Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Brutální výkon a výhodnější cena. Herní grafiky série GeForce RTX 30 jsou venku

Brutální výkon a výhodnější cena. Herní grafiky série GeForce RTX 30 jsou venku

Události
ASUS GeForce TUF-RTX3080-10G-GAMING, LHR, 10GB GDDR6X_1571913679
ASUS GeForce TUF-RTX3080-10G-GAMING, LHR, 10GB GDDR6X
Produkt není určen k prodeji.
ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING, LHR, 10GB GDDR6X_788644904
ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING, LHR, 10GB GDDR6X
Produkt není určen k prodeji.
ASUS GeForce TUF-RTX3090-24G-GAMING, 24GB GDDR6X_661205985
ASUS GeForce TUF-RTX3090-24G-GAMING, 24GB GDDR6X
Produkt není určen k prodeji.
ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX3090-24G-GAMING, 24GB GDDR6X_1360361434
ASUS GeForce ROG-STRIX-RTX3090-24G-GAMING, 24GB GDDR6X
Produkt není určen k prodeji.

Hned tři nové grafické karty s jádry od společnosti NVIDIA byly odhaleny první zářijový den. Přináší obrovský výkonnostní skok, přitom si zachovávají poměrně rozumné cenovky. Novinky sází na architekturu Ampere.

Výkon by měl být v porovnání s předchozí generací karet u série GeForce RTX 30 až dvakrát vyšší, platí to přitom pro všechny tři představené modely – GeForce RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070. „Dnes ukazujeme světu nejvýkonnější počítačovou herní platformu na světě,“ prohlásil šéf společnosti NVIDIA Jensen Huang.

Zdůraznil přitom, že grafiky Ampere přináší největší generační skok v celé historii grafik tohoto výrobce. Doposud se totiž za nejvýkonnější herní grafiku považoval model GeForce RTX 2080 Ti. Citelně vyšší výkon by měl ale nabídnout už nový model GeForce RTX 3080, který bude v praxi dvakrát výkonnější než model RTX 2080. Karta GeForce RTX 3080 stačí na bezproblémové hraní ve 4K při 60 snímcích za sekundu.

Představení karty GeForce RTX 3080

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GeForce RTX 3080

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GeForce RTX 3090

 

Ceny jsou atraktivní

V porovnání se zmiňovanou kartou RTX 2080 Ti přitom bude cenovka daleko příznivější. České zastoupení společnosti NVIDIA uvádí jako doporučenou cenu referenčních modelů RTX 3080 přesně 18 999 Kč, přitom pomalejší karty RTX 2080 Ti jsou v některých případech k mání klidně i za více než 30 000 Kč.

Pochopitelně model RTX 3090 na tom bude výkonnostně ještě citelně lépe, tomu také odpovídá jeho cenovka 40 999 Kč. To se může zdát jako velká suma, na druhou stranu se bavíme o kartě, která by měla strčit do kapsy i nejvýkonnější Titany RTX, u nichž jsou ceny ještě vyšší. Novinka je údajně o 50 % výkonnější. Případní zájemci ale musí počítat s doslova obrovskými proporcemi karty, obzvláště v porovnání s RTX 3080. Karta nicméně nabídne výkon, který bude stačit na hraní v rozlišení 8K při 60 snímcích za sekundu.

Nejlepší poměr cena/výkon by měly s cenovkou 13 999 Kč nabídnout grafiky GeForce RTX 3070. I tento model by měl být totiž výkonnější než karta GeForce GTX 1080 Ti. I tento model by měl stačit na hraní ve 4K, vhodnější nicméně bude rozlišení 1440p. Jak bývá již zvykem, NVIDIA během prezentace zveřejnila hned několik grafů, které porovnávají výkon starších a nových karet. Prohlédnout si je můžete i níže v článku, na reálné testy si ale budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Přesné hodnoty FPS totiž grafy neuvádějí.

 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GeForce RTX 3090

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GeForce RTX 3070

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GeForce RTX 3070

 

V prodeji už během září

Otazník také visí nad celou řadou technických parametrů. Jisté je nicméně to, že všechny představené karty zvládnou plynulý ray tracing v reálném čase stejně jako herní AI. Čipy staví na 8nm technologii Samsungu, která byla vytvořena speciálně pro společnost NVIDIA. GeForce RTX 3090 nabídne 10 496 CUDA jader, RTX 3080 pak 8704 CUDA jader a RTX 3070 celkem 5888 CUDA jader.

Paměti dodal Micron, jde o GDDR6X, tedy o aktuálně nejrychlejší grafické paměti na trhu. Pro úplnost dodejme, že RTX 3070 nabídne 8 GB paměti, RTX 3080 pak 10 GB a konečně RTX 3090 úctyhodných 24 GB.

Karty se budou na pultech obchodů objevovat postupně. Jako první přijde 17. září RTX 3080, následně pak 24. září karta RTX 3090. Jako poslední se objeví nejlevnější RTX 3070, a to konkrétně v průběhu října. Zda uvedená data platí také pro Českou republiku, zástupci společnosti NVIDIA zatím neupřesnili. Jisté je nicméně to, že všechny modely budou k mání v celé řadě provedení pod taktovkou firem Acer, Alienware, ASUS, Dell, HP, Lenovo či MSI.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Mezigenerační nárůst výkonu ve hrách

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Porovnání výkonu a cen jednotlivých karet NVIDIA

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (288)

Skladem?

Máte info cca kdy budou u nás skladem?

Ověřený GEEK - level 3

@TdiRs: Pro RTX 3080 by mělo být datum uvedení do prodeje 17.9. a pro RTX 3070 je uveden říjen bez konkrétního datumu.

@Khalai: "Skladem" a "uvedení do prodeje" jsou ovsem dve rozdilne veci....

Ověřený GEEK - level 3

@Grew_CZ: Kdy budou skladem nevi ale nikdo. A i kdyz se neco naskladni, je dost mozne, ze to bude velmi rychle pryc a bude se cekat...

@Khalai: Bude možnost předobjednávky 3090? Rád bych si ji "blokl" včas.

Ověřený GEEK - level 3

@pospíchal6: Ne, Nvidia zarizla predobjednavky. Tedy kdo driv objedna, ten driv bere. Nastavte si hlidaciho psa, az budou karty zalistovane v nabidce.

@TdiRs: To bych taky rád věděl. Dnes jsem poslal do světa svoji 2080ku a do vydání budu odkázanej na integrovanou grafiku.

@Hikorust: dobře ti tak :D

@SAJGON: Kdo ví, jak se budou prodávat za týden. Raději prodat dřív :)

Ověřený GEEK - level 3

@Hikorust: Asi rozumne rozhodnuti. Pouzite 2080 budou mit brzo cenu okolo 9-10K.

@Hikorust: To každopádně, pobavila mě ta integrovaná grafika, to se ti doma nic neválí v šuplíku? :)

@SAJGON: Bohužel, nic jiného nemám :) Trochu jsem uvažoval o nějaké použité grafice na přečkání, ale raději vydržím. Budu doufat, že půjdou nějak rozumně koupit. Snad to nebude čekání na několik měsíců. Jsem skromný. Spokojím se s nějakou hezkou edicí od EVGA nebo MSI. A ideálně toho 17.9 :D

Ověřený GEEK - level 3

@Hikorust: Jestli se mohu zeptat, za kolik se povedla prodat? Po uvedení 3070 bude mít hodnotu lehce přes 8 500 Kč, samozřejmě že neznalý kupce dá i více. Pokud chcete kartu od EVGA, tak největší šance asi bude přes jejich evropský obchod. Sídlí hned v sousedním Německu, takže ani případná reklamace nebude problém, navíc při objednávce z jejich obchodu dávají myslím i delší záruku.

@Berhof: 11000kč. Dlouho jsem neváhal, protože jsem si nebyl absolutně jistý tím, jak moc ceny spadnou dolů, protože takový propad mezi generacemi jsem ještě neviděl.
Já tu svoji kupoval celkem brzy po releasu, ale nechtěl bych patřit k těm, kteří kupovali později 2080ti za 30+. Když čtu, jaký nárůst výkonu nové karty mají, tak by mi bylo z toho do pláče. Ty karty teď nebudou mít žádnou hodnotu. Jinak, moc jsem to dřív nesledoval, ale jak to reálně funguje, pokud jde o předprodej? Kdy se zhruba dají karty v eshopech rezervovat?

Ověřený GEEK - level 3

@Hikorust: Nvidia dle nejnovějších (nutno říci neoficiálních) informací předobjednávky neumožní. Kdo dříve přijde, ten dříve mele.

@Berhof: Hmm.. Tak to bude zajímavé. Předpokládám, že po nekonečném refreshování stránky se ukáže out of stock...

RDNA 2

Tak. A teď si ještě počkáme s čím příjde AMD a pak teprve budeme moct začít používat nějaká superlativa. :D

Ověřený GEEK - level 3

@gos: Snad nebudeme čekat příliš dlouho, od AMD je zatím ticho po pěšíně a nic moc se neví...

@gos: Mě tu chybí Stratosovy komenty :D Kdepak je žabák? Docela se mi po něm i stýská. Nenašel si náhodou nějaké děvče? :D Berte mě s rezervou, jsem starší ročník a dříve tu byl srandy kopec.

Master GEEK

@ProcházkaT: Tohle bych nechal bez komentáře a buďme rádi, že se zde již nemusí vyvracet nesmysly. Pro srandu jsou jiné weby.

@GreenT: Naprostý souhlas a děkuji všem.

@ProcházkaT: Stratos řádí na Facebooku. Ani po tomto mu nesklaplo. Ale snížil se k uznání, že se to nvidii povedlo :)

@gos: Nvidia zaútočila. Ceny u RTX 3070 a hlavně 3080 jsou krásné a to AMD kartám udělalo velký problém. (nejsem žádný odpůrce karet od AMD) Jen to tak cítím.

@gos: Nvidia zaútočila. Ceny u RTX 3070 a hlavně 3080 jsou krásné a to AMD kartám udělalo velký problém. (nejsem žádný odpůrce karet od AMD) Jen to tak cítím.

@marasek: Tak tak, AMD bohužel neměla příliš odpověď ani na dosavadní nejvýkonnější modely, takže pokud firma nepřipravovala delší dobu nějakou pecku, tak si troufám říct, že nyní nemají naději v brzké době dohnat takovouhle ztrátu. Sám ale doufám, že se pletu. V takovém případě by konkurence mohla zamávat s cenami ještě více

Ověřený GEEK - level 3

@dundr.j: Ja si myslim, ze na 3070 bude mit AMD odpoved, treba se dotahnou i nekam pod 3080. Nove konzole slibuji vykon prave nekde okolo 2080, takze cekam, ze model GPU bez hardlock TDP limitu nebude mit doufejme problem konkurovat aspon te 3070 a nizsim modelum, ktere prijdou pozdeji...

@marasek: Cena ano,ale ne pameti. Ja si pockam na 3080 s 20GB pameti vy prodavajte ty referencni ted :D

@gos: AMD neuvedlo zadnou konkurenci ani ke generaci 1xxx ani 2xxx .Radeon 7 nepocitam ten se realne na trh nedostal a nejvykonejsi model od AMD 5700XT konkuruje v mainstreamu starejm kartam jako je 1080 nebo novejsim 2060 ale uprime doufam ze na necem delaji protoze ty ceny jsou fakt prehnany. Grafiku kupuju vzdy ob 2 generace mam ted GTX 1070 FE a chtel bych jit aspon na 3080 ale jako 20 za kartu to se mi moc nechce.

@RaY: Jako 20k za 3080 je ještě cena mega v pohodě, nevím co očekáváš.

@RaY: 5700XT zdatně sekunduje 2070 super, určitě né 2060 :) To, že mají problémy se stabilitou je už na jinou debatu.
Viz kolegové, řekl bych, že na 3070 odpověď u AMD bude (což je pro ně důležité, mít co postavit alespoň v mainstreamu/vyšší střední třídě), v high-end modelech bude nejspíš (snad se pletu) opět proti zeleným bez munice.

@Johnczek: Jenže chápeme, že 5700XT vyšla kdy že a dodnes nemá stabilní drivery? Resp. použitelné ano. Ale co ten stuttering? Takže otázka nezní, jestli AMD nabídne hardware s adekvátním teoretickým výpočetním výkonem. Otázka je, jestli to s novými AMD konzolemi Vulkan prošťouchne natolik, že to pohraje do karet slabší GPU divizi? A udělají si konečně i nějaké ty drivery?To je podle mě nasnadě.Jinak moje další CPU bude Ryzen a to DX už bych mohl dát taky do pryč, když fandím víc a víc open sourcu :).

@DW: 5700 XT uz ma stabilne a bezproblemove drivery, zase posledne mesiace sa musim zastat AMD, od mojho posledneho prispevku k Sapphire Nitro+ co bolo asi 3.5.2020, to zacalo ficat nanovo bez nejakych black screenov a freezovania, o ziadnom stutteringu neviem, az na tu chybu DX v Call of Duty Warzone, coz je ale podla mna nejaky plosny problem hry u vyvojarov :D Sam tu kartu pouzivam asi od oktobra 2019 a pravidelne som aktualizoval skoro kazdy jeden driver...tak drzim palce AMD, aby to opät nepo*rali

@DaveSech: Stuttering nemusíte přímo zaznamenat (to závisí na hned několika proměnných), pusťte třeba co já vím Division 2 benchmark a sledujte frame time graph ve vámi vyvoleném bench softu.

@DW: J, objavil som trebars stuttering aj v takom GTA V, ale vzdy len, ked je hra vykreslovana pod hladinou...

@DaveSech: Bohužel, AMD to u všech karet zdaleka neopravilo. Před 14ti dny jsem RX5700XT kupoval a před týdnem bohužel vracel. Polovina her, které běželi na mé staré 390X (RDR2, Fallen Order, Project Cars 2...) mi s 5700XT vůbec nešlo a u zbytku blackscreen issues. Nepomohlo ani DDU a reinstal driveru, ani flash biosu. Nechal jsem si vrátit peníze a nyní si počkám na RTX3070.

@hixer: Rad by som pomohol, ale ja sam som rad, ze tieto vecne problemy s nejakymi black screenmi uz skoncili :D kazdopadne, okrem CoD Warzone mi neblbne vobec nic a to som toho vyskusal kopec, ak by sa vyskytol opät nejaky BK, hned by som to sem hadzal, uzivatelia vid Stratos tvrdia uz od zaciatku, ze sa so ziadnym problem u tejto grafiky vobec nestretli, ale to mu samozrejme neverim, nikto neposkytoval ziadne riesenie a zhadzoval to na veci, ako DP kabel atd. coz je samozrejme holy nezmysel.

Ověřený GEEK - level 3

@RaY: Pokud nechcete dávat 20 000 Kč za kartu, tak tu bude i levnější 3070 za 14-15 000 Kč s výkonem současné 2080 Ti, získal byste více než dvojnásobný výkon. Otázka také je, jaký máte CPU, aby vám kartu nebrzdil.

@Berhof: Tak je tu hlavně ještě jedna věc, celá 10 generace procesorů Intel nemá PCIE 4.0 takže to považuji za docela zářez. Takže ideální combo by měl být procesor AMD a grafika Nvidia (vtipné, že NVidia tímto nahrála své konkurenci). Já osobně chtěl i5-10600k a žádná Z490 základní deska které povoluje overclocking proceosrů "K" nemá podporu PCIE 4.0 ... takže otázka co s tím no.

Ověřený GEEK - level 3

@Lukasparez: Nejde o jen podporu desky, když zcela chybí podpora na straně CPU (u Intelu).Ale jak už jsem zde opakovaně psal - nebál bych se toho, že by RTX 3070 nebo 3080 plně saturovala 16 linek Gen3 PCIe rozhraní (u RTX 3090 se bojím cokoliv odhadovat).

@Lukasparez: Z490 mají podporu PCI 4.0. Brzdí to Intel. Viz např:https://www.gigabyte.com/Motherboard/Z490-GAMING-X-rev-10#kf

Ověřený GEEK - level 3

@stochla: Z490 jsou zvláštní desky, desky s podporou PCIe 4.0 jsou na výrobu výrazně dražší, ale nejspíše jen málo majitelů Z490 bude upgradovat na Rocket Lake s PCIe 4.0.

@stochla: Tak mě jde o připojení grafické karty, konkrétně RTX 3080, k tomu chci Intel i5-10600K. Žádná základní deska v obchodě czc ale nepodporuje socket 1200 a zároveň PCIE 4.0.
SSD připojím klasicky, m.2 neplánuji zatím a to že Intel procesory nepracují s pcie 4.0 mi je taky jedno, grafika má své jádro a datový tok na desku. Původně jsem chtěl Tomahawk-Z490, ale stejný problém, nemá PCIE 4.0 připojení grafiky.. Asi budu muset počkat, Intel K procesory jsou stále daleko lepší než AMD.

@Berhof: Kdyby někdo věděl o RTX 3070tce za 14k dejte mi vědět.

@gos: Veselé to čtení s odstupem času. AMD nejenže konkuruje RTX 3070, ono i vesele konkuruje RTX 3090. A to už se proslýchá, že na další generaci AMD grafik nVidia nebude mít dokonce odpověď, a že až s následující generací by mohla zase konkurovat. Jinak co se týká cen, tak to radši nebudu komentovat. Skalpeři všude, včetně velkoobchodů s výpočetní technikou. :(

RTX 3060

Nevíte něco o grafikách rtx 3060?

Ověřený GEEK - level 3

@style5: Zatím se neví nic, dostupnost RTX 3080 bude od 17.9., dostupnost RTX 3070 někdy v říjnu a o RTX 3060 zatím nepadlo ani slovo.

Ověřený GEEK - level 3

@style5: Jak píše Khalai, Nvidia se tradičně o 60tkové řadě na úvodní konferenci nezmínila, 60tky většinou přichází s několika měsíčním odstupem. S ohledem na předchozí generace bych 3060 očekával okolo Vánoc, možná i po, aby se lépe doprodávala starší generace karet, kterých na skladech nebude málo.

@Berhof: Hlavne jsem zvedavej, za kolik se bude od ted prodavat nova RTX 2080Ti... :D

Ověřený GEEK - level 3

@Grew_CZ: Doprodaji se zbytky a konec. Vyroba uz byla davno ukoncena. Ale jo, chapu vas argument, cena 2080 Ti klesla na nejakych 40-50% z puvodni ceny.

@Grew_CZ: Jak psali níže, prodávat se nebude, ale po bazarech 10-12tis sezenes neboj ;)

@style5: Nechci kecat , ale myslím že ani nebudou.

@Jirdajedeman: Podle mě budou, ale jak již zminovali budou později

@style5: Dle povídaček na netu by měla být představena až jako poslední někdy v listopadu, nicméně to neberte jako ověřenou informaci.

Konektory ....

Který pitomec vymyslel konektor pro napájení karty uprostřed? Jak tohle chcete nějak vzhledně připojit...

Ověřený GEEK - level 3

@MasakTeritory: PCB je kratší než chladič, takže to technicky vzato smysl dává, ale osobně se mi to také moc nelíbí...

@MasakTeritory: Mne osobne ten konektor v strede pripomina staru Sapphire R9 Fury Tri-x :D

Ověřený GEEK - level 3

@DaveSech: Tam byl ten konektor uprostřed ze stejného důvodu jako zde - krátké PCB umožnilo, že krajní ventilátor profukoval žebrování skrz, ne jako u většiny karet, kde ventilátor žene vzduch skrz žebra proti PCB.

@Berhof: Kto vie, ci to tomu chladeniu prospieva, sice je to neesteticke s kablom v strede, ale asi jo..

Předprodej

Kdy bude zahájen předprodej? Popř. počítáte s naskladněním ihned po uvedení na světový trh?

Proč tak výrazný nárust ceny?

Zdravím, celkem by mě zajímalo, proč je tak velký nárust ceny v ČESKU o proti cenám, které NVIDIA zmínila na svém streamu? RTX3070 měla cenovku 499 Dolarů a to je cca 11 000 Korun. Což je o 3 000 méně než udáváte vy a NVIDIA Česká Republika. Celkem mě to zaráží, že si ČESKO! navyšuje ceny jak se mu chce. Tohle se mi vůbec nelíbí.

@macalla: Důvod je daň 21% dph a clo. Cena 499 USD není platná ani v USA. Vždy se připočítává daň státu, ze kterého je karta objednána + marže obchodu.

Ověřený GEEK - level 3

@jposp: Přesně tak. V USA je v každém státě různá Sales Tax, takže by nedávalo smysl tam uvádět cenu s daní.

@jposp: Ono jde taky o to, že si tu cenu nVidia vycucala z prstu a za tu cenu nejdou vyrobit ani referenční karty, natož nějaké lepší nereferenční edice.

@macalla: DPH + clo

@macalla: Rozdíl je dán DPH ;)

@macalla: Cena která je uvedená při jakékoliv show je cena,kterou chce výrobce na svém území.A samozřejmě každý stát si přidá svou DPH a prodejce svou marži.

Děkujte nextgen konzolím

Jen kvůli blížícímu launchi nextgenu srazila Nvidia ceny karet tam, kde by měly být. Nebýt nextgenu, tak 3080 stojí 1500USD... to jen abyste, zarytí PCčkaři, furt jen nemrmlali na konzole, jak brzdí vývoj grafiky ve hrách...

@socha9: Jinak zítra ve čtyři bude mít MSI ofiko prezentaci svých 30xx gaming a ventus karet. Za mě je 3080 Gaming X jistota jistot...

Ověřený GEEK - level 3

@socha9: Díky za informaci, zatím bych nepředbíhal, jaká edice bude nejlepší, každý výrobce umí sem tam něco pokazit - naposledy např. Asus s prémiovou edicí Strix u 5700 XT a i levnější TUF.

@Berhof: Já doufám, že ASUS na tom nebude tak špatně u 3080. Mám většinu produktů od firmy Asus, a Aura sync je super, když se dá nastavit vše. Pokud ale bude jiná značka, nastavit barvy bude bolest.

Master GEEK

@Hejzlik: Všechno ukáží až podrobné recenze, takže je třeba ještě vydržet. U Asus byla spíše problémem také dost vysoká cena oproti konkurenci. Ale uvidíme.

@GreenT: Lze se s vámi zkontaktovat přes email ?

@Berhof: Já jsem to myslel na sebe. Na co mám zálusk osobně... ;) ale samo, pokud tam budou vhajnovat koily, tak půjdu do jiné značky :)

Ověřený GEEK - level 3

@socha9: Kojly muzou vhajnovat u kterekoliv karty ale ;-)

3070

Myslíte si že 3070 je dobrá? Protože chci složit PC do 36 000 korun českých, a jak se koukám na ceny tak nevím co radši vybrat, RTX 3080 nebo 3070?

Ověřený GEEK - level 3

@gaming152: 3070 by měla nabídnout výkon lehce nad RTX 2080 Ti za cenu od 14K výše. Takže ano, vypadá to na velice solidní kartu a s rozpočtem 36K byste se mohl vejít do této karty.

@Khalai: Děkuji za odpověď.

Chyba

Ve článku píšete, že 3070 je výkonnější než 1080 TI, ale bude výkonnější než 2080 Ti. Vyprodejte zásoby :)

@jposp: Jo,ale jaka je pravda to nevi nikdo jestli je opravdu vykonejsi. podle me tam bude habrovat malo pameti.

@jposp: no hlavně za pár peněz mi posviští už RDD2 na 4K na Ultra :)

Rtx 3070 80 90 Ti?

Budou taky grafické karty třeba 3080 Ti?

@wadel4: Proč myslíte, že je 3090 ? Myslím si, že pokud by byla 3080Ti, stála by cca o 400-600 USD víc, což už by určitě bylo lepší koupit 3090

Ověřený GEEK - level 3

@Hejzlik: RTX 3090 = nová Titan karta, čemuž odpovída cenovka i množství VRAM.

Ověřený GEEK - level 3

@wadel4: Místo "3080 Ti" je na trhu 3090, nejspíše se "Ti" označení grafik již nedočkáme, při RTX 2000 "Super" refreshy si udělala Nvidia trochu chaos ve značení - z pohledu běžného zákazníka, co se HW více nevěnuje, je lepší 2080 Super či 2080 Ti? Číselně je to výrazně lépe odlišeno.

@Berhof: Jojo aha děkuji za odpověď

@Berhof: Presne, začínal v tom byť chaos. Toto nové značenie sa mi páči. A prípadne vidím priestor na číslovanie "super refreshov" ako 3075, 3085... Logika číselného radu by ostala zachovaná.

Ověřený GEEK - level 3

@DaveSech: Lenovo historicky uvádělo ve specifikacích hromadu nesmyslů, např. GTX 1180 atd. Zatím bych tomu nepřikládal moc velkou váhu.

@wadel4: Karty 3080 Ti budou potom, co AMD představí své karty. Mela by byt vykonejsi nez 3080 a mit 20GB pameti a cenove se pohybovat okolo 26k :)

@illustriousgeorge: @illustriousgeorge Tuto informaciu mate z akeho zdroja?

Ověřený GEEK - level 3

@kotrík1: Rumors & gossips bych tak odhadoval :-)

@wadel4: No co sem vydelv ve specifikacich karet za cas by meli proijit i 3080 s 20GB pameti Tak ze 3080ti muze byt moznost.

Ověřený GEEK - level 3

@ku5: A byli to oficiální specifikace nebo drby jedna bába povídala? :)

Výkon

Jaksi jste zapomněli zmínit, že ten skoro dvojnásobný výkon je v určitých pečlivě vybraných hrách a samozřejmě se zapnutým RT a DLSS, které zesílilo nejvíc. Reálně podle mě výkon nebude vyšší než 50% bez RT a DLSS (2080 vs 3080, 2070 vs 3070)...

@Jerrow: Jsou jen dohady, vždycky počkat na reálné testy z ověřených zdrojů a nespoléhat na marketing kohokoliv.

Ověřený GEEK - level 3

@DW: Tak tak, taky cekam na Techspot, Gamers Nexus aj.

Dotaz ohledne GEFORCE RTX 3080

Chci se zeptat jestli karta pobezi s PCI Express 3. generace stejne tak i na PCI Express 4. generace. Jelikoz mam v PC jen PCI Express 3.0 nechci kupovat novou desku. Tak se ptam jestli grafika pojede? a jeste otazka jestli nevite kdy budou grafiky dostupne i od ostatnich distributoru jako Ausus atd?Nechci FE edici.

@ku5: Určitě budou, ASUS, MSI a Gainward. Gainward dokonce leaknul nějaké fotky před prezentací. Viz odkazy. https://www.msi.com/Landing/GeForce-RTX-30-Series
https://www.svethardware.cz/gainward-potvrzuje-specifikace-rtx-3090-a-3080-ukazal-sve-modely/52950

@Hejzlik: Gainward už zařadil RTX 30 řady na své stránky https://www.gainward.com/main/vgapc.php?vgapc_id=83&lang=en

@ku5: PCI bude kompatibilní, ale při zapojení do trojky dojde k pár procentní ztrátě výkonu (odhaduje se 2-4%, ale ještě nejsou testy samozřejmě).Kdy budou nereferenční karty by mne také zajímalo.

@Ria kon: Asus announces The ROG Strix, TUF Gaming, and Dual NVIDIA GeForce RTX 30 Series GPUs are planned to release worldwide in September. Pricing has not been revealed.

Ohledně 3090...

Před rokem jsem si koupil úplně novou sestavu...
https://www.czc.cz/f43ov7opj6gg9arpiu50hjd7jg/seznam
Všechno frčí úplně super, I9 se mi podařilo přetaktovat na 5.0 Ghz na všechny jádra při 1.234 V (1.235 V přesněji, mám pocit že se to uvádí po ,005 V).
A hlavně tam mám tuhle potvoru: https://www.czc.cz/asus-geforce-rog-strix-rtx2080ti-o11g-gaming-11gb-gddr6/246510/produkt
Teď je otázka, kdybych ji chtěl prodat a koupit si 3090, za kolik byste prodali tu moji 2080 Ti, pokud koncem měsíce září bude 1 rok stará (tudíž furt v záruce)?
Také, půjde mi vůbec k mé základovce ta 3090? Psali tam cosi o PCI-4. generace, kterou mám pocit základovka nepodporuje (možná se baví úplně o něčem jiném než si myslím já, což bude asi pravděpodobný :-D).
850 W zdroj by to pořád měl utáhnout i s tím žravým procákem, že?
Díkec

@pavlík3: Pokud se v realu potvrdi vykon novych karet, tak hodnota vasi RTX 2080Ti bude max nekde kolem 15000Kc.

@pavlík3: Pcie 3.0 a 4.0 jsou kompatibilni

@pavlík3: Prodal bych to co nejdříve, hlavně, než ty karty vyjdou a dostanou se do rukou veřejnosti. Pak už to bude těžší, dnes když to nabídnete, lidé si porovnají ceny a ještě možná nevědomky koupí. To je prostě úděl high endu, že morálně zastarává nejrychleji v rámci cena/výkon.

@pavlík3: Grafiky kvůli cenám kupuji zásadně na bazaru. Teď se pohybuje cena 2080ti kolem 21-26k. Bohužel lepší referenční model obvykle nedělá lepší cenu. Na celkovém výkon má vliv hlavně čip a lidi co kupují na bazaru tam kupují hlavně kvůli poměru cena/výkon. Jestli bude pravda co se říká a vyjde 3070 (za 14k pro český trh) s vyšším výkonem (popř. velmi podobným) jak 2080ti, tak prodat vaší grafiku nad tuhle cenu by byl zázrak. Ani vyšší paměť nebude mít na cenu vliv. 1080ti 10-14tis. 2080S s cenou 15-18tis. V prvních dnech se spoustu lidí jako vy, tedy lidé co jim stačí aspoň to nejlepší, snaží těchto karet zbavit a trh přehltí. To má za následek ještě větší propad ceny. Jelikož máte lepší model, tak bych reálnou prodejní cenu odhadoval mezi 11-13tis.v případě, že bude pravda to, co se píše o 3070.PS: Samotného mě zaráží kam až by mohl jít cenový propad rok staré grafiky, která stála 38k. Nu což, jestli je to největší generační skok, tak to bude taky největší cenový propad. U nejvyšších modelů grafik je opravdu brutální skok.

@VojtechKulis: Jsem ve stejném stavu mám 2080ti Strixe OC za 37k,- a v podstatě jsem přávě přišel o minimálně 20tisíc. Jak vyjdou testy tak si myslím že cena padne ještě níže. Další věc ovšem je jaký je reálný výkon bez Ray tracingu a ostatních věcí ve hrách které tyto technologie nepoužívají. Pokud i tam bude 3090 mít 2x ne-li 3x vyšší výkon než 2080ti tak cena na bazaru padne tak na 10-13k max.

@-sK8Er-: Hosi tohle je presne marketing Nvidee donutit lidi co uz nakoupili aby prodali a kupovali dal. Boze premyslejte ja bych to bral takhle mate 2080ti pockat na dalsi genereaci,ale tohle vase histerie je zbitecna. Jak sem psal tohle je presne marketing Nvidee. A co se tyce vykonu bude urcite jen v RTX tak ze ted pojedou lepe s RTX a DLSS nic vic.

@VojtechKulis: 2080Ti je na Aukru za 15 a nikdo neprihazuje:d kdo neprodal před oznámením, bude jo to bolet:)

@eukalypt: Je kravina prodavat tyhle karty kdyz nevis jestli bude vykon opravdu realny.Ten vykon bude pravdepodobne v RTX a DLSS tak ze kdo proda 2080ti a nepocka aza na dalsi genereaci udela urcite chybu

@VojtechKulis: Ano proto už topky roky nekupuju, s tím ale člověk musí bohužel počítat, pořád to není jako dřív, kdy grafické karty zastarávaly mnohem rychleji, každopádně tím, že vyjdou nové modely ta 2080ti není přece hned na vyhození, bude se na ní dát hrát stále.

Ověřený GEEK - level 3

@SAJGON: Presne tak. 2080 Ti jsou stale vysoce vykonne karty, pro 1440p idealni, pro 1080p stale overkill.

Ověřený GEEK - level 3

@pavlík3: Když to porovnáme čistě z hlediska výkonu a vezmeme do úvahy, že 3070 je o maličko lepší jak 2080 Ti (či na stejno s 2080 Ti), tak osobně bych za ni nedal více než 13-14 000 Kč. Další nevýhodou do budoucna je, že Nvidia optimalizuje na nejnovější generaci a s těmi staršími se již tolik neobtěžuje. Než budou nové karty na trhu, tak máte šanci, že narazíte na kupce, který o Ampere neví a prodáte ji třeba i za 20 000 Kč.

@pavlík3: 2080ti shanim kdybys chtěl prodat napiš

@Blue4You: Hele záleží za kolik by se to prodalo, no. :-) Jestli chceš, přidej si mě na FB - Imik Plays.

Ověřený GEEK - level 3

@pavlík3: Osobně bych dnes víc než 12-13K za "jetou" 2080 Ti nedal :)

Vykon

Aby ty "relativni vykony" nebyl fake jako o generaci predtim, ze se stahoval na ciste RTX vykon, ktery ale stejne nebyl k nicemu prakticky. Hlasali tehda, pokud se nemylim, 6x vetsi vykon (RTX), realny byl ale treba 10%. Nicmene pokud by byla pravda ta cena, tak by to stale bylo asi dobry

Ověřený GEEK - level 3

@Buddha666: Posun jen o 10% asi moc nehrozi, ale mate pravdu v tom, ze to chce pockat na realne testy s RT off i RT on.

Čekat

pokud nemáte desku s PCIe 4.0 tak vám ty GPU budou k ničemu počkal bych na DDR5 ram bude PCIe 5.0

Ověřený GEEK - level 3

@mikol: Na to jste prisel jak? PCIe 4.0 je zpetne kompatibilni a ani RTX 2080 Ti nedovede plne saturovat 16 linek 3.0 rozhrani, takze minimalne 3070 a 3080 budou i na PCIe 3.0 naprosto v pohode.A jak souvisi DDR5 s PCIe 5.0 by me take zajimalo :-)

@Khalai: :D

Ověřený GEEK - level 3

@mikol: A já bych počkal rovnou na PCIe 10.5 a DDR40 RAM, ať je to fakt future proof!

RTX řady 20

Dá se očekávat v nadcházejících týdnech nějaký výrazný pokles cen u RTX řady 20 ? Konkrétně například RTX 2070 ? Díky :)

@valuchpat: Čekám, že s cenou dolů bude víc hýbat AMD, protože nemají jinou "odpověď". U Nvidie to budou řádově jen stokoruny. Záleží, kolik se toho válí na skladech - je možné, že bude akce na některé modely.

RTX30XX vs CPU

Mě by teď zajímaly požadavky nových RTX na CPU, kde bude doporučené minimum u Intel a AMD procesorů, jestli to bude mít třeba smysl k platformě Z390...

Ověřený GEEK - level 3

@Tomas Riffler: Pro Z390 je tady porad jeste 9700K nebo 9900K, tak uvidime, jestli a u jakych CPU dojde k bottlenecku.

650W zdroj s RTX 3080 ?

Loni jsem si poskládal sestavu v čele s Ryzenem 5 3600 plus starší RX 580 s tím že jsem čekal právě na nový Nvidie. Napájim to zdrojem EVGA 650W 80 Plus Gold.
Bude mi tenhle zdroj stačit na RTX 3080 ? Já vím že Nvidia uvádí doporučenej zdroj 750 W, jenže moje sestava i s RTX 3080 by měla dohromady potřebovat max okolo 520 W. Tak si myslím že i tak mám slušnou rezervu. Nehodlám to taktovat ani vymýšlet nějaké jiné šílenosti. Díky.

@Andy1992: Mám taky zdroj 650W a záleží na odběru celé sestavy. Protože nemáš příkonem náročný procesor a pokud nemáš jiné příkonem náročné komponenty, jako druhou grafickou kartu, tak asi nebude problém a kvalitní zdroj 650W to v pohodě utáhne. Nejlepší je dát si měřák spotřeby/příkonu a zapojit do něj jenom PC bez monitorů a dalších periferii a změřit příkon při maximálním vytížení procesoru a GPU. Podle mě se nedodstaneš přes 350W. Ani já s RTX 2080 a Ryzen 3700 se nedostanu přes 380W. U RTX 3080 si připočti maxiláně 100W, takže seš pořád pod 500W, takže dostatečná rezerva.

Ověřený GEEK - level 3

@Andy1992: Zdroj vam stacit bude, nemusite mit strach.Ja mam 9700K s 2080 Ti na 600 W zdroji (fanless 80 Titanium) a max odber mam okolo 350-400 W. Vy na tom budete podobne, az koupite 3080 kartu.

@Khalai: Super. Na redditu spousta lidí tvrdí že 750W zdroj je povinnost a já to prostě nechápu, schválně jsem loni ještě kupoval tu 650W abych měl do budoucna dostatečnou rezervu a přijde mi nesmysl to měnit...

Ověřený GEEK - level 3

@Andy1992: Co mate? G2 nebo G3? To jsou spickove zdroje. Tech 750 W je tam uvedeno jako rezerva pro nekvalitni krapy typu nJoy, Eurocase, Whitenergy apod.

@Khalai: Mám tento: https://www.czc.cz/evga-650-gq-650w/188704/produktJá právě doufám, schválně jsem vybíral dobrou značku a ještě 80 Plus Gold abych pak neměl problém...

Ověřený GEEK - level 3

@Andy1992: GQ jsou jen o chlup horsi, nez G2/G3, vubec to nereste. Tu RTX 3080 ten zdroj v pohode zvladne. Max odber sestavy s Ryzen 3600 a RTX 3080 bude okolo 400 W, mate tedy jeste fajn rezervu “kdyby nahodou nejaka ta mikrospicka” :-)

@Khalai: Super, díky!

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Na ty nekvalitní křápy by to chtělo spíše tak kW, ale to by zase bylo až moc pro běžné zdroje.

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: Ja vzdy beru predevsim kvalitu zdroje a wattaz dle realnych potreb a ne dle nejakych obecnych doporuceni vyrobce.

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Nejlépe se spotřeba grafiky počítá podle power limitů BIOSu, k tomu přičíst CPU a nějakou rezervu na zbytek a vybrat kvalitní zdroj, co pojede max na 70 % při sečtení peaků.

@Berhof: Takže myslíte, že s tímhle budu v pohodě? https://www.czc.cz/seasonic-focus-plus-gold-750w/220743/produktCPU mám i7-9700K a chtěl bych tu RTX 3080.

Ověřený GEEK - level 3

@trunkfu: Naprosto v pohode.

Ověřený GEEK - level 3

@trunkfu: Zdroj bude cajk, záleží ještě co chlazení. Jakou máte skříň, jaký chladič CPU a jak osazené větráky?

@Berhof: Ted mam v pc https://www.czc.cz/asus-geforce-rog-strix-rtx2080-8g-gaming-8gb-gddr6/246513/produkt
A teploty max 70 stupnu na GK.Skrin mam Fractal Design Define R6, black
A na procaku Scythe SCMG-5100 Mugen 5, rev.B
Teploty cpu sem zatim videl max 75 stupnu v zatezi.Jeste bych dodal, ze počítám s verzi ROG-Strix, ktera mne zatim nikdy nezklamala mel sem 1070 TI a ted tu 2080ku a obe jeli totalne super. I kdyz samosebou cena je vyssi.

Ověřený GEEK - level 3

@trunkfu: 3080 oproti 2080 má TDP o asi 100W výše, takže asi i teploty budou vyšší. Jaké máte ventilátory ve skříni a na jakých pozicích?

@Berhof: No, mam tam defaulty od Fractalu co jsou u skrine. 2 vepredu a jeden vzadu.

@Khalai: 500W seasonic na 3080? Má cenu zkoušet? 2080 a Ryzen 3600 ted na tom jede v poho..

Ověřený GEEK - level 3

@Pop-shoit: No bude to dost na hraně, 3080 na stock TDP bere 320W, Ryzen 3600 si řekne do 90W, takže nějaká pidi rezerva tam je, ale hodně malá. Jaký přesně zdroj máte?

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: Ja uz bych do toho teda nesel. Rovnou bych vzal kvalitni 650-750 W zdroj a mel klid.

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Obzvláště v ceně GPU - nějakých 20 000 Kč, se nový zdroj za necelé 3 000 Kč ztratí.

@Berhof: 10 let starej OEM Seasonic...500W..Nesmrtelnej kousek. ve finale se počítá kazda kacka..Nebo doporučte nejakej zdroj cena/vykon..

Ověřený GEEK - level 3

@Pop-shoit: Opravdu chcete riskovat, že vám kartu za 20 000 Kč odpálí 10 let starý zdroj za 1200?
https://www.czc.cz/260653,231206/kody
osobě bych sáhl rovnou po 750W RMx, ať zdroj jede v nižší zátěži a má větší účinnost

@Berhof: Ryzen mam pretaktovanej,i s pretaktovanou 2080 to jede..Jen driv na stejnym zdroji s 2080 a 4770k uz sestava padala pri pretaktovani CPU...Tak nevim..

@Pop-shoit: S tím mi nejela ani 2070, to už vůbec neřeš. Na zdroji se nešetří.

RTX 3080

Kdy se tak můžeme dočkat grafik od např. Asusu ? Tento měsíc to ještě asi nehrozí že? Zajímalo by mě kolik budou stát zda jít do refereční karty nebo si počkat na Asus kartu rád bych do 20K víc už by bylo moc pro mě. Díky

Master GEEK

@fesak123: Grafiky se začnou dostávat na trh postupně a bude to nějakou dobu trvat. 3070ka má třeba uvedení až v říjnu. Včera se jednalo o papírové uvedení a první informace, navíc se týkala zatím FE modelů. Takže chápu nadšení, ale na grafiky si ještě nějakou dobu počkáme.

Ověřený GEEK - level 3

@fesak123: Slušnou edici 3080 od Asusu do 20 000 Kč hádám neseženete, povedené mívá Asus většinou Strixky, akorát v posledních letech z toho udělal prémiový předražený brand, kde je příplatek oproti ostatním povedeným kartám 10-20 %. 3080 Strix bych čekal tak za +- 23 000 Kč.

@Berhof: Díky pánové. To je škoda. Ale vidím že dnes oznámili The ROG Strix, TUF Gaming, and Dual NVIDIA GeForce RTX 30 Series GPUs are planned to release worldwide in September. Pricing has not been revealed. Sakra :D a jak krásně vypadají. I Aorus, ten má dokonce ukazatel teploty přímo na GPU což vypadá luxusně. :D

Ověřený GEEK - level 3

@fesak123: Každý AIB si nechá ceny co nejdéle pro sebe, aby nemohla konkurence reagovat a taky aby nebyl zákazník naštvaný z drahých edic.

@Berhof: Asus bych nebral..Moje první Asus 2080 měla sice masivní chladič, ale bez heatpipe a musel sem vrátit kvůli přehřívání.....

@Pop-shoit: A jakou jste měl case a celkově airflow ? Nebyl problém náhodou v tom než to házet na ASUS ? Nikdy jsem s ASUS GK neměl problém s přehříváním.

Ověřený GEEK - level 3

@Hejzlik: No, poslední řada Strix karet měla problém s nízkým přítlakem a vysokými teplotami. Bylo to celkem dobře zdokumentováno na kanále Gamer's Nexus, kde bylo jednoduchým řešením použít kratší šrouby.

@Khalai: nepřijde tím člověk o záruku? :))

@Pop-shoit: A jakou jste měl case a celkově airflow ? Nebyl problém náhodou v tom než to házet na ASUS ?

@Hejzlik: skřín nikdy nezavírám..ted nemám ani zadní bočnici...Tak MSI gaming TRIO pak chladilo nesrovnatelně...

Ověřený GEEK - level 3

@Hejzlik: Byl to velký problém Asus edic 5700 XT, přesněji takový problém, že Asus vydal komplet nové EVO verze Strix a TUF edic:
https://www.youtube.com/watch?v=OJU8jKIYtS4
https://www.youtube.com/watch?v=H7lnBCFnBok

@Berhof: Praveže mám momentálně 1070 ti rog strix a nemůžu si stěžovat, je ticha a teploty vysoké vůbec nejsou (case Phanteks p400a)
Ale teď mě hodne zajímá Aorus s tim gpu temp. ukazatelem. Jenze to bude stat asi i vic nez 23k že.

@fesak123: taky mam ROG-STRIX 2080 a teploty u ni v zatezi na 1440p nepresahnou 70 stupnu.

RTX 3080

Mám podezření, že RTX 3080 se budou prodávat jako rohlíky v krámě a bude problém s dostupností.
Každopádně by bylo od CZC hezké vložit placeholder pro nové RTX, abychom si je mohli dávat do seznamu přání. Třeba to Ježíšek uvidí a třeba to i nadělí. A pokud to Ježíšek nenadělí, tak si to nadělím sám :-)

Ověřený GEEK - level 3

@median: Placeholdery budou snad brzy, nebojte :-)

Zaklad PC s RTX3070

Co myslíte, mohl by to být základ na hraní her na pár let?AMD Ryzen 5 3600XT
RTX 3070
2x 16gb DDR4 3600MHzMám budget cca 32500,-Kč do konce roku

Ověřený GEEK - level 3

@RJ-No-23: Misto 3600XT bude stacit bezny 3600, rozdil vykonu je minimalni, cenovy rozdil velky.

@Khalai: Díky, vyměnil jsem to ve svém seznamu. Takhle by to tedy mohlo být ok +-?https://www.czc.cz/egi709hubqgn7bf0dtnlijlc31/seznam

Ověřený GEEK - level 3

@RJ-No-23: Zatím stačí i 16 GB RAM, možná na konci roku bude rovnou i Ryzen 4600, kdo ví :)
Každopádně 3070 je výborná karta na 1440p, na FHD je jí až škoda.

@Berhof: No počítam s minimem na 1440p, mám současné PC i PS4 ve 4K TV. Nejsem kovaný FPS hráč, spíše simulátory, sem tam FPS v singlu, sporty. Takže pokud jsem někde mezi 30-60 FPS, tak jsem spokojen. Jinak 32gb RAM tam mám primárně kvůli novému Flight Simulatoru, i když tam spíš počítám s FHD rozlišením. No a taky mě v poslední době chytnul 3D rendering v programu DAZ Studio a to používá Nvidia Iray

Ověřený GEEK - level 3

@RJ-No-23: Ve Flight simulatoru se ty RAM rozhodně vyplatí, to SSD rozhodně neodpovídá kvalitě ostatních komponent v sestavě, sáhl bych i po lepší B550 desce. CL18-22-42 je hodně volné časování na 3600 MHz RAM, to už je pomalu lepší vzít 3200 CL16. https://www.czc.cz/289971,279544,265877/kody

@Berhof: Díky, tak jsem to povyměňoval ;) Je to teda tak tak na ten muj budget po přidání plánované RTX3070

@RJ-No-23: Zdravím, dáte mi prosím odkaz na ten Vášnový seznam? Také něco takového sháním, díky

PCI-e 4

Jenom, jestli si lidi uvědomují, že pokud má druhá generace RTX jet na plný výkon, tak jedině ve slotu PCIe 4. Momentálně Intel PCIe-4 na svých chipsetech nepodporuje...Takže kromě karty...možná bude nutná i investice do systému na bázi Ryzen...

Ověřený GEEK - level 3

@cherubin69: Ani RTX 2080 Ti nebyla schopná plně saturovat Gen3 PCIe x16 slot. Takže není důvod se bát, že by docházelo k nějakému dramatickému propadu výkonu s deskami bez Gen4 PCIe slotů

Ověřený GEEK - level 3

@cherubin69: Počkal bych na testy, hlavně s RTX 3090.

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: 3070 nebo 3080 nebudou mit IMHO problem ani s Gen3, pokud pojedou na 16 linek.

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Nutno podotknout, že u Intelu je ten problém, že nemá dedikované linky pro M.2 slot, jeden bývá vždy na čipset a ostatní již kradou linky grafice, takže poté jede grafika pouze na 8 PCIe 3.0 linkách a tam už ztráta výkonu u 2080 Ti je. https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-pci-express-scaling/6.html16 linek pro 3070 nejspíše stačit bude, to souhlasím, ale výše nedokáži odhadnout.

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: M.2 sloty na Intel deskách kradou linky od GPU slotu? To slyším prvně, obvykle jsou všechny z PCH, jen sdílí linky se SATA porty apod.

Master GEEK

@Khalai: Také bych řekl, problém byl spíše na AMD deskách s dvěma M.2 sloty.

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Kradou linky GPU, osobní zkušenost.

@Berhof: A zdroj by kromě osobní zkušenosti nebyl? Nebo nějaký proof? Dovedu si to představit u secondary slotu (tam to zdokumentované je), u primary slotu bych si dovolil pochybovat.

Ověřený GEEK - level 3

@DW: Vždyť píši, že jeden M.2 slot bývá na čipset a poté další i na CPU, které pak již berou linky grafice. Vždyť se to naprosto shoduje s tím, co sám píšete.

@Berhof: mluvím o PCIE slotech. pciex16_1(2) a pciex16_2(4)

Ověřený GEEK - level 3

@DW: Mrkněte např. do manuálu mé desky Apex IX, oba M.2 sloty sdílí PCIe linky s GPU, je to strana 24: https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/MAXIMUS_IX_APEX/E12030_MAXIMUS_IX_APEX_UM_WEB.pdfPokud dáte všechny M.2 na čipset, tak vzniká úzké hrdlo mezi CPU a čipsetem.

@Berhof: Většina normálních desek sdílí linky s PCIe 2.0 x4 nebo PCIe 3.0 x2. Cokoliv, co dělá to, co popisujete, by mělo být označeno za prasečinu a bez odkladu zastřeleno bez pásky.

Ověřený GEEK - level 3

@DW: Amen :-)

@Berhof: já jsem teda hledal a nedohledal, přiznám se že jsem to jen proběhl po očku, na 24. straně to není... každopádně prasárna, o tom žádná... u Z390 Taichi by to tak být nemělo, ale asi bude problém zvukovka, kolik ta může z pcie "ukrást", to se bude počítat 8x + 8x? je řešení hodit zk do pcie x1?

Ověřený GEEK - level 3

@Tomas Riffler: Já mám také Z390 Taichi - první slot by měl jet v režimu x16, všechny tři M.2 sloty, které deska má by měly být napojené na PCH, takže by GK neměly nic krást. Jediný slot, který případně bude ubírat linky je druhý dlouhý PCIe, takže pak oba pojedou v režimu x8/x8, ale ostatní PCIe sloty, M.2 sloty apod. by měly mít linky z PCH a neměly by nijak ubírat linky z procesoru.

@Khalai: Díky, to jste mě uklidnil, pokud myslíte druhým prostřední PCIe, zk mám ve spodním... Z manuálu jsem to pobral jinak (16x, 8x+8x, 8x+4x4x), tak teď už jen tu 3080 a nový zdroj (a modlit se, ať to CPU moc nebrzdí)...

Ověřený GEEK - level 3

@Tomas Riffler: No jasně, deska má PCIE1 (x1) slot, pak je PCIE2 (x16) slot pro GK, následuje mezera pro M.2 disk, dále pak PCIE3 (x1) slot, další slot (PCIE4) je dlouhý, ale jen x8 linky, pak opět mezera a pak následuje ten zmiňovaný PCIE5 (x4) slot, který už by neměl mít napojení na CPU, ale na PCH. Takže tam ZK klidně mít můžete (já tam mám PCIe SSD).Takže dva dlouhé sloty (v pořadí tedy PCIE2 a PCIE4) jsou napojený na CPU a mohou jet v režimu x16/x0 nebo x8/x8, poslední dlouhý slot (PCIE5) je už napojen na PCH a neměl byste tedy řešit osekávání linek od CPU. Ačkoliv si teď také nejsem 100% jistý, protože manuál uvádí, že jsou jen režimy x16/x0/x0, nebo x8/x8/x0, případně x8/x4/x4. Měl jsem dojem, že tam může být i režim x16/x0/x4 s tím, že x4 slot pojede přes PCH.M.2 sloty sdílí linky se SATA porty, takže tam sice může docházet k omezení počtu SATA portů, ale nemělo by docházet k omezení PCIe linek procesoru:
https://www.asrock.com/mb/Intel/Z390%20Taichi/index.asp#SpecificationEDIT: Tak jsem se tedy nejspíš spletl, vypadá to, že Z390 umí trifurkaci linek z CPU na režim x8/x4/x4 přímo z procesoru. Tedy cokoliv ve spodním PCIE5 slotu bude okrádat horní PCIE2 slot o polovinu PCIe linek. Sakra práce...https://www.guru3d.com/news-story/intel-z390-chipset-product-brief-and-block-diagram-posted.htmlAle ty M.2 sloty platí, můžete mít všechny tři obsazené bez omezení PCIe linek.

@Khalai: Ony nesdílí linky s vypnutými SATA porty, ony je prostě obsadí. To je normální a v manuálu mobo to každý může krásně vyčíst. Problém je, když se ti seje tam, kam nemá jako v případě synka. Ono když máš já nevim 6 SATA linek/portů, tak fakt, že máš už jen 4 tě asi nijak nerozhodí. Fakt, že ti obsadí PCIEx16_2(4) taky ne, kdo dnes používá SLI. Problém nastává u prasáckých řešení, které čenžnou x16 na x8, a to je podle mě fakt fail výrobce, který by se měl velkým červeným písmem uvádět na minimálně zadní straně balení desky.Všechny mobo, které v současnosti obíhají v cca 15 PC které jsem v posledních letech řešil to nedělají a budu si na to dávat větší bacha do budoucna.

Ověřený GEEK - level 3

@DW: Souhlas, na PCIe linky od procesoru nemá sahat nic jiného, než hardware v PCIe slotech, tečka.

@Khalai: tak to nás kluci ušatí pěkně vypekli, díky za rozbor, tak nějak jsem si to myslel jak nám to nakonec dopadlo... no nic, ZK půjde do PCIE1 nebo přes riser (nevíte o "krátkém"? full lenght mám, ale...) do PCIE3 - jestli to teda ZK vezme, a nebo taky k čertu, stejně akorát topí pod GPU. Alespoň že s těmi M.2 jsme vyšli vítězně...

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: Takhle to má třeba moje Z390 Taichi - všechny M.2 sloty visí na PCH a berou linky SATA portům, ale žádný ze třech M.2 disků neobírá PCIe sloty o linky z procesoru.

Názor

Jestli budou nové grafické karty takle levné, tak se musí snížit i ceny procesorů. Je přece blbost k RTX 3070 dát Ryzen 5 3000.

Ověřený GEEK - level 3

@Adam Hornicek: Pro QHD nebo UHD hraní je to celkem jedno, tam už to utáhne v pohodě i Ryzen 5 3600. A pro FHD hraní je RTX 3070 nebo 3080 snad skoro i škoda.

Ověřený GEEK - level 3

@Adam Hornicek: Ceny grafik jsou výrobcům CPU naprosto ukradené, nejsou žádná charita, aby dávali věci bezdůvodně za lacino.

Dát na eshop! naskladnit!

Tak honem dát na eshop ať můžu předobjednat...Snad CZC nezaspí..

Ověřený GEEK - level 3

@Pop-shoit: Předobjednávky nespustila ani samotná Nvidia u Founders Edition karet, které se do běžných obchodů nedostávají. V obchodech narazíte na karty tzv. AIB partnerů (MSI, Asus, Gigabyte, EVGA...). Ti dostali specifikace velmi pozdě a proto ještě nemají ani potvrzené finální specifikace jako takty jádra, pamětí, TDP karty atd. Osobně nedoporučuji předobjednávat jakýkoliv produkt, abyste předešel zklamání. Vždy je nejlepší objednávat až po nezávislých recenzích, obzvláště u dost drahých GPU. Výrobci často naslibují hory doly a realita je pak odlišná.EDIT: Tak Nvidia dle informací ani žádné předobjednávky nespustí, kdo dřív přijde, ten dřív mele. Hádám, že stránky nvidie v den uvedení okolo 3. hodiny odpolední budou nedostupné - neudrží nápor zákazníků.

Jakou vzít značku

Moc se teším na rtx3090 hlavně Jakou značka bude uplně top, jestli Asus nebo Gigabyte

Master GEEK

@BLADE18: Třeba to bude Zotac nebo MSI. To se uvidí až v testech..

Prodej staré karty

Nevíte kde bych mohl prodat mojí 5700xt Nitro+ Special ? Nedošlo mi že v zaří budou vycházet nové karty a teď nevím, jestli bych jí neměl prodat dokud nespadne její cena. Koupil jsem jí na czc.cz asi před měsicem.

@Petr Honzejk: Koupil jsem jí 15.srpna.

Ověřený GEEK - level 3

@Petr Honzejk: Zkuste nějaké webové ba*za*ry, nic jiného se teď už dělat nedá, 14 denní lhůtu na vrácení zboží jste již propásnul.

@Khalai: Děkuji za pomoc. Myslíte že to má vůbec smysl, nebylo by lepší počkat na Nvidia 4000 a AMD 7000 ?

Master GEEK

@Petr Honzejk: Jako teď už jsou informace venku, takže grafiku těžko prodáte za nějaké lepší peníze. I když na bazarech se může někdo chytnout. Co píšete o čekání, tak si trochu pletete pojmy. Má vyjít Ryzen 4000 řada a Nvidia Ampere je už oznámena. Také záleží jestli vůbec vyšší výkon využijete, na FHD rozlišení vám poslouží ještě dlouho RX 5700XT. Mě připradá že lidi moc panikaří. Sice prodáte hůře, když dala Nvidia ceny níže, ale na druhou stranu doplatíte méně, jelikož nové grafiky tolik nestojí.

@GreenT: Myslel jsem tím grafické karty co víjdou po Ampere a Big Navi za dva roky nebo jak je to zvykem. Ale i tak děkuji za pomoc, nechám si 5700xt. Ještě jednou děkuji vám oběma.

Master GEEK

@Petr Honzejk: Co bude za 2 roky, takto se plánovat nedá. Navíc už třeba nebude na tak výkonné karty stačit procesor. PC je stavebnice a musíte reagovat dle situace. Nikdo nechce, aby měl výkonnou grafiku, kterou brzdí procesor atd.. Takže by se mělo vše ladit neustále v určité rovnováze. Od toho jsou tu pak GEEK na fóru, kteří vám s tímto kdykoliv poradí. Takže jestli budete něco potřebovat konzultovat, obraťte se na nás.

Zdroj 650W

Zdravim, momentalne mam v PC zdroj Seasonic Focus Gold Plus 650W. Planuji upgrade na RTX3080 a vodni chlazeni NZXT x63. Procesor bych chtel vyhnat na 5.0ghz. Zajimalo by me, zda-li bude muj zdroj dostatecny nebo bude potreba koupit 750W. Ostatni komponenty me sestavy jsou intel i7 8700k, 32gb RAM HyperX, 1x nvme ssd 1tb, 1x 2.5 ssd 1tb, 1x 2.5 ssd 256gb. Zadnou wifi kartu, optickou mechaniku ani nic dalsiho v PC nemam. Pripadne kdyby takt procesoru 5.0ghz x63 neuchladi, jsem ochoten koupit x73, ale stale se bavime pri pouziti meho soucasneho zdroje Seasonic 650W. Vse chci koupit zde na CZC. Predem dekuji za pripadnou odpoved.

@neznámé0: Jo a jeste jsem zapomel zminit... Zakl. deska Gigabyte AORUS Gaming K.3 Z370

Ověřený GEEK - level 3

@neznámé0: Zdroj mate v pohode, nemusite jej menit. Vymena X63 za X73 moc smysl nedava, posun nebude velky.Nechal bych sestavu jak je, jen pridal tu RTX 3080 a hotovo.

@Khalai: Dobra, moc Vam dekuji za rychlou odpoved.

Ověřený GEEK - level 3

@neznámé0: Jak píše kolega, přechod z 280mm na 360mm radiátor nedává smysl, pokud chcete výrazně zlepšit chlazení svého 8700K, tak doporučuji využít služeb delid.cz. Vymění vám pod IHS teplovodivou s nízkou tepelnou vodivostí za výrazně lepší tekutý kov a IHS zpět nalepí. Vyjde vás to na cca 1200 Kč a teplota CPU vám spadne asi o 25-30°C. Využil jsem jejich služeb již vícekrát a vždy byl rozdíl markantní.

@Berhof: Dekuji za informaci. Jake budou teploty nedokazu odhadnout. Momentalne se dostavam na teploty 75 °C pri taktu 4,7 ghz a to chladim vzduchem chladicem Scythe Mugen 5 rev. B... coz si myslim, ze neni zas tak spatne, ale musel jsem dokoupit jeste jeden originalni vetrak, protoze se dodava jen s jednim. Zkousel jsem i vyssi takt... 4.8 ghz... je to stabilni, vsechno funguje jak ma, ale pri dlouhodobe zatezi jsem se dostal na 90 °C coz uz je dosti na hrane. Porad si ale myslim, ze to nejsou vubec spatne teploty na vzduch. Drive jsem hodne o mem procesoru cetl a vim, ze se ruzne na forech resily otazky kdy i7 8700k nekomu topil a jinemu zase pro zmenu ne. Asi zalezi kus od kusu. Takze vlastne ani nevim jestli je Scythe dobre chlazeni nebo jsem jen narazil na kus, ktery nehreje. To se uvidi az budu mit doma toho vodnika. Pravdepodobne az spolu s grafickou kartou. Uprimne, nejradeji bych do toho nevrtal a delid nedelal. Vim, ze to delaji odbornici, kteri tech procesoru vykuchali spousty, ale samozrejme pokud by to bylo nezbytne nutne tak by mi asi nic jineho nezbyvalo. Takze jeste jednou dekuji za info a uvidim za par tydnu.

Ověřený GEEK - level 3

@neznámé0: No vodník vám nemusí vůbec pomoci. Problém není v chladiči, který jen odebírá teplo, které se dostane na tepelný rozvaděč - IHS. Problém je mezi samotným křemíkem a IHS, který tepelně spojuje právě teplovodivá pasta s nízkou tepelnou vodivostí a nezvládá dostatečně rychle přenášet teplo z křemíku do měděného IHS. Věřte, že po delidu budou teploty výrazně lepší a CPU díky tomu půjde i lépe přetaktovat.

Ověřený GEEK - level 3

@neznámé0: double post

Ověřený GEEK - level 3

@neznámé0: Mugen 5 je velmi solidni chladic.

@neznámé0: Jděte do toho delidu, sám jsem se stejným procesorem absolvoval, od té doby se nedostanu nad 60°C v plné zátěži s DarkRock Pro4 tichounce ševelícím...

3090

Naprostý úlet. Ale již jsem si zvykl, že Nvidia něco takového v sérii vždy má. Naposledy RTX Titan za 70 tisíc. Toto je ovšem ještě o třídu vejš. Mluvím o cenovém rozdílu mezi 3080 a 3090, a velmi chytrém vyčkávání s 3080Ti, aby to nebylo tak vidět. Takže hejlíci určitě berte 3090 a kupujtééé. A připravte si cca 40 litříků.Abych nepůsobil jen skepticky, tak ještě dodám, že design u těch karet se mi na první pohled jeví jako vážně dobrej. Taky ten chladič bude mít docela fušku, a kdyby gigabyte mohl, tak tam přidá i 4. větrák :)

Ověřený GEEK - level 3

@solver: Tak sám Jensen Huang řekl, že RTX 3090 je Titan-class karta, odpovídá tomu i velikost VRAM. Naopak je celkem fajn, že Titan karta nestojí 70K, ale "jen" 41K :)Co si budeme povídat, jestli skutečně RTX 3070 lehce překonává RTX 2080 Ti, tak to bude karta za 14-16K, která bude stačit 99% lidí, vzhledem k tomu, že většina lidí stále vybírá 1080p monitory a přechod na 1440p/2160p s vyššími frekvencemi je velmi pozvolný.

2070

Jelikož teď dávám dohromady sestavu, a už se mi nechce čekat, odkladam to asi čtvrtroku, a když sem se vcera rozhodl objednat, tak vidim že bude vycházet nová řada, a teď si řikám jestli mám nechat to co mám teď složeny v košiku kde je kombinace Ryzen 5 3600 a RTX 2070 Super, a nebo jestli mam pockat na release 3070, ale s tim jestli to nebude potřebovat aspoň ryzen 7.

Master GEEK

@kernová: Ryzen 3600 bude bez problémů použitelný, více jader vám nic nepřinese, to spíše až nové CPU řady 4000, které mají navýšit také výkon na jádro, plus docílit vyšších frekvencí. 2070S je nyní ze dne na den nevýhodná za 14k, když za to prakticky budete mít brzy výkon 2080Ti. Ovšem 3070ka má vyjít až v říjnu a než se uspokojí velká poptávka nebo bude stabilní dostupnost, kdo ví. Můžete také čekat opět velmi dlouho. Případně zkusit ještě nějaký čas vydržet jak se vyvinou ceny u starších grafik, mohli by jít dolů.

Ověřený GEEK - level 3

@kernová: No 2070S je dnes dost nevýhodná koupě, reálná cena nové karty je teď tak 10-11 000 Kč. Ceny karet z druhé ruky poletí také strmě dolů, jelikož všichni se chtějí staré zbavit, než dojde nový Ampere.Co se týče CPU k potenciální RTX 3070, tak mezi Ryzenem 3600 a 3700X ve hrách není téměř žádný rozdíl, 3070 nemá smysl brát na hraní ve FHD, ke kartě takového kalibru je třeba mít také adekvátní monitor, aby se využil její potenciál. Osobně bych ji volil k 144 Hz 1440p monitoru.

Ověřený GEEK - level 3

@kernová: double post

@Berhof: Nechápete jednu věc, že hry půjdou s next genem nároky taky úplně jinam. To, co dnes pojede na 1440p 144fps nemusí být za rok vůbec pravda. Však je to nekonečný kruh - bylo by spíše lepší ptát se vývojářů, jestli dostatečně optimalizují, protože vláken a jader je podstatně víc než před pár roky a utilizace? By jeden zaplakal.S příchodem next-gen her vůbec nevíme, jaké požadavky budou mít a jestli Ampere bude stále trhat asfalt a jak vlastně dlouho. By vlastně NV byli sami proti sobě vydat karty, které stačí na roky dopředu. Kdo by kupoval další řady? A co jsou vlastně ty next-gen hry, když enginy jsou pořád stejné a enthusiast PC hráči si užívali kvalitu, o které se konzolistům mohlo zdát už teď?Jsem vážně zvědav, kdy se dostaneme k těm tenkým klientům a celosvětové konektivitě, o které se toho tolik napsalo? Však výrobci obsahu už nechtějí řešit (dotovat) hardware, to nemá dokolečka cenu.Každá generace konzolí drží morální krok první dva, tři roky. Pak už ten dojezd bývá bída s nouzí. Jako logičtější řešení se jeví cloud computing. Chápu to zděšení, představa, že všechen obsah bude streamován ze serverů korporátu je děsivá. Ale lidé, kteří si koupí 3090 na tom indie plošinovky v 8bitu asi primárně sjíždět nebudou, takže pak už jen řešíme nejvýhodnější distribuci AAA obsahu.

8k hrani?10GB Vram?

Plánuji časem na hraní bud 8k TV nebo lepší 4K projektor a 8K jet dynamicky..Bude stačit 3080? Nebo se fakt vyplatí ta 3090? Jestli bude teoreticky stát za výrazně vyšší cenu?

Ověřený GEEK - level 3

@Pop-shoit: Ehm, v 8K si ještě dlouhou dobu nezahrajeme. Ampere budou první karty, se kterými půjde hrát ve 4K při vyšších FPS, pro 8K je potřebný 4x větší výpočetní výkon, než na 4K. Tak daleko ještě grafiky nejsou. S upscalingem přes DLSS se možná podaří dostat na 30 FPS+ v 8K při použití RTX 3090 s 24 GB VRAM, ale výrazně lepší zážitek bude z nižšího rozlišení s vyššími FPS. Pokud byste i tak chtěl hrát v 8K, tak TV stojí kolem 100 000 Kč, tam už se příplatek za 3090 hravě ztratí.

@Berhof: Tak 3090 je doma..Ted zkousim dynamicky hrat 8k a prekvapil.me vykon... Assassins Creed Odyssey mi dela v 8k 30-40 fps se vsim na max..Na moji drivejsi 2080 ACO delalo ve 4k 40-50 fps.....Ostatni hry jedou podobne,obcas neco.lehce snizit,ale je to hratelné 8K..Asi zacnu vyhlizet nejakou televizi :))

Amd karty

Tak a ted už jenom zbývá aby jsme si počkali s jakým topením přijde AMD.

Master GEEK

@mikeš0: To bych zase takto neviděl, AMD vydá nové grafiky na pokročilejším výrobním procesru 7nm od TSMC, což je proti Samsung 8nm celkem rozdíl. Nvidia určitě také nechtěla tak vysokou spotřebu, ale prostě to jinak nešlo.

@GreenT: a neví se kdy amd zveřejní nové grafiky?

Master GEEK

@mikeš0: Měli by do konce roku, ale je to stejné jako u Nvidia. Do poslední chvíle tají informace, takže zatím nelze odhadovat.

Procesor

Netušíte někdo, jaký procesor by mohl být vhodný pro rtx 3080? (Bude stačit ryzen 5 nebo bude třeba upgrade)

Ověřený GEEK - level 3

@Michal.ng: Vyckejme na testy (ale na 1440p nebo 4K by mel treba Ryzen 3600 nejspis stacit).

@Khalai: Okk :-) No rozhodně se divím, že ty grafické karty jsou tak levné. Když ta nejlevnější verze by měla být lepší než 2080Ti. (Nebo se mýlím?)Ty lidi co si nakoupili grafické karty v době koronaviru musí být docela nasraný. Že vychází nové grafické karty s dvojnásobným výkonem pomalu za stejnou cenu za kterou nakoupili 20 :-D

Ověřený GEEK - level 3

@Michal.ng: Určitě ti, co koupil před pár měsíci 2080S či 2080 Ti, tak mlátí hlavou o zeď, ale holt ne každý má čas sledovat, co se okolo PC HW děje.

@Berhof: Myslíte, že se grafické karty postupem času začnou zdražovat? Vlivem vysoké poptávky/nabídka. Resp. ptám se, zda si jí mám koupit předčasně a potom, dokoupit zbytek věcí do pc. :-) Jde mi jen o názor.

Ověřený GEEK - level 3

@Michal.ng: Ale ty karty nejsou levné. To se jen nyní zdá, protože Nvidia předchozí generací celkem dost zdražila a nyní jen drží stejné ceny mezi generacemi karet :)Pamatuji si, jak jsem kupoval top edici GTX 970 za 11K, poté základní FE edici GTX 1070 za 12.5K, následovala RTX 2070 za 15K a nyní tu máme RTX 3070 také cenově od 14K výše (základní modely a FE).Ale jinak souhlasím, pokud si někdo v posledním půlroce koupil RTX 2080 Ti za 30-35K, tak si asi rve vlasy.Ohledně RTX 3000 karet a načasování jejich nákupu bych vyčkal na reálnou dostupnost. Nvidia nedovolila žádné předobjednávky, takže vám stejně nic jiného nezbývá.

Předobjednávka

Mohu si již objednat 2kusy 3080? A pujdou dát do SLI?

Ověřený GEEK - level 3

@dvořák378: Nemůžete a nepůjdou. Nvidia předobjednávky zarazila a SLI podporují jen 3090. Navíc podpora 2 karet ve hrách je naprosto otřesná.

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: Proto to koneckonců Nvidia ukončila a SLI (či spíše NVLink) je hlavně pro GPGPU, proto to podporuje už jen Titan-class karta jako je RTX 3090.

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: To SLI IMO zachovali jen pro boření rekordů v benchmarcích pro PR, jiný smysl už dnes SLI nemá.

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: Ani pro sdružení karet pro výpočty? To přeci ještě stále vyžaduje NVLink.

@Khalai: To není primární segment ale, nezapomínej. Nějaký výpočty, když na tom můžeš hrát hry? Pch.

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Není tam jedno, zda jsou karty spojeny či nikoli? + nebylo by celkově výkonnější místo 2 3090 na výpočty či render 4 3080?

@Berhof: aha..tak tím líp..aspon ušetřím ...beru jen jednu tedy

Reakce na rtx 30 od risitas

Tohle mluví za vše... https://www.youtube.com/watch?v=2upZSyQHwNA

Ověřený GEEK - level 3

@mazánek16: Tohle shrnuje zase perfektně nálady čerstvých majitelů 2080S a 2080 Ti, co je koupili před pár měsící:
https://www.youtube.com/watch?v=pKneUFwVkXI
https://www.youtube.com/watch?v=owrpGleH0-U

Ověřený GEEK - level 3

@Berhof: To s tím Španělem je stejně nejlepší ale :)

Ověřený GEEK - level 3

@Khalai: Nedá se než souhlasit, uvidíme, zda přijdou ještě další video memes a třeba to ještě něco trumfne :)

Jak silný zdroj?

Zdravím.Zatím jsem nepostřehl,jak silné zdroje budou potřeba na tyto nové karty.RTX-3070,RTX-3080,RTX-3090.Mám ve svém PC slušný FORTRON Hydro G (650W).Bude mi stačit na RTX-3070?CPU mám i7 8700K.Děkuji za odpověď. Lohen

Ověřený GEEK - level 3

@lohen3: Na tu RTX 3070 bude stačit v pohodě. Pro RTX 3080 už Nvidia sice doporučuje zdroj o nominální wattáži 750 W, ale solidní 650 W Gold si s tím jistě také poradí (i váš případ).

Výprodeje

Tak výprodeje 2080 Tiček..už začnuly.Za 500USD jsou k máni...paráda..https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=rtx+2080&_sacat=0&_sop=15&rt=nc&LH_BIN=1

Ověřený GEEK - level 3

@dvořák378: Někteří zbytečně panikaří, nejlepší, co jsem zatím u nás viděl, byla 2080 Ti Strix za 14 000 Kč. Aby pak nebyli lidi překvapeni, že RTX 3000 je nedostatek a nemají pár měsíců na čem hrát ;)

3090 vs 3080

Omlouvám se za další téma, předpokládal jsem, že půjdu do 3080, ale mám možnost na začátku října pořídit 3090, má to cenu na 4k hraní (144 hz monitor) nebo ta 3080 bude stačit?
Co vlastně vůbec přidá těch 14 Gb pamětí a lepší propustnost oproti té 3080?

@pavlík3: asi bych počkal na https://gpu.userbenchmark.com/

Ověřený GEEK - level 3

@pavlík3: Nejsou tu recenze, takže je to věštění z křišťálové koule. Až budou recenze, tak lze říci, co se vyplatí v jakém případě. Budete kupovat komplet novou sestavu, či grafiku dáte již do stávající?

@Berhof: Pouze novou grafiku budu kupovat. :-)

Ověřený GEEK - level 3

@pavlík3: Jak vypadá stávající sestava?

@Berhof: https://www.czc.cz/f43ov7opj6gg9arpiu50hjd7jg/seznam Samozřejmě bez té grafiky.

Ověřený GEEK - level 3

@pavlík3: Sestava by neměla mít problém ani s 3090.

RTX 3080 PCI 4.0

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,jestli bude velký problém pro rtx 3080 PCI 3.0,když už je podporovaná 4.0.Ovlivní PCI 3.0 x16 nějak výkon této karty? Děkuji za odpověď

Master GEEK

@válka21: Neovlivní, už se o tom psalo. Jediný možných pár procent výkonu by bylo možných získat při RTX IO funkci v kombinaci s rychlým 4.0 SSD diskem.

RTX 3070/3080 skutecny vykon

Ja uplne nechapem, preco vsetci blaznia s predajom graf. kariet a vsetky bazary su ich hned plne, najprv by som si zhodnotil pre a proti, lebo sa rychlo moze stat, ze skutocny vykon novych Ampere bez RT a dlss nebude az tak prevratny, to by ale najprv musela Nvidia pred predajom poskytnut nejake kusy na testy nezavislym portalom, coz sa vobec nedeje :D
Aby to nedopadlo tak, ze polovica ludi bude pol roka cakat na dostupnost novych gpu bez nejakej nahrady...

I7-8700

Dobrý den, chci pořídit RTX 3080(možná 3070). nebude to brzdit procesor? i7-8700, 650W Seasonic Gold, QHD 144Hz. Chci nakrmit monitor aby dával max fps. Momentálně mám GTX 1070Ti a např. ve Warzone na low dává kolem 90 fps.O kolik si zhruba polepším? Děkuji za odpověď

@arnošt750: a v jakým rozlišení to tam chceš posílat ? QHD nebo plánuješ i 4k ? Na QHD bude 3080 celkem overkill..

@dvořák378: Já osobně plánuji tuto grafiku provozovat na Ryzen 5 3600, B550 Plus ASUS TUF deska, 4x8GB Kit Hyper X Predator 3200Mhz, RM750I zdroj, a na QHD monitoru 144hz 27 palců společně s 4k televizí, takže si myslím že to bude akorát aby to dávalo dostatečný výkon :DDo teď jsem měl 27 palců QHD 144Hz a FHD 24 palců, a společně s 1070 jsem měl o něco méně, takže bych řekl že má něco podobného.

@Hejzlik: Každopádn bych počkal na konec října na RDNA2,a pak se rozhodl jesli 3080 nebo AMD,který se s tím bude muset taky popasovat.Ale pokud zvládne 3080 RDR2 na 4K ULTRA konzistentně na 100fps bez dropů :) tak to bude hodně slušný :) Hodně mě zajímá to chlazení jestli to bude opravdu revoluce,nebo s tím budou mít běžný skříně problém.

@dvořák378: Mám monitor s G-Sync, takže proto bych chtěl Nvidii. Dále jsem měl před nějakou dobou 3 grafiky od AMD, a všechny 3 jsem reklamoval, až jsem jí vyměnil za 1070, a od té doby klid. Jsem už víceméně rozhodnutí jít po 3080, čekám už jen na testy Strixky 3080.

@dvořák378: 2560x1440 a chci aby to dávalo těch 144fps. Spíš mi jde o to jestli stačí procesor a zdroj. jinak ramky mám 32Gb. Ale asi bude lepší počkat na benchmarky. O fps se stará grafika nebo procesor? Někde jsem četl že ve fullHD tahá fps procesor a v QHD a výš je to na grafice. Nevím co je na tom pravdy.

@arnošt750: Určitě bude nejlepší počkat na benchmarky. Myslím si že by procesor neměl brzdit tuto GPU, ale říkám, je to jen odhad. Dále třeba RTX 3080 Strix od Asusu uvádí doporučený výkon zdroje 750W, myslím si, že občas ten výkon zdroje přehánějí, ale bez benchmarků opravdu nevíme kolik si vezme za jaká situace. Já si myslím, že by 650W mohlo stačit, pokud grafika nebude taktovaná až moc. Ale je to odhad. Může se vám stát, že budete potřeboval o nějaké ty Watty víc.

@Hejzlik: těch 750W je tam proto,že ta nová řada NVIDIE přechází na kompletně jiný systém chlazení a je to především rezerva kvůli tomu,aby se kryli pro případ,že by měly z počátku hodně reklamací,že je karta nestabilní,a padá.Otázka je jak totiž bude fungovat v běžných provozech,kde spousta lidí má třeba starší skříně,horší odvody vzduchu,apod....Je to něco jiné než když si to testují v jejich laboratořích...Samozřejmě na 750W se dá dostat s nějakym high end cpu (+overclocking) + pokud si ta 3080 sama o sobě vezme třeba 400-600W.

@dvořák378: Já osobně mám 750W, takže si myslím že jsem naprosto v klidu v tomto ohledu. Pořídil jsem si i case, s dobrým airflow a teploty mám v pohodě. Také si ale myslím, že by 650W měla být dostačující, ale pouze odhad.

@arnošt750: Určitě bude nejlepší počkat na benchmarky. Myslím si že by procesor neměl brzdit tuto GPU, ale říkám, je to jen odhad. Dále třeba RTX 3080 Strix od Asusu uvádí doporučený výkon zdroje 750W, myslím si, že občas ten výkon zdroje přehánějí, ale bez benchmarků opravdu nevíme kolik si vezme za jaká situace. Dá myslím si že by 650W mohlo stačit, pokud grafiku nebude taktovaná až moc. Ale je to odhad. Může se vám stát, že budete potřeboval o nějaké ty Watty víc.

Benchmark

Realny benchamrmk https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3080-vs-Nvidia-RTX-2080-Ti/4080vs4027

Pobavilo

Tohle mě hodně pobavilo. Nevěřím tomu, že by obě karty od Asusu byli stejně drahé a dokonce za nejmenší cenu :D Jak to máte s vaším názorem vy ?https://www.zive.cz/clanky/founders-edition-budou-nejlevnejsi-geforce-rtx-3080-a-rtx-3090-jinych-vyrobcu-stoji-stejne-nebo-vic/sc-3-a-205939/default.aspx

Seasonic

Mám tento zdroj https://www.czc.cz/seasonic-focus-plus-gold-550w/219941/produkt
Mám v plánu ho koupit v provedení 750W ale steně by mě zajímalo co by na to řekla ta 550W(mám ho 1 rok a záruka na něj je 10 let) mám ho zkusit s RTX 3080 ?

@slondyn: Možná max tak s 3070, a to ještě s referenčním modelem. tady počítejte s mnohem větší spotřebou než referenční karty.

@Hejzlik: Podle prvních testu RTX v plné zátěži si vezme 523W...stejné podmínky 2080 Tičko si bralo 428W...1080 si vzala 347W...Takže ano...chce to silnější zdroj...toto vypada na slušně žravou serii.

3060

Bude i rtx 3060?

@Kulisek001: Nejspíše nějaká verze ano, na internetu se objevili od značky gigabyte že by měli být nějaké 3060, 3080 s 20 GB paměti, ale je to jen neofiko potvrzené, pokud se nepletu

Sestava do 30k

Zdravím lidi už mám poměrně starou sestavu a chtěl bych koupit novou, ale bohužel nejsem nejakej znalec😀 Myslíte si, ze by se dala pořídit nějaká super sestava do 30k s 3070? A pokud ano jaké komponenty by jste poradili? :) děkuji za odpověď

@Gustaf10: 3070 asi tak skoro nekupite, ale ked odpocitate jej cenu zhruba 17000 Kc, ostane vam asi max na toto (osobne by som nieco prihodil radsej na Ryzen 3600):
https://www.czc.cz/0s57ei5nk0g9o96cr36u2pej21/seznam

GEFORCE 3080

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kolik je normální cena za 3080:) předem děkuji.

@NESTONN: Jde to vygooglit, přemýšlím, jestli vám mám odpovědět, nebo si to najdete sám, protože to sednutí na p*r*d*e*l* bude sakra tvrdé a nechtěl bych vás mít na svědomí. :D
Risknu to. Oficiální prodejní cena 3080 (ne Super, ne Ti) by měla být 699$. Dříve se to počítalo tak, že se oficiální cena v dolarech vynásobila zhruba 28, což by měla být prodejní cena u nás. Což je 19 572Kč, takže spíše 19 990Kč. No a aktuální prodejní cena je, ... pod 65 000Kč neseženete a tím myslím, že neseženete vůbec.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru