Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Nokia změnila logo. Nechce být spojována s mobily

Nokia změnila logo. Nechce být spojována s mobily

Události
Nokia X30 5G, 8GB/256GB, Blue_844636127
Nokia X30 5G, 8GB/256GB, Blue
Produkt není určen k prodeji.
Nokia 3310, Dual Sim, Red_600105620
Nokia 3310, Dual Sim, Red
1 149 Kč 1 390 Kč
Nokia G11, 3GB/32GB, Charcoal_1435788210
Nokia G11, 3GB/32GB, Charcoal
Produkt není určen k prodeji.

Není Nokia jako Nokia, pro zběhlejší čtenáře to patrně nebude žádné překvapení. Přesto se finský výrobce rozhodl nyní radikálně změnit logo, aby se od výroby mobilů zcela odlišil.

Nokia byla ještě zkraje tisíciletí největším výrobcem telefonů na světě. Zaspala však na poli smartphonů, což bylo pro tohoto výrobce bohužel osudové. V roce 2014 tak vedení podniku rozhodlo o prodeji mobilní divize americkému Microsoftu, Finové se soustředili už jen na výrobu síťových prvků a pochopitelně těžili také z ohromného množství patentů na mobilní přístroje.

Microsoft díru do světa s vlastními smartphony Lumia také neudělal, a tak se nakonec americký softwarový gigant odhodlal o pouhé dva roky později (2016) prodat výrobu telefonů Nokia společnostem FIH Mobile a HMD Global, kterou založili bývalí vysocí manažeři Nokie. Díky tomu nyní můžeme telefony značky Nokia stále zakoupit, byť s původním finským výrobcem nemají kromě značky nic společného.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nové logo značky Nokia

Tohle je jiná Nokia, než jakou známe

A tím se dostáváme i k tomu, proč se Finové nyní rozhodli změnit logo. Firma se snaží, aby ji lidé přestali spojovat s mobilními telefony. „Tohle je Nokia – ale ne taková, jakou svět dosud viděl,“ prohlásil generální ředitel finské Nokie Pekka Lundmark.

„V představách většiny lidí jsme stále úspěšnou značkou mobilních telefonů, ale o tom už nyní Nokia není. Snažíme se uvést na trh novou značku, která se soustředí na sítě a průmyslovou digitalizaci, což je úplně něco jiného než původní mobilní telefony,“ doplnil Lundmark.

Důraz na 5G a 6G

Zdůraznil přitom, že snahou nového loga je „signalizovat ambici pro využití potenciálu sítí a podpořit digitalizaci v každém odvětví“. Narážel přitom na příchod sítí 5G a zároveň i světové ambice na rozmach sítí šesté generace. Se síťovými prvky ale Nokia cílí především na firemní klientelu, například operátory.

Pro běžné zákazníky je nicméně důležité, že telefony značky Nokia z pultů obchodů nemizí. Naopak, na veletrhu MWC ve španělské Barceloně bychom se měli dočkat i nějakých zajímavých novinek.

V minulých letech se opakovaně objevovali spekulace, že bychom se nějakého telefonu či tabletu mohli dočkat také přímo z finské produkce. Současná změna loga ale dává jasně tušit, že se nic takového už nechystá.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Porovnání starého a nového loga

 

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (2)

Labutí píseň jménem Nokia

Jěště před 15-20 lety jako každý jsem měl několik telefonů Nokia.Je škoda že firma tak těžce zaspala vývoj smartphonů.Dnes už bych se asi k Nokii nevracel a třeba Nokia N95 byl skvělý telefon kdyby měl dnešní podporu Lte 5G sítí bral bych ho hned zpět.

@bajtoš0: Měl jsem Alcatel, Siemens nebo třeba Sagem, předraženou Nokii nikdy🙂 Ani tu s WP/W10M - byť ty nebyly předražené, jen se nestihly dostat ze stavu early adopters.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru