Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Plnokrevnou grafiku pro hráče ukáže Intel příští rok

Plnokrevnou grafiku pro hráče ukáže Intel příští rok

Události
autor: Stanislav Holý

Společnost Intel ukázala dvou první novodobou grafickou kartu letos v lednu na veletrhu CES v americkém Las Vegas. Větší rozruch ale tento model na trhu nezpůsobil, o to by se měla postarat až herní novinka. Ta bude k vidění již příští rok.

První novodobá grafika Intelu nese kódové označení DG1. Podle výrobce tato karta cílí na sestavy, u kterých je kladen velký důraz na „optimalizaci spotřeby elektrické energie“. Moderní prvotina s architekturou Xe tedy neměla ambice konkurovat těm nejvýkonnějším kartám na trhu, byť některé tituly si na ní skutečně zahrajete.

Patrně i kvůli pandemii koronaviru a s tím souvisejícími opatřeními však žádný větší úspěch tento model nezaznamenal. Dokonce byste jej marně hledali v sestavách, které jsou aktuálně na pultech obchodů k mání. Intel totiž DG1 nabízí v současnosti pouze jako vzorky pro vývojáře softwaru. Intel dokonce již dříve zveřejnil designové koncepty toho, jak by mohly nové karty vypadat.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Intel Gemini Graphics Card Design Concept

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Intel Gemini Graphics Card Design Concept

 

V současnosti v plném proudu práce na druhé a třetí generaci. Právě ta s číslovkou tři nás bude zajímat nejvíce, neboť půjde o plnokrevný herní model. Nejde přitom o žádnou hudbu budoucnosti, podle serveru VideoCardz se totiž premiéry dočkáme již v příštím roce.

O nových grafikách se toho zatím příliš neví. Šéf týmu Visual Technologies Raja Koduri se nechal pouze slyšet, že jeho cílem je vytvořit technologii nabízející „fotorealistické světy, do nichž se můžeme ponořit“. Tím v podstatě naznačuje, že nové grafiky by měly být stavěné pro systémy virtuální reality a pro chod technologie ray tracing.

Připomeňme, že ray tracing je zatím v plenkách a nabízí je v podstatě jen vybrané grafické karty. Ty zvládají realističtější vykreslování grafiky ve hrách, karty dovolují vypočítat přesné stíny odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény. Už na konci letošního roku by měly vyjít nové televizní konzole Xbox Series X a PlayStation 5, které tuto přednost také nabídnou.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Intel Sirius Graphics Card Design Concept

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Intel Sirius Graphics Card Design Concept

Názory ostatních Geeků (5)

hogen2 HOG

Nová Grafika 2

hogen2 20. 8. 2020 23:08

Unikátní výkon nové quantove grafiky je pro poloviční molekulární struktualizacii tří milionů terraflopu a zároveň hráčskou novinkou pro realitu😜🙄.

Taralis TAR
Taralis 29. 8. 2020 8:52

@hogen2: No tak, vykašlete se už na tu vaši cenzuru

hogen2 HOG

Nová Grafika 3

hogen2 20. 8. 2020 23:19

A tak to začíná ovšem nesmíme opomenout, že tyto grafiky jsou začátkem sinteze, simbiotiky a organiky. Molekulární Micro, nano a podnano jsou komplexně řešením pro výrobu na nanostrojich...

hogen2 HOG

Nová Grafika 4

hogen2 20. 8. 2020 23:38

Úplně novinkou jsou vícevrstvé grafické platformy s vestavěnými silikonovým čipy avnich jsou datové molekuly A optické nano vlákna a gyrogeneratory v nano sestavě😎😜

hogen2 HOG

Nová Grafika 4

hogen2 20. 8. 2020 23:48

Také jsou tu polymery a 3D tisk naRAM klastry s vysokým rozlišením myšleno tím 3D tisk na silové pole se zápisem a čtením z tohoto klastr pole 😜😎🙄

Máš něco na srdci?

nahoru