Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Clubhouse láká také internetové podvodníky

Clubhouse láká také internetové podvodníky

Události

Sociální síť Clubhouse je fenoménem letošního roku. Bezpečnostní experti z antivirové společnosti Kaspersky však varovali, že neláká pouze samotné uživatele, ale také vykutálené internetové podvodníky. Na co si dát pozor?

Místo co největšího počtu uživatelů vsadila sociální síť Clubhouse na uzavřenou společnost. Mít vlastní profil na této novince může totiž jen ten, kdo má pozvánku. A to je evidentně skutečný recept na úspěch, neboť zájem o Clubhouse je v posledních dnech obrovský – na různých diskuzních fórech a v chatovacích skupinách je možné jen v Česku dohledat stovky lidí, kteří bez nadsázky žadoní o pozvánku.

Právě nedostatek vstupenek ale hraje do karet i nejrůznějších počítačových pirátů. To, že někdo přeprodává pozvánky do Clubhouse, není zase až tak kritické. Mnohem nebezpečnější je výskyt falešných služeb a aplikací, které se za Clubhouse vydávají.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ukázka aplikace Clubhouse

 

"Falešná aplikace dokáže využít nastavení telefonu (nutných pro provoz Clubhouse) a dostane se tak k nahrávání videa a audia, získá přístup do zpráv a kontaktů. To je samo o sobě pro útočníky zajímavé, ale objevují se i úplně nové triky. Pokud se podaří získat dostatečné množství vzorků hlasu, vzniká prostor pro deep fakes, falešné identity vytvořené s pomocí umělé inteligence," řekl Denis Legezo, analytik společnosti Kaspersky.

Falešná identita umožní útočníkům vydávat se za skutečné osoby, což se už v několika prokázaných případech ukázalo jako velmi profitabilní. Útočník dokáže poskládat díky vzorkům nahrávek a umělé inteligenci takovou slovní zásobu, že může např. telefonovat hlasem cizího člověka a způsobit tak nedozírné škody. K základní ochraně před těmito typy útoků patří zabezpečení telefonu a obezřetnost při stahování nových aplikací.

 

Jak Clubhouse funguje?

Exkluzivita je jen jedním lákadlem nové sociální sítě. Clubhouse si zakládá na tom, že místo vizuálního zážitku nabídne uživatelům sluchové vjemy. Zapomeňte tedy na prohlížení fotografií, videí a psaných textů, tady budete hlavně poslouchat.

Důraz na zvuk se může zdát v dnešní přetechnizované době jako krok zpět, ale evidentně tento mechanizmus lidi baví. V praxi to funguje velmi jednoduše – založíte místnost, diskutujete se všemi přítomnými a ve chvíli, kdy je debata u konce, místnost prostě zmizí.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Clubhouse na PC

 

osm měsíců a představuje zajímavou možnost, jak se potkávat ve virtuálním světě nejen s přáteli, ale například i se svými vzory a celebritami. Aktivně se přitom účastnit nemusíte, stačí poslouchat – přeskakovat přitom můžete z jedné místnosti do jiné.

Další velkou výhodou, kterou si uživatelé pochvalují, je otevřenost široké škále názorových skupin. Jednotlivé tematické místnosti nejsou totiž nijak striktně moderovány, což tvoří velký kontrast se současným stavem velkých sociálních sítí. Na Facebooku i Twitteru jsou totiž příspěvky velmi bedlivě hlídány a v řadě případů i striktně mazány. 

V současnosti tak Clubhouse vyjadřuje v podstatě určitý sociální status, jde nicméně zároveň o zajímavou sociální síť, která staví na úplně jiných základech než zavedená konkurence. Vytvořili ji Paul Davison a Rohan Seth. Ti prozradili, že Clubhouse má už 10 milionů uživatelů, kteří jsou aktivní každý týden. Na konci ledna to přitom byly pouze dva miliony.

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru