GeForce RTX řady 30 nabízí až dvojnásobný výkon pro ray-tracing v reálném čase a hraní s využitím AI. Co vám nabízí grafické karty firmy Gigabyte?
10 vychytávek Gigabyte GeForce RTX
• Největší skok ve výkonu z generace na generaci (až dvojnásobné výkonnostní přírůstky a 8K HDR hraní).
• GDDR6X paměti jsou nerychlejší grafické paměti s kapacitou až 24 GB.
• Dvouosé průtokové chlazení zajišťuje lepší provozní teploty oproti předchozí generaci.
• 2. generace RT jader znamená až dvojnásobný nárůst výkonu v ray tracingu.
• 3. generace Tensor jader umožňuje lepší fungování AI v technologiích jako DLSS.
• Reflex Low Latency snižuje odezvu systému v kompetitivní hrách.
• RTX IO umožňuje bezztrátovou dekompresi dat přímo na GPU. To umožní rychlejší nahrávání her.
• RTX 3090 je první grafická karta, na které je možné hrát v rozlišení 8K s HDR a vše streamovat přes GeForce Experience.
• Nvidia Broadcast umožňuje využívat AI k optimalizaci streamovaného obsahu jako je automatická redukce audio šumu či úprava pozadí na webkameře.
• GeForce RTX řady 30 znamená až dvojnásobný výkon v náročných 3D aplikacích a speciálně navržené ovladače pro tvůrce obsahu.
Ray Tracing - svatý grál počítačové grafiky
Ray tracing není nic nového. Ve filmovém průmyslu se používá již nějakou dobu, proto počítačově generované světy a postavy v nich vypadají (skoro) jako živé. O co jde? Ray tracing vypočítává barvu pixelů sledováním dráhy paprsku světla od zdroje, v tomto případě kamery, a simuluje interakce tohoto paprsku s objekty ve virtuálním světě.
Ray Tracing zcela promění váš zážitek z hraní reálnou simulací světla, stínů, odlesků a dalších vizuálních efektů.
Klade si při tom otázku, jak by vypadal pixel na obrazovce, kdyby jej ovlivňovalo skutečné světlo - třeba slunce. Krása této technologie spočívá v tom, že zachovává původní podobu virtuální scény a vizuální efekty, jako jsou stíny, odrazy a nepřímé osvětlení, jsou přirozeným důsledkem algoritmu, nikoli zvláštními efekty.
Zkrátka pokud se mluví o fotorealismu, ray tracing je jeho příčinou. Je to svatý grál počítačové grafiky, který ještě donedávna nebyl možný nikde jinde než kupříkladu v předrenderovaných filmech či architektonických vizualizacích. Díky Nvidii a jejím grafickým kartám GeForce RTX řady 30 se ray tracing stává skutečností i ve hrách, a to během samotného hraní.
DLSS - až o 50 % vyšší výkon díky AI
Základní premisa DLSS je jednoduchá na vysvětlení. Zatímco většina grafických karet vykresluje obraz v takovém rozlišení, v jakém ji to prostřednictvím nastavení určíte, čipy z modelové řady GeForce RTX 30 dokáží sestavit obraz s nižším počtem pixelů. Díky takzvaným Tensor Cores, kterými jsou karty GeForce RTX vybaveny, zvládne scházející pixely doplnit umělá inteligence s pomocí neuronových sítí.
Výsledkem je ostrý obraz jako by byl vykreslený v rozlišení až 4K, jenom bez obrovského poklesu výkonu, na ktrerý jsme si museli dosud jen zvykat. Vyšší snímkové frekvence přitom nejsou vázány jen na rozlišení. Výpočetně náročný ray tracing, u kterého se zadýchají nižší modely řady RTX 30, z DLSS profituje také.
NVIDIA DLSS zvyšuje počty snímků v novém Call of Duty až o 85% v rozlišení 4K.