Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Sony poodhaluje PlayStation VR2. Vlajkovým titulem bude nový Horizon

Sony poodhaluje PlayStation VR2. Vlajkovým titulem bude nový Horizon

Události
PlayStation 5
PlayStation 5
11 149 Kč 13 490 Kč
Horizon Forbidden West (PS5) Kšiltovka Horizon Forbidden West v hodnotě 499 Kč
Horizon Forbidden West (PS5)
1 652 Kč 1 999 Kč
autor: Ondřej Koch

O druhé generaci virtuální reality z rodiny PlayStation víme opět o něco více. Firma Sony sice nový headset neukázala, o překvapení však nouze rozhodně není.

Povánoční radiový klid v herním světě během noci na středu výrazně narušila dvojice příspěvků na oficiálním blogu PlayStationu. V tom prvním poodhaluje Hideaki Nishino, viceprezident zodpovědný za oblast Platform Experience, oficiální jméno nového VR headsetu a ovladačů od Sony. Nejde o žádné překvapení – helma dostala název PlayStation VR2, ovladače budeme potkávat pod označením PlayStation VR2 Sense controller. Vyjma názvu je však důležité hlavně to, že o druhé generaci VR od Sony víme opět o něco více. 

Klíčové funkce nového headsetu

PSVR2 nabídne 4K HDR, 110° zorné pole a technologii foveated rendering, kterou známe například z konkurenčního headsetu Oculus Quest 2. V praxi to znamená, že helma sleduje pohyb očí a výrazně rozostřuje prvky obrazu na periferii, kam se právě hráč nekouká. To snižuje celkovou výpočetní náročnost scény, aniž by docházelo k zaznamenatelné ztrátě kvality. Dostatek výkonu bude nepochybně potřeba, protože na každé oko připadá OLED displej s rozlišením 2000 x 2040 pixelů a frekvencí 90 nebo 120 Hz.

Spekulace o tom, že PSVR2 bude kompletně bezdrátový headset, se nepotvrdily. Sony však slibuje jednoduché zapojení pomocí jediného kabelu, což je po peripetiích s první generací, kde bylo kabelů tolik, že na ně bylo potřeba připnout čísla, příjemná změna. Zásadní informací je také to, že headset i ovladače mají autonomní tzv. inside-out sledování pohybu – k provozu PSVR2 tedy nebude nutné vlastnit kameru, jako tomu bylo u předchozí generace.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Přelomovou funkcí je implementace vibrací do samotného headsetu a haptického feedbacku do ovladačů Sense. Sony si od tohoto kroku slibuje zejména prohloubení imerze do virtuálních světů a zvýšení smyslového vnímání ze strany hráčů. Jako příklad uvádí dramatické situace, kdy bude headset jemnými vibracemi naznačovat zrychlený tlukot srdce herního protagonisty. Můžeme jen doufat, že tato funkce nebude mít za následek zcela nový typ zdravotních varování na začátku každého PSVR2 titulu…

Robotičtí dinosauři ve VR

Každá technologie je samozřejmě jen tak zajímavá, jak zajímavý je obsah, který si jejím prostřednictvím můžete užívat. A právě v tomto ohledu vypustila trojice Sony, Guerrilla a Firesprite Games asi největší bombu. „Zatímco se přidáváme k Alloy na její pouť po Forbidden West, je důležité vědět, že tohle není závěrečná zastávka série Horizon, ale naopak, pouhý začátek,“ navodil atmosféru Jan-Bart van Beek, vedoucí studia Guerilla. „Dnes můžeme hrdě oznámit, že jsme pracovali také na zcela novém, unikátním zážitku ze světa Horizon, který je vyvíjen od základů pro platformu PSVR2,“ dodává van Beek. Překvapení je to zejména proto, že druhý díl Horizonu vychází 18. února 2022 a další titul z této IP, jež si rychle získala srdce fanoušků konzole PlayStation, nikdo nečekal. 

Horizon Call of the Mountain je překvapivým výletem do světa, který jsme zatím měli příležitost vidět pouze z pohledu třetí osoby prostřednictvím hlavní hrdinky Alloy. To vše se nyní změní – Call of the Mountain se točí kolem nové skupinky, která v teaseru putuje na lodi, kterou jen těsně nerozšlápne Tallneck. Autoři nicméně slibují, že i na setkání s Alloy v novém VR zážitku dojde. Zatím sice přesně nevíme kdy, nicméně načasování aktuálního odhalení směřuje pravděpodobně k podzimní, respektive vánoční sezóně roku 2022. Více informací o PSVR2 i Horizon Call of the Mountain bychom se podle slibů na blogu měli dozvědět již brzy. 

Názory ostatních Geeků (2)

Uni UNI

Kde je to 4k?

Uni 6. 1. 2022 16:36

"2000 x 2040 pixelů" není 4K, ale 2K. A jestli jste jen sečetli px dvou displejů s v podstatě shodným obsahem (stereoskopie), tak není na to možné nic jiného než :facepalm :)

jaroslavpysny@seznam.cz JAR

Future VR

jaroslavpysny@seznam.cz 10. 1. 2022 7:13

Za mě rozhodně výborný počin Sony. Ano uplynulo hodně času od vydání PSVR první verze, která se stala bestselerem domácí herní zábavy za lidové peníze. (Vždyť já ho kupoval tady v CZC za 6500.-) Novější headset PSVRV2 nepřinesl nic úžasného, jen trochu lepší úchyt pro sluchátka a konečně 120Hz obnovovací frekvence. Pak přišel Oculus Quest s vyšším rozlišením a mnohem lepším trackingem, ale bohužel mnohem nižší frekvencí 72Hz. Po vydání Quest 2 se Oculus, Facebook, Meta (jedna společnost) stal novým bestsellerem hlavně kvůli bezdrátovému provedení, integrovanému řešení bez nutnosti počítače či konzole, zvýšení frekvence 90-120Hz a hlavně neomezenému pohybu v prostoru. Toto řešení má ale limity výkonu, jelikož v integrovaném mobilním procesoru nikdy nebude tolik výkonu jako v herním PC či konzoli už kvůli napájení z baterie, či omezeným možnostem chlazení.
Vzhledem k novým funkcím PSVR 2 jako je sledování očí, či haptická odezva jsem velmi zvědav na následující vývoj v tomto odvětví. Sony udává nové tempo vývoje virtuální reality a herního průmyslu a my se můžeme těšit jak zareaguje konkurence. :-)

Máš něco na srdci?

nahoru