Všechny komentáře k článku:Znáte odpolední doručování balíků České pošty?
Dobra sluzba ale..
Dobra služba to je ale ne v dobach kdy ma clovek odpoledni smenu a zrovna to nedorucej rano to nastve ...
Tak to je sice pravda, ale aspoň pošlou na mobil, že ten balík je doručován.
@schumacher: Opravdu jste si jist, že zavolají na mobil?! Já mám zcela jiné, až absurdní zkušenosti. Ze 16 objednávek přes internet (cenný balík na dobírku) u mne poštovní řidič z dodací pošty (číslo úmyslně neuvedu, docela ho chápu, šlo mu o čas a existenci) zazvonil jen dvakrát. Netelefonoval nikdy, přestože všechny údaje měl. Dnes např. jel přímo na mou dodací poštu a zásilku uložil. Ani nenechal oznámení ve schránce, asi by to nestíhal.Jenže tím nemám oficiální doklad o uložení a vůbec bych se o tom nedozvěděl nebýt služby Track&Trace kde je balík sledován po celou dobu zásilky. Nechal jsem si záznam vytisknout a musím se pokusit vyzvednout zásilku na něj. Při nesmyslných omezeních ČP to bude sakra problém.
@Bonda 5152:
Omílá se to tady stále dokola. To, kdo jak zvoní, doručuje, nebo naopak je otázka konkrétního doručovatele, případně i jeho podmínek pro práci. Někdo dělá poctivě, někdo dělá poctivě ale je vedením přetěžován, takže je nucen přednostně doručovat Obchodní balíky a cenné s obyčejnýma rovnou ukládat a někdo na to kašle. Na doručovatele, kteří na to vyloženě kašlou je potřeba si stěžovat, to by se dít nemělo.K tomu volání - týká se POUZE balíků určených na ODPOLEDNÍ doručování a pokud jich je víc než se dá rozvézt, opět se upřednostňují Obchodní balíky před cennými a ostatními. V praxi to vypadá tak, že samotných Obchodních je víc než se dá rozvézt, takže na cenné a ostatní dochází jen velice zřídka.
Na poště jsou 2 největší problémy:
1.) pracují tam lidé, kteří neplní svoje pracovní povinnosti tak jak by měli a nejsou za to postihováni, takže kazí pověst jak těm poctivým, tak i celé poště
2.) pošta stále hledá místa které by mohla zrušit a zaměstnance propustit, ale na druhou stranu zavádí stále víc a víc náročné služby, ale nemá na ně dost lidí a nehodlá je nabrat, čímž samozřejmě trpí kvalita služeb a ani ti poctiví doručovaté s tím nic nendělají. Bohužel ale stejně jsou z pohledu zákazníka oni ti špatní.Výzva ve schránce by samozřejmě měla být, samozřejmě za předpokladu že doručovatel zazvoní a nikoho doma nezastihne. V případě, že se nestíhá, cenné a ostatní balíky kromě obchodních se rovnou ukládají a doručení výzvy do schránky se musí zajistit přes doručovatelku druhý den. V extrémních případech třeba kolem vánoc, kdy se nestíhají ani samotné Obchodní balíky, musí být automaticky druhý den doručován znovu, výzva být tím pádem ve schránce nemusí.
Každopádně výzva ve schránce má pouze informativní charakter, není to žádná poukázka potřebná k vyzvednutí balíku, ten musí být na poště adresátovi vydán pouze na občanku, i bez výzvy.
@pivasek:
Děkuji za Vaše informace, jsem o něco moudřejší. Ale co kdyby balík nešel sledovat? Od sestry vím že výzvu dostala celkem ultimativní až den před vrácením dodavateli když odjížděla na dovolenou. Zmeškala kvůli tomu odjezd o celý den dovolené.
A k tomu doručiteli - osobně ho znám a vždy doručoval řádně až do určité doby. Aby začal takhle jednat, muselo se na poště něco změnit - až katastroficky.5
@Bonda5152:
Pak je to samozřejmě problém.. Pokud doručovatel nestíhá a balík nedoručuje, v každým případě není problém výzvu předat pošťačce, která ji hodí do schránky druhej den. Pokud výzva nedorazí, opět by to pro mě byl důvod ke stížnosti - buď se na to vykašlala pošťačka, nebo ji nepředal doručovatel. Tak i tak je to špatně. Nikdo se nedokážeme rozkrájet, osobně se snažím doručovat maximum co je v mých silách, ikdyž často už pracuji přesčas = zadarmo.. Každopádně když už se něco nedá zvládnout, vždycky vše zařídím tak, aby se zákazník o balíku co nejdřív dověděl a tak by to mělo bejt vždycky a u všech..
Pokud dřív bylo u vašeho doručovatele vše v pohodě, tak se nejspíš něco opravdu změnilo. Za sebe můžu říct, že do listopadu loňskýho roku jsem rozvážel úplně všechno a za jakýchkoliv okolností, míval jsem kolem 70 balíků přes léto a jinak kolem 90, před vánoci cca 120. Zavedlo se odpolední doručování a ty balíky, co jsem měl na celou 7,5h směnu teď musím stíhat za dopoledne a na odpoledne mám dalších 40, navíc jako každoročně balíků celkově přibylo. Takže teď bych měl stíhat za 3-4 hodiny rozvézt 80, někdy ale i 120 a víc zásilek a za další 3 hodiny odpoledne dalších 40, tzn. jsem na dvojnásobku, což se samozřejmě stíhat nedá a dopadá to tak, jak to dopadá..
@pivasek: Ovsem, pokud mate zasilku ulozenou na poste mimo vase trvale bydliste, zasilku Vam Posta nesmi vydat bez oznameni o ulozeni zasilky, tudiz jen na obcanku nic nedostanete.
@DWOjkaDEPO72: To platilo snad jen zacatkem roku 2010. Vydavaji uz dlouho ciste na obcanku zcela bez potizi bez ohledu na trvale bydliste.