Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Prokletá hra po 21 letech unikla na internet

Prokletá hra po 21 letech unikla na internet

Události
CZC.Gaming Paladin GC127, herní PC O2 TV HBO a Sport Pack na dva měsíce
CZC.Gaming Paladin GC127, herní PC
37 181 Kč 44 989 Kč
36 355 Kč 43 990 Kč
CZC.Gaming King GC125, herní PC O2 TV HBO a Sport Pack na dva měsíce
CZC.Gaming King GC125, herní PC
57 843 Kč 69 990 Kč
CZC.Gaming Knight GC235, herní PC Tričko Assassins Creed: Valhalla - Wolf (L) - v hodnotě 499 Kč + O2 TV HBO a Sport Pack na dva měsíce
CZC.Gaming Knight GC235, herní PC
24 786 Kč 29 991 Kč
autor: Ondřej Koch

Leaker s přezdívkou x0r z fóra 4chan tvrdí, že má v ruce velmi pokročilý build Duke Nukem Forever, hry držící rekord nejdelšího vývoje v historii.

Pokud si pamatujete na ságu vývoje Duke Nukem Forever, jistě dobře víte, že by si snad sama zasloužila zfilmování, které by bylo plné nečekaných zvratů, planých nadějí a nenaplněných očekávání. Firma Apogee Software měla v roce 1996 za sebou už tři díly střílečky Duke Nukem, přičemž zejména ten poslední přídomkem 3D byl naprostou peckou, která zbořila tehdejší představy o FPS. Apogee se následně definitivně přejmenovali na 3D Realms a začali vývoj Duke Nukem Forever na enginu Quake II.

Původní trailer ukázaný na E3 v roce 2001

Mezitím však spatřil světlo světa Unreal následovaný Unreal Tournamentem a v 3D Realms se rozhodli, že právě tohle je engine, který pro svého nového Duka nutně potřebují. Právě tady pravděpodobně započala série nekonečných odkladů, které nakonec vedly až ke krachu 3D Realms, neboť studio nemělo žádnou šanci nákladný vývoj dále ufinancovat. O hře se dlouho v kuloárech tvrdilo, že je v podstatě prokletá a nikdy nevyjde.

Duke Nukem Forever nakonec přece jen zaútočil na pulty obchodů, a to v roce 2011 po dlouhých 14 letech a 44 dnech vývoje. Právě toto číslo dodnes svítí v Guinessově knize rekordů v kolonce nejdéle vyvíjeného komerčního titulu historie. Je však nutné zmínit, že DNF z roku 2011 od Gearbox Software je od základu jinou hrou, než jakou si původní autoři představovali. Randy Pitchford se svým týmem totiž koupil v podstatě zapomenutou legendární značku a hru postavil od základů znovu.

l1.jpg
l2.jpg
l3.jpg
Porovnání screenshotů a videa z E3 2001 potvrzuje autenticitu leaku

Na viděnou v pekle

Na to, jak vypadala původní autorská vize, se nyní můžeme podívat prostřednictvím leaknutého buildu z roku 2001. To je shodou okolností doba, kdy 3D Realms ukázali jedny z posledních záběrů ze hry na tehdejší E3. Díky tomu dnes můžeme potvrdit, že ukázaný leak je skutečně pravý. Uživatel z fóra 4chan zmiňuje, že hra obsahuje většinu úrovní, i když v některých nejsou nepřátelé. Nyní se snaží s pomocí editoru zrekonstruovat maximum obsahu do hratelné podoby a v červnu by rád spustitelný build umístil na internet, aby si jej každý mohl vyzkoušet. Na veřejnost by se měl dostat také původní zdrojový kód.

Takto nakonec vypadala hra v okamžiku svého vydání v roce 2011

Pokud se tak skutečně stane, dostaneme do rukou cenný artefakt, který napoví mnoho o tom, jak měl původní Duke Nukem Forever vypadat. Bude ale také jakýmsi mementem videoherní historie a toho, že ne všechny ambice slavných tvůrců se podařilo naplnit. A dál už to znáte. It’s time to kick ass and chew bubble gum… and I’m all outta gum.

 

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

nahoru