Překvapivá věta zazněla v jednom z propagačních videí zachycujících zákulisí natáčení letošního kasovního trháku o legendární panence od Mattela.
Máme za sebou první víkend od čtvrteční dvojpremiéry očekávaných filmů Oppenheimer a Barbie a spolu s ním první čísla. Barbie, jejíž rozpočet činil 145 milionů amerických dolarů, utržila jen ve Spojených státech 155 milionů a celosvětově 337 milionů dolarů. Jde o nejsilnější čísla v letošním roce, se kterými Barbie překonala i premiéru pátého dílu Indiana Jonese. Očekává se, že film po dobu svého promítání utrží okolo miliardy dolarů.
Podívejte se na oficiální trailer Barbie filmu s českým dabingem
Gosling že zná Zemana? Ano!
Tvůrci ze studií Warner Bros zveřejnili na Twitteru – respektive na sociální síti X, jak se od pondělního rána firma Elona Muska nově jmenuje – velmi zajímavé, minutu a půl dlouhé video, které nás nechává nahlédnout za oponu natáčení jedné konkrétní filmové sekvence. Barbie v podání Margot Robbie a Ken hraný Ryanem Goslingem cestují z Barbielandu do skutečného světa rozmanitými dopravními prostředky a jednotlivé scény jsou natočeny bez použití CGI.
„Používali jsme staré filmařské techniky, známé z doby němých filmů. Celé to působí jako film Karla Zemana,“ vysvětluje světová superstar Ryan Gosling na videu, kterého si všimli čeští uživatelé sociální sítě a rychle se začalo šířit. Působí překvapivě, že Gosling zná velikána českého filmu, když podobné techniky využívali na západě mnohem známější režiséři a tvůrci? Pro nezasvěceného diváka možná ano.
Vysvětlení však ochotně poskytlo Muzeum Karla Zemana na svém facebookovém účtu. „Ryan Gosling navštívil naše muzeum se svou rodinou v roce 2021 během natáčení filmu The Gray Man, a tak je s dílem a životem Karla Zemana dobře seznámen. Je krásné vidět inspiraci napříč umělci i dobami a ještě krásnější, když ji někdo umí rozeznat.“
Filmy, které nemohou být odlišnější
Nestává se zase tak často, aby se společný termín premiéry dvou naprosto odlišných filmů dostal do hledáčků médií i tvůrců internetových vtípků tak, jako se to povedlo snímkům Oppenheimer a Barbie. Zatímco opus Christophera Nolana na ploše tří hodin dramaticky rozebírá zákulisí výroby první atomové bomby, Barbie je bezstarostná barevná jízda plná vtípků, romantiky i feministické satiry.
Vše odstartoval příspěvek uživatele @bootcutgenes, který na zveřejnění informace o reálném Barbie domě postaveném za účelem propagace reagoval slovy: „Marketingový tým filmu Oppenheimer má šanci udělat tu nejvtipnější možnou věc.“
Barbie domek nakonec celou situaci přestál bez úhony, na internetu a nejen tam se ale spustilo opravdové šílenství. Barbie vs. Oppenheimer navíc slouží i jako zajímavá sociální sonda. Jeden z uživatelů například sestavil mapu, na které porovnává trendy ve vyhledávání obou filmů a všímá si s dalšími uživateli v komentářích zjevné podobnosti s voličskou mapou USA:
Na kampaň se rozhodla zareagovat některá kina v čele s pražským Aerem, které nyní nabízí dvojité projekce zvané Barbenheimer double feature. Celkem 294 minut mistrovského filmového umění s výbušným koncem si mohou zájemci vychutnat ještě několikrát do konce července i v srpnu.