválně za kolik budou :)
@Anonymní uživatel: tak já k tomu mám postoj že se nic nemění protože se z většiny věcí dá vykroutit jiným výkladem a když na to dojde, tak lepším právníkem :-D
@Anonymní uživatel: necekam, ze by se ty radeony kdy objevily, proto jsem se "spokojil" s konkurenci :)edit: veditovany uvozovky
@azbestie:
"spokojil" :-D
tvl :-D to je zrovna termín který bych použil u AMD...
"nebral jsem si 770ku, protože jsem se spokojil s 280x" ... ale opačně ... :-D nechci znít jako nvidia fan, ale jediný argument pro AMD je cena ... a to jak na poli cpu, tak grafik.... proto bych termín "spokojil jsem se" používal výhradně pro ni :-D
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav: rek bych, ze to jen strhnou odpovednemu pracovnikovi z platu. pokud obchodnik nabizi nejakou cenu, mel by si za tim stat a ne zkouset co zakaznik vydrzi..
@azbestie: tak uvidíme :-) každopádně, pokud tu zase bude monitor od philipsu za 500kč tak jdu do něj :)
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav:
joo, obavam se, ze ta cena je realna, ale kc bude nahrazeno symbolem natahnuteho luku bez tetivy € :/
jinak souhlasim. o takovy svet prece lidi usiluji, aby se dalo kupovat bezstarostne.. jenze to dycky nejaka monetarni autorita vsecko potentuje a lidsky optimismus vykoreni..
@azbestie: na tomhle světě se stejně krást bude, protože problém je všude stejný - lidi ... takže je jedno, jestli člověka oberou o koruny, nebo eura..
@Anonymní uživatel: Současně by to mělo ale také znamenat, povinnost zákazníka zboží zaplatit a převzít, což je hlavně u dobírky častý problém. Někteří lidé si zboží objednají na 5ti eshopech a pak si převezmou první balík a ostatní nechají vrátit zpět. Prodejce tak nemůže prodat zboží, protože se mu toulá po světě a navíc má náklady na poštovné. To by od letoška nemělo být dovoleno. Nicméně, dovolat se asi nějakého práva v tomto ohledu bude nedosažitelné.
@Fireman:
ono kdyby bylo povinosti toto zbozi prevzit tak by bohuzel mohlo vznikat to ze soused treba v panelaku objedna neco na vas a nevim jak by se vam libylo kdyby vam prisli domu 3x plazma za 100tisic a vy ji byl povinen uhradit.Prece jen je na internetu moznost nakupu bez registrace.
Dale k tem cenam co jsem se bavil s lidma tak kupni smlouva vznika odeslanim objednavky a prodejce je povinen ji v pripade internetoveho obchodu dodrzet a to ze je chyba v cenne je jen jeho problem aspon takto mi to bylo pravnikem vysvetlene.
Rušení objednávek
Jaký má toto skutečný vliv na rušení objednávek? Když už je objednávkou uzavřena kupní smlouva, zůstává vůbec podobně jako do roku 2014 v podstatě neomezený nárok objednávky rušit? Nejsou v zákoníku zakotveny nějaké sankce, které by prodávající mohl po kupujícím vymáhat? Aby člověk nezrušil pár objednávek a po pár letech nezjistil, že má na krku exekutory...
A co vrácení zboží
V případě, že nakoupím přes e-shop(internet) stále přeci platí, že zboží mohu do dvou týdnů bez udání důvodu vrátit, že? Takže to, že vzniká kupní smlouva předně zavazuje prodávajícího (vás) ji dodržet (zejména uvedenou cenu) a dodat. Kdežto já-zákazník jí můžu do dvou týdnů stále vrátit. Podle mě je nový zákon fajn. Ale CZC se stím určitě popere statečně, podle mě férový obchody s novým zákoníkem potíže mít nebudou a nemají se čeho v něm bát.
Vracení zboží na pobočce
Jak je to vlastně s vracením zboží na pobočce? Jde ho vrátit do 14 dnů?
Odečtení DPH
Zdravím,pokud si u vás vyberu komponenty a vy mi počítač sestavíte,píšete do faktury PC sestava nebo pouze názvy komponentů?
@Bragha Rún:
Dobrý den,
pokud si vyberete určité komponenty pro sestavu PC (základní deska, procesor, zdroj, skříň, RAM paměti ...) tak je možnost nechat si PC složit rovnou, ale na faktuře budou jednotlivé komponenty, ne jedna položka jako složená sestava.
Smlouva vzniká přijetím veřejné nabídky, tedy doručením objednávky spotřebitelem?
smlouva vzniká ( varianta: placení hotově) a) když potvrzuji objednávku. b) zaplacením hotově u partnera (přes EET)?
Respektive, od kdy mi začíná platit záruční list?