Společnost Sony dávkuje informace týkající se nového VR headsetu pro konzoli PlayStation postupně. Nyní jsme se konečně dočkali prvních oficiálních obrázků.
Marketéři v Sony moc dobře vědí, jak držet své publikum natěšené a stále ve střehu. Po prvních ochutnávkách z loňského roku se v lednu odhalily technické specifikace a také vlajkový titul, kterým bude Horizon Call of the Mountain. Nově jsme se konečně dočkali představení samotného VR headsetu, kterého se na oficiálních stránkách platformy PlayStation ujal viceprezident Sony Hideaki Nišino.
Design headsetu PSVR2 je zcela očividně inspirován zbytkem rodiny PlayStation 5, dominuje tedy bílá a černá barva, totožné materiály a samozřejmostí je design s typicky zaoblenými rohy. Sony ale jedním dechem dodává, že jejich cílem nebylo vytvořit hezkou ozdobu v obýváku, ale headset, který nabídne stoprocentní imerzi do herního světa. Designéři se ze všech sil snažili, abyste nepoznali, že vůbec nějaké brýle pro virtuální realitu máte na hlavě. Kruhový tvar Sense ovladačů má zase odkazovat na dokonalou 360° imerzi do virtuálních světů.
Zapomeňte na zpocené čelo
Jak se zamýšlené funkcionality designérům ze Sony povedly? To se pravděpodobně dozvíme v letošní předvánoční sezóně, možná dokonce dříve. Zajímavé je, že se tvůrci rozhodli využít i některé prvky ze stávající generace PSVR, například kolečka pro přizpůsobení velikosti headsetu. Možná trochu překvapivá je absence přímého zvukového výstupu, k dosažení absolutního ponoření do hry tedy budete muset využít klasického 3.5mm jacku a externích sluchátek.
Novinkou je kromě nižší váhy a absence většího drátového aparátu také vylepšený systém ventilace, který by měl minimalizovat pocení obličeje či zamlžování čoček. "Když jsem začal pracovat na designu headsetu PSVR2, jednou z prvních oblastí, na které jsem se chtěl zaměřit, byla cirkulace vzduchu. Chtěl jsem vytvořit v brýlích průduch, kterým by mohl vzduch proudit ven, tak jako proudí ven průduchy na konzoli PS5. Naši inženýři přišli s mnoha různými návrhy a jsem velmi pyšný na to, jak to nakonec dopadlo a jak pozitivní zpětnou vazbu jsme na tuto funkci zatím dostali," pochvaluje si Judžin Morisawa, Senior Art Director ze Sony Interactive Entertainment.
Bude zajímavé sledovat, jaké recenze si nový headset na konci roku odnese, jak to bude se zpětnou kompatibilitou (brýle i ovladače využívají nový způsob trackování, zcela odlišný od toho pro PSVR a nezávislý na externí kameře) a nakolik na výrobu zařízení PSVR2 dolehnou nekončící problémy v dodavatelských řetězcích výrobců elektroniky.
Prvním oznámeným titulem pro PSVR2 je Horizon Call of the Mountain