Cristiano Ronaldo je aktuálně jedním z nejlepších fotbalistů na planetě, a co víc – jedním z nejuznávanějších sportovců vůbec. Přesto pro značku Clear už není jasnou volbou číslo jedna, nahrazen byl hvězdou z titulu CS:GO.
Popularita eSportu celosvětově roste. Není proto překvapením, že nejrůznější klání ve virtuálních světech táhnout stále větší pozornost. A vědomi si toho jsou evidentně i marketéři velkých světových společností. Jak jinak si vysvětlit, že firma Clear, která stojí za stejnojmennými šampony proti lupům, si jako tvář pro nadcházející období vybrala místo slavného portugalského fotbalisty Cristiana Ronalda brazilskou hvězdu titulu CS:GO, která je známá pod přezdívkou FalleN.
FalleN v reklamě společnosti Clear
Cristiano Ronaldo v reklamě společnosti Clear
Peníze v tom patrně nebudou, protože francouzská značka Clear jich má podle finančních výsledků tolik, že si může dovolit zaplatit jako hlavní tvář prakticky jakoukoliv známou osobnost. Sluší se připomenout, že kapitán týmu MIBR si již v polovině loňského roku zahrál v jedné reklamě na tento šampón. Oficiální tváří značky se místo Ronalda stává až nyní. Jakou cenu má celá spolupráce však ani jedna strana neprozradila.
Jisté je nicméně to, že profesionální hráči jsou využíváni k propagaci nejrůznějších produktů stále častěji. Olof Kajbjer alias olofmeister si například v roce 2016 zahrál v reklamě na švédský jogurt Yoggi. Slavný vloger Ninja, vlastním jménem Richard Tyler Blevins, je zase úzce provázán s energetickými drinky Red Bull.
Komunita eSportu a kompetitivního hraní velmi rychle expanduje. Podle nedávné analýzy společnosti NVIDIA se více než 60 % majitelů GeForce po celém světě věnuje soutěžnímu hraní každý měsíc. Součet odměn na turnajích v roce 2019 dosáhl 211 milionů amerických dolarů, což je 29% nárůst oproti roku předešlému. Také sledovanost těchto turnajů zaznamenala strmý nárůst, přes 450 milionů diváků sledovalo během loňska soutěžní turnaje živě.
Olof Kajbjer a jogurty Yoggi
Ninja s Red Bullem