Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Call of Duty mění majitele. Microsoft kupuje Activision Blizzard

Call of Duty mění majitele. Microsoft kupuje Activision Blizzard

Události
PC Game Pass 3 měsíce - elektronicky_1321974454
PC Game Pass 3 měsíce - elektronicky
Produkt není určen k prodeji.
Xbox Game Pass Ultimate 3 měsíce - elektronicky_844082301
Xbox Game Pass Ultimate 3 měsíce - elektronicky
Produkt není určen k prodeji.

Call of Duty, World of Warcraft a Diablo – to jsou zvučná jména, za kterými stojí herní studio Activision Blizzard. A právě tohoto herního vydavatele nyní kupuje americký Microsoft.

Akvizici potvrdil dnes na oficiálním blogu šéf gamingové divize Microsoftu Phil Spencer, který se zároveň stane šéfem Activision Blizzardu. „Hráči na celém světě milují hry Activision Blizzard a věříme, že kreativní týmy mají před sebou svou nejlepší práci,“ řekl Spencer.

Celý obchod podle serveru The Verge má hodnotu 68,7 miliardy dolarů, tedy zhruba 1,5 bilionu korun. Jde tedy o největší herní akvizici tohoto století. Už předloni přitom Microsoft koupil Bethesdu, zaplatil za ni 7,5 miliardy dolarů, což je v přepočtu více než 160,9 miliardy korun.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Microsoft toho získá poměrně hodně.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Novým šéfem Activision Blizzardu bude Phil Spencer.

Americký softwarový gigant se přitom netají tím, že má s Blizzardem velké plány. „Usilovně investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo,“ prohlásil šéf Microsoftu Satya Nadella.

Díky akvizici, kterou ale nejprve musí ještě schválit regulační úřady, bychom se v Xbox Game Passu měli dočkat celé řady nových her z dílny Activision Blizzardu. Kromě již zmiňovaných značek Call of Duty, World of Warcraft a Diablo by mělo jít také o Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot či StarCraft.

Když Microsoft koupil Bethesdu, také nabídl hry této značky v Game Passu.

Budoucnost patří metaversu

Zástupci Microsoftu přitom zdůraznili, že nejde v akvizici nejde jen o současnou nabídku her. „Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejnapínavější kategorií zábavy napříč všemi platformami a budou hrát klíčovou roli ve vývoji platforem metaverse,“ podotkl Nadella.

Microsoft má tedy podle všeho také velké plány s metaversem – virtuálním vesmírem, ve kterém se lidé prostřednictvím virtuální reality budou potkávat, obchodovat, bavit se či hrát hry. Půjde zkrátka o virtuální svět se vším všudy, jaký jsme mohli spatřit například ve sci-fi snímku Ready Player One.

Není to přitom vůbec pošetilý nápad, i když se to nemusí na první pohled zdát. Potřeba potkávat se on-line v souvislosti s pandemií koronaviru dramaticky narostla, běžné videohovory ale osobní kontakt příliš napodobit nedovedou. Právě to by ale mohl metaverse změnit.

Vlastní metaverse chystá Facebook, respektive společnost Meta, a také herní studio Epic Games.

Trailer k filmu Ready Player One

 

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (1)

Hekry

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru