Všechny komentáře k seznamu:Doporučené změny na CZC

Uvažování zákazníků

Zajímalo by mě jak vlastně lidé kteří navštěvují CZC uvažují při nákupu a co by tady chtěli změnit, ale když se podívám na anketu ve které "co byste chtěli změnit a co je pro vás při nakupování na net shopu důležité" zcela suveréně vedou zkušenosti ostatních zákazníků a velký výběr produktů NAD zboží skladem, tak si říkám že tohle se už doopravdy chová jen jako fórum. Já teda nevím, ale mě je při nakupování jedno jestli má předmět super popisky, je levný, a je u něj super diskuze kdyžho nemají skladem. Je fakt super mít krásné obrázky u produktů - tato možnost suvereně vede celou anketu.
Já sem chodím nejen pokecat ale především nakoupit.
Přijde mi absurdní že lidem nepřijde zboží skladem na internetovém obchodě důležité....

Možnosti
37 reakcí
poslední 5. 2. 2009 10:05

Mě osobně nevadí že zboží není skladem, dlouho vybírám a zvažuji co je nejlepší a i cenově výhodné, když už se pak rozhodnu, tak mi nevadí že zboží bude až za 2 dny, protže výběrem často strávím i více času. A to můžu o sobě říci že nakupuji v průměru každý týden. / Navíc lidem, co si zboží objednávají přes poštu, 2 dny určitě vadit nebudou, protože naše pošta to dodává jak chce a často to trvá i 14 dní, někdy i déle.

@Gowron: To by mě zajímalo jakým způsobem nakupuješ, ale základem dobrého shopu je, že si o přemětu přečtu, vidím jeho náhled a mohu si ho koupit. K čemu ti je že se podíváš na náhled bude tam spousta super fotek a diskuze a bude to levný když to prostě nemají? Kolikrát sem se tady dokonce předem ptal jestli jsou ty 2 dny co tma píšou real a jestli mi to doopravdy pošlou? Odpovědí ti vždy že ano, ale pak ti přijde majl ve kterým je neznámá a po dvou měsících to zrušíš protože na to nemá nervy - nikdo se s tebou totiž nebaví. Jako zákazník seš pro CZC spotřební zboží.
Upřímně říkám že tady mají skladem kulový, a pokud se zeptáte kdy něco bude dostanete odpověď ve stylu vyližte nám..., popřípadě že ano - zboží bude, ale do majlu vám pak přijde že je dodací doba neznámá.
Pro mě vždy bude směrodatné, jestli si budu moct donou věc kterou potřebuji koupit. K čemu ti je hromada super testu. krásný obrázky, a diskuze jak je to boží, když to nikde mít nebudou???

@Hexeus: Tak zatím se mi nestalo, že by zboží které má být do 2 dnů, do 2 dnů nebylo. Pravda, jendou jsem měl objednaný APčko, měly jich 7 skladem, šel jsem do obchodu asi za 3 dny, a někomu to AP prodaly, takže jsem ten den nic nedostal - ale omluvily se a nabídly mi alternativu, a hned druhej den jsem měl to AP které jsem si objednal. Co se týče mého nakupování, tak nestuduju dopodrobna každej kus hw, disky, ramky, media nakupuji automaticky aniž bych četl diskuzi. Ale když třeba vybírám novou základovku, tak mi docela fotky pomáhají. Např v uchycení chladičů (čipset, stabilizátory) a možnost jejich výměny, okolí patice procesoru - zda nebudou třeba vadit okolní kondenzátory při montáži větších chladičů... A pak samožřejmě uvítám diskuzi, když už někdo něco podobného zkoušel dát dohromady a podělí se o své zkušenosti či problémy na které je potřeba dát pozor. Takže já upřímě můžu říct, že by mě nevadilo kdyby zboží které si objednám dodaly třeba až za týden - hlavně když ho dodaj. Objednával jsem dřív u konkurence, a klidně to napíšu že to byl ***** - a zkušenosti z reklamací mě dále v tomto obchodě odradil nakupovat. V czc jsem s reklamacemi spokojenej.

@Gowron: Co se reklamací týče, tak postupují jako každý E-Shop. 30ti denní lhůta a pod. Nic proti, je to podle regulí.

@Hexeus: Hexeusi lásko moje,to jsi zaspal dobu!Probud se!
Dělat všechno jen podle regulí a podle zákona to se už dávno nenosí!
Dneska naopak se každý obchod snaží nabídnout toho co nejvíc a pokud možno nějaký nadstandard!
Reklamační doba 30dnů je opravdu směšná!Já za 30dní udělám tolik práce,že se o tom pánům s CZC ani nesní!
Podívej se na reklamační podmínky u konkurence a možná se budeš divit.
koukni se třeba co nabízí Miro Net.
Přiblblá fráze: " Ze zákona máme na vyřešení reklamace 30 dnů." se už dávno nenosí.

@JaAles: No nevim, ale vživotě mi nikde reklamaci nedali dříve než za 30 dní. A to i v případě že zboží bylo skladem. Co vím od různých společností tak se většinou věc začne řešit tak aby to vždy za těch 30 dní bylo. Nikde ti to nexdají dříve. je fajn že se obchody synží nabídnout nejvíc, ale k čemu to je, když to mají v nabídce, ale když si to chceš objednat tak to trvá déle než měsíc?? Pokud si něco kupuji tak proto abych to měl, a ne proto abych na to čekal. A ta přiblblá fráze se opravdu nosí. Když sem zde chtěl reklamovat klávesnici, slušně jsem se zepptal jestli je možné jí ihned vyměnit protože je skladem, a bylo mi odpovězeno že reklamace bude trvat 30 dní. přímo z CZC.

@Hexeus: Máš pravdu nosí.V tomto případě nic neřikám.
Jsem ale přesvědčený,že takovych obchodů bude ubývat.
Páč je neúprosná ruka trhu zlikviduje a to je moc dobře.
Doba 30 dní na reklamaci je směšná,myslím si že 14 dnů by stačilo
na vyřešení reklamace i s prstem v pr***.Zde na CZC je OTŘESNÉ,opakuji OTŘESNÉ,že člověk během těch 30dní ani neví jestli je vůbec reklamace uznána,či nikoliv!!!
Prostě komunikace nulová!
Nedokáži si představit situaci,kdy by mi CZC po 30dnech poslali email,že reklamace byla zamítnuta!!!

@JaAles: a proc by meli nekomu volat, kdyz sami nedostanou informaci ze servisu? nebo maji kazdy den obvolavat servisy kvuli vsem reklamacim? btw. je povinnosti zakaznika si zjistit stav reklamace. dokonce prodejce nema ani povinnost informovat zakaznika, ze uz je zbozi zpatky. presto to CzC dela...
proc by nemohli dat po 30 dnech vedet, ze je reklamace zamitnuta, kdyz jim ta informace prijde 29. den ze servisu?

@Hexeus: tak tomu u czc určitě není, četl jsem někoho příspěvěk, ve které psal že mu disk vyměnily na místě - a docela bych tomu i věřil. Jakej by totiž měl czc důvod k protahování reklamační doby, když to lze řešit u některých výrobků hned. Já sám jsem reklamoval 19.1 základovku Asus (939) a dnes mi přišel mail, že si jí můžu vyzvednout. Trvaloto to přesně jak psaly v reklamačním protokolu - Očekávané datum opravy: 29.1.2009. Tvojí klávesnici asi musely poslat dodavately, aby sám posoudil závadu.

@Gowron: Ty jsi směšný!
Věř tomu,že to se děje i u CZC!
Stalo se mi například,že mi technik psal,že potřebují doposlat driver CD k příslušenství aby mohli reklamaci uzavřít a přitom driver CD bylo jasně uvedené v reklamačním protokolu,při převzetí zboží!
Lol!
Že máš ty kladnou zkušenost,neznamená že to musí být pravidlem!

@Hexeus: tak osobně můžu potvrdit, že reklamační doba opravdu není všude stejná. Např. v jednom konkurenčním shopu (řecké A atd....) jsem otci kupoval flashku s "doživotní zárukou" (stejně první dva roky musí reklamace řešit přímo prodejce - podle zákona), která mu po půl roce odešla. Přišel jsem ji teda reklamovat. Oni akorát koukli, jestli ji mají na skladě a hned mi ji bez mrknkutí oka vyměnili za novou, žádná čekačka 30dní...
Tady u CzC zatím zkušenosti s reklamacema nemám a ani po tom netoužím (ne proto, že bych CzC v tomto nevěřil, ale jsem rád, když reklamovat nemusím asi jako všichni)... Každopádně jsem zatím četl pouze pozitivní reakce na jejich vyřizování reklamací...

@Dufinos: Já to rozlousknu. Mám tady vadný disk který je skladem, a kupoval jsem ho pře 4 mi měsíci. Při připojení hodí disk modrou smrt. Nejde na něj nainstalovat OS. Prostě je vadný. Dojdu s ním do CZC a dám vám vědět...podle toho jak se všichni brání, bych řekl že mi disk vymění na místě....

@Hexeus: Odpověď CZC na dotaz o reklamaci, se zmínkou o tom že zboží mají skladem.."Dobrý den, výměna ihned možná není.Reklamační lhůta bude trvat do 30 dnů.Produkt můžete zaslat na naši adresu a nebo doručit osobně na reklamace.S pozdravem"

@Hexeus: To co tady ted napsal Hex snad nepotřebuje žádný komentář.
Krásný příklad jak lze slušně napsat vyližte si ....
Bravo!

@JaAles: Trošku bych se přeci jenom CzC zastal. Dočasně. Zkus to Hexee tam hodit na reklamačku a potom nás přesvědčíš o "délce záruční doby". To podle mého bude nejlepší důkaz. Rozhodně lepší než spekulace...

@JaAles: A proc by ho meli automaticky vymenit? Protoze jim Franta rekne, ze mu nefunguje? A tim, ze mu ho vymeni kus za kus se prodlouzi zaruka na dalsi 2 (resp. 3 nebo vice) roky. Nemate pocit, ze to taky trochu zalezi na vyrobci? Vymeni vyrobek a vyrobce jim pak rekne, ze reklamaci neuznava. Tak to zaplati ze svyho?

@destiny: Tak až tak "doslova" se to samozřejmě brát nemůže... Každopádně, jestli vymění výrobek hned nebo jej pošlou a ty si počkáš 30 dní je na 99% jenom na prodejci. Protože ti to prostě může jenom napíchnout do PC a zjistit, že tam ta chyba je. No tím pádem ti může dát hned tu věc novou a samotnou reklamaci už si buď s výrobcem nebo importérem vyřídí sám a bez tebe.
Chtěl jsem např. reklamovat RAMky, které mi v memtestu nahodily chybu. Pro jistotu jsem psal do "jednoho nejmenovaného shopu", kde jsem je koupil, jak postupovat. Řekli mi, ať jim to tam hodím, oni to otestujou a tak za cca. 3 - 4 hodiny se můžu stavit. Buď mi je vymění nebo pokud budou ty původní v pořádku, tak mi je vrátí...

@Dufinos: Co se týče reklamaci na czc, tak s nima zatim nemám moc zkušeností(tuk tuk na drevo :-D) je jasné, že to jde řešit tímhle způsobem, ale zase to není u všeho. Já osobně jsem ochoten akceptovat reklamační dobu 14 dnů a dalších 14 dnů po domluvě obchodníka z reklamujícím, protože nevěřím, že těch reklamaci je tolik aby vyřízení reklamace trvalo 30 dní. Btw. koukali jste na obcanské judo minulou sobotu? Byl tam zajimavy pripad, kdy manik reklamoval zbozi bez paragonu, nemel sebou zadne zbozi a prodejce dostal pokutu, za to, že mu nevystavil reklamační protokol.. To ze neměl zboží ani paragon to je nezajimalo.. Tohle se snad můze stat jen u nás :-DDDD

@Sow@_red: No kéž by to bylo vždycky tak a všude. Můj přítel reklamoval nějakou pumpu co je v autě a trvalo to skoro tři měsíce, protože se to prý posílá do Japonska a jenom měsíc trvá cesta tam a zpátky. No to bych chtěla vidět :) Hlavně bych to nechtěla zažít třeba s procesorem nebo něčím podobným bez čeho PC nefaká. Čtvrt roku bez PC bych asi nepřežila.

@Sow@_red: Jenže 30 dní je bohužel doba stanovená zákonem a většina obchodníků ji jako takovou plně využívá. Takže někdy se dost načekáš. Nevím jak přímo zde, ale zatím všude kde jsem byl nucen něco reklamovat, nebyla reklamace vyřízena dříve než po oněch 30ti dnech.

@Hyperformance: Zapoměl jsem tam dopsat svojí hlavní myšlenku :-D a tou by byla právě změna v zákoně, té lhůty z měsíce na třeba těch 14dní, což by podle mého dostačovalo..

@Sow@_red: Těch 14 dní by bylo super, akorát toho se asi jen tak nedočkáme... Jinak co se týče těch 30 dní, alespoň je tam ta výhoda (pokud se samozřejmě ozveme), že pokud není reklamace vyřízena do 30 dnů, tak, podle zákona, je "zboží" bráno jako neopravitelné a tudíž nám vzniká nárok na vrácení peněz...

@Dufinos: Řekněme si na rovinu, základ úspěšného podnikání zní : "Levně nakoupit, draze prodat a pozdržet platby." Z toho jasně pline že jen hlupák by nevyužil zákonem stanovenou lhůtu. Kdybych byl pan podnikatel, asi bych to dělal taky. Ona ta 30ti dení lhůta má pro obchodníky své výhody. Například pokud jsdeš reklamovat něco co stálo 100 Kč, asi se na to vykvyjzneš a koupíš si to nové bez reklamačních průtahů. S čímž se samozřejmě počítá a podobně...

@Dufinos: Tech 14 dni je podle me nerealnych. Nejde ani tak o prodejce, ale hlavne o servisy, kam vetsina reklamaci smeruje od prodejcu. A ty by to nezvladaly.

@destiny: Nebylo by problém udělat více servisu. Ale nemyslím že je až tolik reklamovaného zboží, že by se něco do týdne nedostalo na řadu..

@Sow@_red: coz by vedlo ke zvyseni cen... stoji to za to?
chcete perfektni servis? kupte si Dell a druhy den vam prijede technik domu na opravu. jenze bude holt stat o neco vic nez Acer...
ja si naopak nemyslim, ze by do servisu chodilo nejak malo vyrobku.

@destiny: Podobny servis ma u některých výrobku i HP. Třeba mu 24" S-PVA panel od HP ma onside do 24hodin.

@JaAles: Tak to asi žiju jinde..... skoro každej obchodník si tu lhůtu 30 dnů využije, jo někdo to pak nakonec ve finále vyřeší rychlejc, ale na tu lhůtu se vymlouvají všichni. A že by to vyřešil sám prodejce, tak jak umožňuje zákon, to taky neznám, prostě se odvolává na výrobce a že to musí posoudit on.... To snad jenom Obi reklamace neřeší, ať tam člověk přinese cokoliv, tak buď dají kus za kus a nebo, když chcete, tak peníze, ani nezjišťují, zda je to fakt rozbité.... asi jim to při tom obratu nestojí za to. A když potřebuju motyčku (:-D) tak jedu z těchto důvodů k nim.

@Aggata: Bohužel jak jsem se dočetl v diskusích, tak podle některých uživatelů kteří udělali velmi špatnou zkušenost s reklamacemi u CZC, že jim byl sice vyměněn kus za kus, ale vadný kus byl vrácen zpět do skladu bez reklamování u výrobce. Nemohu soudit.

@Hyperformance: No.....tomu bych možná i věřila, jsem si donesla digi kameru a když jsem jí otevřela, tak bylo znát, že už jí někdo měl. Je v pořádku, možná to byla kamera vrácená jen do 14 dnů, že nesplnila očekávání, ale ani se nikdo nenamáhal to zakrýt nebo aspoň vysvětlit.

@airman01: Byla jsem přihlášená přes bráchův počítač a nevšimnula jsem si jeho nicku :-(

@airman01: celkem normál. todež se mi stalo se základní deakou a taky jsem vysvětlení nedostal

@Marauder.01: Tak proč by se namáhaly cokoliv vysvětlovat, hlavně že jsi zaplatil.Klasický přístup.

Tohle jsem take nepochopil. Hlasoval jsem pro zbozi skladem, ale jak se vyvinula anketa me taky moc netesi. Tohle je oproti mimozemstanovi podle me hlavni minus CZC, ze maji skladem cca 60% produktů. Uz kolikrat se me stalo, ze pri objednaniza 2 dny, z toho byl mesic, ale co uz jsem vubec nepochopil, tak to byly 2 mesice emaily jestli mam o zbozi zajem, ze je objednano a potom zruseni objednavky a jeste vic nechapu to, kdyz zde neco uvedou jako novinku, samozrejme dostupnost neznama, tak asi po cca 3 mesicich je stazena uplne, aniz by byla dostupnout skladem ci 2 dny.Takze jasne zbozi skladem, na druhe misto bych dal zkusenosti osttanich (8%???). Cena je taky dulezita vetsinou, ale na vyber je podle meho dost produktu v ruznych cenovych intervalech, holt za kvalitu se plati a pocitac a komponenty alepson ja nekupuju kazdy den.S tema informacema a obrazkama produktu fakt nevim, ale ja radeji dam na zkusenosti zakazaniku nez na informace (napr. ventilatory Thermaltake a jejich uvadena nizka hlucnost = lež). Obrazky jsou fajn, sam jich tu nahravam dost, ale jako hlavni bod nakupu? Fakt ne.

@tOplOaDer: Podle čtení diskuzí,seznamu produktů hodně lidí využívá CZC jako svůj zdroj informací o daných produktech a proto není divu ,že hlasovali pro "dostatek informací, pěkné obrázky produktů" a pak stejně nakoupí u konkurence.
Skutečně pokud není zboží skladem nám může být úplně jedno ,že je zde velký výběr produktů, velké množství obrázků a informací ,zkušenosti ostatních zákazníků i ta nižší cena.

@R4YNE8: Stejně nakoupí jinde - v mnoha případech je to i logicky dáno tím, že ti lidé nejsou z Prahy a bojí případných nákladů na dopravu při reklamaci ...

Mně teda taky nepřijde absolutně nejdůležitější zboží skladem. U výběru jakou přesně např. kameru z mnoha je pro mne moc důležité hodnocení ostatních, názory, obrázky, zkušenosti, a u výběru u koho koupit, je pro mne důležitá cena, "profláknutost" prodejce a dodací podmínky. Zda je zboží skladem je pro mne důležité jen při rozhodování, zda to někdo má (nebo je tam přijatelná lhůta) a nebo má napsáno "dodací lhůta neznámá" - i když je-li cena hodně zajímavá, tak to zkusím i přes takové sdělení.

Nenašli jste, co hledáte?

To je gól! To je gól!